Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, skjønner godt at du - og andre - vil satse på vinyl. Er både det lydmessige, noe med følelsen av et fysisk medie, mekanikken med det og hobbyen med å finne skatter og musikk jeg svært godt forstår. Er borderline vinylfantast selv, men er noe med gamle erfaringer med meg selv som jeg ikke helt blir kvitt... :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Du bor jo midt i smørøyet når det gjelder vinylshopping.:)
    Ja - så snart vi slipper ut fra isolasjon [emoji3]

    Er greit å få tak i vinyl her, men vi har måttet bestille noen fra USA. Har heldigvis familie som reiser over til US flere ganger i året, og som kan ta med vinyl på flyet. Vi bestiller Over There, og får det levert til dem der. Bl.a. Brothers Osborne var umulig å finne her - $18 i US.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Du har en feel good tråd her. Blir glad av å lese.
    Lasse
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    På dagtid er det nå blanding av ute-kontor med bærbar PC, humler og såpebobler i skjønn forening - eneste jeg virkelig sliter med, er telefonkonferanser med vind i mikrofonen og et barn med verbal diare...
    men vi overlever dette og [emoji3]




    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    På dagtid er det nå blanding av ute-kontor med bærbar PC, humler og såpebobler i skjønn forening - eneste jeg virkelig sliter med, er telefonkonferanser med vind i mikrofonen og et barn med verbal diare...
    men vi overlever dette og [emoji3]




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Noget misunnelig på det været der. Dette er hva jeg ser ut stuevinduet for øyeblikket.
    IMG_20200420_145400.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Vel - jeg har en plen full av løvetann som sårt trenger en klipp og trim - så alt er relativt... [emoji3]



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Du bor jo midt i smørøyet når det gjelder vinylshopping.:)
    Han kan jo bare ta Northern Line til Camden en ettermiddag, så er det mye brukt å finne. Mye skit, men billig. Portobello Road og Soho er safe bets. Heldiggris[emoji1]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Du bor jo midt i smørøyet når det gjelder vinylshopping.:)
    Han kan jo bare ta Northern Line til Camden en ettermiddag, så er det mye brukt å finne. Mye skit, men billig. Portobello Road og Soho er safe bets. Heldiggris[emoji1]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gleder meg til lockdown ender her. Da blir det ny vinyl igjen. I mellomtiden bruker vi litt Internett shopping for nye plater - fikk Toto / Old Is New levert i går. Skal spilles i kveld


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    I og med at isolasjonen har blitt forlenget her, så tenkte jeg det var på tide å teste noe ny musikk
    Fant denne pakken med tre CDer billig på Internett - levert i dag.

    Dette er James LaBrie fra Dream Theater som tydeligvis har hatt tid til å spytte ut tre solo-plater. Da vet vi hva han driver med på "fritida" under konserter (insider-joke for de som har sett DT live... :))

    Musikken er grei nok :)

    20200423_112005.jpg


    20200423_112202.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Da begynner jakten på ny platespillerforsterker - igjen. Etter å ha angret på salget av Musical Fidelity, så ser jeg nå på den nyeste versjonen av denne, LX2 LPS.
    Men som alltid er det andre som også er interessant. Hvis jeg legger litt mer i potten, kan jeg få en bedre utgave av min nåværende - Creek OBH-15
    Og enda litt mer vil gi meg en Moon LP110. Sikker enda bedre, men vanskelig å bestemme seg når man ikke har mulighet til å lytte før kjøp i disse tider...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny riaa er spennende! Ut fra helt subjektive meninger basert utelukkende på synsing, mener jeg bestemt at du kanskje burde muligens vurdere, hvis vindretningen tillater det, en pent brukt ASR Mini Basis mk (høyest mulig tall her) som du har økonomisk samvittighet til. Låter knall!
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Takker for tipset. Vil se hva som er tilgjengelig. Må si at plasser som eBay og liknende ikke har mange ting for salg for tiden


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Har nå sett på Graham Slee. Ser ut som enda en må legges til på lista. ASR får god omtale, men veldig få tilgjengelig. Billigste er i Bodø [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har nå sett på Graham Slee. Ser ut som enda en må legges til på lista. ASR får god omtale, men veldig få tilgjengelig. Billigste er i Bodø [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Er en kollega som selger den, så hvis du er interessert kan jeg være behjelpelig. Bare godt meg en lyd.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Står en Clones Audio på finn. I min omgangskrets foretrekkes denfør ASR
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ASR, som riaa, er mer lettsolgt vil jeg tro enn Clones. Uavhengig av "omgangskrets".. :p.

    Er det britiske riaa trinn som ønskes er Graham, som før nevnt bra. Du har og Audion ( https://www.audion.co.uk/pre-amps/Premier MM phono.html), Croft (https://www.divineaudio.co.uk/product/croft-acoustics-riaa-phono-stage/). Croft har og norsk importør. Creek er et annet eksempel ( CREEK OBH-15 mc/mm riia). Mye fint, gjelder bare å finne ut hvor mye en skal bruke, mm kontra mc.. Og vinyl gleden er lett å forstå, har den selv :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Hva med en pent brukt Electrocompaniet ECP-2? Spiller fint, stilig utseende, rikelig med justeringsmuligheter og også enkel å justere da dip-switchene sitter utenpå bak.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Takker for alle forslag så langt. Mange interessante forslag. Og tydelig en liten forskjell i hva som er lett tilgjengelig
    Her er listen min så langt

    Moon LP110 - frister - nettopp gått opp i pris, og frister spesielt da jeg har funnet en til gammel pris
    Creek OBH-15 - frister, i og med at jeg liker "lillebroren" som jeg bruker nå. Men lurer på om det er en oppgradering, da OBH-8 er MM og OBH-15 er MM og MC. Er det samme MM del i begge?
    Musical Fidelity LX2 LPS - funnet denne på tilbud, og lurer på om dette kanskje er veien å gå
    ASR - vanskelig å skaffe her, må til Bodø :) - kostnad for ny hvis det blir en ny en?
    Graham Slee - prøvd en av dem tidligere (Communicator), ikke helt hva jeg vil ha - kan heller ha Creek som jeg har nå - og binder meg til MM eller MC
    Clones Audio PA1 - umulig å få tak i? Finnes den nå bare brukt? Finner den ikke på nettsiden til Clones Audio
    Audion - rør, ikke helt min ting - spesielt da det ikke kan testes før kjøp
    Electrocompaniet ECP-2 - dyrere enn hva jeg hadde tenkt, og ikke enkel å få tak i her
    Musical Fidelity MX-VYNL - Litt for dyr, men tas med videre
    Primare R 15 - for dyr, men en lytt frister
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Jeg mener at ingen av dem på listen din gjør noe som ikke Parks Audio Puffin gjør bedre.

    I beste mening.

    Mvh
    -BB-
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Jeg mener at ingen av dem på listen din gjør noe som ikke Parks Audio Puffin gjør bedre.

    I beste mening.

    Mvh
    -BB-
    Har du sammenlignet alle de nevnte mot denne PAP-riaaen, siden du kan være så påståelig? Tviler på at du har gjort det og tviler også på påstanden. Ikke minst etter at jeg nå driver og sammenligner Electrocompaniet ECP2 skulder til skulder med en EAR 324, som hevdes å være noe av det bedre på markedet.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Jeg mener at ingen av dem på listen din gjør noe som ikke Parks Audio Puffin gjør bedre.

    I beste mening.

    Mvh
    -BB-
    Har du sammenlignet alle de nevnte mot denne PAP-riaaen, siden du kan være så påståelig? Tviler på at du har gjort det og tviler også på påstanden. Ikke minst etter at jeg nå driver og sammenligner Electrocompaniet ECP2 skulder til skulder med en EAR 324, som hevdes å være noe av det bedre på markedet.
    Siden du spør så pent og høflig så vis meg gjerne det trinnet i listen som du mener gjør noe ikke Puffin kan:

    Moon LP110 - check!
    Creek OBH-15 - check! Den er helt OK.
    Musical Fidelity LX2 LPS - check!
    ASR - check! Låter helt OK. Hverken mer eller mindre. Følsom for støy og det eneste trinnet jeg har eid som reagerte på mobiltelefon.
    Graham Slee - check! Reflex C. Helt OK.
    Clones Audio PA1 - Ikke prøvd.
    Audion - Ikke prøvd.
    Electrocompaniet ECP-2 - Check! Falt ikke i smak. Kjedelige greier.
    Musical Fidelity MX-VYNL - Check!
    Primare R 15 - Ikke prøvd hjemme hos meg selv men har lyttet til den ved flere anledninger hos en person eier denne.

    Av andre trinn kan jeg nevne:

    Whest Audio Two 2: morsom i kombinasjon med en "for" spretten PU/arm/spillerkombinasjon.
    Whest Audio PS.30R: Litt mer futt en lillebror.
    Rega Aria: Energisk men følsom på plassering.
    Ifi Phono 2: Kjedelige greier.
    Aura Fidelity Alpha: Helt feil match og tilpassing.
    Mofi StudioPhono: Nå begynner det å ligne på noe.
    Cambrigde Audio Alva Duo: En av de bedre og mest støysvake jeg har hatt i hus. Litt "fløte" men ikke for meget.
    Soundsmith mcp-2 mkII: En keeper! Men du er stuck på gain.

    Jeg har valgt å beholde Whest Audio Two 2, PS30, Soundsmith og Puffin pga kvalitetene disse har. Puffin er reneste Pandoras eske i forhold til samtlige med alle sine justeringsmuligheter, filtre, DSP, DAC muligheter, kurver, EQ osv. I tillegg er den ekstrem støysvak og enkel å plassere.

    -BB-
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Jeg mener at ingen av dem på listen din gjør noe som ikke Parks Audio Puffin gjør bedre.

    I beste mening.

    Mvh
    -BB-
    Har du sammenlignet alle de nevnte mot denne PAP-riaaen, siden du kan være så påståelig? Tviler på at du har gjort det og tviler også på påstanden. Ikke minst etter at jeg nå driver og sammenligner Electrocompaniet ECP2 skulder til skulder med en EAR 324, som hevdes å være noe av det bedre på markedet.
    Siden du spør så pent og høflig så vis meg gjerne det trinnet i listen som du mener gjør noe ikke Puffin kan:

    Moon LP110 - check!
    Creek OBH-15 - check! Den er helt OK.
    Musical Fidelity LX2 LPS - check!
    ASR - check! Låter helt OK. Hverken mer eller mindre. Følsom for støy og det eneste trinnet jeg har eid som reagerte på mobiltelefon.
    Graham Slee - check! Reflex C. Helt OK.
    Clones Audio PA1 - Ikke prøvd.
    Audion - Ikke prøvd.
    Electrocompaniet ECP-2 - Check! Falt ikke i smak. Kjedelige greier.
    Musical Fidelity MX-VYNL - Check!
    Primare R 15 - Ikke prøvd hjemme hos meg selv men har lyttet til den ved flere anledninger hos en person eier denne.

    Av andre trinn kan jeg nevne:

    Whest Audio Two 2: morsom i kombinasjon med en "for" spretten PU/arm/spillerkombinasjon.
    Whest Audio PS.30R: Litt mer futt en lillebror.
    Rega Aria: Energisk men følsom på plassering.
    Ifi Phono 2: Kjedelige greier.
    Aura Fidelity Alpha: Helt feil match og tilpassing.
    Mofi StudioPhono: Nå begynner det å ligne på noe.
    Cambrigde Audio Alva Duo: En av de bedre og mest støysvake jeg har hatt i hus. Litt "fløte" men ikke for meget.
    Soundsmith mcp-2 mkII: En keeper! Men du er stuck på gain.

    Jeg har valgt å beholde Whest Audio Two 2, PS30, Soundsmith og Puffin pga kvalitetene disse har. Puffin er reneste Pandoras eske i forhold til samtlige med alle sine justeringsmuligheter, filtre, DSP, DAC muligheter, kurver, EQ osv. I tillegg er den ekstrem støysvak og enkel å plassere.

    -BB-
    Jeg har ikke behov for å "bevise" noe som helst i denne sammenhengen og det kan jeg heller ikke se at din oppramsing gjør. Og siden du påstår at denne PAP-riaaen er bedre enn det meste annet, må du kanskje forvente at noen er tvilende.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble imponert over Puffin hos Retep ifht muligheter. Som en billig reserve riaa hadde jeg gjerne kjøpt det.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har ikke behov for å "bevise" noe som helst i denne sammenhengen og det kan jeg heller ikke se at din oppramsing gjør. Og siden du påstår at denne PAP-riaaen er bedre enn det meste annet, må du kanskje forvente at noen er tvilende.
    Først må du forstå hva Puffin gjør før du sprer tvil om det den gjør er bra. Den er ikke bedre en det meste annet men den gjør ting som absolutt ingen andre på listen gjør. Sett gjerne Puffin opp mot ASR Mini Basis og lytt selv. Den matcher på lyd, gruser den på støynivå og har i tillegg alle sine attributter - til under halv pris.

    -BB-
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Jeg mener at ingen av dem på listen din gjør noe som ikke Parks Audio Puffin gjør bedre.

    I beste mening.

    Mvh
    -BB-
    Denne ser interessant ut - for meg.
    Men hus-sjefen sier nei [emoji3]
    Den blir for avansert for madamen. Jeg prøvde å forklare at hun bare trengte på bruke av/på knappen, men fremdeles samme svar
    Så jakten fortsetter sakte, men sikkert


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Så på lista den Audion premier phono stage er knall god & musikalsk en killer med de rette rørene :) den spiser det meste til frokost på en god måte .
    Klarer du finne en brukt så er du heldig :) er ikke ofte eiere selger de igjen .
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Har i det siste lekt meg litt med denne og Audacity. Laget opptak av tre album via USB og konvertert dem til FLAC. Er ikke helt fornøyd med opptakene, men tror dette er til dels i alle fall på grunn av kvaliteten på phono forsterker og ADC. Fant denne på eBay til £40, så ikke store utlegget.
    Opptakene er med lavt volum og veldig mørk i lydbildet. Skal teste litt mer...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn