Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.139
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Slipknot har jeg kun sett en gang.
    De spiste i VIP området der jeg var kjøkkensjef, og fikk et hint om at det var dem, uten masker. Og hvor heldig jeg var som opplevde det, for det er vist ikke vanlig.

    Jeg har aldri hørt dem da;)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Da kunne du ha løst "mysteriet" med hvem han som er DJ er [emoji3]
    Er visst den eneste som de ikke har klart å få identifisert.
    Har sett både Jim Root og Corey Taylor på konsert med Stone Sour, og Corey Taylor hadde for noen år siden en akustisk konsert på Download. Var bare han og en kassegitar.
    Han har også vært på TV her mye. Blant annet på QI - virket som en rimelig oppvakt mann.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    I helga var vi på festival igjen. Denne gang på The Long Road, en festival for Country, Roots og Americana. Hadde med samboer og yngste avkom for en søndag ute på et jorde [emoji3]

    Festivalen hadde tre scener, men føltes likevel liten og med god kontakt med artistene. Headliner på søndag var Josh Turner.
    Jeg likte den mellomste scenen best - The Front Porch. Var et lite hus hvor verandaen var scenen. Meget vellykket og med god stemning. Flere av artistene her var mer kjent som låtskrivere for andre artister og det var interessant når de spilte låter du kjenner og forteller at de skrev den...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    I går kveld var madamen og jeg tilbake i Brixton, nærmere bestemt til et utsolgt Brixton Academy for å oppleve Volbeat. Bra konsert, men tydelig at turnélivet sliter på stemmen til Michael Poulsen. Slet litt på noen sanger, men full score for profesjonalitet og levering

    Og jeg må si at jeg fremdeles har til gode å oppleve en konsert i Brixton Academy hvor lyden er virkelig bra. Tror det er et lokale som er kronisk vanskelig å få til...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Litt ny vinyl. Må si jeg er fornøyd med lyden og anlegget.
    Men lurer på om jeg skal bygge nye kabinetter til høyttalerne i stua. Har lyst på et prosjekt nå...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Er det 2016 pressingen av Belladonna? Har du spilt den?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dette var en hyggelig tråd som jeg har gått glipp av. Mye fin lesning en fredags formiddag. God helg!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Er det 2016 pressingen av Belladonna? Har du spilt den?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hei!
    Beklager sent svar - det er 2016 pressing, og vil si at den låter fint og har en fin miks - kanskje med en lite hint av loudness.. :)
    Har bare Spotify å sammenligne med, og låter mye bedre
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Lenge siden siste oppdatering nå
    Mye har skjedd siden sist. Vi har hatt Brexit-Day - vi dro til Brussel og "feiret" med god belgisk mat på en kafe ved Europakommisjonen.
    2020-01-31_17-48-14_879.jpg


    Maten gikk ned :)
    2020-01-31_17-44-38_678.jpg


    Og slik så reklametavlene på ett av torgene i Brussel ut dagen etter Brexit-Day :)
    2020-02-01_15-05-57_624.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Før jul ble det et par konserter -første ut var Cavaleras, med brødrene Max og Igor Cavalera
    De var en gang i Sepultura, og spilte hele Beneath The Remains og Arise fra Sepultura-tida
    Kjempeshow og Igor er fremdeles en fantastisk trommis
    2019-12-11_21-53-26_371.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    I tillegg har det blitt noe ny musikk - både vinyl og CD. Har gitt opp streaming med Qobuz for nå. Et problem var at en familie på fem trenger minst 3 abonnement. Så nå er over på Spotify - og jeg klarer ikke appen deres. Finner den umulig å navigere i - og integrasjon via Connect er elendig. Med Qobuz kunne jeg enkelt navigere NAS og Qobuz mens musikken spilte, og jeg kunne legge til låter uten å bry meg med hvor de var hentet fra. Med Spotify må jeg bruke appen deres, og den tar over hele avspillinga. Får se om jeg går tilbake til Qobuz

    Her er litt ny vinyl
    2020-02-08_20-43-00_669.jpg


    2020-02-27_20-30-11_737.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Her er flere nye LPer i samlinga - On Parole var £2 i ei bruktsjappe - fremdeles i original plastikk, aldri spilt
    2020-03-02_13-46-18_348.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Og her er noen nye CDer - sikkert flere siden siste oppdatering, men dette er et greit utvalg
    Er noen morsomme skiver her, blant annet Bernard Fanning fra Powderfinger. Australsk rock på sitt beste. Og The Mayfield Four - det orginale bandet til Myles Kennedy, som nå er i Slash og Alter Bridge. Helt greit band og album.

    2020-03-02_13-41-03_107.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Og må si jeg ble trist når jeg fikk vite at Neil Peart hadde gått bort. Var så heldig å få med meg konsert med Rush - mon tro hva han, Bowie, Hendrix og Lemmy driver på med i rockehimmelen...
    Og for de som ikke har gjort det, ta tid til å lese tekstene til Rush - stort sett alle skrevet av Peart. Selv om han tidlig fikk kritikk for refleksjoner etter å ha lest Ayn Rand og liknende, holder tekstene hans veldig god kvalitet synes jeg. Les for eksempel Red Sector A, om de som overlevde Holocaust (sies at foreldrene til Geddy Lee traff hverandre i konsentrasjonsleir og inspirerte teksten)

     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Jeg tror har lyst på en test av en Direct Drive Technics platespiller. Helst en med Quartz styring
    Har ingen erfaring med disse, men tror det er greit og kjøpe en gammel velholdt spiller først og hvis jeg liker den i fremtiden anskaffe en SL1500C eller 1210GR

    Driver nå og byr på en SL-Q202, en SL1210Mk2 og en SL3200 (noen som kjenner disse?) - håper å ende opp med en av dem for å teste opp mot Rega. Men tenker å gi Technics'en enservice hos Audio Gold først og skaffe ny pick up (stoler ikke på det selgere sier på eBukta)...
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har hatt SL1210 mk2 fram til i forrige uke og det er en finfin spiller. Den kan oppgraderes til det ugjenkjennelige, og oppgraderinger er lett tilgjengelige og ikke avskrekkende i pris hvis du ikke tar det helt ut. Moro spiller der oppgraderinger høres. Kan anbefales.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Ny boks ankommet, tross det faktum at husholdningen er i selvpålagt karantene for tiden. Viser seg at karantene, vin, sen kveld og litt sykdom fører til at man gjør ting man ikke har tenkt gjennom. Var en veldedighetsauksjon på Facebook, og tenkte at dette var et greit formål å støtte med litt penger ( nå som jeg sparer litt på reise til og fra jobb etc). Og regnet med at mitt bud var langt fra det høyeste. Premien var en ekstern strømforsyning til Cyrus, men k feil farge. Neste kveld vant jeg, så måtte bare bla opp. Og i går ankom den - må nok plugge den inn i kveld for å teste litt... [emoji3]



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Hører du noe forskjell?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Gratulerer! Hører du noe forskjell?
    Ja. Ikke den store forskjellen, men er litt mer trøkk i bassen og muligens litt penere / glattere diskant
    Hjelper (mye) mer enn kabelbytting, men mindre enn nye (bedre) høyttalere... :D

    Den er plugget inn i den integrerte forsterkeren, og skal etter sigende gi DC strøm til forforsterker-delen
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Var oppfordret på Facebook til å dele 10 album cover fra album som har betydd mye og som har formet musikksmaken min.
    Så her er de...
    R-11093530-1509735199-9291.jpeg.jpg


    R-380200-1227446342.jpeg.jpg


    the_number_of_the_beast-696x690.jpg


    71uoylBGknL._SS500_.jpg


    a8e7c6d711ba928df02e185105ed831a.jpg


    rammstein.jpg


    R-574666-1306089586.jpeg.jpg


    91uV76MhSeL._SS500_.jpg


    steelydan_aja.jpg


    R-422921-1352848584-4544.jpeg.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Enda en pakke er på til Nord-London
    Men kan vel ta tid i disse dager, så håpet er at den kommer til påske

    I andre glad-nyheter, er jeg nå den stolte eier av ei tredemølle - blir muligens til salgs når koronamarerittet er over :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Nesten. Var en platespiller [emoji3]
    Dessverre har den blitt skadet i frakt, så må se hva som kan gjøres. Arm-kvileren har blitt brukket, og delen som er brukket ligger nå inne i spilleren. Vet ikke hva jeg gjør med dette...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Grattis med ny snurre :) Har du gått transport skade? :(

    mvh
    Ja. Blitt skade på arm-hvileren. Og delen som er brukket av, er inne i spilleren. Så må få det ut før jeg kan teste [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Grattis med ny snurre :) Har du gått transport skade? :(

    mvh
    Ja. Blitt skade på arm-hvileren. Og delen som er brukket av, er inne i spilleren. Så må få det ut før jeg kan teste [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ser ut på bilde som tallerkenen er bulkete??

    mvh
    Tallerken virker okay. Har snurret den rundt og sjekket om alt gikk rundt uten motstand eller vibrasjon og alt virker bra. Må teste ordentlig når den brukne delen har kommet ut


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny platespiller og utrolig kjipt at den ble skadet! Hvordan beveger armen seg? Hvis den har fått seg et skikkelig kakk kan lagrene også fått en karamell. Gjorde et kjapt søk på ebukta og armhvileren får du kjøpt brukt der, så alt håp er ikke ute.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Alt ellers virker i orden. Skal uansett få en service på den. Audio Gold nede i veien er åpen for ting som dette, og de er flink!! Skal snakke med dem i morgen tidlig [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvilken pickup skal du bruke på spilleren?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Hengsler på lokk ser ut til å være en svakhet skjønner jeg etter en time eller tre på internettet.
    Min er intet unntak, da en er brukket og en har en sprekk. Løsning søkes....



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Her er den andre hengslen - hel, men med sprekk som muligens ikke vil vare evig. Lete, lete...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn