Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Selv om favoritten Myles er med så klarer jeg ikke helt å få sving på slash greiene :)
    Første gang jeg hørte dette Slash prosjektet - og Myles - var live som headliner på alternativ-scenen på Download. Og har vært frelst siden. Sett dem hver gang de har vært her, bortsett fra denne. Husker jeg bestilte alle tilgjengelige CD’er av Alter Bridge og Slash samme kveld [emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    4.952
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    10
    Hehe, ja alter Bridge er sikkerstikk for min del, men virker som jeg graveterer mer mot Mark Tremonti delen da jeg liker hans sideprosjekt bedre enn Myles, men Myles er og blir en av tidenes vokalister, spesielt det han har gjort hittill i alter :)

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Hehe, ja alter Bridge er sikkerstikk for min del, men virker som jeg graveterer mer mot Mark Tremonti delen da jeg liker hans sideprosjekt bedre enn Myles, men Myles er og blir en av tidenes vokalister, spesielt det han har gjort hittill i alter :)
    Husker jeg så Slash i Brixton Academy med Tremonti som oppvarmingsband. Var så lenge siden at Wolfgang Van Halen fremdeles spilte bass for Tremonti. Encore var med Mark på ekstra gitar - mener de spilte gammel GnR låter

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Denne har sittet stille i boksen sin alt for lenge nå. Har dessverre ikke hatt tid til å gjøre noe som helst annet enn arbeid og familie.
    Koronaepidemien har ført til at jeg måttet stoppe masse arbeid på jobb, med folk permittert eller med avsluttede arbeidsforhold som resultat. Er veldig slitsomt, og føler et ansvar for mange av dem...
    Men kan bare håpe at det er lysere tider i vente - og at jeg kan finne litt tid til å sette opp Technics spilleren

Håper alle har det bra og er frisk!

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Ut med det "gamle"....

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Inn med det "nye"....
    Låter bra så langt, men regner med at helt ny pick up vil forbedre seg ved bruk

ragwo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    2.740
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    37
    Inn med det "nye"....

Gratulerer!
    Jeg synes, helt objektivt, at Technicsspilleren er mange ganger penere/tøffere enn Regaen. Fritt etter lydhukommelsen, hva synes du låter best?

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Inn med det "nye"....

Gratulerer!
    Jeg synes, helt objektivt, at Technicsspilleren er mange ganger penere/tøffere enn Regaen. Fritt etter lydhukommelsen, hva synes du låter best?
    Vet ikke helt. Pick-up på Technics er helt ny (på album to nå). Men inntrykk så langt er at Technics med AT er bedre enn Rega med Elys 2. Nå er Elys 2 gammel, men skulle ikke vært utslitt ennå - og de to pick-upene er i samme prisleie her.
    Men vanskelig å si om Rega kanskje hadde vunnet med AT pick-up...?
    Går med planer om å selge en av dem, og i kveld er det Rega som ligger an til å pakke kofferten... [emoji3]

Einstein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    551
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    2
    Ikke så mye å bidra med i forhold til pu eller spiller, men hadde en gang en Sota Sapphire og har en god del plater arkivert i kjelleren. Tar en gang i mellom frem en nostalgisk tanke om å kjøpe spiller igjen, men etter noen runder med meg selv blir det med tanken. Den gang jeg hadde spiller, ble den også lite brukt ift CD. Nå er jeg nok for lengst fortapt i strømming og den «frihet» det gir. Med andre ord blitt en latsekk.... ??????

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Jeg hadde ikke vinyl fra seint på 80-tallet til jeg møtte fruen i 2012. Vi liker begge musikk, og hun hadde vinyl liggende. Så jeg hentet de få platene jeg hadde i Norge og så kjøpte vi en Rega P1. Vi trivdes med vinyl og samlinga vokste. Så P1 ble P3, og flere plater ble kjøpt. Nå har vi i alle fall 200+ plater, og jakter vinyl hvis vi kjøper ny musikk. Og denne spilleren er så langt helt fantastisk.
    Vi har ikke peis, så eneste veien kan få litt peiskos-lyd i huset.. [emoji3]

Einstein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    551
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    2
    Ja, skjønner godt at du - og andre - vil satse på vinyl. Er både det lydmessige, noe med følelsen av et fysisk medie, mekanikken med det og hobbyen med å finne skatter og musikk jeg svært godt forstår. Er borderline vinylfantast selv, men er noe med gamle erfaringer med meg selv som jeg ikke helt blir kvitt... :)

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Du bor jo midt i smørøyet når det gjelder vinylshopping.:)
    Ja - så snart vi slipper ut fra isolasjon [emoji3]

Er greit å få tak i vinyl her, men vi har måttet bestille noen fra USA. Har heldigvis familie som reiser over til US flere ganger i året, og som kan ta med vinyl på flyet. Vi bestiller Over There, og får det levert til dem der. Bl.a. Brothers Osborne var umulig å finne her - $18 i US.

666

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.09.2013
    Antall liker
    807
    Torget vurderinger
    10
    Du har en feel good tråd her. Blir glad av å lese.
    Lasse

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    På dagtid er det nå blanding av ute-kontor med bærbar PC, humler og såpebobler i skjønn forening - eneste jeg virkelig sliter med, er telefonkonferanser med vind i mikrofonen og et barn med verbal diare...
    men vi overlever dette og [emoji3]

ragwo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    2.740
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    37
    På dagtid er det nå blanding av ute-kontor med bærbar PC, humler og såpebobler i skjønn forening - eneste jeg virkelig sliter med, er telefonkonferanser med vind i mikrofonen og et barn med verbal diare...
    men vi overlever dette og [emoji3]

Noget misunnelig på det været der. Dette er hva jeg ser ut stuevinduet for øyeblikket.
    IMG_20200420_145400.jpg

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Vel - jeg har en plen full av løvetann som sårt trenger en klipp og trim - så alt er relativt... [emoji3]

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    930
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    2
    Han kan jo bare ta Northern Line til Camden en ettermiddag, så er det mye brukt å finne. Mye skit, men billig. Portobello Road og Soho er safe bets. Heldiggris[emoji1]

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Han kan jo bare ta Northern Line til Camden en ettermiddag, så er det mye brukt å finne. Mye skit, men billig. Portobello Road og Soho er safe bets. Heldiggris[emoji1]

Gleder meg til lockdown ender her. Da blir det ny vinyl igjen. I mellomtiden bruker vi litt Internett shopping for nye plater - fikk Toto / Old Is New levert i går. Skal spilles i kveld

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    I og med at isolasjonen har blitt forlenget her, så tenkte jeg det var på tide å teste noe ny musikk
    Fant denne pakken med tre CDer billig på Internett - levert i dag.

Dette er James LaBrie fra Dream Theater som tydeligvis har hatt tid til å spytte ut tre solo-plater. Da vet vi hva han driver med på "fritida" under konserter (insider-joke for de som har sett DT live... :))

Musikken er grei nok :)

20200423_112005.jpg

20200423_112202.jpg

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    873
    Sted
    London
    Da begynner jakten på ny platespillerforsterker - igjen. Etter å ha angret på salget av Musical Fidelity, så ser jeg nå på den nyeste versjonen av denne, LX2 LPS.
    Men som alltid er det andre som også er interessant. Hvis jeg legger litt mer i potten, kan jeg få en bedre utgave av min nåværende - Creek OBH-15
    Og enda litt mer vil gi meg en Moon LP110. Sikker enda bedre, men vanskelig å bestemme seg når man ikke har mulighet til å lytte før kjøp i disse tider...

ragwo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    2.740
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    37
    Ny riaa er spennende! Ut fra helt subjektive meninger basert utelukkende på synsing, mener jeg bestemt at du kanskje burde muligens vurdere, hvis vindretningen tillater det, en pent brukt ASR Mini Basis mk (høyest mulig tall her) som du har økonomisk samvittighet til. Låter knall!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn