Det er for meg regelrett latterlig at du tror en slik konfliktløsning har noe i et forsamlingsmøte å gjøre. Det er direkte å sammenligne med en religiøs sekt, der den "umoralske piken" blir ført fram foran forsamlingens eldste, for å forklare hvorfor hun driver og frister sin gruppefører så forferdelig.
Latterlig ordbruk. Landsstyremøte er da tross alt ikke en "religiøs" sekt med et eldreråd. Selv jeg er ikke så slem med Krf.
Igjen denne ynkeliggjøringen av kvinner. Det at de må forsvares av dere machoer som skal beskytte stakkars lille frø som er for nervøs for å tale til et politisk møte? Ser dere ikke hvor fornedrende slike holdninger er for alle de andre kvinnene som forlanger og forventer å bli tatt på alvor og ikke som det svake kjønn som må passes på, beskyttes og skjermes mot styre og stell, og som får applaus fra alle dere for å tie i forsamlingen...
Nah, igjen dobbeltmoral og sentimental overdose her.
Dobbelmoralen er det ikke undertegnede som står for. Det er KrF's kjernekompetanse. Og jeg registrerer selvsagt at din slemhet ikke går ut over de som trakasserer, men de som blir trakassert.
Disqutabel
Vet ikke helt jeg, når det ses på som et overgrep om man behandler en kvinne som en voksen person, med erfaring fra politikken, som kan forventes å presentere en sak for et møte ... så er vi på ville veier.
Den sleske mannen har trukket seg, null sympati der. Mener hun det er noe kriminelt .. så får hun anmelde, men det er ingenting som tyder på noe slikt som jeg har lest i alle fall.
Hun selv har vist seg som uegnet som politiker, og bør kanskje satse på en karriere innen barnepass, neglepynting, strikking av votter til Nordmisjon eller salmesang. Metooing i avisen har tydeligvis vært hovedmålet her og ikke å gjør noe med en problematisk situasjon. Hun har vel sikkert forlest seg på jesushistorier og ønsker å å være et offerikon for metoobevegelsen.
Så, klanderverdig oppførsel, men å kalle det "overgrep" er bare tøv. Ingen grunn til å la det gå inflasjon i alvorlige ord. Det er bare å spytte på dem som har overlevd ekte overgrep (før femiene gikk løs på ordbøkene)