Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Joda, det kritikkverdige er denne evindelige dyrkingen av det ynkelige og den feministiske offerkulturen.

Enten får hun her komme med noe konkret forklaring på det hele, eller så bør hun jo egentlig bare trekke seg pent tilbake. Det er overveiende sannsynlig at det ikke er snakk om annet enn uønsket oppmerksomhet her, og hysterisk gråting når hun ikke fikk være stakkars litte søte offer. Men i avisene får hun jo klynke og får oppmerksomheten.
    Ubegripelig argumentasjon!

Gitt at historien er som beskrevet (og det kan vi antakelig gå ut fra), har her en hanrei i lederforkledning brutt fundamentalt med flere kjente lover i arbeidslovgivningen (sjekk gjerne arbeidsmiljøloven, om du ikke tror på meg), og arbeidsgiver (KrF) følger opp med en saksbehandling som tangerer massemobbing. Deph er heldig som aldri har opplevd at ledelsen gjør livet surt for seg på jobb, over tid er det en svært tung belastning, som selv jerngress må bøye seg for.
    Menneskeforståelsen som her utvises, er mager, svært mager.

Dama har min fulle sympati, hadde dette vært en "normal arbeidsplass", hadde arbeidstakerens organisasjon satt skapet grundig på plass, hun hadde fått et år lønn (minst), fått god attest, og fått lov å reise hjem samme dag.
    At så arbeidsgiver i tillegg uten videre burde sparket sin ukritiske idiot av en lederskikkelse er også åpenbart, men ledere har det med å slippe unna sånt. Både i politikken og i arbeidslivet.

Disqutabel
    Vi snakker jo ikke om "ledelsen" her eller et par uforstandige sjefer. Hun har sagt i fra om ett eller annet, fått en høring på mange timer med der over 30 mennesker har hørt på henne og fått saken belyst. De har kommet frem til at dette overhodet ikke var seksuell trakassering, men utelukkende litt ønsket oppmerksomhet fra en partifelle. Men andre ord, muligens kritikkverdig og at noen burde gi mannen et hint og slitt skjenn, men heller ikke mer slik det ser ut her.

Så lenge hun nekter plent å å forklare hva dette handler om, og gitt det hysteriske nivået turbometooing tidvis tar så så velger jeg å tro at vi her har ned en liten sart nevrotiker å gjøre, som ikke egner seg i politikken eller til styre og stell.

Jeg åpner for å ta feil, men da får hun i det minste fortelle hva det handler og og ikke bare fremstå som en narsissistisk posør. Her er ingen som har brutt noen lover, hverken arbeidsmiljølov eller noen andre. Det hander bare om noen med sarte følelser og nervene utenpå. Man kan ikke si at det er en dårlig saksbehandling når hun får timesvis på å fortelle historien sin til et bred panel av partifeller.

Nå er til og med Krf kanskje det partiet jeg ellers misliker mest av dem alle, og jeg feller ingen tårer og den får negativ oppmerksomhet for noe, men i denne saken kan jeg faktiske ikke se noe alvorlig, ulovlig eller sterkt kritikkverdig. Bare masse syting og gråting for å få oppmerksomhet.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Deph, her er et eksempel til sammenligning:

En kvinne sitter tiltalt for å ha blitt voldtatt av tre menn.
    Sharia-domstolen i landsbyen består av 30 menn. Alle er enige i at kvinnen er skyldig. Debatten dreier seg om hun skal piskes eller steines.

Siden de er mange og de er enige, har de rett i at det er hun som skal straffes.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg har fått litt kjeft for å være for ufin med Disqutabel, og jeg ser den. Men det er ikke vondt ment. Jeg liker folk som tåler en støyt og kan slå fra seg. Mannen har min respekt om det skulle være tvil om dette. Men .. retorikk er moro.

Bare så det er sagt.

Eller for å si det enda litt klarere, jeg liker folk som har motargumeter, ikke er nervøse fjols og som tar en fight! D er gøy i min bok, men jeg er nesten kastet ut herfra nå for å ... være ufølsom og for lite femi.... buhu... (I kid you not...)
    For ordens skyld, jeg har ikke utdelt kjeft, annet enn det som er synlig i tråden. :)

Jeg tåler både det jeg har blitt servert, og mere til, men, som jeg har nevnt før, så er jeg opptatt av å holde seg til sak, og forsøke argumenter uten (for mange) skjellsord. Det er faktisk mer utfordrende enn å la kreativiteten fokusere på ny bruk av karakteristikker.

Tror vi var i ferd med å gå i sirkel, så det var på tide å bryte av. No hard feelings.

Disqutabel
    Heller ikke fra min side. Jeg tåler en overhaling og ... sier i fra når jeg er uenig. Men jeg har faktisk nå fått trusler fra aller høyeste hold om utestengning om jeg ikke holder kjeft... jeg vil jo ikke det da så ... jeg får vel holde kjeft om alt metoorelatert en stund. Men det er også en sånn rar greie om at jo mer du respekterer noen jo tøffere kan du være i tonen, sikkert ikke lett for alle å plukke opp .. men men.)

Greit nok, jeg føyer meg og skal ikke være vanskelig men ... Diskutabel er en frende i min bok, men de med påfulglfjær på hodet må heller tenke seg om ...
    '
    Får jeg foten i ræven, så kommer jeg aldri tilbake!
    Er du offer nå?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Deph, jeg hørte et intervju med damen her forleden dag og det virker for meg, som dog bare er legmann, at den typen hun varslet om var en som har behov for diagnose og behandling på lukket avdeling! En klassisk "stalker". Og jo det var helt klart sexuell trakkassering.

Nå er jo KrF som en menighet å regne og vi vet jo hvilke gode kår sexuelle predatorer har i slike. Og slik andre menigheter driver ble også denne ungen piken framstillt for "eldrerådet" som i god tradisjon ( ubrutt fra middelalderen i slike miljøer! ) finner at når en kvinne vekker "syndige lyster" i en av menighetens ledere er hun heks og må brennes!

Av alle ubehjelpelige og tåpelige reaksjoner på varsler i det politiske miljøet leder nå KrF med en runde og en langside! Jeg tror oddsen for at denne kan overgås blir ganske dårlig!

Edit: Rettet tyrkleif, hels -> heks, hvilket gir mere mening!

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Joda, det kritikkverdige er denne evindelige dyrkingen av det ynkelige og den feministiske offerkulturen.

Enten får hun her komme med noe konkret forklaring på det hele, eller så bør hun jo egentlig bare trekke seg pent tilbake. Det er overveiende sannsynlig at det ikke er snakk om annet enn uønsket oppmerksomhet her, og hysterisk gråting når hun ikke fikk være stakkars litte søte offer. Men i avisene får hun jo klynke og får oppmerksomheten.
    Ubegripelig argumentasjon!

Gitt at historien er som beskrevet (og det kan vi antakelig gå ut fra), har her en hanrei i lederforkledning brutt fundamentalt med flere kjente lover i arbeidslovgivningen (sjekk gjerne arbeidsmiljøloven, om du ikke tror på meg), og arbeidsgiver (KrF) følger opp med en saksbehandling som tangerer massemobbing. Deph er heldig som aldri har opplevd at ledelsen gjør livet surt for seg på jobb, over tid er det en svært tung belastning, som selv jerngress må bøye seg for.
    Menneskeforståelsen som her utvises, er mager, svært mager.

Dama har min fulle sympati, hadde dette vært en "normal arbeidsplass", hadde arbeidstakerens organisasjon satt skapet grundig på plass, hun hadde fått et år lønn (minst), fått god attest, og fått lov å reise hjem samme dag.
    At så arbeidsgiver i tillegg uten videre burde sparket sin ukritiske idiot av en lederskikkelse er også åpenbart, men ledere har det med å slippe unna sånt. Både i politikken og i arbeidslivet.

Disqutabel
    Vi snakker jo ikke om "ledelsen" her eller et par uforstandige sjefer. Hun har sagt i fra om ett eller annet, fått en høring på mange timer med der over 30 mennesker har hørt på henne og fått saken belyst. De har kommet frem til at dette overhodet ikke var seksuell trakassering, men utelukkende litt ønsket oppmerksomhet fra en partifelle. Men andre ord, muligens kritikkverdig og at noen burde gi mannen et hint og slitt skjenn, men heller ikke mer slik det ser ut her.

Så lenge hun nekter plent å å forklare hva dette handler om, og gitt det hysteriske nivået turbometooing tidvis tar så så velger jeg å tro at vi her har ned en liten sart nevrotiker å gjøre, som ikke egner seg i politikken eller til styre og stell.

Jeg åpner for å ta feil, men da får hun i det minste fortelle hva det handler og og ikke bare fremstå som en narsissistisk posør. Her er ingen som har brutt noen lover, hverken arbeidsmiljølov eller noen andre. Det hander bare om noen med sarte følelser og nervene utenpå. Man kan ikke si at det er en dårlig saksbehandling når hun får timesvis på å fortelle historien sin til et bred panel av partifeller.

Nå er til og med Krf kanskje det partiet jeg ellers misliker mest av dem alle, og jeg feller ingen tårer og den får negativ oppmerksomhet for noe, men i denne saken kan jeg faktiske ikke se noe alvorlig, ulovlig eller sterkt kritikkverdig. Bare masse syting og gråting for å få oppmerksomhet.
    Da synes jeg du får gi deg selv et crash-course for arbeidslivets grunnleggende regelverk, for nå overgår du deg selv.

Jo, han var hennes leder (i arbeidslivet å anse som mellomleder), og partiets "sharia-domstol" tok henne for seg i plenum, hvilket er fullstendig brudd med en hver kjent, tillatt saksbehandling i arbeidslivet. Hun forlatt møtet før det begynte, og kontaktet en arbeidslivsadvokat, for det hun beskriver er dypt irregulært og sterkt problematisk, sett fra arbeidsmiljølovens side.
    Slik behandler man kort sagt ikke sine ansatte, ikke i nærheten, heller. Hun er en soleklar kandidat til en form av erstatning (i arbeidslivet kalt en "sluttpakke").

Disqutabel

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    724
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke litt femifjolseri av den ynkelige høvdingen å ikke effektuere trusselen av "vår" narsissitiske posør?
    Skal hfs ende i denne rosa svenskheten og hengi seg til føleri ved å benåde et klynkende overfølsomt medlem som beter seg som et offer og trygler for sitt liv her på sentralen? Nei, Høvdingen som viser seg å være the bigger man må være godt plassert på ytterste venstre. ; )

G

Gjestemedlem

Gjest
    Deph, her er et eksempel til sammenligning:

En kvinne sitter tiltalt for å ha blitt voldtatt av tre menn.
    Sharia-domstolen i landsbyen består av 30 menn. Alle er enige i at kvinnen er skyldig. Debatten dreier seg om hun skal piskes eller steines.

Siden de er mange og de er enige, har de rett i at det er hun som skal straffes.
    Hadde en kvinne blitt voldtatt av 3 arabere i Sverige, ville det ikke vært en sak en gang. Da ville det bare blitt avfeid som stigmatoiserende rasisme å påpeke det en gang. Eller når enorme bølinger av unge arabere tafser, forgriper seg og voldtar i Køln på en nyttårsdaften ... så er det bare ondsinnet propaganda, og noe som helt sikkert aldri hart skjedd en gang. Men når en søt arisk tuttemulle kommer med vage beskyldninger om at en mann jorde henne lei seg en gjen, forklarer seg til partifellene og får forklart at hva det nå enn var som hendte så var det ikke trakassering og heller ikke noe å syte over. Selv om "Helga" forsøker seg aldri så mye på emosjonell manipulering, noen tåreskvetter og narsissistisk offermentalitet.

Så dette hykleriet er så kvalmende og selvforherligende at det er i ferd med å bli en stående vits. Det sammen er denne nye feministiske tanken om at å kjøpe noen en drink er det samme som voldtekt.

Idiotien demonstreres så til de grader her når du sammenligner uønsket oppmerksomhet fra "Helga" med voldtekt i arabarkulturer. Kan ikke folk slutte å tenke med tårekanalene og bruke de små grå til en forandring. Skal alt være en konkurranse i godhetsposering og krokodilletårer?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Deph, jeg hørte et intervju med damen her forleden dag og det virker for meg, som dog bare er legmann, at den typen hun varslet om var en som har behov for diagnose og behandling på lukket avdeling! En klassisk "stalker". Og jo det var helt klart sexuell trakkassering.
    Det jeg etterlyser er fakta i saken og ikke bare offerdyrking og hjernedøde innlegg der man som mest mulig krenket og forferdet, det kler kanskje fjortiser men ikke voksne menn med egen hifi. Når et par sleske teksmeldinger eller whatever sammenlignes med gruppevoldtekter i araberland, så viser det hvor langt idiotien har gått og hvor skadelig denne feministpropagandanen har vært på ellers normale mennesker.

Man skal kille mellom det latterlige, det pripne, det klanderverdige, det alvorlige, det straffbare etc. Den viljen, eller evnen må jeg påpeke, er jo her jo bortimot fraværende her i tråden. Et par hederlige unntak.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Det jeg etterlyser er fakta i saken og ikke bare offerdyrking og hjernedøde innlegg der man som mest mulig krenket og forferdet, det kler kanskje fjortiser men ikke voksne menn med egen hifi. Når et par sleske teksmeldinger eller whatever sammenlignes med gruppevoldtekter i araberland, så viser det hvor langt idiotien har gått og hvor skadelig denne feministpropagandanen har vært på ellers normale mennesker.

Man skal kille mellom det latterlige, det pripne, det klanderverdige, det alvorlige, det straffbare etc. Den viljen, eller evnen må jeg påpeke, er jo her jo bortimot fraværende her i tråden. Et par hederlige unntak.
    Forsøk å være litt prinsipiell.
    1. Det er ikke ok å bedrive stalking av egne underordnede
    2. Det er ikke ok å kjøre plenumsavhør av ansatte som varsler om irregulær adferd

Vi har regelverk i arbeidslivet som skal ivareta de ansattes rettigheter. Regelverk som denne gang ble grundig brutt, og det burde ikke være nødvendig å diskutere.
    Det er fullstendig irrelevant om den det gikk ut over er et persilleblad eller en solid eik, lov- og regelbruddene er de samme, uansett.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    1. Det er ikke ok å bedrive stalking av egne underordned.
    Ja men så langt er det ikke lagt frem noe konkret som gjør at vi kan fastslå dette på noen som helst måte. Kanskje 4-5 tekstmeldinger kvalifiser til betegnelsen i hennes hode? Så nok en ny følelseladet men innholdsløs floskel bidrar ikke til å belyse faktiske forhold.

2. Det er ikke ok å kjøre plenumsavhør av ansatte som varsler om irregulær adferd
    Det er vel rettere å si at hun blir tatt på høyeste alvor når så mye tid og ressurser blir lagt i dette for å belyse situasjonen på en åpen og troverdig måte. At hun tyr til emosjonell manipulering, gråting og offersøking vilser jo bare nok en gang at hun kanskje er et aspeløv og et barn som ikke er moden for politikk. Her har hun alle sjanser til å få en grundig gjennomgang av fakta, men neida ... det var jo ikke dette det skulle handle om men at hun skulle få bli metooprinsessen og komme i avisen noen ganger.

Det blir bare latterlig å kalle dette for et plenumsavhør. En høring der en sak blir tatt på alvor. Slikt er vanlig i politikken når noe blir tatt på alvor. Og hva har vel hun å være redd for om de faktiske forhold kommer på bordet annet enn at ... hun er en dramaqueen og ikke et offer likevel? Det er jo ingen som vil klandre henne om noen har vært innpåsliten med henne, men det hun holder på med nå er bare smakløst.

Kanskje hun hadde vært mest tjent med å konvertere og ilke seg Niquab i det daglige?

Vi har regelverk i arbeidslivet som skal ivareta de ansattes rettigheter. Regelverk som denne gang ble grundig brutt, og det burde ikke være nødvendig å diskutere.
    Og det er ingenting som tyder på at det er tilfelle her heller. Bare nok et lag med ville spekulasjoner av folk som ikke har tilgang på fakta i saken men heller kun vil basere seg på hennes gråtevise i Dagbladet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    1. Det er ikke ok å bedrive stalking av egne underordned.
    Ja men så langt er det ikke lagt frem noe konkret som gjør at vi kan fastslå dette på noen som helst måte. Kanskje 4-5 tekstmeldinger kvalifiser til betegnelsen i hennes hode? Så nok en ny følelseladet men innholdsløs floskel bidrar ikke til å belyse faktiske forhold.

Det er vel rettere å si at hun blir tatt på høyeste alvor når så mye tid og ressurser blir lagt i dette for å belyse situasjonen på en åpen og troverdig måte. At hun tyr til emosjonell manipulering, gråting og offersøking vilser jo bare nok en gang at hun kanskje er et aspeløv og et barn som ikke er moden for politikk. Her har hun alle sjanser til å få en grundig gjennomgang av fakta, men neida ... det var jo ikke dette det skulle handle om men at hun skulle få bli metooprinsessen og komme i avisen noen ganger.

Det blir bare latterlig å kalle dette for et plenumsavhør. En høring der en sak blir tatt på alvor. Slikt er vanlig i politikken når noe blir tatt på alvor. Og hva har vel hun å være redd for om de faktiske forhold kommer på bordet annet enn at ... hun er en dramaqueen og ikke et offer likevel? Det er jo ingen som vil klandre henne om noen har vært innpåsliten med henne, men det hun holder på med nå er bare smakløst.

Kanskje hun hadde vært mest tjent med å konvertere og ilke seg Niquab i det daglige?

Og det er ingenting som tyder på at det er tilfelle her heller. Bare nok et lag med ville spekulasjoner av folk som ikke har tilgang på fakta i saken men heller kun vil basere seg på hennes gråtevise i Dagbladet.
    ^ Du blander sammen politikk og ansattes rettigheter. Stalking fra nærmeste leder er ikke på noen måte innafor. Det er ikke politikk å forfølge sine underordnede på deres fritid. Jeg gjentar: forsøk å være litt prinsipiell, nå er du utelukkende emosjonell, noe som fører til at du blander kortene til feil spill.

Disqutabel

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.170
    Torget vurderinger
    4
    Ifra Julias Facebook
    I går kveld meldte jeg meg ut av KrF og KrFU etter å ha vært aktiv i 7 år. Jeg har viet syv år til et parti som alltid kjemper for de svakeste i samfunnet. Trodde jeg.
    For to år siden ble jeg seksuelt trakassert og forfulgt av en betydelig eldre mann som også var min mentor. Jeg sa ifra til ledelsen gang på gang, men ingenting ble gjort. De ville ikke definere det som seksuell trakassering, men ”grenseoverskridende atferd”. Vedkommende sa han tenkte på meg mens han lå i sengen, at han ikke kunne gifte seg med noen andre enn meg, og han ringte rundt til både daværende KrFU-leder og andre i partiet for å høre om jeg hadde sex med andre. Han oppsøkte meg på ikke-politiske arrangementer hvor han visste at jeg kom til å være. I følge loven så er seksuell trakassering ”uønsket seksuell oppmerksomhet som oppleves som krenkende og plagsom for den som rammes”. Likevel håndterte KrFU dette som en sak med grenseoverskridende atferd. Det var ingen grunn til at han ikke skulle få et høyere verv etter at de fikk varslene, og det var ingenting mer de kunne gjøre til tross for at jeg ville melde meg ut av partiet som 18-åring. Sentrale personer i KrFU sa også til meg på det tidspunktet at ”Julia, dette er jo ikke hans feil. Han har det veldig vondt. Du har jo lurt han til å tro at du er bedre enn du egentlig er. Han er bare forelsket”. Trakassøren gikk ikke av før VG fikk nyss i saken. På det tidspunktet ville jeg ikke gå ut i media, og fikk stoppet det.
    Jeg gikk ut i Aftenposten 5. desember 2017 fordi jeg tenkte at hvis det er ett parti som skal snakke om trakassering i politikken, så må det være KrFU. Jeg håpet at hvis jeg var den første som sto frem, så ville flere følge etter. Heldigvis ser jeg at det nå er en opprydning i flere partier. Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at KrF og KrFU kom til å nekte for dårlig håndtering. Det har vært mange fylkesledere som har vært misfornøyde med KrFUs håndtering i media, hvor de ikke tar varslerens side i saken. Partiet beklager bare at jeg ”opplevde håndteringen dårlig”. De har motarbeidet, løyet og prøvd å få meg til å trekke saken i forkant av publisering. KrFU-lederen fortalte meg at ”dette vil sverte KrFU, start heller et anonymt opprop”. Nei, en slik sak ville ikke svertet KrFU hvis de hadde beklaget dårlig håndtering. Å sverte KrFU har de klart helt på egenhånd ved å vise at de er på feil side av #MeToo-kampanjen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ifra Julias Facebook
    I går kveld meldte jeg meg ut av KrF og KrFU etter å ha vært aktiv i 7 år. Jeg har viet syv år til et parti som alltid kjemper for de svakeste i samfunnet. Trodde jeg.
    For to år siden ble jeg seksuelt trakassert og forfulgt av en betydelig eldre mann som også var min mentor. Jeg sa ifra til ledelsen gang på gang, men ingenting ble gjort. De ville ikke definere det som seksuell trakassering, men ”grenseoverskridende atferd”. Vedkommende sa han tenkte på meg mens han lå i sengen, at han ikke kunne gifte seg med noen andre enn meg, og han ringte rundt til både daværende KrFU-leder og andre i partiet for å høre om jeg hadde sex med andre. Han oppsøkte meg på ikke-politiske arrangementer hvor han visste at jeg kom til å være. I følge loven så er seksuell trakassering ”uønsket seksuell oppmerksomhet som oppleves som krenkende og plagsom for den som rammes”. Likevel håndterte KrFU dette som en sak med grenseoverskridende atferd. Det var ingen grunn til at han ikke skulle få et høyere verv etter at de fikk varslene, og det var ingenting mer de kunne gjøre til tross for at jeg ville melde meg ut av partiet som 18-åring. Sentrale personer i KrFU sa også til meg på det tidspunktet at ”Julia, dette er jo ikke hans feil. Han har det veldig vondt. Du har jo lurt han til å tro at du er bedre enn du egentlig er. Han er bare forelsket”. Trakassøren gikk ikke av før VG fikk nyss i saken. På det tidspunktet ville jeg ikke gå ut i media, og fikk stoppet det.
    Jeg gikk ut i Aftenposten 5. desember 2017 fordi jeg tenkte at hvis det er ett parti som skal snakke om trakassering i politikken, så må det være KrFU. Jeg håpet at hvis jeg var den første som sto frem, så ville flere følge etter. Heldigvis ser jeg at det nå er en opprydning i flere partier. Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at KrF og KrFU kom til å nekte for dårlig håndtering. Det har vært mange fylkesledere som har vært misfornøyde med KrFUs håndtering i media, hvor de ikke tar varslerens side i saken. Partiet beklager bare at jeg ”opplevde håndteringen dårlig”. De har motarbeidet, løyet og prøvd å få meg til å trekke saken i forkant av publisering. KrFU-lederen fortalte meg at ”dette vil sverte KrFU, start heller et anonymt opprop”. Nei, en slik sak ville ikke svertet KrFU hvis de hadde beklaget dårlig håndtering. Å sverte KrFU har de klart helt på egenhånd ved å vise at de er på feil side av #MeToo-kampanjen.
    Ja tydeligvis en litt plagsom beiler, men om hun mener det er noe alvorlig eller straffbart så får hun heller politianmelde da. Men noe annet her var jo tross alt det aller vesentligste ... å vise at "å vise at de er på feil/korrekt side av #MeToo-kampanjen. Kjedelig å være på lag med noe som ikke er automatisk tar enhver nyfeminists påstander som gospel før de har fått gjennomgå saken grundig. Det var hun ikke villig til, og valget istedet en annen vei. Metooprinsessen får vel få sine 15.mins of fame og forhåpentligvis gå i den politiske glemmeboken.

Om ikke hun hadde sagt opp selv ville det være naturlig om partiet avskjediget henne for slik illojal oppførsel. Foreløpig er det kun hennes påstander som ligger til bunn for alt, og vi har ikke fått noe info om sakens faktiske innhold.

Hun har min sympati for at den gubben virket litt slesk og pågående, han fortjener null sympati, men hun har håndtert den som en offersøkende drittsekk selv også.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Ifra Julias Facebook
    Ja tydeligvis en litt plagsom beiler, men om hun mener det er noe alvorlig eller straffbart så får hun heller politianmelde da. Men noe annet her var jo tross alt det aller vesentligste ... å vise at "å vise at de er på feil/korrekt side av #MeToo-kampanjen. Kjedelig å være på lag med noe som ikke er automatisk tar enhver nyfeminists påstander som gospel før de har fått gjennomgå saken grundig. Det var hun ikke villig til, og valget istedet en annen vei. Metooprinsessen får vel få sine 15.mins of fame og forhåpentligvis gå i den politiske glemmeboken.

Om ikke hun hadde sagt opp selv ville det være naturlig om partiet avskjediget henne for slik illojal oppførsel. Foreløpig er det kun hennes påstander som ligger til bunn for alt, og vi har ikke fått noe info om sakens faktiske innhold.

Hun har min sympati for at den gubben virket litt slesk og pågående, han fortjener null sympati, men hun har håndtert den som en offersøkende drittsekk selv også.
    1. Pust dypt
    2. Les arbeidsmiljøloven
    3. Forsøk å forstå opplevelsen av å bli forfulgt av en gammal, sjalu gubbe når du er et ungt frø i en politisk organisasjon.
    4. Sett disse tingene sammen, og se om du kanskje har lært deg litt om generell oppførsel, arbeidsliv og mellommenneskelige forhold.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    For meg er det forsåvidt viktig også at når noen har trukket seg fra verv eller stillinger for upassende oppførsel, så er det ikke så mye poeng i å dvele for mye med dem i ettertid. Er det ulovligheter så får det bli en sak for påtalemyndighetene.

Så når Giske, Riise, Krf-slesken, har trukket seg så er de ikke så interessante lenger. Svein H. Ludvigsen derimot som er "siktet i sedelighetssak, og som ble varetektsfengslet med brev og besøksforbud 4. januar." ... er derimot mer av samfunnsinteresse, i alle fall om det blir en dom ut av det.

Sist redigert av en moderator:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.689
    Ikke at det er spesielt nøye i disse sakene, men det er vel særdeles få som faktisk er ansatte i et politisk parti, de langt, langt fleste er frivillige medlemmer. Er det da egentlig så intressant hva som står i arbeidsmiljøloven? Gjelder den i det hele i en frivillig organisasjon? Ikke så lett å finne info om det på partienes nettsider, men høyre lister opp alle ansatte - det er ikke veldig mange av de i forhold til de tusenvis som er aktive i organisasjonen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    3. Forsøk å forstå opplevelsen av å bli forfulgt av en gammal, sjalu gubbe når du er et ungt frø i en politisk organisasjon.
    4. Sett disse tingene sammen, og se om du kanskje har lært deg litt om generell oppførsel, arbeidsliv og mellommenneskelige forhold.
    Som sagt, slesk fyr som har trukket seg. Sikkert ikke et savn for noen, men jeg er overbevist om at hadde hun f.eks. levert en politianmeldelse eller gått til noen høyt nok i moderpartiet så hadde dette løst seg med en telefon, et skarpt brev eller en medarbeidersamtale. ... men neida, lage dramatikk og vis at hun er Metoodronningen og at Krfu er de mest rettskafne og fromme av dem alle, troner på toppen med rosa glorie og glitter.

... så igjen, jeg tror partiet bør være glad for å bli kvitt henne på et tidlig tidspunkt. Var hun 14-15 så kanskje, men over 20 så er du for voksen, myndig og selvstendig å regne, og ønsker man politisk tillit og respekt så kan ikke alt handle om følelser, krenkingsvilje og fraværende evne til pragmatisk problemløsning.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Som sagt, slesk fyr som har trukket seg. Sikkert ikke et savn for noen, men jeg er overbevist om at hadde hun f.eks. levert en politianmeldelse eller gått til noen høyt nok i moderpartiet så hadde dette løst seg med en telefon, et skarp brev eller en medarbeidersamtale. ... men neida, lage dramatikk og vis at hun er Metoodronningen og at Krfu er de mest rettskafne og fromme av dem alle, troner på toppen med rosa glorie og glitter.

... så igjen, jeg tror partiet bør være glad for å bli kvitt henne på et tidlig tidspunkt. Var hun 14-15 så kanskje, men over 20 så er du for voksen, myndig og selvstendig å regne, og ønsker man politisk tillit og respekt så kan ikke alt handle om følelser, krenkingsvilje og fraværende evne til pragmatisk problemløsning.
    Man skal ALDRI være pragmatisk med stalkere; spesielt ikke om de er overordnet/mentor/ringrev.

Arbeidskonfliket skal ALDRI løses på massemøte. Derimot skal man være svært varsom med å utsette varslere/utsatte medarbeidere for mer belastninger.

Det fremkommer ikke på noe sted at den utsatte har kommet med følelsesmessige utbrudd, hun har forholdt seg svært rasjonelt, og trakk den nødvendige konklusjon: hun kunne ikke fortsette i en organisasjon med så katastrofal konflikthåndtering.

Jeg opplever at det er du som argumenterer med følelser her nå, og forsøker å presse en eller annen skyld over på en helt uskyldig mottaker av utilbørlig oppførsel og klare brudd på arbeidslivets grunnleggende regelverk.

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.204
    Sted
    Liten by
    Er litt artig at den som bedriver mest føleri her inne er den som klager mest på andres føleri...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Ikke at det er spesielt nøye i disse sakene, men det er vel særdeles få som faktisk er ansatte i et politisk parti, de langt, langt fleste er frivillige medlemmer. Er det da egentlig så intressant hva som står i arbeidsmiljøloven? Gjelder den i det hele i en frivillig organisasjon? Ikke så lett å finne info om det på partienes nettsider, men høyre lister opp alle ansatte - det er ikke veldig mange av de i forhold til de tusenvis som er aktive i organisasjonen.
    Du har mest sannsynlig rett i dette; situasjonen er alltid litt annerledes i en slik organisasjon. Uansett om de bedriver betalt arbeid eller ikke, mener jeg det påligger politiske partier mer enn noen annen, å følge et tilsvarende regelverk for sine bidragsytere (betalte eller ikke), slik at de unngår å tråkke på sine egne medarbeidere. KrF har jo vært en komplett katastrofe i sin behandling av "fornærmede" i denne saken.

Disqutabel

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    12
    For meg er det naturlig å ta den svake parts side. Kan ikke se at det er «gubbjæveln» her idet han ikke er falskt anmeldt for voldtekt (eksemplifisert). Mulig dette vurderes anderledes i det vestlige testosteronbeltet? ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man skal ALDRI være pragmatisk med stalkere; spesielt ikke om de er overordnet/mentor/ringrev.
    Man kommer lengst med å møte alle problemer pragmatisk, spesielt om man vil finne en løsning på den og ikke bare er ute etter sympati og medynk.

Arbeidskonfliket skal ALDRI løses på massemøte. Derimot skal man være svært varsom med å utsette varslere/utsatte medarbeidere for mer belastninger.
    Det er ikke en belasting at man blir tatt alvorlig og får god tid til ta opp problemer i organisasjonen. Mye bedre enn å måtte forholde seg til enkeltindivider man kanskje ikke har tillit til, og som kanskje har sin egen agenda. Det er mye større sjanse for at ting går korrekt for seg om det er flere tilstede.

Det fremkommer ikke på noe sted at den utsatte har kommet med følelsesmessige utbrudd,
    – Jeg har opplevd dette som et åpent og ærlig møte om en vanskelig sak, uttaler KrFU-leder Martine Tønnessen på nettsiden.

Sandstø melder til NRK om en helt annen oppfatning av møtet. Hun forteller at hun gråt og følte seg svært presset.

hun har forholdt seg svært rasjonelt, og trakk den nødvendige konklusjon: hun kunne ikke fortsette i en organisasjon med så katastrofal konflikthåndtering.
    Personer som ikke er i stand til å snakke med en forsamling eller flere folk på en gang og ta opp et problem eller en problemstilling egner seg rett og slett ikke som politikere og intet parti er tjent med slike. Vare dette en barnehagetante eller noe så ville jeg kanskje se på det litt anderledes.

Jeg opplever at det er du som argumenterer med følelser her nå, og forsøker å presse en eller annen skyld over på en helt uskyldig mottaker av utilbørlig oppførsel og klare brudd på arbeidslivets grunnleggende regelverk.
    Jeg ser ikke disse bruddene som du snakker om, jeg ser en slesk gamling, en håndtering som sikker kunne vært enda bedre fra partiets side, og en aksjonistisk metooer som vil skaffe seg mer sympati enn det er grunnlag for.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.474
    Ifra Julias Facebook

Si meg, er du bitte litte dum? Skal du provosere så gjør det med litt stil og ikke oppfør deg som en redneck.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke litt femifjolseri av den ynkelige høvdingen å ikke effektuere trusselen av "vår" narsissitiske posør?
    Skal hfs ende i denne rosa svenskheten og hengi seg til føleri ved å benåde et klynkende overfølsomt medlem som beter seg som et offer og trygler for sitt liv her på sentralen? Nei, Høvdingen som viser seg å være the bigger man må være godt plassert på ytterste venstre. ; )
    Dette var litt under beltestedet. Deph trygler ikke for sitt liv, han opplyser oss om at han har mottatt advarsel. Jeg skjønner at dette er sarkasme, men vi må ikke behandle hverandre slik. Det gjelder også deg, Gjestemedlem. Vi må ha et minimum av respekt for hverandre her inne. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mitt ankepunkt er kanskje at litt for mange tar på seg en machorolle som de ikke kler. De som skal redde metooprinsessen fra slemme menn og dragen. Kanskje de har binget litt mye på disneyfilmer?

Hadde noen her blitt utsatt for en nærgående og irriterende kvinne... ville de ikke da bare sagt høylydt og utvetydig beskjed, om nødvendig i plenum, i verste fall gått til en tillitsmann eller noe slikt, og i siste instans politiet om det blir alvorlig nok?

Er dette helt utenkelig?

Om om det ikke er det, hvorfor sette lavere standarder for kvinner og se på dem som mer eller mindre umyndige barn, selv om de er voksne? Kanskje hun her liker slikt, men det tjener ikke kvinner totalt sett om man skal begynne å se på dem som noe vart, sart og lettkrenkelig som ikke er i stand til å passe på seg selv eller ta egne avgjørelser... Denne macho jeg skal passe på deg lille pike er en farlig vei å gå... Slik tankegang hører vel mest hjemme i araberverden tross alt.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Man kommer lengst med å møte alle problemer pragmatisk, spesielt om man vil finne en løsning på den og ikke bare er ute etter sympati og medynk.

Det er ikke en belasting at man blir tatt alvorlig og får god tid til ta opp problemer i organisasjonen. Mye bedre enn å måtte forholde seg til enkeltindivider man kanskje ikke har tillit til, og som kanskje har sin egen agenda. Det er mye større sjanse for at ting går korrekt for seg om det er flere tilstede.

– Jeg har opplevd dette som et åpent og ærlig møte om en vanskelig sak, uttaler KrFU-leder Martine Tønnessen på nettsiden.

Sandstø melder til NRK om en helt annen oppfatning av møtet. Hun forteller at hun gråt og følte seg svært presset.

hun har forholdt seg svært rasjonelt, og trakk den nødvendige konklusjon: hun kunne ikke fortsette i en organisasjon med så katastrofal konflikthåndtering.
    Personer som ikke er i stand til å snakke med en forsamling eller flere folk på en gang og ta opp et problem eller en problemstilling egner seg rett og slett ikke som politikere og intet parti er tjent med slike. Vare dette en barnehagetante eller noe så ville jeg kanskje se på det litt anderledes.

Jeg ser ikke disse bruddene som du snakker om, jeg ser en slesk gamling, en håndtering som sikker kunne vært enda bedre fra partiets side, og en aksjonistisk metooer som vil skaffe seg mer sympati enn det er grunnlag for.
    Jeg er etter dette enda mer sikker på at du aldri har opplevd selv, eller i nære relasjoner, konfliktsituasjoner i jobbsammenheng.

Et annet "persilleblad" som nærmest ble helt knust under vekten av sin varslerstatus er denne karen: https://no.wikipedia.org/wiki/Per-Yngve_Monsen

Det er for meg regelrett latterlig at du tror en slik konfliktløsning har noe i et forsamlingsmøte å gjøre. Det er direkte å sammenligne med en religiøs sekt, der den "umoralske piken" blir ført fram foran forsamlingens eldste, for å forklare hvorfor hun driver og frister sin gruppefører så forferdelig. Ydmykelse er bare fornavnet. "Han er jo bare forelsket, du har fått ham til å tro at du er bedre enn du er". Reagere pragmatisk på noe så skamløst, nedverdigende og ansvarsfraskivende? Hun har fått bank av en syklubb full av religiøse rasshøl, hva skal hun være pragmatisk for? At hun gråt i det møte, forstår jeg 100%, det hadde jeg sikkert gjort sjøl! (Og da kan jeg til og med fortelle deg at "persilleblad" er ikke akkurat en presis betegnelse på undertegnede).

Det tangerer gruppemobbing, det denne jenta har blitt utsatt for. Og det som reaksjon på at hun har blitt trakassert og forfulgt av en hun skulle kunne stole 100% på. Argumentasjonen din er så hinsides at det er vanskelig å bevare roen.

Disqutabel

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette er noe av det mest irrasjonelle jeg har sett deg skrive, noensinne.

Siden når var det positivt å måtte fremlegge et alvorlig varsel om uakseptable handlinger fra en ledeskikkelse, overfor mange av hans hjernevaskede disipler, fremfor å ta det med så få som mulig? Basert på islamtrådene dine er du ganske klar på hva du mener om religiøse som opptrer i flokk. Politisk lojalitet har vist seg å være en slags religion det også, så dette er mulig å sammenligne uansett om det er Krf eller et hvilketsomhelst annet parti. Eller en bedrift for den saks skyld.

Slike møter eksisterer for å oppnå EN ting: Å overbevise varsleren om at hun tar feil, og at hun skal legge saken død. Hun skal overveldes med følelsen av å være urimelig, og skal helst forsvinne, slik at de skal slippe at lederen (som alltid fremstår som en liten gud innad i partiet eller på arbeidsplassen) fremdeles kan fremstå som perfekt.

Det er så sinnsykt mye enklere om man bare kan kneble de som er kritiske, fremfor å gjøre noe med problemet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Mitt ankepunkt er kanskje at litt for mange tar på seg en machorolle som de ikke kler. De som skal redde metooprinsessen fra slemme menn og dragen. Kanskje de har binget litt mye på disneyfilmer?

Hadde noen her blitt utsatt for en nærgående og irriterende kvinne... ville de ikke da bare sagt høylydt og utvetydig beskjed, om nødvendig i plenum, i verste fall gått til en tillitsmann eller noe slikt, og i siste instans politiet om det blir alvorlig nok?

Er dette helt utenkelig?

Om om det ikke er det, hvorfor sette lavere standarder for kvinner og se på dem som mer eller mindre umyndige barn, selv om de er voksne? Kanskje hun her liker slikt, men det tjener ikke kvinner totalt sett om man skal begynne å se på dem som noe vart, sart og lettkrenkelig som ikke er i stand til å passe på seg selv eller ta egne avgjørelser... Denne macho jeg skal passe på deg lille pike er en farlig vei å gå... Slik tankegang hører vel mest hjemme i araberverden tross alt.
    De skal behandles likt som menn.
    Denne jenta ble behandlet som om hun hadde gjort noe galt fordi hun virket som en magnet på en drittsekk.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et land i virkelig deep shit.. Litt mer alvorlige problemer enn følelser og gråting fra en metooer om noen som var litt for pushy. Dette er bare fra siste døgn

Om slikt er det tyst som i graven fra de som ser hemningsløs metooing for det viktigste her i livet...

-.-

Tino Sanandaji

Dygnets rubriker inkluderar ett dödsskjutning i Stockholm och en dödsskjutning i Malmö. Fler rubriker landet runt:
    • Väktare knivskuren i p-garage på Östermalm
    • En man i 40-årsåldern knivskars i en lägenhet i Lund
    • Höggs med stickvapen i Mölndal
    • Ungdomar misshandlade på fotbollscup
    • Butikspersonal hotades med pistol
    • En knivbevärpnad man rånade en butik i Asarum
    • Ronneby: Fem skott mot fastighet – polisen utreder
    • Mordbrand: Försökte elda upp blivande studentlägenheter
    • Brand rasade i källare – polisen misstänker mordbrand
    • Misstänkt mordbrand på förskola
    • Kalmar: Ung man rånad och misshandlad
    • Misstänkt mördare rymde från Migrationsverkets förvar

Sverige kan numera ha lika många gangstermord under en helg som man brukade ha under ett år, utan att det ens är toppnyhet några timmar senare. Så snabbt har våldet normaliserats. Om mordet i Malmö på symboliska Per Albin Hanssons väg kan vi läsa: ”På söndagen blev en 21-årig man med gängkriminella kopplingar skjuten till döds på Per Albin Hanssons väg. Hans äldre bror, 23 år gammal, sköts till döds på Kronetorpsgatan i mars 2017. Den äldste i brödratrion, 25 år gammal, sköts på Dansörgatan en månad senare och överlevde tack vare skottsäker väst”

I Norge sker 2-4 skjutvapenmord per år, medan det i Sverige passerat 40 per år, en tiodubbling på en generation. Dödligt våld fortsätter falla i de flesta europeiska länder, vilket visar att denna utveckling inte är oundvikligt. I stället för att låta sig avtrubbas och acceptera att lära sig leva med våldet borde medborgare sätta press på de som försöker sopa problemet under mattan och utkräva ansvar. Varför har detta oönskade utvecklingen skett, och vad tänker politiker konkret göra åt det?

...

Hykleri og dobbeltmoral noen... perspektiver? Just asking.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.474
    Jasså, du vil bort fra temaet nå. Å sakse fra en eller annen blogg om hvor forferdelig det er i Sverige er en dårlig løsning.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er for meg regelrett latterlig at du tror en slik konfliktløsning har noe i et forsamlingsmøte å gjøre. Det er direkte å sammenligne med en religiøs sekt, der den "umoralske piken" blir ført fram foran forsamlingens eldste, for å forklare hvorfor hun driver og frister sin gruppefører så forferdelig.
    Latterlig ordbruk. Landsstyremøte er da tross alt ikke en "religiøs" sekt med et eldreråd. Selv jeg er ikke så slem med Krf.

Igjen denne ynkeliggjøringen av kvinner. Det at de må forsvares av dere machoer som skal beskytte stakkars lille frø som er for nervøs for å tale til et politisk møte? Ser dere ikke hvor fornedrende slike holdninger er for alle de andre kvinnene som forlanger og forventer å bli tatt på alvor og ikke som det svake kjønn som må passes på, beskyttes og skjermes mot styre og stell, og som får applaus fra alle dere for å tie i forsamlingen...

Nah, igjen dobbeltmoral og sentimental overdose her.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Et land i virkelig deep shit.. Litt mer alvorlige problemer enn følelser og gråting fra en metooer om noen som var litt for pushy. Dette er bare fra siste døgn

Om slikt er det tyst som i graven fra de som ser hemningsløs metooing for det viktigste her i livet...

-.-

Tino Sanandaji

Dygnets rubriker inkluderar ett dödsskjutning i Stockholm och en dödsskjutning i Malmö. Fler rubriker landet runt:
    • Väktare knivskuren i p-garage på Östermalm
    • En man i 40-årsåldern knivskars i en lägenhet i Lund
    • Höggs med stickvapen i Mölndal
    • Ungdomar misshandlade på fotbollscup
    • Butikspersonal hotades med pistol
    • En knivbevärpnad man rånade en butik i Asarum
    • Ronneby: Fem skott mot fastighet – polisen utreder
    • Mordbrand: Försökte elda upp blivande studentlägenheter
    • Brand rasade i källare – polisen misstänker mordbrand
    • Misstänkt mordbrand på förskola
    • Kalmar: Ung man rånad och misshandlad
    • Misstänkt mördare rymde från Migrationsverkets förvar

Sverige kan numera ha lika många gangstermord under en helg som man brukade ha under ett år, utan att det ens är toppnyhet några timmar senare. Så snabbt har våldet normaliserats. Om mordet i Malmö på symboliska Per Albin Hanssons väg kan vi läsa: ”På söndagen blev en 21-årig man med gängkriminella kopplingar skjuten till döds på Per Albin Hanssons väg. Hans äldre bror, 23 år gammal, sköts till döds på Kronetorpsgatan i mars 2017. Den äldste i brödratrion, 25 år gammal, sköts på Dansörgatan en månad senare och överlevde tack vare skottsäker väst”

I Norge sker 2-4 skjutvapenmord per år, medan det i Sverige passerat 40 per år, en tiodubbling på en generation. Dödligt våld fortsätter falla i de flesta europeiska länder, vilket visar att denna utveckling inte är oundvikligt. I stället för att låta sig avtrubbas och acceptera att lära sig leva med våldet borde medborgare sätta press på de som försöker sopa problemet under mattan och utkräva ansvar. Varför har detta oönskade utvecklingen skett, och vad tänker politiker konkret göra åt det?

...

Hykleri og dobbeltmoral noen... perspektiver? Just asking.
    Whataboutism. Funker ikke argumentene, bytt tema, og rop høyere.

Vi kan med andre ord avslutte alle politiske diskusjoner om bagatellene vi har å stri med i Norge, for det er tross alt krig i Syria.

Og ellers er det flere persilleblader i omdiskuterte KrF-sak:

«I mange timer måtte jeg høre på ledelsen forsvare seg selv og gjøre seg til et offer fordi jeg hadde gjort det ekstremt tøft for dem. De sa jeg løy om en rekke ting, nektet for alle feilsteg de har gjort, og de sa tydelig at det som skjedde med meg er IKKE trakassering. Jeg måtte sitte stille og høre på at forrige og nåværende ledelse satt og gråt over hvor tøft de hadde det.»
    Det er så galt som det kan få blitt.
    At kvinner blir utsatt for massevoldtekter i India er mye verre. Men det betyr ikke at vi skal senke oss ned på det nivået, før vi kan snakke om saken. Sivilisasjonen blir bare bedre av å bli utfordret.

Disqutabel

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Det er for meg regelrett latterlig at du tror en slik konfliktløsning har noe i et forsamlingsmøte å gjøre. Det er direkte å sammenligne med en religiøs sekt, der den "umoralske piken" blir ført fram foran forsamlingens eldste, for å forklare hvorfor hun driver og frister sin gruppefører så forferdelig.
    Latterlig ordbruk. Landsstyremøte er da tross alt ikke en "religiøs" sekt med et eldreråd. Selv jeg er ikke så slem med Krf.

Igjen denne ynkeliggjøringen av kvinner. Det at de må forsvares av dere machoer som skal beskytte stakkars lille frø som er for nervøs for å tale til et politisk møte? Ser dere ikke hvor fornedrende slike holdninger er for alle de andre kvinnene som forlanger og forventer å bli tatt på alvor og ikke som det svake kjønn som må passes på, beskyttes og skjermes mot styre og stell, og som får applaus fra alle dere for å tie i forsamlingen...

Dobbelmoralen er det ikke undertegnede som står for. Det er KrF's kjernekompetanse. Og jeg registrerer selvsagt at din slemhet ikke går ut over de som trakasserer, men de som blir trakassert.

Disqutabel

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.474
    Har Gjestemedlem et ledende verv i KrF siden han så febrils prøver å bortforklare angjeldene sak? Er han i virkeligheten.....Hareide?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jasså, du vil bort fra temaet nå. Å sakse fra en eller annen blogg om hvor forferdelig det er i Sverige er en dårlig løsning.
    Nei jeg vil bare påpeke det ekstreme hykleriet man finner i feministbevegelsen som denne krf-kvinnen så til de grader ønsker å fronte. De som skriker høyest i metoingen, spesielt den latterlige delen, er også de som tier mest i saker som er alvorlige for land og mennesker, som virkelig undertrykker kvinner og som kommer til å gjøre store deler av landet ubeboelig for anstendige og rettvise menn og kvinner.

Så igjen, det er bare å krype ned fra sin høye hest .. eller var det et føll av en shetlandsponny i et gjørmehull likevel?

G

Gjestemedlem

Gjest

Dobbelmoralen er det ikke undertegnede som står for. Det er KrF's kjernekompetanse. Og jeg registrerer selvsagt at din slemhet ikke går ut over de som trakasserer, men de som blir trakassert.

Disqutabel
    Vet ikke helt jeg, når det ses på som et overgrep om man behandler en kvinne som en voksen person, med erfaring fra politikken, som kan forventes å presentere en sak for et møte ... så er vi på ville veier.

Den sleske mannen har trukket seg, null sympati der. Mener hun det er noe kriminelt .. så får hun anmelde, men det er ingenting som tyder på noe slikt som jeg har lest i alle fall.

Hun selv har vist seg som uegnet som politiker, og bør kanskje satse på en karriere innen barnepass, neglepynting, strikking av votter til Nordmisjon eller salmesang. Metooing i avisen har tydeligvis vært hovedmålet her og ikke å gjør noe med en problematisk situasjon. Hun har vel sikkert forlest seg på jesushistorier og ønsker å å være et offerikon for metoobevegelsen.

Så, klanderverdig oppførsel, men å kalle det "overgrep" er bare tøv. Ingen grunn til å la det gå inflasjon i alvorlige ord. Det er bare å spytte på dem som har overlevd ekte overgrep (før femiene gikk løs på ordbøkene)

Det er ingen som har antastet henne, tafset, skjenket henne, hatt sex med henne, vært fysisk, begått overgrep, voldtatt, utnyttet noen som ikke kunne ta vare på seg selv... etc. etc. etc.

Det eneste er uønsket oppmerksomhet... som er klanderverdig nok det, men det er ikke det samme som trakassering, overgrep eller voldtekt. Sorry det er tull å eskalere ordbruken til det latterlige.

Sist redigert av en moderator:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    OFF TOPIC:

Drapsratene i Sverige er svært problematiske. Men statistisk ligger Sverige fortsatt veldig bra an i internasjonal målestokk, med sine totalt 110 drap / år.
    Stygg økning fra 2010, opp mot 40%, men det kan argumenteres med at 40% av svært lave tall på mange måter ser verre ut enn det er. 4 ganger så mange drap som i Norge, korrigert for innbyggertallet er ca. dobbelt så mange pr. capita.

Men det har ingenting med metoo å gjøre at lovløse gjenger i Malmø skyter hverandre, så jeg baklager avsporingen.

Disqutabel

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn