Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Be a true gentleman. Men slutt med denne hysteriske søken etter kanintøflene. Det kler ikke menn. Bare femifjols og SV-ere uten virksom hjernemasse.

G

Gjestemedlem

Gjest
    For øvrig er det slett ikke bare mannlige sjefer som har sine svin på skogen. Jeg rapporterte en "kollega" som var involvert i opplæring og som hadde sagt til flere kvinnelige elever. " Jeg kan garantere at du kommer gjennom utdannelsen hvis......" Vår daværende kvinnelige sjef kom med et "bla bla" svar og gjorde intet med saken!
    Muilg .. (Giske er vel den ekleste slasken norsk politikk noensinne har sett, uansett parti. Jeg hadde ikke reddet ham fra å drukne i en sølepytt om jeg var en tilfeldig forbipasserende og han hadde drukket en karsk for mye.)

Men i så fall havner det i min kategori som korrupsjon, og ikke i buruglelenes og svenskens frådende manshatende #metoo kampanje.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Du sammenligner altså en klaps på rumpa i forbifarten fra en student, med at en profilert medialeder med masse makt prøver å kysse opptil flere på samme fest?
    Ja, for meg så faller disse sakene i omtrent samme karakter.

Disqutabel var stupfull - så han har neppe noe objektivt å si om saken - har hatt latt fingrene løpe litt så kan jeg ikke se at det er så mye verre enn om noen lager trutmunn og prøver å kysse noen.

Mvh
    OMF

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    6.194
    Sted
    Nøtterøy
    Får inderlig håpe at disse mennene som blir hengt ut i offentligheten virkelig er overgripere da og ikke offer selv. Må være for jævlig å bli beskyldt for noe sånt hvis en er helt uskyldig. :(

Det bør vi vel være enige om?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.588
    Torget vurderinger
    0
    Får inderlig håpe at disse mennene som blir hengt ut i offentligheten virkelig er overgripere da og ikke offer selv. Må være for jævlig å bli beskyldt for noe sånt hvis en er helt uskyldig. :(

Det bør vi vel være enige om?
    Er det ikke slik da at menn er skyldige selv om de ikke har gjort noe galt?

G

Gjestemedlem

Gjest
    #Bæææto

Det nye Arbeiderpartiet i all sin prakt. Nok et traumatisert femifjols står frem med sin tåredryppende overgrepshistorie. Hun var nemlig på fest en gang og fikk litt uønsket oppmerksomhet i form at et par innøvde kleine kommentarer, og ... skrekk og gru ... en klem en gang i fortiden som hun nå kom til å tenke på varte litt for lenge.

Håper de har ledig rom på krisesenteret! Eller i det minste at AP spanderer krisepsykiater på neste koseklubbmøte.

Flott også at Bergens Tidene ville dele disse grusomme hendelsene med hele den norsktalende befolkning.

Tror jeg går ut på kjøkkenet og gråter en skvett i sympati. Verden er ond og vanskelig nå.

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/kaW3O9/-Pass-den-posjerte-flyndrekjeften

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.156
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Er det enda flere silikonbærter som føler seg misbrukt ?

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    1
    #Bæææto

Det nye Arbeiderpartiet i all sin prakt. Nok et traumatisert femifjols står frem med sin tåredryppende overgrepshistorie. Hun var nemlig på fest en gang og fikk litt uønsket oppmerksomhet i form at et par innøvde kleine kommentarer, og ... skrekk og gru ... en klem en gang i fortiden som hun nå kom til å tenke på varte litt for lenge.

Håper de har ledig rom på krisesenteret! Eller i det minste at AP spanderer krisepsykiater på neste koseklubbmøte.

Flott også at Bergens Tidene ville dele disse grusomme hendelsene med hele den norsktalende befolkning.

Tror jeg går ut på kjøkkenet og gråter en skvett i sympati. Verden er ond og vanskelig nå.

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/kaW3O9/-Pass-den-posjerte-flyndrekjeften
    Du får trøste deg med at i dag er det mannsdagen noe jeg forresten ikke visste at fantes :eek: og at det fremdeles finnes noen kvinner......

https://www.nrk.no/ytring/mannen-er-en-evolusjonaer-blindtarm_-1.13780753

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.604
    Jada, Gjestemedlem, du har understreket det grundig nok nå, at du selv er en tydelig del av det strukturelle problemet.

Dette er litt som klimadiskusjonen; noen forsøker å gjøre narr av "klimahysterikerne" når været er kaldere enn normalt. Det er forskjell på vær og klima. Det er forskjell på enkelthendelser og struktur. Men det er vanskelig å se det, når man selv er en såpass bærende del i strukturen.

I seg selv kan enkelthendelsene være både dagligdagse og ufarlige, men de setter fingeren på et fenomen.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    I seg selv kan enkelthendelsene være både dagligdagse og ufarlige, men de setter fingeren på et fenomen.
    Fenomenet vi snakker om her er en utrivelig blanding av fordumming, forsvensking, sykeliggjøring, offermentalitet, nevrotisme, sosial angst, Weltschmerz og permanent PMS. Samt statsministerens manglende mot til å stå frem som en transeperson.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Fenomenet vi snakker om her er en utrivelig blanding av fordumming, forsvensking, sykeliggjøring, offermentalitet, nevrotisme, sosial angst, Weltschmerz og permanent PMS. Samt statsministerens manglende mot til å stå frem som en transeperson.
    Og du bare fortsetter å grave deg ned i gjørmen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.588
    Torget vurderinger
    0
    Litt usikker på om denne hører hjemme her eller i "Galt i Sverige" tråden??

Tar sjansen og poster den her, til Dephs glede og Disqutabels ergrelse.;)

I Sverige har man nå definert hvor den nedre grensen for politiannmeldelse av "sexuell trakkasering av kvinner" går. Og det er vel rundtomkring det at en mann
    viser seg utenfor døren og samtidig puster! ( Ikke er død ) :rolleyes:

Les artikkelen fra Sundsvalls Tidning, men ikke gjør det samtidig som du drikker kaffe eller har mat i munnen! Jeg tar ikke ansvar for skader som følge av latterutbrudd!;)

http://www.st.nu/vasternorrland/sundsvall/kvinna-anmaler-man-for-ofredande-for-att-han-sagt-hej-till-henne

Regner med at denne politimannen snart blir avsatt fra jobben da han ikke viser tilstrekkelig forståelse for damens PTSD etter disse skrekkelige opplevelsene!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.588
    Torget vurderinger
    0
    Og du bare fortsetter å grave deg ned i gjørmen.
    Ja men,................................. Pinky da!!

At det har blitt satt fokus på en svinete oppreden fra enkelte menn i "maktposisjoner" er helt på sin plass.

Men nå går det faktisk over alle støvleskaft. Hørte å radio en dame som var så oppbragt fordi en mann ( det hadde visst skjedd noen ganger gjennom årene med et antall ulike menn ) på en bar hadde slått an på henne/flørtet og tilslutt hadde spurt om hun ville "bli med på rommet". Det var altså så forferdelig!! Disse mennene hadde slik jeg forsto det akseptert "nei" uten å gjøre noe ut av det og de hadde bare ruslet videre. OG DETTE SKAL VÆRE SEXUELL TRAKKASERING??? Jeg tror jeg er helt enig med Deph i hans beskrivelse av dette som "offermentalitet, nevrotisme, sosial angst, Weltschmerz og permanent PMS"

Og det jævlige er at alle disse som kaster seg på dette toget uten å ha reell grunn for det bare ødelegger det som er/kunne ha vært en ganske nødvendig kampanje! Det hele dras jo så inn i Hæ..te langt inn i parodien!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Hvordan kan det ha seg at man ikke kan si hei til en kvinne uten å bli sett på som en potensiell voldtektsforbryter samtidig som en kvinne, f.eks. Mammaentilmichelle, kan legge ut om sexlivet sitt på en blogg, og hylles for det? Ren dumskap, spør du meg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.588
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan kan det ha seg at man ikke kan si hei til en kvinne uten å bli sett på som en potensiell voldtektsforbryter samtidig som en kvinne, f.eks. Mammaentilmichelle, kan legge ut om sexlivet sitt på en blogg, og hylles for det? Ren dumskap, spør du meg.
    Og der fikk du satt halen på eselet! :cool:

(De som ikke forsto sammenhengen får si i fra så skal jeg forklare denne gamle barneleken! ;) )

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    ^ Har man hjerne på størrelse med en peanøtt så bør man ikke ha mer enn en tanke i hodet av gangen.
    Jeg skjønner ikke helt at man kan kalle Tusvik "komiker"

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    De ga henne sågar Komiprisen i 2015.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.206
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Kanskje det er på tide at vi mannfolk også begynner å løpe rundt og gaule "Metoo!"....?
    På den måten bør man før eller siden kanskje få seg litt mer "haill" enn man er bortskjemt med.....:rolleyes:;)

mvh
    Proffen

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.223
    Sted
    Liten by
    Jeg ser at holdningene #Metoo-kampanjen har til hensikt å få bukt med florerer i stort monn her inne. Den eldre garde fornekter seg ikke.
    Jaja, dette vil nok ta tid og sikkert noen flere generasjoner.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.588
    Torget vurderinger
    0
    Jeg ser at holdningene #Metoo-kampanjen har til hensikt å få bukt med florerer i stort monn her inne. Den eldre garde fornekter seg ikke.
    Ja hvis du er så overbevist om det nytter det vel ikke å få deg til å se det på noen annen måte.

Men det du opplever som "holdninger" er nok mere en forsiktig påpeking av at man nå er i ferd med å kaste babyen ut med badevannet!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bu hu ... pusegutter. Men har dere denne i platesamlingen?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.588
    Torget vurderinger
    0
    Gamle menn har aldri vært særlig gode på innrømme feil.
    Men du er det forstår jeg? ;););););););););););)

Og da kan du kaskje være så grei å vise til der noen av oss har skrevet at det er "greit" å sextrakkasere kvinner evt. voldta dem?

De aller fleste, om ikke alle, her har vel sagt rett ut at det ikke er greit å misbruke stilling/posisjon for å presse kvinner til sex, eller har du lest noe annet?

MEN, vi ( noen av oss ) har påpekt at dette:

Pkt 1. Dette er ikke helt svart/hvitt. Det er kvinner som "utnytter" sitt kjønn for å få fordeler.

Pkt 2. At det å se på, snakke til ( si hei ), legge an på en dame ikke nødvendigvis er trakkasering. Aksepterer man et "nei" uten sure miner må det faktisk være greit!

Pkt 3. Når damen må tenke seg nøye om i flere år før hun klarer å oppdage at hun var utsatt for et "overgrep" ( slike historier har det blitt endel av ) så må det være lov å
    stille spørsmål ved historien/overgrepet!

Pkt 4. Menn er ikke nødvendigvis alltid skyldige bare fordi en kvinne påstår det! Inntill ganske nylig hadde også hvite middelaldrende menn krav på rettssikkerhet!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg innrømmer gjerne feil, men har dessverre ingen, og ikke er jeg gammel.

G

Gjestemedlem

Gjest
    .. og "feil" ... føler du det slik så er det slik for deg og vi i kosegruppen har pledd (hærens overskuddslager ... pro.tip) og kakao til rådighet om nazistene klager.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Holmestrand
    Problemet nå er at kommer fram en del stutumkommentarer om oss stakkars menn som ikke en gang kan .....
    På den andre siden er det kvinner som har blitt støtt over minimale "forseelser".

Disse 2 gruppene genererer en øredøvende støy som nå tar oppmerksomheten bort fra et klart problem:
    Personer som opptrer klanderverdig ovenfor andre som har krav på å få være i fred.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.206
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Hvis det er min kommentar du hinter til, må jeg nesten få lov til å legge til:
    Det er helt klart at det er aspekter ved kampanjen vi skal ta på alvor!
    Men samtidig skal man være litt obs, slik at det ikke går inflasjon i det, og at man står der midt i en hype som plutselig har blitt mye større enn den a) har grobunn for og b) hadde trengt å bli. Og man skal også passe på å ikke bli alt for naiv. Det finnes noen sleipinger blant landets menn, men det gjør det garantert også på kvinnesiden! Og jeg betviler sterkt at verken du eller jeg har lyst til å gå på limpinnen, fordi noen ser muligheter. Så får vi heller opptre politisk korrekt overfor damer. Og vi kan kanskje få lov til å flørte med de av dem som vi vet 100% sikkert ikke tar skade på sinnet av det! Jeg har flere kolleger som både tåler og kan være like ram i snakketøyet som meg, men vi lar det bli med det! Det er vel en god ting, og så langt kan jeg bare konstatere at det virker positivt inn på arbeidsmiljøet.
    Skulle ikke forbause meg om det skulle dukke opp en liknende kampanje ifht religiøsitet/ikke-religiøsitet.....

mvh
    Proffen

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    De forløsende ordene kommer ved 0:50, men hele klippet - hele filmen - er svært severdig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn