Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan vil den potensielle støyen som kan bli overført fra power supply påvirkes av skjermet eller uskjermet kabel?
    Bare lurer litt på hvorfor jeg opplever klarere lyd med "bedre" nettverkskabler.
    Noen sier at de kun kan bringe støy videre, da burde ikke resultatet bli klarere lyd?
    Hvis du insisterer på å bruke skjermet kabel (mot alle råd) kan du skape en helt unødvendig jordforbindelse mellom datadingser og audiodingser. Det kan også overføre støy. Dataoverføringen forstyrres ikke, men du kan muligens få analog switchestøy mikset inn i det analoge audiosignalet.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Hvordan vil den potensielle støyen som kan bli overført fra power supply påvirkes av skjermet eller uskjermet kabel?
    Bare lurer litt på hvorfor jeg opplever klarere lyd med "bedre" nettverkskabler.
    Noen sier at de kun kan bringe støy videre, da burde ikke resultatet bli klarere lyd?
    Som du sa, denne tråden går i uendelige loops. Men du er en av dem som etterfyller den uten å gå i diskusjoner hva som kan være årsakssammenheng men heller stiller samme spørsmålet på nytt slik en predikant som selger hifi kabler med svimlende avanse til en troende flokk.

    Men for å repetere, — en teori som ikke bare gjelder nettverkskabler men alle sammenkoblinger av hifikomponenter.
    Ulike støykilder mikset sammen kan fungere med en maskeringseffekt. For bedre forstå fenomenet kan det mest nærliggende produkt innen hi-fi som mange allerede har et forrhold til være å studere hvordan støykanselerende hodetelefoner virker.

    Men alt dette er bare plausible teorier og burde vekke nyskjerrigheten hos dem som jobber med dette kabel fenomenet heller enn å diskutere kabelmerker.
    Trolig tar det lenger tid før betalte forskere griper tak i dette siden det ikke sees på som et teknisk problem siden løsning allerede er implementert i teknologien helt ifra starten.

    For å ta sammenligning med dekktrykk igjen. Vår bil er langt mer konfortabel å kjøre med dekktrykk lavere enn anbefalt fra bilprodusent. Bør jeg forfølge dette fenomenet eller stole på dem som designet bilen ved hjelp av simulatorer og tusenvis av timer med testkjøring?
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    For å ta sammenligning med dekktrykk igjen. Vår bil er langt mer konfortabel å kjøre med dekktrykk lavere enn anbefalt fra bilprodusent. Bør jeg forfølge dette fenomenet eller stole på dem som designet bilen ved hjelp av simulatorer og tusenvis av timer med testkjøring?
    Jeg synes du skal høre på rånerne, de har virkelig peiling og mange hundre timer med erfaring bortover stripa og mest sannsynlig så er også din camber feil også må du ha senkesett! Eller aller helst bør du høre med selgerne..

    Hva tror du mekanikerne på merkeverksteder sier?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Som du sa, denne tråden går i uendelige loops. Men du er en av dem som etterfyller den uten å gå i diskusjoner hva som kan være årsakssammenheng men heller stiller samme spørsmålet på nytt slik en predikant som selger hifi kabler med svimlende avanse til en troende flokk.

    Men for å repetere, — en teori som ikke bare gjelder nettverkskabler men alle sammenkoblinger av hifikomponenter.
    Ulike støykilder mikset sammen kan fungere med en maskeringseffekt. For bedre forstå fenomenet kan det mest nærliggende produkt innen hi-fi som mange allerede har et forrhold til være å studere hvordan støykanselerende hodetelefoner virker.

    Men alt dette er bare plausible teorier og burde vekke nyskjerrigheten hos dem som jobber med dette kabel fenomenet heller enn å diskutere kabelmerker.
    Trolig tar det lenger tid før betalte forskere griper tak i dette siden det ikke sees på som et teknisk problem siden løsning allerede er implementert i teknologien helt ifra starten.

    For å ta sammenligning med dekktrykk igjen. Vår bil er langt mer konfortabel å kjøre med dekktrykk lavere enn anbefalt fra bilprodusent. Bør jeg forfølge dette fenomenet eller stole på dem som designet bilen ved hjelp av simulatorer og tusenvis av timer med testkjøring?
    Dette spørsmålet var rettet mot mulig støy fra power supply til switch.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Tror ikke opplegget Ansuz har laget med strømrens, strømkabler, switch og nettverkabler er for å tilføye jordstøy inn i alle komponenter for å skape maskeringseffekt???


    NETWORK WITH ANSUZ LAN SWITCH & CABLES
    The Ansuz PowerSwitches are LAN/Ethernet switches which epitomize a pioneering approach to both noise cancellation and signal distribution in High End streaming networks.

    LAn setup wide


    The quality of musical streaming performance – either from a storage unit or from one of the streaming services is not only contingent upon the quality of your individual network streamer integrated in your audio system but also on the upstream network technology.
    Via the World Wide Web, the network streamer is exposed to all kinds of noisy electronics such as computers, routers, switches, etc. – where the noise floor does not matter in the same way as it does in audio streaming. And, since the Ethernet is a floating network, there is no ground connection to drain out the noise floor. So, the challenge is to get the audio data stream as clean and low noise as possible before it gets into the actual streamer.

    The new Ansuz PowerSwitches take an unprecedented approach to tackle the issue of noise suppression. They are all equipped with Ansuz’s innovative grounding circuitry that cancels out a large amount of all these noise disturbances.
    To lower this disturbing noise level to an absolute minimum, Ansuz has endowed their PowerSwitches with further innovative and remarkably effective noise suppressing technologies. Higher quantities and the latest, even more advanced versions of the Ansuz Tesla Coils define the range of network switches starting from the Ansuz X-TC entry level up to our D-TC Supreme flagship model.

    Since network switches are extremely sensitive to the quality of their power supply, all Ansuz PowerSwitches are equipped with their own internal power supply that boasts a particularly stable resonance mode. The noise cancelling technologies inside the Ansuz PowerSwitches work hand in glove with all the technological innovations used in all the other Ansuz products like the Mainz8 Power Distributor - a mains and ground distribution unit - or the PowerBoxes. Through the mains network and the powercords, the effects of these technologies are able to unfold both up- and down-stream, and form a mutually re-enforcing alliance when it comes to cleaning the audio data streaming from signal induced fluctuations and lowering the noise floor throughout the whole audio/video system. Ansuz PowerSwitches also feature a built-in PowerBox with 10 low power outputs - located below the eight LAN-ports - designed for Ansuz actively shielded Internet cables. These outputs can also be used to shield other active Ansuz digital cables. For Ansuz analog cables, we recommend using one of the Ansuz PowerBoxes separately.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Dette spørsmålet var rettet mot mulig støy fra power supply til switch.
    Det er vel det som er formidlet i de siste 20 sidene, støy eller jordingslooper som kan oppstå pga. skjerm på nettverkskabel. Switcher, mediakonvertere etc. har veggvorter som kan støye, og det er ofte målt til at 50Hz er det som lager støyen. Når man har skjermet kabel så overfører man også denne støyen på jord til f.eks. streamer, selve dataen har galvanisk skille i motsetning til jordingsforbindelsen som kommer via skjerm. Og fra streamer til DAC og videre til pre og effekt så overfører man fortsatt støy fra switch med kabling, dette er vel enda mer sårbart når man bruker digital coax og rca-plugger.
    Dette er også grunnen til at jeg heller anbefaler switcher med integrert PSU, der man bruker vanlig jordet strømkabel (C13) da de støyer mye mindre. Det er ofte rimeligere utstyr på nettverkssiden som har de veggvortene og eksternt power.
    Jordingsloop er ofte det som forårsaker feedback, signalet blir forsterket flere ganger (også støyen) og til slutt så har man selvsving i verste tilfelle.
    Som nevnt tidligere så er heller ikke nettverkskabelen og utstyret lagd for å lage en jordingsforbindelse, her anbefales det heller å få det imot jord på strømkontakten.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Det er vel det som er formidlet i de siste 20 sidene, støy eller jordingslooper som kan oppstå pga. skjerm på nettverkskabel. Switcher, mediakonvertere etc. har veggvorter som kan støye, og det er ofte målt til at 50Hz er det som lager støyen. Når man har skjermet kabel så overfører man også denne støyen på jord til f.eks. streamer, selve dataen har galvanisk skille i motsetning til jordingsforbindelsen som kommer via skjerm. Og fra streamer til DAC og videre til pre og effekt så overfører man fortsatt støy fra switch med kabling, dette er vel enda mer sårbart når man bruker digital coax og rca-plugger.
    Dette er også grunnen til at jeg heller anbefaler switcher med integrert PSU, der man bruker vanlig jordet strømkabel (C13) da de støyer mye mindre. Det er ofte rimeligere utstyr på nettverkssiden som har de veggvortene og eksternt power.
    Jordingsloop er ofte det som forårsaker feedback, signalet blir forsterket flere ganger (også støyen) og til slutt så har man selvsving i verste tilfelle.
    Som nevnt tidligere så er heller ikke nettverkskabelen og utstyret lagd for å lage en jordingsforbindelse, her anbefales det heller å få det imot jord på strømkontakten.
    Har du sett på det komplette systemet til Ansuz?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Har du sett på det komplette systemet til Ansuz?
    Nettverk er nettverk. :)
    Om man kobler til boks A, B og C til en switch. Der man bruker skjermet kabling over alt, og kun boks C har jord imot strøm og resten ikke har jordet strøm. Så går all jord via boks C. Man har da et stjernenett med jord fra denne.
    Eller scenario 2, der man fortsatt har skjermet kabel på alle boksene og alle boksene er uten jord, men boks A har støy via power. Da får man fortsatt støy fra boks A til alle de andre boksene.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Tror ikke opplegget Ansuz har laget med strømrens, strømkabler, switch og nettverkabler er for å tilføye jordstøy inn i alle komponenter for å skape maskeringseffekt???

    <snip...>
    Dette er samme argumentene du finner for audiograde switcher. Samtidig levereres disse audiograde switchene med skjermende kabler som kobler deg rett innpå selve kjernen til problemet de selv beskriver. Dette samtidig som de vet at bruk av uskjermet kabel gir det galvaniske skillet som ble planlagt allerede fra starten.

    Det faktum at man oppdaget at det er anderledes lyd ved å koble seg til jordplan har skapt et nytt produktsegment som ikke er nødvendig bare man følger anbefalte standarder. All markedsføring jeg har lest på området viser at produsentene helt kynisk missleder kundene inn i et kunstig skapt problem. De beskriver et problem og gjør tilpassede produktendringer som tydelig viser hva de holder på med er relatert til støygulv på jordplanet. Som er reelt, men lett å omgå.

    1612518110182.png
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Dette er samme argumentene du finner for audiograde switcher. Samtidig levereres disse audiograde switchene med skjermende kabler som kobler deg rett innpå selve kjernen til problemet de selv beskriver. Dette samtidig som de vet at bruk av uskjermet kabel gir det galvaniske skillet som ble planlagt allerede fra starten.

    Det faktum at man oppdaget at det er anderledes lyd ved å koble seg til jordplan har skapt et nytt produktsegment som ikke er nødvendig bare man følgerJ anbefalte standarder. All markedsføring jeg har lest på området viser at produsentene helt kynisk missleder kundene inn i et kunstig skapt problem. De beskriver et problem og gjør tilpassede produktendringer som tydelig viser hva de holder på med er relatert til støygulv på jordplanet. Som er reelt, men lett å omgå.
    Jo, mulig markedsføringen er misledende, men test produktene, så kanskje du opplever noe med lyden.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Mener du det kan være forskjell i lyden mellom en Anzus-switch og andre switcher, men av andre grunner enn det Anzus sier er grunnen?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Mener du det kan være forskjell i lyden mellom en Anzus-switch og andre switcher, men av andre grunner enn det Anzus sier er grunnen?
    Nei, det var ikke jeg som sa det var feil. Det var periodelytter som sa markesføring er misledende.
    Ok sa jeg, forstår ikke nettverk i dybden, men jeg kan høre lyden.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Forøvrig så er det ikke brosjyrer med markedsføring Mala audio som fører Ansuz deler ut, de demonstrerer lyden,
    og man kan helt uforpliktende låne produktene for å teste hjemme i tillegg.

    ...og hvis produktet ikke fungerer....trommevirvel....leverer man det tilbake, UTEN kostnad.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Nei, det var ikke jeg som sa det var feil. Det var periodelytter som sa markesføring er misledende.
    Ok sa jeg, forstår ikke nettverk i dybden, men jeg kan høre lyden.
    Mulig jeg misforstår, altså. Men du skrev vel:

    Jo, mulig markedsføringen er misledende, men test produktene, så kanskje du opplever noe med lyden.
    Sier du ikke der at du tenker det kan være mulig at det som står i markedsføringen ikke er riktig, men at lyden kan være annerledes likevel?

    Logisk sett må jo da årsaken være noe annet enn det som står i markedsføringen, i tilfelle.

    Og jeg personlig synes det ville vært rart om et selskap som selger et dyrt og avansert produkt, reklamerer for det med noe annet enn det som faktisk er årsaken til at produktet gir god lyd.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Mulig jeg misforstår, men du skrev vel:



    Sier du ikke der at du tenker det kan være mulig at det som står i markedsføringen ikke er riktig, men at lyden kan være annerledes likevel?

    Logisk sett må jo da årsaken være noe annet enn det som står i markedsføringen. Og jeg personlig synes det ville vært rart om et selskap som selger et dyrt og avansert produkt, reklamerer for det med noe annet enn det som faktisk er årsaken til at produktet gir god lyd.
    Jeg prøvde å poengtere at lyden er det som er det viktige. Du flisespikker over noe du forstod, men ser sport i å kverulere over.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Jo, mulig markedsføringen er misledende, men test produktene, så kanskje du opplever noe med lyden.
    La meg bruke dekktrykk analogien igjen. Raskt utslitte dekk blir på min kost. Men lenger bremselengde og dårligere veigrep generelt går ikke bare på min kappe men også for sikkerheten til mine medtrafikkanter. Så bruk av for lavt dekktrykk gjør ikke bare skade på min bil, men kan også skade andre.

    Ved å koble meg til en potensiell støykilde i nettverktet kan det være at jeg opplever få mer konfortabel lyd uten å forstå hvorfor.
    Ved å anbefale dette til andre risikerer jeg påføre dem unødvendige kostnader og samtidig teknisk dekresjon av deres stereoanelgg. Som i værste fall også kan påvirke avspilling av andre signalkilder inkl. vinyl om preamp ikke også bryter jordforbindelse til apparater som ikke i bruk. Noe som dessverre ikke er så vanlig pga kostnader og pop-lyder ved bytte av kilde.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    La meg bruke dekktrykk analogien igjen. Raskt utslitte dekk blir på min kost. Men lenger bremselengde og dårligere veigrep generelt går ikke bare på min kappe men også for sikkerheten til mine medtrafikkanter. Så bruk av for lavt dekktrykk gjør ikke bare skade på min bil, men kan også skade andre.

    Ved å koble meg til en potensiell støykilde i nettverktet kan det være at jeg opplever få mer konfortabel lyd uten å forstå hvorfor.
    Ved å anbefale dette til andre risikerer jeg påføre dem unødvendige kostnader og samtidig teknisk dekresjon av deres stereoanelgg. Som i værste fall også kan påvirke avspilling av andre signalkilder inkl. vinyl om preamp ikke også bryter jordforbindelse til apparater som ikke i bruk. Noe som dessverre ikke er så vanlig pga kostnader og pop-lyder ved bytte av kilde.
    Tror det komplette systemet til Ansuz handler om å tilføre støy til anlegget? Da tror jeg du har misforstått konseptet.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg prøvde å poengtere at lyden er det som er det viktige. Du flisespikker over noe du forstod, men ser sport i å kverulere over.
    På ingen måte. Jeg spør hvorfor i alle dager et selskap som lager et avansert produkt skulle ha noen som helst interesse av å reklamere for produktet ved å si at det har andre kvaliteter enn det det faktisk har.

    Hvis Anzus har laget en switch som gjør et eller annet veldig fornuftig med bitstrømmen, skjerming eller noe annet som har innvirkning på lyden, hvorfor i alle dager skulle de da lage reklamemateriell som fremhever noe helt annet enn det switchen gjør – noe som egentlig ikke skal ha noe å si hvis man bruker uskjermet kabel eller wifi istedenfor?

    Det ville vært det samme som at Porsche reklamerte for Cayman ved å si at den har svært god bagasjeplass. Riktignok har den to bagasjerom (ett foran og ett bak), men siden det er en sportsbil vil det være rimelig dumt å kjøpe den for bagasjeplassen. Bilen har helt andre kvaliteter som er mye mer vesentlige for kjøperen.

    Si at du hadde vært på utkikk etter en bil. Du leser reklamemateriellet og ser at Cayman har to bagasjerom. Antall liter bagasjeplass ifølge reklamen er ikke imponerende, men du velger likevel å ta en kjøretur. Opplevelsen er berusende og du kjøper bilen.

    Hvorfor i alle dager tenker du at dette er en kurant fremgangsmåte for Anzus? Hvis de har et produkt som er bra, hvorfor fremhever de ikke det som er bra ved produktet?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    På ingen måte. Jeg spør hvorfor i alle dager et selskap som lager et avansert produkt skulle ha noen som helst interesse av å reklamere for produktet ved å si at det har andre kvaliteter enn det det faktisk har.

    Hvis Anzus har laget en switch som gjør et eller annet veldig fornuftig med bitstrømmen, skjerming eller noe annet som har innvirkning på lyden, hvorfor i alle dager skulle de da lage reklamemateriell som fremhever noe helt annet enn det switchen gjør – noe som egentlig ikke skal ha noe å si hvis man bruker uskjermet kabel eller wifi istedenfor?

    Det ville vært det samme som at Porsche reklamerte for Cayman ved å si at den har svært god bagasjeplass. Riktignok har den to (ett foran og ett bak), men siden det er en sportsbil vil det være rimelig dumt å kjøpe den for bagasjeplassen. Bilen har helt andre kvaliteter som er mye mer vesentlige for kjøperen.

    Si at du hadde vært på utkikk etter en bil. Du leser reklamemateriellet og ser at Cayman har to bagasjerom. Antall liter bagasjeplass ifølge reklamen er ikke imponerende, men du velger likevel å ta en kjøretur. Opplevelsen er berusende og du kjøper bilen.

    Hvorfor i alle dager tenker du at dette er en kurant fremgangsmåte for Anzus? Hvis de har et produkt som er bra, hvorfor fremhever de ikke det som er bra ved produktet?
    Jeg tror ikke det er sånn fremgangsmåten til Ansuz er. For argumentets skyld, ga jeg periodelytter rett.
    Måten jeg sa det på misforstod du, og du har ikke forstått det ennå.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Tror det komplette systemet til Ansuz handler om å tilføre støy til anlegget? Da tror jeg du har misforstått konseptet.
    Forklar din forståelse av systemet er du snill. Slett ikke umulig jeg mangler full oversikt.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror ikke det er sånn fremgangsmåten til Ansuz er. For argumentets skyld, ga jeg periodelytter rett.
    Måten jeg sa det på misforstod du, og du har ikke forstått det ennå.
    Nå har jeg sagt såpass mye om hvordan jeg har forstått det du skrev, at ballen ligger på din banehalvdel.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Nå har jeg sagt såpass mye om hvordan jeg har forstått det du skrev, at ballen ligger på din banehalvdel.
    Jeg sier at jeg ikke forstår det tekniske i dybden, og kan derfor ikke gi en korrekt analyse av det som skrives.
    Betyr det at det er misvisende? Hvis noen mener det er misvisende sitter jeg fortsatt med samme problem i å forklare det.
    Det jeg kan gjøre er å lytte, og det er i grunn nok for å ta en vurdering.
    Hvis lyden er overbevisende så er i hvert fall ikke den misvisende.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå rapporteres det stadig om at et eller annet som "endrer lyden".... en overveldene majoritet av alle disse rapportene melder om alt fra "bedre lyd" til de reneste åpenbaringer..... mao - alle endringer synes automatisk å være til det bedre.... er de virkelig det??? Annerledes, - javel... men ???
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Jeg tror de vil fjerne mest mulig støy slik at anlegget skal yte optimalt. Ikke tilføre støy for å skape maskeringseffekter.
    Fjerne mulig støy. Ja da har vi samme forståelse av problemet, men ikke hvordan best løse det.
    Ene parten mener man skal koble seg til disse støykildene, men det er teknisk ikke nødvendig. Her er hva Ansuz skriver
    Ansuz PowerSwitches also feature a built-in PowerBox with 10 low power outputs - located below the eight LAN-ports - designed for Ansuz actively shielded Internet cables. These outputs can also be used to shield other active Ansuz digital cables. For Ansuz analog cables, we recommend using one of the Ansuz PowerBoxes separately.
    I klarteskt skriver de at de har jobbet hardt med å senke støygulvet til strømforsyningen. Som er helt esensielt for hifi, men ikke i samme grad for datanettverk. Samtidig har de lagt ned masse arbeid i kabelskjerming. Som kan være viktig i utsatte driftsmiljøer, men ikke for de siste 30 cm fra switch til streamer i et hjemmenettverk.

    Her er hva man fra teknisk ståsted advokerer:
    - Ikke bruk skjermede kabel mellom streamer og swich. Hvorfor?
    Fordi du da kobler stereoanlegget ditt til enda en potensiell støykilde (jordplan til nettverket) hvor man har en hypotese kan skape maskeringseffekt sammen med all annen støy i stereoanlegget som vil påvirke all lyd i stereoanlegget. Også din påkostede vinylrigg.
    - Faktum: På samtlige audiograde switcher har man jobbet med å forbedre strømforsyning for å minimalisere støy til jordplan. Dette samtidig som de oppfordrer til å koble seg til den samme støykilden de har forbedret, — noe som faktisk er helt unødvedning.

    Begge parter ser strømforsyning og jordplan som hovedkilde til problem. Men ser du forskjellen her? Den parten som ønsker pengene dine ikke bare oppfordrer deg til å koble deg til jordplan for nettverket, men lurer deg til å tro at det er helt nødvendig.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Begge parter ser strømforsyning og jordplan som hovedkilde til problem. Men ser du forskjellen her? Den parten som ønsker pengene dine ikke bare oppfordrer deg til å koble deg til jordplan for nettverket, men lurer deg til å tro at det er helt nødvendig.
    I tillegg så anbefaler den ene parten å kjøpe enda flere produkter fra de, for å få fikset problemet..
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    884
    Antall liker
    566
    Tror ikke opplegget Ansuz har laget med strømrens, strømkabler, switch og nettverkabler er for å tilføye jordstøy inn i alle komponenter for å skape maskeringseffekt???


    NETWORK WITH ANSUZ LAN SWITCH & CABLES
    The Ansuz PowerSwitches are LAN/Ethernet switches which epitomize a pioneering approach to both noise cancellation and signal distribution in High End streaming networks.

    LAn setup wide


    The quality of musical streaming performance – either from a storage unit or from one of the streaming services is not only contingent upon the quality of your individual network streamer integrated in your audio system but also on the upstream network technology.
    Via the World Wide Web, the network streamer is exposed to all kinds of noisy electronics such as computers, routers, switches, etc. – where the noise floor does not matter in the same way as it does in audio streaming. And, since the Ethernet is a floating network, there is no ground connection to drain out the noise floor. So, the challenge is to get the audio data stream as clean and low noise as possible before it gets into the actual streamer.

    The new Ansuz PowerSwitches take an unprecedented approach to tackle the issue of noise suppression. They are all equipped with Ansuz’s innovative grounding circuitry that cancels out a large amount of all these noise disturbances.
    To lower this disturbing noise level to an absolute minimum, Ansuz has endowed their PowerSwitches with further innovative and remarkably effective noise suppressing technologies. Higher quantities and the latest, even more advanced versions of the Ansuz Tesla Coils define the range of network switches starting from the Ansuz X-TC entry level up to our D-TC Supreme flagship model.

    Since network switches are extremely sensitive to the quality of their power supply, all Ansuz PowerSwitches are equipped with their own internal power supply that boasts a particularly stable resonance mode. The noise cancelling technologies inside the Ansuz PowerSwitches work hand in glove with all the technological innovations used in all the other Ansuz products like the Mainz8 Power Distributor - a mains and ground distribution unit - or the PowerBoxes. Through the mains network and the powercords, the effects of these technologies are able to unfold both up- and down-stream, and form a mutually re-enforcing alliance when it comes to cleaning the audio data streaming from signal induced fluctuations and lowering the noise floor throughout the whole audio/video system. Ansuz PowerSwitches also feature a built-in PowerBox with 10 low power outputs - located below the eight LAN-ports - designed for Ansuz actively shielded Internet cables. These outputs can also be used to shield other active Ansuz digital cables. For Ansuz analog cables, we recommend using one of the Ansuz PowerBoxes separately.
    Hvordan kan du tage et firma seriøst, som laver sådanne produkter? http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=3458&zoneid=1
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sier at jeg ikke forstår det tekniske i dybden, og kan derfor ikke gi en korrekt analyse av det som skrives.
    Betyr det at det er misvisende? Hvis noen mener det er misvisende sitter jeg fortsatt med samme problem i å forklare det.
    Det jeg kan gjøre er å lytte, og det er i grunn nok for å ta en vurdering.
    Hvis lyden er overbevisende så er i hvert fall ikke den misvisende.
    Tror jeg skjønner.

    Mener du at det er ok (om det var sånn) at Anzus reklamerer for noe annet enn det produktet deres faktisk gjør, så lenge det låter bra?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Hvordan kan du tage et firma seriøst, som laver sådanne produkter? http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=3458&zoneid=1
    Ahhh det er disse folkene. Koblet ikke navnet. Har dere sett hvordan switchen deres ser ut på innsiden? :rolleyes:
    Vi har jo tidligere postet om denne og jeg berømmet at om ikke annet jobber de for pengene.

    1612526080027.png


    Edit: For ikke teknisk innvidde. Langt de fleste unike teknologiene listet er på nivå med dette håndtaket deres som jobber med resonansekontroll og koster rundt 40.000,-
    1612526611631.png
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    For de som er interessert i Ansuz/Børresen/Aavik:

    Så de hadde alt satt opp i demorom hos Mala. Var innom for et par dager siden.
    Ta en tur innom for demo, og legg ut lytteinntrykk av dette tullefirmaet!
     
    Sist redigert av en moderator:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    For de som er interessert i Ansuz/Børresen/Aavik:
    Takk, flere detaljbilder fra galskapen. Denne power blokken fra Mean Well i Kina er best kjent for å levere uren strøm. For å kunne benytte den er det vanlig å regulere spenning på nytt. Som man ser starter man her ut med 15V til å strømføre kretser som mest vanlig kjører 3.3 eller 5V.
    Grunnen til at man benytter den i industriprodukter er at den #1 er dritbillig #2 den letter godkjenning av apparater i EU som krever energieffektivitet som vanlig linjære strømforsyninger sliter med å levere. Dette går selvsagt tapt når man regulerer flere ganger.
    1612527064584.png


    Dette kaller dem for Tesla Coils
    1612527471485.png


    Dette er hva en tesla coil er
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Og av alt det mik-makket er det kun to enkle koblingstråder mellom strømforsyning og switch:
    1612527064584.png

    De har riktig nok tatt seg bryderiet med å tvinne ledningene. Alt det andre mik-makket har ingen ting med switchen å gjøre.

    mvh
    KJ
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.231
    Sted
    Langesund
    For de som er interessert i Ansuz/Børresen/Aavik:

    Så de hadde alt satt opp i demorom hos Mala. Var innom for et par dager siden.
    Ta en tur innom for demo, og legg ut lytteinntrykk av dette tullefirmaet!
    Du kan jo begynne :) Har vært der og har testet litt rundt deres filter.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Og av alt det mik-makket er det kun to enkle koblingstråder mellom strømforsyning og switch:
    Vis vedlegget 695114
    De har riktig nok tatt seg bryderiet med å tvinne ledningene. Alt det andre mik-makket har ingen ting med switchen å gjøre.

    mvh
    KJ
    Du ser den ICen rett ved strømfosyningen så er vel det en 3.3 eller/og 5V regulator (PWM) også.. Koster ca. 5,- Kan ikke si denne enheten har en påkostet powersupply.. Og de "Tesla-squares" som bare er åpne med lange baner er fine antenner og tar inn mye støy, det samme gjelder vel alt der det står Tesla på her, ingen ingeniør/konstruktør vil ha dette i en switch eller på PCB i det hele tatt, så lenge den ikke er trådløs da (noe jeg regner med denne ikke er). Mye gnål om korte signal-veier i forsterkere, men det gjelder generelt på all elektronikk uansett. Og her i denne switchen er det lagt til mye annet unødvendig, som ikke har noen funksjon i en switch.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn