Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.481
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tsjk. Max "desimal" for IP adresser er 255..
    An IP address is always a set of four numbers like that. Each number can range from 0 to 255. So, the full IP addressing range goes from 0.0.0.0 to 255.255.255.255.

    The reason each number can only reach up to 255 is that each of the numbers is really an eight digit binary number (sometimes called an octet). In an octet, the number zero would be 00000000, while the number 255 would be 11111111, the maximum number the octet can reach. That IP address we mentioned before (192.168.1.34) in binary would look like this: 11000000.10101000.00000001.00100010.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det beste for opprettholdelse av sirkulæreffekter er jo om man kan benytte klassisk coax nettverk.
    Cat kablene har jo tvunnede par som fort kan gi krysstale.
    Krysstale er ikke heldig om man hører på duetter da stemmene flyter sammen.
    Coaxens egenskaper her er veldig reine.
    Men da kan en vel bare bruke en krysset kabel...
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ikke om en kjører moderne fiber nett bambadoo.
    Overrun IP adresser har eksistert en stund men er skrevet lite om.
    Med fiber bør det gå opp et lys for enhver.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Har en problemer med treig avspilling og gjerne hakking så kan det være nett troll.
    Her ser en et som har kjørt seg fast i en node.
    1607765023197.png
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Har du kjørt kvanti fisering på den nye switchen?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Hei. Ja den kabelen mente jeg. Hvis du får testet den en dag, send gjerne en melding!
    For de som er skeptisk til effekten av nettverkskabler, men allikevel er nysgjerrig etter å teste noe annet en Chlas Ohlson,
    så har Supra en nettverkskabel som koster 330 kr for 1 meter. Skal legge ut en her og...
    Det er bare det at det låter bedre med Supra. Men man må erfare det først. De fleste sier det samme helt til oppdager løft i lyden.
    Felles for alle disse anbefalingene er at de kobler sammen jordplan for nettverket og streamer.

    At dette ikke allerede er fy-fy regel #1 innen hi-end hi-fi er en gåte gitt at mange brukere i dette segmentet benytter så mange penger på strømrenseutstyr for å omgå nettopp slike problemer.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Felles for alle disse anbefalingene er at de kobler sammen jordplan for nettverket og streamer.

    At dette ikke allerede er fy-fy regel #1 innen hi-end hi-fi er en gåte gitt at mange brukere i dette segmentet benytter så mange penger på strømrenseutstyr for å omgå nettopp slike problemer.
    Ikke alle gjør det, :cool:

    Så er det ikke skytegrav entuiastene som skal bestemme hvor mye penger hver person skal bruke på slikt utstyr.
    Blir som om noen skal bestemme hvor mye penger en skal bruke på tobakk og alkohol, Det driter jeg en lang f.. i
    så lenge vi er meget fornøyd med lyden i lytterommet vårt/mitt. :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Felles for alle disse anbefalingene er at de kobler sammen jordplan for nettverket og streamer.

    At dette ikke allerede er fy-fy regel #1 innen hi-end hi-fi er en gåte gitt at mange brukere i dette segmentet benytter så mange penger på strømrenseutstyr for å omgå nettopp slike problemer.
    Seriøst: For oss som fortsatt har personlig kontakt med jordplanet er det en selvfølge. Wifi eller Cat 5e UTP, end of story.

    Man kan nesten mistenke kolportørene av slike «high end»-greier for å introdusere unødvendige feil med vilje («hør, det er en forskjell!!») for at de så skal kunne selge enda flere overprisede greier for å redusere konsekvensene av problemet («hør, det er en forbedring!!!»)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor så firkantet?
    Det ble da betydelig bedre med skjermet kabel her.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Ikke alle gjør det, :cool:

    Så er det ikke skytegrav entuiastene som skal bestemme hvor mye penger hver person skal bruke på slikt utstyr.
    Blir som om noen skal bestemme hvor mye penger en skal bruke på tobakk og alkohol, Det driter jeg en lang f.. i
    så lenge vi er meget fornøyd med lyden i lytterommet vårt/mitt. :)
    Selvsagt skal hvemsammsen få betemme selv hva dem syns låter best på stereoen sin. Men rådgiving som motstrider tekniske anbefalinger må man få lov å påpeke faren med. Her påpekte jeg bare at man benytter penger på så sikre anlegget mot ubekvemheter fra strømnettet, men åpner opp for potensielle problemer via bakdøren med bruk av skjermet dropkabel.


    Seriøst: For oss som fortsatt har personlig kontakt med jordplanet er det en selvfølge. Wifi eller Cat 5e UTP, end of story.

    Man kan nesten mistenke kolportørene av slike «high end»-greier for å introdusere unødvendige feil med vilje («hør, det er en forskjell!!») for at de så skal kunne selge enda flere overprisede greier for å redusere konsekvensene av problemet («hør, det er en forbedring!!!»)
    Det var derfor jeg brukte tid på å følge kabelanbefalingene gitt tidligere. Jeg har enda tilgode å finne noen som leverer Audio Grade kabel uten skjerm. Eller at noen anbefaler UTP basert på lytteforsøk.

    Om det var slik at hi-end produsentene hadde en UTP kabel i sortemanget sitt ville det være mindre sannsynlig at dette mest av alt er lureri. At bransjen er kjent med mest sannsynlige årsakssammenheng viser også fokus de har på strømforsyning og kabinettskjerming.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Seriøst: For oss som fortsatt har personlig kontakt med jordplanet er det en selvfølge. Wifi eller Cat 5e UTP, end of story.

    Man kan nesten mistenke kolportørene av slike «high end»-greier for å introdusere unødvendige feil med vilje («hør, det er en forskjell!!») for at de så skal kunne selge enda flere overprisede greier for å redusere konsekvensene av problemet («hør, det er en forbedring!!!»)
    Ja forskjeller med kabler er ikke nødvendigvis forbedringer, og noen kabelprodusenter lager produkter som kan gi en umiddelbar "wow-effekt", men som ikke nødvendigvis holder mål.
    Solgte unna en high end kabel med tap fordi jeg opplevde lyden som farget. Skaffet meg en langt billigere kabel, og var mye mer fornøyd med den.
    Men så opplever jeg også at noen kabler som koster en del faktisk gir meg bedre lyd.
    Etter at jeg har deltatt i diskusjoner her har jeg blitt mer kritisk og skeptisk til kabler når jeg tester,
    men jeg opplever uansett at noen nettverkskabler kan være vel verdt investeringen for meg.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Hvorfor så firkantet?
    Det ble da betydelig bedre med skjermet kabel her.
    Hvordan definerer du bedre i denne sammenheng? Jeg er oppriktig nyskjerrig siden jeg ikke har funnet en eneste som anbefaler UTP kabeler basert på lyttetester, selv om vi begge vet det er teknisk bedre med det galvaniske skille en slik kabel hjelper å opprettholde.
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    800
    Antall liker
    558
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vanlig nettverkskabel til altibox tv boks. Deretter streamer jeg fra aries mini via wifi. Er det noe å hente på oppgraderinger her?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg har vanlig nettverkskabel til altibox tv boks. Deretter streamer jeg fra aries mini via wifi. Er det noe å hente på oppgraderinger her?
    Du kan jo teste å kjøre med nettverkskabel til Aries og høre om det er noen forskjell mellom det og wifi.
    Jeg har også altibox. Jeg har først en nettverkskabel til en English Electric 8Switch, fra den har jeg én kabel til tv-boksen og én kabel til streameren.
    Her gir det bedre resultat, men da har jeg også oppgradert nettverkskablene.
    Det beste er å få testet dette selv i ditt system om det har noe for seg.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan definerer du bedre i denne sammenheng? Jeg er oppriktig nyskjerrig siden jeg ikke har funnet en eneste som anbefaler UTP kabeler basert på lyttetester, selv om vi begge vet det er teknisk bedre med det galvaniske skille en slik kabel hjelper å opprettholde.
    Bedre..tenk deg forvrengning,tynn lyd,hard lyd noe i den retning.
    Med skjermet kabel,varmere,mindre hardt,fyldigere.

    Hadde nå liksom ikke tenkt at sånn låter det og dette må en leve med for slik er det.
    Så lærte en seg at AM radio er ett greit hjelpemiddel for støysøk,luftbåret.
    Ble jo kontaktet av en emc ingeniør som jobbet med emc problemene med HVDC anlegget Kristiansand-Danmark
    i starten på spennings problemet her.En AM radio kunne kanskje være nyttig etter innspillene hans.






    Da ble det å kontakte Nkom for råd.
    Ble jo til å forsøke det kablene jeg hadde liggende,
    Den ene skilte seg ut som noe verre enn de to andre,men alle tre havnet el-avfallet
    når jeg fikk den skjermede kabelen som Nkom anbefalte kjøpt på komplett,
    en standard car 6 sstp.ingen audiofil kabel altså:)
    Kursen til switch og wifi er ikke jordet..
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Bedre..tenk deg forvrengning,tynn lyd,hard lyd noe i den retning.
    Med skjermet kabel,varmere,mindre hardt,fyldigere.

    Hadde nå liksom ikke tenkt at sånn låter det og dette må en leve med for slik er det.
    Så lærte en seg at AM radio er ett greit hjelpemiddel for støysøk,luftbåret.
    Ble jo kontaktet av en emc ingeniør som jobbet med emc problemene med HVDC anlegget Kristiansand-Danmark
    i starten på spennings problemet her.En AM radio kunne kanskje være nyttig etter innspillene hans.
    Da ble det å kontakte Nkom for råd.
    Ble jo til å forsøke det kablene jeg hadde liggende,
    Den ene skilte seg ut som noe verre enn de to andre,men alle tre havnet el-avfallet
    når jeg fikk den skjermede kabelen som Nkom anbefalte kjøpt på komplett,
    en standard car 6 sstp.ingen audiofil kabel altså:)
    Kursen til switch og wifi er ikke jordet..
    Nå er jeg ikke ekspert på radio, så jeg fortsetter her videre i spørsmålsform. Ingen påstander, bare tenker høyt.

    Slik jeg forstår det behøver en radio en bærebølge for å ta inn et signal. Noe det ikke virker tilfelle oppstår her. Ved å holde radioapparatet tett inntil en annen kabel kan det være slik at man faktisk øker følsomheten til radioapparatet ved gi apparet endret antennefunksjon?
    Grunnen til at jeg tenker at det kan være slik er fordi hele frekvenspekteret øker, ikke harmoniske enkelttoner slik data over ethernettet med fast klokke burde gi om det var utstråling fra CAT kabelen.

    Innstråling, vi snakket er par sider tilbake om bruk av EMI skumplater i switch-kabinettet av stål til å begrense selvpålagte refleksjoner til/fra PCB i switchen.
    I en skjermet kabel, vil det ikke teoretisk kunne oppstå selvpåførte EMI refleksjoner her også som da også kan taes med inn på PCB til streamer?

    Forresten, dette med at man kan måle AC spenning selv på apparater som ikke er koblet til jord. Tenkte forsøke hva som skjer om switchen plasseres i ikke ledene kabinett, — altså påvirke egenskaper som med på å skape magnetfelt. Vil jeg da se endret spenning på jordkontakten på RJ-45? Men det får vente til den berømte julefreden senker seg om ikke andre her tar på seg forsøket før meg :)
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt skal hvemsammsen få betemme selv hva dem syns låter best på stereoen sin. Men rådgiving som motstrider tekniske anbefalinger må man få lov å påpeke faren med. Her påpekte jeg bare at man benytter penger på så sikre anlegget mot ubekvemheter fra strømnettet, men åpner opp for potensielle problemer via bakdøren med bruk av skjermet dropkabel.



    Det var derfor jeg brukte tid på å følge kabelanbefalingene gitt tidligere. Jeg har enda tilgode å finne noen som leverer Audio Grade kabel uten skjerm. Eller at noen anbefaler UTP basert på lytteforsøk.

    Om det var slik at hi-end produsentene hadde en UTP kabel i sortemanget sitt ville det være mindre sannsynlig at dette mest av alt er lureri. At bransjen er kjent med mest sannsynlige årsakssammenheng viser også fokus de har på strømforsyning og kabinettskjerming.
    Nå er det slik att alle mine strømforsyninger har jordet stikk, da i hennhold til lov og regler er det krav til att disse skal jordes, når jeg bruker skjermed nettverkskabler, som jeg bryter i den enden som passer best iht komponentene som er jordet via strømtilførsel. Hvor kommer jordstøyen inn i mitt system da. Ingen av mine komponenter har nå jordsløyfe potensial nå. Dette låter pr i dag mye bedre en med cat5/5e.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Nå er jeg ikke ekspert på radio, så jeg fortsetter her videre i spørsmålsform. Ingen påstander, bare tenker høyt.

    Slik jeg forstår det behøver en radio en bærebølge for å ta inn et signal. Noe det ikke virker tilfelle oppstår her. Ved å holde radioapparatet tett inntil en annen kabel kan det være slik at man faktisk øker følsomheten til radioapparatet ved gi apparet endret antennefunksjon?
    Grunnen til at jeg tenker at det kan være slik er fordi hele frekvenspekteret øker, ikke harmoniske enkelttoner slik data over ethernettet med fast klokke burde gi om det var utstråling fra CAT kabelen.

    Innstråling, vi snakket er par sider tilbake om bruk av EMI skumplater i switch-kabinettet av stål til å begrense selvpålagte refleksjoner til/fra PCB i switchen.
    I en skjermet kabel, vil det ikke teoretisk kunne oppstå selvpåførte EMI refleksjoner her også som da også kan taes med inn på PCB til streamer?

    Forresten, dette med at man kan måle AC spenning selv på apparater som ikke er koblet til jord. Tenkte forsøke hva som skjer om switchen plasseres i ikke ledene kabinett, — altså påvirke egenskaper som med på å skape magnetfelt. Vil jeg da se endret spenning på jordkontakten på RJ-45? Men det får vente til den berømte julefreden senker seg om ikke andre her tar på seg forsøket før meg :)

    Hele området,ett par meter er fult av støy,ute som inne.Andre ende av stue er der mindre støy,også områder som er støyfri som på video.Støyen er lik selv om nettverkskabel er frakoblet i begge ender.
    Selv høyttaler kablene slår den ut på
    Google am radio rfi sniffer


     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Geiren, om du er snill og leser hva jeg skriver så utfordrer jeg ikke dine metoder, men Audiofile nettverkskabler som så langt alle har skjerm :)

    I min post #2.863 stiller jeg spørsmål om refleksjoner i skjermede kabler er et fenomen. Delvis basert på dine bedrakninger hvor du bryter skjemen i en ende men fortsatt mener høre forskjell på ulike kabler konstruert etter dette prinsippet.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Hele området,ett par meter er fult av støy,ute som inne.Andre ende av stue er der mindre støy,også områder som er støyfri som på video.Støyen er lik selv om nettverkskabel er frakoblet i begge ender.
    Selv høyttaler kablene slår den ut på
    Google am radio rfi sniffer
    Vil ikke dette underbygge min teori at kabelen kun er en antenne? Så lenge frekvensspekteret er likt er det jo ikke slik at vi har søkt ffram en kilde.
    Vedrørende at noen områder er mer påvirket av støy enn andre: Riks-TV hos oss må vi ta inn via refleksjoner fra et fjell, selv om masten står mindre enn en 2km meter fra oss.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Da er zyxel GS-108B v3 kommet i hus har målt litt på den, denne har ikke jordforbindelse via strømforsyningen, her kan en fint bruke skjermet nettverkskabel.

    86337B88-5CB0-42F6-A236-BE5E2100100B.jpeg



    Switch,en min som jeg bruker i dag har jordforbindelse til jord via strømforsyningen, her bryter jeg skjerm/jordleder i nettverkskabelen i motsatt ende.

    635AC63C-9D31-4FD6-936B-6DEE483298F5.jpeg
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Da er zyxel GS-108B v3 kommet i hus har målt litt på den, denne har ikke jordforbindelse via strømforsyningen, her kan en fint bruke skjermet nettverkskabel.
    Samme målte jeg. Men mitt DMM får jeg noen volt AC mellom jord i veggkontakt og chassis. Artig å se om du får samme, evt om meteret ditt kan måle om det er en kondensator mellom PSU negativ pinn og chassis.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Da er zyxel GS-108B v3 kommet i hus har målt litt på den, denne har ikke jordforbindelse via strømforsyningen, her kan en fint bruke skjermet nettverkskabel.

    Vis vedlegget 681950


    Switch,en min som jeg bruker i dag har jordforbindelse til jord via strømforsyningen, her bryter jeg skjerm/jordleder i nettverkskabelen i motsatt ende.

    Vis vedlegget 681951
    Får man forbedret lyd med switchen over med skjermet nettverkskabel?
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.127
    Sted
    Under stjernene
    Vil ikke dette underbygge min teori at kabelen kun er en antenne? Så lenge frekvensspekteret er likt er det jo ikke slik at vi har søkt ffram en kilde.
    Vedrørende at noen områder er mer påvirket av støy enn andre: Riks-TV hos oss må vi ta inn via refleksjoner fra et fjell, selv om masten står mindre enn en 2km meter fra oss.
    Ang. Riks- TV og mottaking av refleksjoner, kan du utdype hva du mener. Er det ikke snakk om samme frekvens, hvor det reflekterte signalet er svakere - eller?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk 2.662nF

    F3F0AA59-ACCD-4622-95B8-774587113F74.jpeg


    Får dette alt etter hvilken vei stikket står. Jeg var litt tidlig ute i forrige post 2868. På denne switch,en kommer jeg til å montere jordskrue og jordledning til strømpadden, samt bruke nettkabler med brutt jord/skjerm.

    075F07BA-4C5B-41AE-A357-944EF1A0D5EC.jpeg
    FD52F126-CBD9-4FB0-8509-E11D004A5A32.jpeg
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.483
    Takker Geiren. Jeg fikk vel 4.6 VAC RMS som høyeste. Fine verktøy du har der forresten. Pusler du med elektronikk som fagperson?

    Jeg har teorisert at spenningen vi måler mellom chassis og jordpinn i stikk kan skyldes resistansen i DMM parallelt over en kondensator i disse switchene med ekstern strømvorte uten jord. Jeg er ikke kvalifisert til å si om det er tilfellet, men dine målinger indikerer om ikke annet at chassis/jordplan har en vei til strømvorten og visaversa.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

    Er det noe hold i denne testen? Låter audiofile switcher bedre på en rimelig til medium streamer? Rimelig er for eksempel ieast pro til kr. 2500.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.189
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Gutar... nå måler dere og lager HiFi kvasiteori av verste sort. Problemet er at dere måler med multimetre med en impedans på 1G++. Da kan man like gjerne få et par volt mellom jord og hvilket som helst punkt midt på veggen... Den spenningen dere måler oppstår ved at boksen i seg selv funker som en strøkapasitans mellom selve boksen og det som er inni.. Det er ingen reell kondensator, men fenomenet blir gjerne kalt for kapasitive spenninger. Det blir egentlig det samme om man holder i +proben med fingrene.. det blir noen volt da også. Om dere hadde målt med et gammelt AVO-meter med 20k i måleimpedans, så hadde spenningen vært 0....
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Er det noe hold i denne testen? Låter audiofile switcher bedre på en rimelig til medium streamer? Rimelig er for eksempel ieast pro til kr. 2500.
    Ingen switch-tester jeg har lest/sett sier noe om hva forbedringen består av eller hvilke anlegg som blir bedre av den. I videoen du linker til sier han noe om prisen på anlegget, men det er jo et håpløst kriterium.

    Når man snakker om forsterkere er det ofte mulig å peke på kausale sammenhenger. Høyttalere med merkelig impedanskurve og lav følsomhet? Da er det noen forsterkere som sannsynligvis vil funke bedre enn andre. Høy følsomhet og letthåndterlig impedans? Noen forsterkere som ikke ville funket i forrige eksempel, kan funke bra.

    Men siden ingen vet hva switchen egentlig gjør med signalet eller lyden, kan man heller ikke gi råd som du ønsker deg. «Du må høre sjøl» er budskapet.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Han har en annen video hvor han prøver å forklare hva en audiofil switch gjør.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Han har en annen video hvor han prøver å forklare hva en audiofil switch gjør.
    Har den EE8S og lyden med streaming er klarere, mer sammenhengende og holografisk.
    Internett-radio er så digg å høre på med den i kjeden.
    Umulig å ikke høre forbedringen.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Han har en annen video hvor han prøver å forklare hva en audiofil switch gjør.
    Snakker han da om noe annet enn jitter og reklokking?

    Har den EE8S og lyden med streaming er klarere, mer sammenhengende og holografisk.
    Internett-radio er så digg å høre på med den i kjeden.
    Umulig å ikke høre forbedringen.
    Ville jeg hørt forskjell på mitt anlegg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn