Ekte ostepop mao..Plate nr 2 Osten kjøpte....Tror jeg.
Benkene ser fine ut!Ut og inn
D1100 er tilbake på plass slik at jeg har mulighet for en ukorrigert kilde til diverse ved hjelp av AES utgangen på Nova.
Vis vedlegget 1125208
Njæ, starten på den gode tiden, men gidder ikke gjenta hvilken som er den objektivt beste -
Den siste som var virkelig bra, resten er litt for lite av gode gamle Genesis.
Har ikke lyst til å si for mye om andre produsenter, men tenker at i mange tilfeller er mulighet for EQ en beleilig ettertanke og billig å implementere, resultatene av en slik tilnærming bør ikke overraske.Vil nok anta at Nova gjør noe ganske annet en f. eks. Eversolos innebygde i så måte. Det ble, bokstavelig talt, flatt.
Sorry, du kom for sent!Den siste som var virkelig bra, resten er litt for lite av gode gamle Genesis.
...glemte å legge til: 0dBHL Venstre øre/1dBHL Høyre øre!Så hvordan kan jeg teste slik?
Vel, Nova har hardware bypass og kan kjøre signaler ubesudlet tvert igjenna. Dessuten har jeg headfi...
Det er en prosess... Jeg er ikke rask på avtrekkeren før jeg er det!Støtter for øvrig ideen om ut med det grønne og inn med champagnen. Avglorifisering av hula!
Musikk spilt inn med BBC dip (det er ganske normalt på metal, for å spare ørene og pga. Det ikke er noen instrumenter som har noe info av nevneverdig høy verdi i det registeret, det består mest av overtoner og støy man ikke trenger).Denne tråden går rasende fort men en sen kommentar om BBC-dip:
Jeg bruker noe som likner, ca -2 dB i 2-4 kHz. Men jeg har den mest der for soundstaging på orkestermusikk og det bekymrer ikke meg at rock og pop låter litt snilt når soundstage der alltid er syntetisk allikevel.
Støtter for øvrig ideen om ut med det grønne og inn med champagnen. Avglorifisering av hula!
Man kan vel argumentere for at det er nettopp overtoner og støy som skiller et instrument fra et annet? Jeg fant ingen gevinst ved å dempe i det området.Det ikke er noen instrumenter som har noe info av nevneverdig høy verdi i det registeret, det består mest av overtoner og støy man ikke trenger).
Poenget er at det allerede er dempet der i mange innspillinger allerede, så da blir det ikke all verden med gevinst nei som du sier. Hvor mye buzz det er i en gitar pga. Dårlige skjermede mikrofoner, og overtoner som mest oppfattes som støy med alt for mye energi i det spennet. Joda, overtoner definerer gjerne instrumenter det men det er gjerne i lavere frekvenser det foregår. 1-2KHz er midt i mellom overtoner og ambience på noen instrumenter. På en 24-bånds gitar, så er den lyseste tonen 880Hz. Man demper gjerne irundt 2KHz for å slippe at gitaren blir for skarp/skrikete som i tillegg gjør at man sparer hørselen mye, spesielt med tanke på elgitarer. Såklart ikke slik med absolutt alle instrumenter, forskjellige instrumenter har resonanser forsåvidt forskjellige steder. Noe som gjør at man kanskje foretrekker det ene instrumentet foran det andre, selv om de ser like ut.Man kan vel argumentere for at det er nettopp overtoner og støy som skiller et instrument fra et annet? Jeg fant ingen gevinst ved å dempe i det området.
Foretrekker bassgitar jeg, virtuosens valg! Gitar er for dønkere og folk med bremsespor i undikken...Noe som gjør at man kanskje foretrekker det ene instrumentet foran det andre, selv om de ser like ut.
Da skulle du ha sjekket ut bariton gitar.Foretrekker bassgitar jeg, virtuosens valg! Gitar er for dønkere og folk med bremsespor i undikken...![]()
Er for gammel til å følge Tik Tok trenderDa skulle du ha sjekket ut bariton gitar.![]()
Var ikke mye tik tok på 1800-tallet.. Men vi alle her inne er vel for gamle til tik tok uansett.Er for gammel til å følge Tik Tok trender
Musikk spilt inn med BBC dip (det er ganske normalt på metal, for å spare ørene og pga. Det ikke er noen instrumenter som har noe info av nevneverdig høy verdi i det registeret, det består mest av overtoner og støy man ikke trenger).
Så kjører man BBC dip på innspillingen og BBC dip i eget annlegg, da blir det vel dobbel-dip vel?
Men vi kan kåre den til årets produkt på HFS, for den debuterte her inne i år!Jeg har testet noen DSP løsninger og har opplevd at mange av dem “dreper musikken”. Jeg tror noe av dette handler om at mange løsninger kompenserer med EQ der problemet egentlig er faserelatert
Med Trinnov Nova opplever at jeg at det låter ryddig og naturlig. Ikke minst tidsbesparende og egentlig ganske så lett å bruke. Sevald kårer den til året produkt(selv om den kom i fjor)
Hearing is believingMå innrømme at det er vanskelig å overbevise meg om at ikke ampene har endret karakter i løpet av de snart tre ukene i mitt eie.Dramatisk, nei! Men de fremstår som mindre aggressive.
Uansett, glad @nat skaffet meg dette knippet! Virkelig funnet meg til rette med dem nå!![]()
Tru dat!Hearing is believing![]()
Jeg må mase på kopper…Tru dat!![]()
Uansett, fantastiske amper og viser fortsatt ikke antydning til å slite! Synes fortsatt det er på moderat nivå de virkelig briljerer og skiller seg fra det de erstattet. På det volumet man som regel lytter!
Savner fortsatt en Bladelius kopp!![]()
Flott album som jeg har liggende på harddisk i godt format.