Mens de lærde diskuterer ting de har lest og de ulærte ting de har hørt, lytter Tosken
|
Lytte? Å nei, så kjedeligMens de lærde diskuterer ting de har lest og de ulærte ting de har hørt, lytter Tosken
Vis vedlegget 1123876
Utrolig jevn respons R L FØR Trinnov må jeg si. Er det slik at kurvene er L R og 4 senter hver for seg? Hvordan ser så totalen ut?Vakkert...
Vis vedlegget 1123916
Da har jeg gått over til vinyl, slik vår herre mente vi skulle nyte musikken - akkurat som livet ellers, kostbart, fullt av utfordringer og langt fra perfekt, men når det er godt er det godt. Og nå er alt godt!
Relativ nøytral kurve når vinyl spilles, den forsyner nok varme i lydbildet på egenhånd...
Vis vedlegget 1123917
L R og 4 sub kanaler ja.Utrolig jevn respons R L FØR Trinnov må jeg si. Er det slik at kurvene er L R og 4 senter hver for seg? Hvordan ser så totalen ut?
Vet ikke! Har ikke orket dra frem UMIK-jævelen...Hvordan ser så totalen ut?
Måtte kallibrere når boksen kom i hus på nyåret, målte med UMIKen da, alt var bra. Kallibrerte når nye amper kom i hus, men har samme target osv så regner med at alt fortsatt er bra. Tar en ny runde når diffusor erstattes av platereol.Samme her, ikke en rommåling på 2år, er ferdig innstilt og fornøyd. Bare Vinylering for tiden.
Ja, hun har en moden musikksmak som strekker seg over flere tiår. Men det har blitt spilt mye forskjellig her i huset, så ting snappes vel opp.At vesla ber om Radiohead….imponerende![]()
For lite dreimomment i bilen.Takk for en varm og "mottagelse", samt deilige vafler og kaffe til🧇.. Jeg går utifra at skuffen jeg nappet med meg kan brukes som mal på str indre skuff og avstand gjæring mot sider så pm'er vi på resten ikveld eller i morgen etter kl 04.00
.
Snittforbruket ligger 1 dl høyere nå enn på turen nedover mot Råde.. Hvorfor det mon tro
Jeg har tenkt å melde meg selv til barnevernet. Jeg har forsømt min rolle. Mine høre på Tix og annet drit. Det toppet seg når vi skulle øvelseskjøre til lyden av Stavanger KamerateneJa, hun har en moden musikksmak som strekker seg over flere tiår. Men det har blitt spilt mye forskjellig her i huset, så ting snappes vel opp.![]()
Denne som står på høy-guffe i bilen?Jeg har tenkt å melde meg selv til barnevernet. Jeg har forsømt min rolle. Mine høre på Tix og annet drit. Det toppet seg når vi skulle øvelseskjøre til lyden av Stavanger Kameratene![]()
Kan hende du møter meg og. Inselwind har ikke kaffetrakterFerdig med sjau og har kjøpt meg fri for å få dra til Toten i morgen tiiidlig! Både @Evo III , @inselwind og jeg er tids- og avtalenazier, ikke minst morgenfugler, så dette blir en tur med senkende skuldre og ordnede forhold!
Vis vedlegget 1124030
Ryddet opp i presetene også slik at de alle er basert på samme måling og bassresponsen er riktig over hele fjøla. Låter visst best slik...
Vis vedlegget 1124031
Denne som står på høy-guffe i bilen?
Dette med GiF var jeg ikke god på![]()
God tur til tosk og hertug (@Evo III ), regner med at du har en spilleliste med Eggums nest beste klar i bilen 🫣Ferdig med sjau og har kjøpt meg fri for å få dra til Toten i morgen tiiidlig! Både @Evo III , @inselwind og jeg er tids- og avtalenazier, ikke minst morgenfugler, så dette blir en tur med senkende skuldre og ordnede forhold!
Vis vedlegget 1124030
Ryddet opp i presetene også slik at de alle er basert på samme måling og bassresponsen er riktig over hele fjøla. Låter visst best slik...
Vis vedlegget 1124031
Go
God tur til tosk og hertug (@Evo III ), regner med at du har en spilleliste med Eggums nest beste klar i bilen 🫣![]()
Time Out, en av mine jazzfavoritter. Tipper den svinger i toske-kjelleren!
Det skal være sikkert og visst! Begynner å sitte dette hifigreiene nå!Time Out, en av mine jazzfavoritter. Tipper den svinger i toske-kjelleren!
Nope lykken er doblet. @inselwind er lykkelig og jeg er lykkelig!Flott å høre at av-McIntoshifiseringa ikke lager krøll i paradiset![]()
De unge overrasker av og til. Eldstejenta tok en tur på Shabby Recods i forrige uke og kjøpte sin første CD. Av de titusenvis av CD’er hun kunne velge i, så kom hun hjem med en Chet Baker CD. Og det helt uten input fra pappa. Nå ønsker hun seg en sånn greie som kan spille CD’erJa, hun har en moden musikksmak som strekker seg over flere tiår. Men det har blitt spilt mye forskjellig her i huset, så ting snappes vel opp.![]()
Det er deilig! Lille Frk Tosk elsker å være med til dagsenteret og rote i både plater og CDer. Har ikke oversikt over hvor mange ganger hun har nappet ut fra mitt usorterte lass...De unge overrasker av og til. Eldstejenta tok en tur på Shabby Recods i forrige uke og kjøpte sin første CD. Av de titusenvis av CD’er hun kunne velge i, så kom hun hjem med en Chet Baker CD. Og det helt uten input fra pappa. Nå ønsker hun seg en sånn greie som kan spille CD’er![]()
Man blir litt stolt når det skjer. Mine har tidligere vist null interesse. Men det siste året har de plukket en hel del i hyllene mine. Det som fenger dem mest er av alle ting The Smiths og Weezer. De har heller ikke noe forhold til sjangrer. Liker de det, så er det bra musikkDet er deilig! Lille Frk Tosk elsker å være med til dagsenteret og rote i både plater og CDer. Har ikke oversikt over hvor mange ganger hun har nappet ut fra mitt usorterte lass...![]()
Yup, to av favoritteneThe Smiths og Weezer
Fordi eg knapt gidd oppdatera meg på moderne popmusikk, er det minst like ofte andre vegen det går her i huset. Iallfall Pomme, Barbara Pravi og Adrianne Lenker er ting eg ikkje ville oppdaga om jentene ikkje hadde funne det først.Men det siste året har de plukket en hel del i hyllene mine. Det som fenger dem mest er av alle ting The Smiths og Weezer. De har heller ikke noe forhold til sjangrer.