McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Eierglede er nok et stikkord ja :)
    Heldigvis er fruen like forelsket som meg :)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    En vakker dag..EN vakker DAG! 1,2kw er nok uoppnåelig, men jeg kan leve veldig så fint med 601 tipper jeg, de er bare nesten uoppnåelig..
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.874
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    For øvrig så lå det en D100 ute på Finn i desember til 18k. Jeg kikket daglig på denne, men overbeviste meg selv om jeg ikke hadde bruk for den. Jeg tror den hadde ligget ute i ca. 2 uker når jeg sprakk og ringte, men da var den solgt dagen før. Jeg har angret litt på at jeg ikke ringte før kan man si...
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Hmm det kom vist et bilde riktig vei og et feil vei...
    Hender jeg også har problemer med bildene jeg legger ut, som eks på bilder som jeg har tatt loddrett kommer vannrett ut i tråden.

    Grattis med D100, ser veldig bra ut.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.874
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Stemmer det, jeg lastet først opp ett som var tatt loddrett og det ble feil vei. Jeg slettet det og lastet opp et nytt som var tatt vannrett. Det første kom med selv om jeg trodde jeg hadde slettet det...

    Uansett så har jeg nå AppleTV og Altibox dekoderen tilkoblet via de optiske inngangene og bluray spilleren via den ene coax inngangen. Jeg har for så vidt plass til en boks til i racket, så det er mulig at jeg henter opp MCD205 fra kjelleren :)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer det, jeg lastet først opp ett som var tatt loddrett og det ble feil vei. Jeg slettet det og lastet opp et nytt som var tatt vannrett. Det første kom med selv om jeg trodde jeg hadde slettet det...
    Har du lagret/lagt ut med bilde, og ønsker å bytte bilde, er det ikke nok å slette det fra "vinduet". Du må også slette den vedlagte fila i avansert modus (dette gjelder bare om man har lagret fila lokalt på HFS).
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.874
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg ser det nå. Jeg slettet feil bilde så nå ble det bare rot....:rolleyes:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det var helt unødvendig - ble mer enn misunnelig nok første gangen ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.874
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen var på kveldsvakt i går, så det ble en del spilling. Uten noen form for finlytting kommer "foten" og smilet med en gang det spilles. Musikken flyter lett ut av høyttalerne og man venter bare spent på hvordan neste sang høres ut. Mulig det er placebo, men dette manglet jeg med EC forsterkeren uten at jeg kan si at noe var direkte galt. Angrer foreløpig ikke ett sekund på D100, men angrer på at jeg ikke kjøpte den som lå på Finn i desember...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Fruen var på kveldsvakt i går, så det ble en del spilling. Uten noen form for finlytting kommer "foten" og smilet med en gang det spilles. Musikken flyter lett ut av høyttalerne og man venter bare spent på hvordan neste sang høres ut. Mulig det er placebo, men dette manglet jeg med EC forsterkeren uten at jeg kan si at noe var direkte galt. Angrer foreløpig ikke ett sekund på D100, men angrer på at jeg ikke kjøpte den som lå på Finn i desember...
    Høres jo lovene ut dette ja :)
    Og da bruker du den både som dac og pre ?
    Synd den ikke har analoginnganger med muligheter for ht-bypass også - da hadde sparegrisen levd et farlig liv når den får fetet seg opp igjen ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.874
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Den brukes både som dac og pre ja. I stuen har jeg kun behov for digitale innganger, foreløpig i alle fall. Det eneste jeg savner er tonekontroller, spesielt i bassområdet.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hva slags Chip er det i den D100 dac'en? I Min C48 er det Ess Sabre 32 av noe slag. Helt grei, men hos meg og mitt gehør har den aldri gitt meg noe skikkelig opplevelse. Men for all del, den funker jo :). Selv har jeg en DAC basert på PCM1704UK. Det er mer min gate, den gir i mitt oppsett langt med tyngde og "stage" (3d og dybde). Derfor er jeg litt spent på om D100 ha samme chip som C48 ?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Skorob, jeg tror du tar feil. Jeg mener å ha hørt at C48/50 bruker enn Burr Brown 32 bit/192 kHz dac chip. MCD1100 og MCD550 bruker en ESS Sabre 32 bit 8kanals chip som heter 9018 Reference. D100 bruker en lignende chip som har betegnelsen 9016 Ultra.
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Og litt tilleggsinfo: ESS Sabre 9018 Reference chip'en gjør en ekte DSD konvertering, tror ikke at 9016 Ultra tar DSD - eller kanskje er det bare implementeringen i D100 som ikke tillater det.

    edit: "ekte" i motsetning til en del spillere som konverterer DSD til PCM før konvertering til analog.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Og litt tilleggsinfo: ESS Sabre 9018 Reference chip'en gjør en ekte DSD konvertering, tror ikke at 9016 Ultra tar DSD - eller kanskje er det bare implementeringen i D100 som ikke tillater det.

    edit: "ekte" i motsetning til en del spillere som konverterer DSD til PCM før konvertering til analog.
    Ut i fra McIntosh sine nettsider, kan det se ut til at det ikke er chip'en det står i, men som nevnt implementeringen. Dette er å lese om den nye D150 som også tar DSD og DXD:

    The D150 uses the same revered DAC as the D100, featuring an 8 channel, 32-bit, 500kHz D/A converter with wide dynamic range and extremely low distortion. Eight channel D/A converter is used in stereo Quad Balanced mode.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Skorob, jeg tror du tar feil. Jeg mener å ha hørt at C48/50 bruker enn Burr Brown 32 bit/192 kHz dac chip. MCD1100 og MCD550 bruker en ESS Sabre 32 bit 8kanals chip som heter 9018 Reference. D100 bruker en lignende chip som har betegnelsen 9016 Ultra.

    Aha. Det kan stemme det altså.. vet det bare var antatt at McIntosh ville gå for ESS i sin C48/50. Men det kan nok stemme at jeg blander litt ja :).
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Desverre må eg la mine 1,2KW gå for å prioritere hus og garage. Eg ville berre lufte det i tråden her før dei kjem på torget. Eg kan ta 501 i innbytte. Så er det nokon som vil bytte så send meg ein pm..
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaringer med MX151 surround prosessor?
    Dette er i alle fall rette tråden :)
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Har en MA6700. Opplever at DACen går "tom" når jeg streamer fra en NAS koblet til via USB. Dvs at det slutter å komme lyd, gjerne hvis jeg bytter til ny musikk (spiller flac). Andre som opplever det samme, evt tips som eliminerer dette?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bruker du aiso?? Sjekk bufferstørrelsen i konfigureringen på de.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Desverre må eg la mine 1,2KW gå for å prioritere hus og garage. Eg ville berre lufte det i tråden her før dei kjem på torget. Eg kan ta 501 i innbytte. Så er det nokon som vil bytte så send meg ein pm..
    Bra eg ikkje har plass til 1,2 KW blokker :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Desverre må eg la mine 1,2KW gå for å prioritere hus og garage. Eg ville berre lufte det i tråden her før dei kjem på torget. Eg kan ta 501 i innbytte. Så er det nokon som vil bytte så send meg ein pm..
    Er i samme situasjon. Men snur på alt av steiner(også egne B-)) for å unnvære det. Kommer aldri opp på samme nivå som disse gir meg tror jeg. Men er latterlig mye penger som ligger i dem da. 150.000kr. Da hadde jeg kanskje vurdert salg... Men bare kanskje. ;-)
     

    tekaktus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    6
    Desverre må eg la mine 1,2KW gå for å prioritere hus og garage. Eg ville berre lufte det i tråden her før dei kjem på torget. Eg kan ta 501 i innbytte. Så er det nokon som vil bytte så send meg ein pm..
    Bra eg ikkje har plass til 1,2 KW blokker :)
    Bilen kan stå ute, og det finnes alltid plass.
    Mine er til salgs den dagen jeg får meg 2KW:)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Utrolig hva McIntosh amper gjør for resten av anlegget. Man kan da lytte til kilder uaffektert av basiselektronikk.


    mvh
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er vel en audio sak som gjør at Windows sender lyden direkte til dac'en mener jeg. Jeg måtte øke bufferen i min mener jeg. Eventuelt, sjekket om dukker siste driverene ifra mcintosh??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn