McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skulle gjerne hatt et sett med MC2KW, men så var det prisen da... Det skal vel noe til å få Power Guard lampene til å blinke på disse :cool:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var avsted i går og hentet meg en ny MC252. Jeg bygger meg ny hjemmekino til høsten og vil da ha samme bestykning på Surround Back-kanalene som jeg har på Surround-kanalene i dag. Nå har jeg fått tak i en MC252 til, så da mangler jeg et par til med Klipsch P-27S i Natural.

    Jeg tenkte bare foreløbig å pakke vekk MC252, men fikk tenkt ut noe mer fornuftig på veien hjem i går. Jeg har nå koblet den opp i stuen sammen med MA6900 og kjører begge to i bi-amping på RF-3. MC252 tar 8-tommerne, mens MA6900 tar diskanthornene :cool:

    Stueanlegg 23.06.13 002.JPG
    Stueanlegg 23.06.13 004.JPG
    Stueanlegg 23.06.13 005.JPG
    Stueanlegg 23.06.13 006.JPG
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som man ser på det siste bildet er det ganske stor forskjell på MC252 med LED lys og MA6900 med vanlige pærer. Nå skal i utgangspunktet ikke 252 brukes i stuen senere, men jeg har bestilt LED-kit til 6900 fra AudioClassics for å være på den sikre siden. LED lysene ser utvilsomt mye bedre ut :)
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Flotte oppsett du har. Det er noe eget med McIntosh. Det skulle holde med power til de høyttalerne.
    Som man ser på det siste bildet er det ganske stor forskjell på MC252 med LED lys og MA6900 med vanlige pærer. Nå skal i utgangspunktet ikke 252 brukes i stuen senere, men jeg har bestilt LED-kit til 6900 fra AudioClassics for å være på den sikre siden. LED lysene ser utvilsomt mye bedre ut :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Flotte oppsett du har. Det er noe eget med McIntosh. Det skulle holde med power til de høyttalerne.
    Takk for det! Ja vi kan være enige om det er noe eget med McIntosh :)

    Tror dette blir bra når jeg flytter, men nåværende plassering er ikke så bra. Det er uansett eneste plassering som er mulig uten å terge fruen (enda mer..), så jeg får være fornøyd foreløpig ;)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som vet hvilke signaler MCD500 godtar på de digitale inngangene?

    På produsentens nettsider står det bare 44,1 KHz, noe som kan tyde på bare PCM CD-standard.

    Tenker da mest på å koble til satelittmotaker, PS3 og Blu-Ray spiller.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Problemet er løst og Transporter var den som forårsaket problemet. Her var løsningen (sitat fra annet forum);

    This sounds like the Xilinx processor is corrupt. Have you tried resetting it?


    This is done by:

    1. Unplugging the power to the unit
    2. Holding down the one (1) button on the remote while plugging it back in
    3. You should see "Programming xilinx" on the screen briefly. (you might here some popping on the speakers.)





    En litt merkelig sak;
    Jeg koblet min Transporter direkte til MC402 og fikk en svak jordingsbrum samt noe høyere-frekvent 'fnitter'.
    Watt-meterne står også å blafrer litt med volum helt av. Jeg forsøkte så med en Benchmark DAC som ble noe
    bedre, men fortsatt noe brum.
    Via preampen C220 er det dønn tyst. Har forsøkt ulike kabler, både XLR og RCA. Samme greie.... :confused:

    Anyone?
    Prøv å snu stikkontakten. Hvis ikke det fungerer, dra en skjøteledning fra en annen kurs og prøv den på komponentet som induserer støyet.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Logitech Transporter Xilinx reset

    Problemet er løst og Transporter var den som forårsaket problemet. Her var løsningen (sitat fra annet forum);

    This sounds like the Xilinx processor is corrupt. Have you tried resetting it?


    This is done by:

    1. Unplugging the power to the unit
    2. Holding down the one (1) button on the remote while plugging it back in
    3. You should see "Programming xilinx" on the screen briefly. (you might here some popping on the speakers.)

    [...]
    Fra SqueezeboxWiki "Transporter xilix reset" (de skriver Xilinx andre steder):
    Transporter xilix reset

    The Transporter is programmable, and the Logitech/Slim folks can change the firmware to add features, fix bugs, etc. For most users, all updates are performed automatically by the SqueezeCenter.

    Some problems that occur occasionally that need more:

    • no audio, screens display normally
    Perform a xilix reset to the microcode in the Transporter. Do this by:

    • power the Transporter off
    • press the 1 (one) key on the remote
    • power the Transporter on.
    BTW: No need to actually unplug it, just press and hold the power button until it reboots and when the logo scrolls into view, press 1.
     
    A

    aair

    Gjest
    Kult oppsett, T. Er det Usher høyttalere? Hvilke McIntosh-komponenter er det du har?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Eneste "feilen" er at TV'en ser veldig liten ut sammen med resten av utstyret :cool:
     

    tekaktus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    6
    Er veldig fornøyd ja..
    Er Usher D2 så tven blir litt liten.
    Har 1,2kw, C2300,MCD301og D100.
    Liker dårlig at noen prøver å ødelegge eiergleden med Mcintosh
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    A

    aair

    Gjest
    Voksne høyttalere med TAD-horn :) Hva er det som står på toppen av ht?
    Møkkatråden om McIntosh et annet sted på HFS har liten relevans for oss som har og liker McIntosh-utstyr.
     

    tekaktus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    6
    Voksne høyttalere med TAD-horn :) Hva er det som står på toppen av ht?
    Møkkatråden om McIntosh et annet sted på HFS har liten relevans for oss som har og liker McIntosh-utstyr.
    Det er delefilterene.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Er veldig fornøyd ja..
    Er Usher D2 så tven blir litt liten.
    Har 1,2kw, C2300,MCD301og D100.
    Liker dårlig at noen prøver å ødelegge eiergleden med Mcintosh
    Kult oppsett, som sikkert låter deretter. Har en følelse av at du har plenty med krefter her:)
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Er litt i tenkeboksen om å få meg platespiller, i så fall den første i mitt liv. Så det forteller at jeg ikke har mye peiling. Så til spørsmålet. Har en C 48 pre amp. Noen som kan si noe om kvaliteten på riiaen
    i denne. Platespilleren jeg har i tankene er Project rpm 5.1. Regner med og håper at riiaen er bedre enn løse til 2 til 3 tusen? Eller må en umiddelbart se på det også? Eller kan C 2500 være veien å gå?
    Stiller spørsmålet her fordi de fleste her har eller kjenner McIntosh godt.

    Raymond
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @ maxmekker: Alltid ekstern RIAA. Desverre har ikke Mc. det, meg bekjent.


    mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Maxmekker: jeg synes Riaa'en i C48 er både god, stille og brukervennlig. Du kan sitte i god-stolen og justere pickup loadingen via fjernkontroll. Den vil nok ikke nå Manley'en til Oct til knærne, men jeg vil påstå at den er bedre enn en del rimeligere løse Riaa trinn.
    Justeringsmulighetene er i mitt hode et "must" hvis du skal bruke en low output mc pickup. Jeg har brukt den med godt resultat, selv på en pickup som Rega Apheta, som fort låter for lyst i feil oppsett. Jeg vil anslå at du må over ca 10k (ny pris) for å få en separat Riaa som begynner å bli noe bedre. Jeg har selv en ASR Mini Basis mkii og Cambridge Audio (651P?) liggende til alternativt bruk.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjenner ikke til Project rpm 5.1 annet enn via litt googling. Den ser ut som en meget pen spiller gitt sin prisklasse. Jeg vil imidlertid tro at du kan gange investeringen i platespiller med både tre, fire og fem før det er stort utbytte å legge kapital i et eksternt riaa trinn ift det som er i C48.

    edit: jeg sa det ikke klart, men tanken min var at en ekstern Riaa vil også stjele av budsjettet ditt, så jeg ville feks heller doblet prisen på spiller (med pickup) fra 6k til 12k enn å bruke 6k på spiller og 6k på Riaa.
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    maxmekker; spørsmålet ditt må settes i lys av hvilken PU som skal brukes.
    RIAA`n i C48 holder sikkert i massevis om det er "standardmedfølgende" til rpm 5.1. (Er det foreks. M2 red?)
    Og justeringer fra godstolen er gull verdt.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Her har Kalle Klovn helt rett. Hvis du strekker budsjettet litt & kjøper en VPI Traveller/Scout, som jeg selv har hatt, og det blir bare 3 x.! Disse leveres vel med Benz Ace P.U. Lytt til dette en periode, så oppgradere P.U. Du vil høre stor forbedring:). Så efter noe tid ekstern RIAA. O.T. i Mc. tråd, men kunne ikke dy meg.


    mvh
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Takker for svar.
    Jeg tenker platespiller som kilde 2, altså ikke det som blir mest brukt. Plater har jeg ikke heller, så alt er fra start. Da tror jeg at dette skal holde til å begynne med. For å kunne nyte litt analog lyd, samtidig som man lærer litt om platespillere og bruk. Hadde tenkt å oppgradere pu til 2m bronse eller noe slikt på sikt, eller sjekke pris på rpm 9.1 Men tenker litt smått siden, jeg ikke vet hvor mye det blir benyttet og jeg må skaffe lp plater også.
    Da tror jeg altså at jeg tenker i de rette baner.

    Raymond
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har alltid lurt på hvor stort "displayet" på 1,2 kW er målt i centimeter? noen som vet?

    Mvh Leif Einar
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar.
    Jeg tenker platespiller som kilde 2, altså ikke det som blir mest brukt. Plater har jeg ikke heller, så alt er fra start. Da tror jeg at dette skal holde til å begynne med. For å kunne nyte litt analog lyd, samtidig som man lærer litt om platespillere og bruk. Hadde tenkt å oppgradere pu til 2m bronse eller noe slikt på sikt, eller sjekke pris på rpm 9.1 Men tenker litt smått siden, jeg ikke vet hvor mye det blir benyttet og jeg må skaffe lp plater også.
    Da tror jeg altså at jeg tenker i de rette baner.

    Raymond
    Tror du tenker rett, spesielt i og med at du ikke har massevis av plater stående.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Mcd500 er nå tilbake i oppsettet og klar for runde 2! :)
    Dette er rett å slett en fantastisk bra spiller 😀
     

    Bjeff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2008
    Innlegg
    89
    Antall liker
    16
    Sted
    Bergen
    Hei, jeg bruker rpm 9.2 Evo med 2m black på Ma 7000, det låter knall. Cd spilleren står nærmest urørt etter dette oppsettet kom i hus.
    Melder meg forøvrig inn i vennetråden med denne.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.251
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Interessant tema mht. rack. I mitt "Solid Tech" er det nesten null klaring i høyde, og jeg får ikke tørket støv. Og jeg klarer ikke alene å løfte frem snaut 70 kg. forsterkeri x 2.


    mvh
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøper nok også en platespiller etterhvert og vurderer å bruke det innebygde riaa-trinnet på MA6900 i starten. Er det noen som vet noe om kvaliteten på dette trinnet? Er det "brukandes" i starten eller er det bare å skrinlegge?

    Jeg er helt "grønn" på alt som har med platespillere å gjøre, men jeg har en liten platesamling fra ungdommen som det kunne vært morsomt å børstet støv av :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @ Dolbytor: Jeg spilte lenge via RIAA i C 2300. Dette syntes jeg funket bra, men cd lød bedre. Inntil jeg kjøpte ekstern RIAA, riktignok en dyr en. Det er vel den største lydforbedring jeg noen sinne har opplevet. Så mitt råd er, kjør m. RIAA i MA 6900 en periode, og så gå over til ekstern. Legg litt penger i den eksterne, og jeg vil tro du vil oppleve noe av det samme som meg. Håper jeg ihvertfall.


    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn