Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Det er vel liten tvil om at Hi End-bransjen i generell sammenheng har beveget seg tildels utfor stupet i mange år, og med en såkalt "fagpresse" som i stil og innhold minner mer om misjonsblader enn en reell og kritisk fagpresse. De fleste kommentarene her konkluderer jo med at man absolutt bør påpeke juks og humbug, men da blir det direkte morsomt å lese de kommentarene som oftest kommer, når noen på rent faglig basis påpeker at noe nøødvendigvis og faktisk er juks og humbug uten et snev av rot i teknisk virkelighet.
    Kan du vise til eksempler på denne misjoneringen og ukritiske holdningen til pressen? Jeg er litt nysjerrig...
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Når så du sist en kritisk omtale av et HiFI-produkt? Angi gjerne navn og dato på magasin.
    Du sier det er liten tvil om dette. Da skulle det være enkelt å komme med eksempler?
    Det var du som dro dette frem, det er opp til deg å komme med eksempler. Jeg er fremdeles nysgjerrig...
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

    "Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
    " - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

    ----------
    Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

    Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
    Mannen har helt klart spist mange esker bokstavkjeks. Antagligvis fra før han ble kvitt potteringen. Problemet er nok at han har ristet på esken først og deretter spist de i ukronoligisk rekkefølge. Kombinert med en ubehandlet tastatuorettes så blir det vanskelig å tyde for oss vanlig dødlige som fikk servert Marie-kjeks og Rød saft.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er egentlig temmelig drøyt å beskylde bransjen generelt for svindel.

    Selvsagt finnes det ingen rimelighet i at en forsterker eller et par høyttalere har samme pris som en Tesla Model S, men her er det åpenbart at en minimal kundegruppe må betale for å holde folk i arbeid, men uten disse entusiastene, hadde vi bare hatt Pioneer og Yamaha å velge i.

    Strømfordeler til 100 000,- er helt ute, la oss enes om det. Men den inneholder ca. like mye intellectual property som et rør effekttrinn, som også lett koster på 2 og 3 hundre tusenlapper. Om det virker eller ikke har jo en hver all rett i verden til å teste selv, og regelverket om angrefrist er solid i Norge. Vi er sikkert flere som ikke ønsker å kjøpe passive enheter til slike smått urealistiske summer, men fra det til å kalle en hel bransje for svindlere, føler jeg er et drøyt steg. Jeg tror det er mer fair å si at deler av bransjen har tatt noen usunne steg, men kjøpekraften i dette og enkelte andre samfunn, viser at det finnes et marked, så hvem er vi som skal sette oss til doms over hva rike mennesker velger å prioritere? Bedre at de kjøper privatfly, enn at de nyter musikk? De kan spise mat med bladgull på, de kan kjøpe seg klodens dyreste prostituerte, eller et maleri av Munch til flere titalls millioner kroner. Men det er neppe svindel. Det er bare en eller annen form for lovlig galskap, såpass får vi tåle.

    Så får heller vi vanlig dødelige nyte av det faktum at all den ekstravagansen vi ser i vår bransje, heldigvis drypper ned på de rimeligere produktene også, sånn at vi får nesten like god lyd, for en ørliten del av hva det aller verste koster.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ingen har vel beskyldt hele bransjen for svindel. Men at bransjen befolkes med mange sjarlatener både i produsent- og detaljistleddet er hevet over enhver tvil. Det er bare å lese reklamen for de forskjellige produktene...
    Sjarlaten; (fra Wikipedia)
    En sjarlatan søker å bedra andre gjennom å gi seg selv, sitt arbeid, sin eiendom og så videre høyere verdi enn de egentlig har.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Noe av poenget er jo at "verdien" ligger i eierglede og tilhørende herligheter. Noen mener det er absurd sammenligne med andre bransjer; som et måltid mat drapert med bladgull til astronomiske summer, eller originale kunstverk til mangfoldige millioner. Poenget er at "teknisk verdi" ikke på noen måte henger sammen med prisen, og en hver som kjøper en ledning til hundre tusen er selvsagt klar over dette. Noen mener de har pengene, og ser en egenverdi i dette, og det ønsker jeg ikke sette meg til doms over. Selv om jeg personlig synes det er sludder, kan jeg ikke pålegge mine medmennesker å dele mine holdninger.

    Hva angår kritiske hifi-magasiner, kommer dette som oftest an på øynene som ser. En god del av produsentene og forhandlerne leser det som blodig kritikk, noen av utstyrseierne gjør det også, mens potensielle kjøpere ser det som beskrivelse av noe tilnærmet perfekt.
    Les gjerne min artikkel om Arendal Tower, der har jeg fått tilbakemeldinger om en sterkt kritisk artikkel, mens jeg selv mener den er svært positiv. Relativitet er en vanskelig sak.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ta hifi bransjen siden vi snakker om den , i di siste årene har produkter gått rett til været , og det er ikke bare snakk om noen 1000 lapper , men hopp på 10000 kr og slik , bare gjør søk på nettet det om di mest populære produktene er enkleste og finne , ta martin logan montis når di kom ut etter jeg fikk høre disse så tenkte jeg en dag skal jeg ha disse , når di kom ut kostet di rundt 90000 kr og noe , skal du ha et par i dag må du ut med 124000 kr det er et hopp på nesten 30000 kr , visse mcintosh også steget i pris. Hifi bansjen har hoppet noe enormt i været også fra høyttalere , forsterkere , dacer osv osv. Så det er lett og se mange av hifi butikkene setter sine egene pris lapper , og det mye på produkter det ikke er en gang verdt.


    Imagine
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg kan ikke se for meg noen andre bransjer som greier å selge inn et produkt som f.eks. en nettverkskabel til 50.000,- Når en standard kabel koster 50,- Absolutt alt annet blekner i sammenligning.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ta hifi bransjen siden vi snakker om den , i di siste årene har produkter gått rett til været , og det er ikke bare snakk om noen 1000 lapper , men hopp på 10000 kr og slik , bare gjør søk på nettet det om di mest populære produktene er enkleste og finne , ta martin logan montis når di kom ut etter jeg fikk høre disse så tenkte jeg en dag skal jeg ha disse , når di kom ut kostet di rundt 90000 kr og noe , skal du ha et par i dag må du ut med 124000 kr det er et hopp på nesten 30000 kr , visse mcintosh også steget i pris. Hifi bansjen har hoppet noe enormt i været også fra høyttalere , forsterkere , dacer osv osv. Så det er lett og se mange av hifi butikkene setter sine egene pris lapper , og det mye på produkter det ikke er en gang verdt.


    Imagine
    "Rett i været" - ikke rart, det.

    De seneste 3 årene har f.eks. kursen på USD steget med rundt 35% i forhold til NOK. Litt mindre hvis man bare tar med den seneste måneden - men det er jo litt etterslep på slikt - før man får solgt ut varer som er kjøpt inn allerede.

    For Euro snakker vi om en 10-15% kursstigning de seneste 3 årene. Ikke fullt så ille som for USD, altså - men absolutt merkbart.
     

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    Er vell på tide å komme tilbake til ( Maxwell Hifi Fortsetter og selger ? ) viss det er mer å si om den saken
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Denne annonseteksten slår det meste


    " - Et Kabelsett som Faktisk hamler opp med det meste på Markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat Kunde: " - sammenliknet mot min egen Spesial-Versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 "
    - Så er Distinction III mer Transparant, Tyngre Momentum og Mer FLYT ( = Flow ).
    - Referansen av Varm LYD med Solid Crispt Momentum !!!
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8+@@

    * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.
    * - 2 x 3 Meter m. skrudde
    Banan-Termineringer

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    "

    Løp og kjøp :D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kan det være så enkelt som:

    - liker du det ikke, så lar du være å kjøpe. Betrakt det som en støgg kvinne som du ikke kan tenke deg. Men du kan banne på at noen, i en eller annen setting, hadde glatt høvlet over henne, og du skal ikke utelukke at vedkommende faktisk nøt det også ;)

    - er det for dyrt og du har ikke råd, så løser problemet vel seg selv. Betrakt det som en deilig kvinne som du sikler etter, men hun er langt utenfor din rekkevidde. Du får sikte lavere, da.

    - du har råd og har lyst, men synes at å bruke slike summer på noe sånn er umoralsk. Betrakt det som en luksusprostituert som appellerer til dine lyster, men tanken på feks en straffende Gud eller verdens sultende barn stopper deg.

    - du har råd, men fornuften forteller deg at det er dumt å bruke penger på sånt tullball. Betrakt det som en kvinne som byr seg frem for deg, men du takker pent/sint "NEI!" til, fordi du vet at til syvende og sist gjør hun samme nytte som kona di har gjort snart 100 år. Og det gikk jo hver gang!

    ;)

    Edit: legger til en til, inspirert av innleggene under:

    - du kjøper ikke fordi du har avslørt "greia", og du føler behov for å fortelle alle om det. Betrakt det som en nabokjerring som flørter villt med deg, men du gjengjelder ikke hennes hengivenhet. Likevel synes du det er gildt om nabolaget tror at du har draget.

    Edit2:

    - du har råd og lyst, så du bare kjøper. Betrakt deg selv som en oljesjeik. Du har allerede et harem, men må bare inkludere enda en skjønnhet, helt simpelthen fordi du kan!:cool:
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Denne annonseteksten slår det meste


    " - Et Kabelsett som Faktisk hamler opp med det meste på Markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat Kunde: " - sammenliknet mot min egen Spesial-Versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 "
    - Så er Distinction III mer Transparant, Tyngre Momentum og Mer FLYT ( = Flow ).
    - Referansen av Varm LYD med Solid Crispt Momentum !!!
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8+@@

    * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.
    * - 2 x 3 Meter m. skrudde
    Banan-Termineringer

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    "

    Løp og kjøp :D

    Hvorfor skal medlemmer på HFS være reddende engler og forbruker ombud for slikt.
    Handler en ett produkt utifra slike omtaler sier vel det like mye om kjøper som selger.
    Tror ikke motivet er å redde kjøpere.
    La mannen få fred og la event. kjøpere seile sin egen sjø og la eventuelt påtalemakt
    ordne opp i det kriminelle.Dersom de som bruker tid på dette virkelig mener noe
    med sitt engasjement så anmeld fyren istedenfor å være et "liksom" forbruker ombud
    på HFS.Hadde moderator hatt "baller" burde slike tråder blitt slettet i fødselen.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Denne annonseteksten slår det meste


    " - Et Kabelsett som Faktisk hamler opp med det meste på Markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat Kunde: " - sammenliknet mot min egen Spesial-Versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 "
    - Så er Distinction III mer Transparant, Tyngre Momentum og Mer FLYT ( = Flow ).
    - Referansen av Varm LYD med Solid Crispt Momentum !!!
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8+@@

    * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.
    * - 2 x 3 Meter m. skrudde
    Banan-Termineringer

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    "

    Løp og kjøp :D

    Hvorfor skal medlemmer på HFS være reddende engler og forbruker ombud for slikt.
    Handler en ett produkt utifra slike omtaler sier vel det like mye om kjøper som selger.
    Tror ikke motivet er å redde kjøpere.
    La mannen få fred og la event. kjøpere seile sin egen sjø og la eventuelt påtalemakt
    ordne opp i det kriminelle.Dersom de som bruker tid på dette virkelig mener noe
    med sitt engasjement så anmeld fyren istedenfor å være et "liksom" forbruker ombud
    på HFS.Hadde moderator hatt "baller" burde slike tråder blitt slettet i fødselen.
    Da må jeg legge til at ca halvparten av tråder inne på hfs skulle vert stengt da ?

    Imagine
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Denne annonseteksten slår det meste


    " - Et Kabelsett som Faktisk hamler opp med det meste på Markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat Kunde: " - sammenliknet mot min egen Spesial-Versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 "
    - Så er Distinction III mer Transparant, Tyngre Momentum og Mer FLYT ( = Flow ).
    - Referansen av Varm LYD med Solid Crispt Momentum !!!
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8+@@

    * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.
    * - 2 x 3 Meter m. skrudde
    Banan-Termineringer

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    "

    Løp og kjøp :D

    Hvorfor skal medlemmer på HFS være reddende engler og forbruker ombud for slikt.
    Helt innenfor, i h.t. Hifisentralens regelverk:

    men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Denne annonseteksten slår det meste


    " - Et Kabelsett som Faktisk hamler opp med det meste på Markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat Kunde: " - sammenliknet mot min egen Spesial-Versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 "
    - Så er Distinction III mer Transparant, Tyngre Momentum og Mer FLYT ( = Flow ).
    - Referansen av Varm LYD med Solid Crispt Momentum !!!
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8+@@

    * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.
    * - 2 x 3 Meter m. skrudde
    Banan-Termineringer

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    "

    Løp og kjøp :D

    Hvorfor skal medlemmer på HFS være reddende engler og forbruker ombud for slikt.
    Helt innenfor, i h.t. Hifisentralens regelverk:

    men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget.
    Og en hver som leser en slik produktomtale bør få en tanke om nivået på omtalen gir mening
    for "vanlige" folk,og gjør den ikke det bør det det bringe en bjelle som sier "vær varsom".
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Det er godt innenfor med relevant kritikk og faglige betraktninger omkring produkter. Noen kan finne på å lære noe av det og jeg ser ikke at den seriøse delen av bransjen skal ta skade av det. Greit å slippe same shit in new wrapping with highend pricing. De som ikke liker det kan for all del holde seg unna og stevne frem som før. Tenk å lytte til kompetente personer da? Det er fali, det.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Maxwell er jo tatt og godt på plass i gapestokken for lenge siden, og "alle" nærmest krever at Stereo+ skal angripe resten av bransjen og få de klynget opp der de hører hjemme.
    Jeg tenker, vet du av noen som fortjener å bli tatt så hvorfor ikke gjøre det selv når du tydeligvis er i harnisk i stedet for å male videre på gammelt nytt om Maxwell..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke sett så mange som er i harnisk eller har tid/lyst/råd til å gå rettens vei. For alt jeg vet kan det være flere som har meldt saker til forbrukerrådet? Det enkleste er likevel å formidle informasjon i ymse nettsamfunn og så kan markedskreftene råde. Hørt om Edge CD-spiller? Salget bråstoppet da det ble avslørt at innmaten ikke sto i stil med boksen og prislappen. Spilleren hadde fått glimrende omtaler i fagpressen også. Ny kunnskap opplyste potensielle kunder og verktøyet var forbrukermakt. Hvis dette er negativt for hobbyen så ser hvertfall ikke jeg det. Jeg er åpen for å lære av andres erfaringer.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke sett så mange som er i harnisk eller har tid/lyst/råd til å gå rettens vei. For alt jeg vet kan det være flere som har meldt saker til forbrukerrådet? Det enkleste er likevel å formidle informasjon i ymse nettsamfunn og så kan markedskreftene råde. Hørt om Edge CD-spiller? Salget bråstoppet da det ble avslørt at innmaten ikke sto i stil med boksen og prislappen. Spilleren hadde fått glimrende omtaler i fagpressen også. Ny kunnskap opplyste potensielle kunder og verktøyet var forbrukermakt. Hvis dette er negativt for hobbyen så ser hvertfall ikke jeg det. Jeg er åpen for å lære av andres erfaringer.

    Det er rimelig stor forskjell på den Edge saken og slikt

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@"


    Hva hadde du/dere gjordt dersom en arbeidskollega eller en som står deg/dere nær begynt
    å snakke slik?Helt uforståelig og merkelig.
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Det er rimelig stor forskjell på den Edge saken og slikt

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@"


    Hva hadde du/dere gjordt dersom en arbeidskollega eller en som står deg/dere nær begynt
    å snakke slik?Helt uforståelig og merkelig.
    Edgesaken kjenner jeg ikke. Men en rekke HFS-ere kjøper jo denne greia:

    "ODIN/ODIN 2 SUPREME REFERENCE CABLES

    Nordost’s Supreme Reference Cable Range is the culmination of more than two decades of research and development, achievements and even further advancements in the hifi audio industry. The original Odin Cables redefined sound reproduction by utilizing the most progressive scientific techniques of their time, truly recreating music as the art form it is intended to be. Odin 2 transcends the sonic boundaries set by its predecessor to realize a result that was never before thought possible. Nordost’s ultimate achievement and the apex of cable design allows sound systems to disappear, leaving listeners with every aspect of a live performance to appear in their place. Both families in our Supreme Reference Cable Range will bolster high end sound systems to new levels and allow listeners to finally enjoy the unattainable sound that they have been searching for."

    Mer elegant formulert. Men svadanivået er det samme.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Nå var det ikke deg direkte og alene jeg skrev til selv om du var siste taler før meg, men alle som driver å banker den halvdøde hesten.
    Og poenget mitt var at jeg ser ikke poenget med, og behovet for, flere tråder her hvis eneste formål er å være enige i at Maxwell hadde/har en shady måte å drive butikk på. Det var jo alle enige om allerede før Stereo+ satte sitt lys på saken.

    Samt at; som kjent mener ganske mange at om du betaler mer enn etpar tiere for en ledning så har du blitt lurt langt over grensa til voldtekt. Hvis så er tilfelle så er det i mine øyne litt rart at ikke en eneste en (som jeg har hørt/lest om) har benyttet seg Norges utmerkete lovverk som beskytter oss forbrukere usedvanlig godt. Begge de store TV-kanalene har tom egne program for å sette til veggen de som har lurt fra oss ukelønna vår.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Jeg ser ikke nytteverdien av denne tråden. Her skjæres bransjeaktørene over én kam. Det er en viss forskjell på Maxwell & OHFC. Sistnevnte avholder demodager, messer etc., som koster penger og arbeid. Enhver som måtte ønske det, kan oppsøke OHFC, høstpuls nu i slutten av måneden. Dersom arrangementet ikke svarer til forventningene, kan man poste kritikk. Tror ikke mange gjør det.


    mvh
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Dersom arrangementet ikke svarer til forventningene, kan man poste kritikk.


    mvh

    Eller si det til de direkte at det her er jo bare bogus og lureri. Å si det til meg, og deg osv, forandrer jo ingenting hvis så er tilfelle.
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Eller si det til de direkte at det her er jo bare bogus og lureri. Å si det til meg, og deg osv, forandrer jo ingenting hvis så er tilfelle.
    Noe bogus & lureri finnes i alle bransjer.


    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke sett så mange som er i harnisk eller har tid/lyst/råd til å gå rettens vei. For alt jeg vet kan det være flere som har meldt saker til forbrukerrådet? Det enkleste er likevel å formidle informasjon i ymse nettsamfunn og så kan markedskreftene råde. Hørt om Edge CD-spiller? Salget bråstoppet da det ble avslørt at innmaten ikke sto i stil med boksen og prislappen. Spilleren hadde fått glimrende omtaler i fagpressen også. Ny kunnskap opplyste potensielle kunder og verktøyet var forbrukermakt. Hvis dette er negativt for hobbyen så ser hvertfall ikke jeg det. Jeg er åpen for å lære av andres erfaringer.

    Det er rimelig stor forskjell på den Edge saken og slikt

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@"


    Hva hadde du/dere gjordt dersom en arbeidskollega eller en som står deg/dere nær begynt
    å snakke slik?Helt uforståelig og merkelig.
    Det er riktig at disse sakene er forskjellig, men begge er avslørt i nettfora med etterfølgende markedseffekt. Den ene var keiserens nye klær og den andre vet jeg pokker hva kan kalles. Den dagen jeg begynner å formulere meg slik er jeg trygg på at familien sjekker medisinskapet og sørger for egnet behandling, men vi er forskjellige.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Det er rimelig stor forskjell på den Edge saken og slikt

    - En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@"


    Hva hadde du/dere gjordt dersom en arbeidskollega eller en som står deg/dere nær begynt
    å snakke slik?Helt uforståelig og merkelig.
    Edgesaken kjenner jeg ikke. Men en rekke HFS-ere kjøper jo denne greia:

    "ODIN/ODIN 2 SUPREME REFERENCE CABLES

    Nordost’s Supreme Reference Cable Range is the culmination of more than two decades of research and development, achievements and even further advancements in the hifi audio industry. The original Odin Cables redefined sound reproduction by utilizing the most progressive scientific techniques of their time, truly recreating music as the art form it is intended to be. Odin 2 transcends the sonic boundaries set by its predecessor to realize a result that was never before thought possible. Nordost’s ultimate achievement and the apex of cable design allows sound systems to disappear, leaving listeners with every aspect of a live performance to appear in their place. Both families in our Supreme Reference Cable Range will bolster high end sound systems to new levels and allow listeners to finally enjoy the unattainable sound that they have been searching for."

    Mer elegant formulert. Men svadanivået er det samme.
    Det er jeg helt enig med deg i, men det skapes lange diskusjoner nettopp fordi noen påpeker det. MX/flow-svadaen er så åpenbar at det bare blir komisk, men nettopp derfor er den andre svadaen mer virkningsfull. Det plager ikke meg at noen retter søkelyset mot dette, snarere tvert i mot.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Gud så mye gratis reklame den fyren får pga dere.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.
    Hvilke falske premisser er det som de andre slipper unna? Nanopjatt?
    Om det sitter en vridd fyr i Norge og dikter eller om en henter diktningen fra en markedsføringsavdeling i utlandet er da ett fett?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser ikke nytteverdien av denne tråden.

    mvh
    Nytteverdien av denne og andre liknende tråder - kabeltypetråder etc - er at vi har fått større bevissthet omkring tulleriet i hobbyen vår. Det er i dag en mye større edruelighet (=fornuftighet) i hva som folk legger vekt på nå enn før (jeg startet på dette forumet i 2002).
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Noe bogus & lureri finnes i alle bransjer.


    mvh
    Ja, det er sant. Ingen tvil om det.

    Men det som gjør at denne hobbyen skiller seg ut, er at det finnes så mange som ikke bare godtar, men faktisk forsvarer de drøye påstandene vi serveres.

    Dette er en teknisk hobby, det er ikke sminkereklamer på TV3 vi snakker om her.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noe bogus & lureri finnes i alle bransjer.


    mvh
    Ja, det er sant. Ingen tvil om det.

    Men det som gjør at denne hobbyen skiller seg ut, er at det finnes så mange som ikke bare godtar, men faktisk forsvarer de drøye påstandene vi serveres.

    Dette er en teknisk hobby, det er ikke sminkereklamer på TV3 vi snakker om her.
    Nei, visst faen ere ikke sminkereklame. Ikke ere fårikål eller hundeoppdrett heller! :mad:
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Må bare beklage, men jeg sliter med å huske sist gang noen prøvde å selge meg en quantum tunnelled Golden Retriever valp, eller cryogenically treated fårikålkjøtt.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det ble nevnt her tidligere at de som kjøper nettverkskabler til 50k, Nordost og "strømrensere" til 100k, vet og forstår hva de gjør. Javel,- mon det..... det er jo de som febrilsk forsvarer argumentene om quantum og annet nano-pjatt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.
    Hvilke falske premisser er det som de andre slipper unna? Nanopjatt?
    Om det sitter en vridd fyr i Norge og dikter eller om en henter diktningen fra en markedsføringsavdeling i utlandet er da ett fett?
    Jeg sikter til påstandene om at produsentene utviklet og produserte egne MX-produkter for Maxwell. Noe det viste seg produsentene selv benektet. Dette står fremdeles nevnt på maxwells hjemmesider uten at jeg skal påstå det gjelder de samme produktene.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.
    Hvilke falske premisser er det som de andre slipper unna? Nanopjatt?
    Om det sitter en vridd fyr i Norge og dikter eller om en henter diktningen fra en markedsføringsavdeling i utlandet er da ett fett?
    Jeg sikter til påstandene om at produsentene utviklet og produserte egne MX-produkter for Maxwell. Noe det viste seg produsentene selv benektet. Dette står fremdeles nevnt på maxwells hjemmesider uten at jeg skal påstå det gjelder de samme produktene.
    Vi er jo enige om de usannhetene. Men de andre er jo full av usannheter også. Det virket som om du mente at den ene usannhet var mer høyverdig enn den andre.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Eller si det til de direkte at det her er jo bare bogus og lureri. Å si det til meg, og deg osv, forandrer jo ingenting hvis så er tilfelle.
    Noe bogus & lureri finnes i alle bransjer.


    mvh
    Nei, det tror jeg ikke. Absolutt ingen som har noe til salgs pynter på sannheten for å skille seg ut og få solgt greiene sine så alle andre bransjer bør herved fredes!
    Bortsett fra de som vil selge noe lydrelatert såklart, DE bør vi ta. Bigtime!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn