2023 er snart over, har egentlig ikke skjedd så mye på lydfronten, men det ligger planer for litt trearbeider det kommende året.
Det blir omtrent total renovering i stereoen i kjellerstua, det skal inn to tårn til, nå med 8" som skal spille opp til cirka 500hz, kanskje litt høyere. Disse tårna vil bli bygget i mdf og får en dobbel frontbaffel med eikeplate i front, ønsker å fasefrese 45 grader fra flensene fordi jeg synes det ser veldig fint ut. 

Hva som skal ta over på 500hz er jeg usikker på, jeg har XTZ Divine 100.33 med Accuton 6,5" og Visaton keramisk diskant, men jeg ønsker å bygge noe nytt fra 500hz og oppover også.
Jeg har Accuton C6 (C25-6-012) diskanter liggende som jeg gjerne vil bruke, har sittet og sett litt på mellomtoner som er i det sjiktet jeg ønsker og der er for eksempel Sb Acoustics MW13TX-4 (5"), ellers har man Purifi Audio PTT6.5W08-01 (6,5") som jeg synes ser veldig spennende ut. Foreløpig ikke sikker på konfigurasjon, men MTM vil jeg nok si er et minimum, kunne godt tenke meg å prøve en MMTMM. Ønsker i utgangspunktet litt høy deling, selv om Accuton-diskanten kan spille ned til 2500hz så ønsker jeg å dele på 4000-5000hz mot diskant.
På grunn av litt endrede planer ift Primare høyttalere så blir L26ROY til overs og de kunne jeg tenke meg å bruke "helt i bunnen" under basstårna, men jeg ville hatt forholdsvis store kasser til de slik at de går ned til 10hz eller deromkring, har lyttet til L26ROY i infinite baffle før og det låt helt rått, men jeg tror ikke jeg får inn kasser som er spesielt store til de, så det får vel bli lukkede kasser med så mye volum jeg kan håndtere (tenker forøvrig gulv til tak høyde).
Forsterkere til L26ROY ville blitt passende Hypex FA amper, det samme med frontene.
Dette blir jo en større endring, men det er mulig jeg da havner på et 5-veis system.
Kinoen skal ombygges fra bassrefleks til trykkammer, nå med tre tårn, med mindre jeg kommer over fire UM18 til, for da blir det fire tårn. De skal også bygges i mdf med eikefront, sannsynligvis så blir de estetisk "like" de nye Seas 8" tårna. Mulig jeg ender opp med linjekilde senter i kinoen også, selv om Arendal Sound 1723 gjør en veldig god jobb der allerede.
Utenom byggeplanene så ligger det planer for innkjøp av makita-overfres(er), drill og sirkelsag (18V) er allerede i hus. Overfresen som er 18V er noe jeg sikler på, men det blir nok versjonen med kabel (230V) også kjenner jeg meg selv rett.
2024 blir et gøyalt år ift trearbeider, har planer om spisebord i heltre eik og et stuebord (eller to) også, Rubio Monocoat SKAL prøves ut i år, samt litt andre ting. 

Utseende i dag er slik, ulikt bortsett fra at Divine 100.33 står ved siden av Divine 100.49.