MarkusH's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ParttimeDIY

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    892
    Sted
    Brøttum
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått ny platespiller eller er det et pengeskrin du har der?
    Er en Technics SP-10mk2 med Tore Seem plinth og arm .... Kostet nylig på meg Jico N75 nål til Shure M75, bare montert den uten at jeg hører den helt store forskjellen.
    Har handlet en Jelco 750LB jeg tenker å få montert som arm nr.2 på spilleren med mulighet for en MC-pickup etterhvert.

-----

Som et sidenotat er det nå tatt en liten målerunde, rommet er problematisk (som vanlig) og jeg mistenker at jeg må justere plassering av "baksubba", får et stort "suckout" på 200hz.
    Skal simulere litt mer i VituixCAD for å prøve å få klarhet i hva jeg måler/hører, må også få splittet kanal 3 på dsp'en sånn at jeg får justert delay og eq separat på høyre og venstre kanal, men dette får være bra nok for nå. :)

ParttimeDIY

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    892
    Sted
    Brøttum
    Torget vurderinger
    1
    1000004570.jpg

Prøver meg på et av disse bildene jeg også, fant noe "ukjent" i hylla som burde passe fint som en testplate. Fått litt tips om nåletrykksvekt på Shure M75 med Jico-nåla, låter nå greit nå.
    Hadde vært gøy å starte med å snurre litt mer plater, det var hele planen med å kjøpe bedre snurre også. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn