Lyric-HiFi lever videre

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.187
Sted
Nøtterøy
Betyr det at du personlig går god for BO ?...... eller kan du utdype litt mer om dine erfaringer og hvilken type handel du hat gjort med BO ?
Ser at du er kritisk til innlegget mitt men synes det er litt viktig at positive synspunkter også får plass.
Har handlet flere Cary produkter der. Brukt og nytt. Har oppgradert og endt opp med en Cary 100 SLI som jeg har hatt nå fem år tipper jeg. Service og kundebesøkene har bare vært hyggelige. Har t.o.m betalt på forskudd da jeg fikk forsterkeren rett fra USA.

Mulig at jeg er litt naiv og har fått et feil inntrykk.

raw

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Antall liker
1.595
Sted
Kristiansand
Fra sidelinjen: En bisarr tråd. En leir har gode erfaringer. Den andre har blitt bondefanget eller lurt. Konsekvensene av diskursen i tråden er vel åpenbar. Hvilken tillit har en til selger som opptrer så lite konsekvent i møtet med kundene?

musicus

Ktêma
Ble medlem
10.05.2025
Antall liker
3.055
Sted
Std
Torget vurderinger
2
Har også handlet noe der de siste årene og kjenner godt til de gamle historiene (å du hvor noen synes å aldri ville glemme heller) hadde de hatt sannhet i seg fra nåtid ville det stilt seg annerledes. Og ja jeg har forhåndsbetalt også, ikke noe problem og det ville jeg ikke gjort om det var minste gnutta usikkerhet rundt det, fyren er en original og til tider litt distre, og etterhvert godt voksen også men! alltid hyggelig og hjelpsom!!
Alt er ikke hyllevare fra Accuphase og noe med lang leveringstid så det er kanskje ikke alltid er så urimelig med noe forhåndsbetaling heller, det forplikter jo selvsagt! Når det er sagt finns det også kunder som ikke alltid er de beste eller enkleste å please heller, kunne nevnt noen men ingen nevnt, ingen glemt, men ikke ville jeg solgt/selge dem brukt (igjen) om det skulle komme seg så!

musicus

Ktêma
Ble medlem
10.05.2025
Antall liker
3.055
Sted
Std
Torget vurderinger
2
Nei det skulle bare mangle, er man svindlet av en forhandler er det ingen grunn til å glemme.
Jeg har ikke blitt svindlet, når ble du det?, har det skjedd nyligen er jeg virkelig interessert i vite for egen del!

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
11.046
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Synes tråden tar en vending som ikke gagner noen.
Betal når du får varen, ferdig snakka.
Hva som har vært har vært.
Det tror jeg alle har fått med seg.
Jeg hadde aldri problemer med Boahs i Moss.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.554
Sted
.
Torget vurderinger
25
Det kan ikke være urimelig å betale 10% på forskudd hvis importør/butikk må bestille fra det store utlandet. Det er alltid en risiko for at en kunde kan ombestemme seg. Jeg har aldri handlet med Lyric og kommer heller ikke til å gjøre det. Foretrekker å handle brukt eller ting og tang som er på lager. Bare noen tanker en søndags morgen.

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
5.440
Torget vurderinger
1
Når man er importør av et merke som Accuphase, så burde det vel kanskje vært mer konsistens og kanskje ha noe på lager også. At forhandler ikke har kapital? Da burde de kanskje heller holde seg til Samsung og Sonos..
Når man skal handle noe i butikk, og det ikke er på lager så handler jeg heller fra utlandet selv der det er på lager. Konseptet butikk, med bare "forhåndsbestillinger" er lekebutikk.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.580
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Ser at du er kritisk til innlegget mitt men synes det er litt viktig at positive synspunkter også får plass.
Har handlet flere Cary produkter der. Brukt og nytt. Har oppgradert og endt opp med en Cary 100 SLI som jeg har hatt nå fem år tipper jeg. Service og kundebesøkene har bare vært hyggelige. Har t.o.m betalt på forskudd da jeg fikk forsterkeren rett fra USA.

Mulig at jeg er litt naiv og har fått et feil inntrykk.
Du er sikkert ikke naiv.
Du har trolig hatt flaks.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.580
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Det kan ikke være urimelig å betale 10% på forskudd hvis importør/butikk må bestille fra det store utlandet. Det er alltid en risiko for at en kunde kan ombestemme seg. Jeg har aldri handlet med Lyric og kommer heller ikke til å gjøre det. Foretrekker å handle brukt eller ting og tang som er på lager. Bare noen tanker en søndags morgen.
Hvis en betaler forskudd anser jeg det blir som å betale for noe en ikke har fått.
Jeg har kjøpt noen biler gjennom et langt liv. Aldri noe forskudd.
Kontrakt derimot.
Ingen i HiFi bransjen som kjenner til slike formularer?

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Antall liker
1.864
Torget vurderinger
1
Jeg må jo innrømme at jeg ved noen anl har vurdert å konvertere fra Lux til Accu, men når jeg ser på finn.no at Lyric skriver annonser som en fyllik så er det klinkende klart at Lux blir i heimen.

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.540
En kompis leverte to Cary-monoblokker inn for service hos Lyric/Boahs for 5-6 år siden og det tok ikke veldig lang tid før de dukket opp tilsalgs på sosiale medier. Var kjapp på labben for å hente de hjem for å si det sånn. Førsteinntrykket var ikke bra, men jeg hadde gitt han en sjans til om jeg skulle kjøpe noe og man tar noen forhåndsregler.

raw

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Antall liker
1.595
Sted
Kristiansand
En kompis leverte to Cary-monoblokker inn for service hos Lyric/Boahs for 5-6 år siden og det tok ikke veldig lang tid før de dukket opp tilsalgs på sosiale medier. Var kjapp på labben for å hente de hjem for å si det sånn. Førsteinntrykket var ikke bra, men jeg hadde gitt han en sjans til om jeg skulle kjøpe noe og man tar noen forhåndsregler.
Ut fra det du skriver, kan en risikere å kjøpe varer som faktisk tilhører andre enn vedkommende som opptrer som selger. Ikke bra.

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.540
Ut fra det du skriver, kan en risikere å kjøpe varer som faktisk tilhører andre enn vedkommende som opptrer som selger. Ikke bra.
Og kanskje ikke «direkte tilknytning» til Boahs på papiret i det heletatt. Jeg er neimen ikke sikker på om annonsør visste de faktiske forhold, men det var en annen «bransjeaktør» som annonserte dem.

Jeg synes det hele var litt merkelig, men ingen skade skjedd. Alle annonser ble fjernet så fort man fikk henda på dem igjen.

Sist redigert:

alfegutt

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.977
Sted
Østfold
Jeg må jo innrømme at jeg ved noen anl har vurdert å konvertere fra Lux til Accu,
Det løser seg lett med en tur til Sverige eller andre land med 230V i veggen, både hifistället (Gøteborg) og Ljudopplevelser (Malmø) har Accuphase. Jeg har handla endel hifi, biler, møbler og greier gjennom et langt liv, men aldri har noen forlangt forskuddsbetaling for å bestille en vare de ikke har på lager.

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.381
er det 1-2 som jobber der? skjønner ikke hvordan en slik misforståelse skulle komme til. oi her har det kommet inn et par brukte cary monoblokker, da betyr det vel at jeg skal legge de ut for salg?
roar malmin var en annen gjenganger her inne før som solgte kundevarer og "jeg finner de desverre ikke igjen" :ROFLMAO:

musicus

Ktêma
Ble medlem
10.05.2025
Antall liker
3.055
Sted
Std
Torget vurderinger
2
Bare sånn apropos å handle Accuphase utenlands, bare så det er nevnt, fra deres hjemme side.

For Warranty Support, After -Sales-Service and Technical Support, please refer to your local Accuphase Official Distributor or your local Accuphase Authorized Service Station.

Terms of Accuphase Warranty
The Accuphase warranty is not worldwide, but is limited only to the country, in which the product was purchased,
and the first original purchaser. As Accuphase Warranty service is conducted by the individual authorized Accuphase distributor in each country, the warranty has no coverage outside the country where the warranty has been registered. (Uthevet av meg)

Nå er det jo heldigvis sjelden noe feil med Accuphase, men det kan jo om så hender, by på en xtra tur eller to utenlands igjen.....

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.381
så om jeg flytter til spania og tar med meg accuphase så bortfaller garantien med mindre jeg sender det via forhandler i norge og derifra ut gjen? og dette med et smått antall svært høyt prisede produkter med registrert serienummer, kvittering osv. troverdig praksis.

musicus

Ktêma
Ble medlem
10.05.2025
Antall liker
3.055
Sted
Std
Torget vurderinger
2
så om jeg flytter til spania og tar med meg accuphase så bortfaller garantien med mindre jeg sender det via forhandler i norge og derifra ut gjen? og dette med et smått antall svært høyt prisede produkter med registrert serienummer, kvittering osv. troverdig praksis.
Send en mail til Japanerene, så får du svaret...

alfegutt

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.977
Sted
Østfold
Skulle en slik Accuphase behøve service, så ville jeg ha levert inn til et mest mulig seriøst foretak, om det ligger i Sverige er ikke det noe problem.

musicus

Ktêma
Ble medlem
10.05.2025
Antall liker
3.055
Sted
Std
Torget vurderinger
2
Skulle en slik Accuphase behøve service, så ville jeg ha levert inn til et mest mulig seriøst foretak, om det ligger i Sverige er ikke det noe problem.
Om du hadde kjöpt den i Sverige, tror jeg ikke du hadde hatt så mye valg (med tanke på org service osv..) man står jo fritt å velge uautorisert selvsagt...så kjör på med det som behager...

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
17.784
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39

Han er dessverre ikke den eneste bransjeaktør som finner på slikt.

Evo III

Rubinmedlem
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
71.322
Sted
Hertugdømmet Nordre Follo
Torget vurderinger
88
Det løser seg lett med en tur til Sverige eller andre land med 230V i veggen, både hifistället (Gøteborg) og Ljudopplevelser (Malmø) har Accuphase. Jeg har handla endel hifi, biler, møbler og greier gjennom et langt liv, men aldri har noen forlangt forskuddsbetaling for å bestille en vare de ikke har på lager.
Pussig, har handlet møbler flere ganger der jeg har måttet betale på forskudd om det ikke er lagervare. Og det av seriøse forhandlere av produktet.

Irrgjenger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2026
Antall liker
390
Sted
Oslo
Jeg forhåndsbetalte en VPI platespiller hos Tor for mange år siden (ikke samme fyren, jeg vet). Det gikk bra, men mye uro i magen i ventetiden. Sliter med å se annen grunn til forskuddsbetaling enn forhandler under økonomisk press, og dermed i beste fall stor risiko. Det er ikke de mange gangene det går bra som teller, men de få gangene det går til helvete.

Sist redigert:

Calmati

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.08.2016
Antall liker
767
Sted
Bærum
Har blitt spurt ved bestilling av møbler, men sier at jeg betaler ved overlevering, annet ville vært uaktuelt for meg.
...og det er en viss forskjell på å forhåndsbetale et mindre depositum til Skeidar og et ikke ubetydelig beløp til et 1-persons hifi firma som er avhengig av forhåndsbetalingen for å ha midler til å kjøpe inn produktet. Motpartsrisiko. Viktig å ha et forhold til det.

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.381
er du ikke interesert i å ha noen varer på lager så legg ned butikken og finn noe annet å gjøre!

prøv forhåndsbetaling i næring og se hva som skjer med dine kunder i fremtiden, eller om du ikke betaler som avtalt etterpå, da blir det full inkasso og evt. svartelisting fra leverandørene senere..

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
15.246
Sted
Oslo
er du ikke interesert i å ha noen varer på lager så legg ned butikken og finn noe annet å gjøre!

prøv forhåndsbetaling i næring og se hva som skjer med dine kunder i fremtiden, eller om du ikke betaler som avtalt etterpå, da blir det full inkasso og evt. svartelisting fra leverandørene senere..
Nå har vel fx Accuphase et relativt stort sortiment, og å forlange at butikken skal ha alt på lager er litt for mye forlangt.
En down payment ved bestilling er da ikke for mye forlangt.
Forøvrig har jeg opplevd at Lyric kan ha meget hyggelige priser iforhold til andre.
Kan de bestille fra Japan til en sikker kunde, trenger de ikke like stort påslag som å bestille til lager.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.386
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg merker meg at det omtalte firmaet rapporterer 0 inntekt og 0 omsetning i årevis, ingen ansatte og en eier. Likevel foregår salg av kostbare produkter under det samme firmanavnet. Hva betyr egentlig det? Ikke vet jeg, men det ser ikke riktig ut. Noen kunder vll kanskje ha sansen for unnaluring og skattesnyteri, jeg er ikke helt der.

Topp Bunn