Lyric-HiFi lever videre

stingsilda

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
837
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
2
Jeg savner Tor. Han var virkelig spesiell og veldig trivelig å ha med å gjøre. Samtidig synes jeg de nye folka i Lyric Hifi fortjener ros for å være både kundevennlig og serviceinnstilt. Har i 2018 handlet flere komponenter derfra og er veldig godt fornøyd, både med produktene og oppfølgingen derfra.
Må nå si meg enig i det du skriver her.
Tor var veldig trivelig å ha med å gjøre ja..

Og jeg har fått veldig god service den seineste tida fra Lyric.
Veldig godt fornøyd så langt må jeg si :)

/Per

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
5.941
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Hver gang tråden dukker opp minnes jeg på disse Soundlab elektrostatene. Ser ut som det står et par grå M2PX der fremdeles. "pent brukt"

stingsilda

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
837
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
2
De har satt opp de store Soundlab ute i Sandvika.
Bare å ta seg en tur.. :)

Spiller utrolig bra. Hørte på de i går.

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
9.632
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Lyric skylder meg et kjøpsbevis/kvittering for et kjøp sist november 2017. Sendt mail to ganger og purret nå. Lovet bot og bedring sist gang, men intet har skjedd siden:rolleyes:.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
290
Torget vurderinger
44
Lyric skylder meg et kjøpsbevis/kvittering for et kjøp sist november 2017. Sendt mail to ganger og purret nå. Lovet bot og bedring sist gang, men intet har skjedd siden:rolleyes:.
Skjedde meg og på samme tid. Purret noen ganger og så kom kvitteringen fra regnskapsfører etter noen uker. Gikk greit det men burde vært sendt med en gang kjøpet var bekreftet, skulle ikke være nødvendig å mase om kvittering selv om en har betalt ved bankoverføring. Fikk også en kommentar om at jeg maste.

Morten

DCM4EVER

Helt fersk
Ble medlem
05.09.2013
Antall liker
1
bare så det er sagt...

har hatt flere decenniers godt samarbeid med BO,jada ting er ikke alltid "på skinner" og at ting ikke kan leveres i forgårs?men det skal sies at vi har alltid kommet i mål -til min store tilfredshet! kan det ligge i at ikke alle tar frem den STORE kalkulatoren når det gjelder avanse -hver jæ**** gang?
Ser det er endel som mener seg både lurt og sviktet,jeg kan Kun svare for meg selv og har ALLTID landet på føttene.Det nevnes at BO "gikk under jorda" etc etc Ja-Boahs gikk dundrende konkurs engang i tiden.og det er jo fremdelse lov ikke sant? Jeg tror IKKE at BO beriket seg urettmessig på konkursen!

Er det noen som KJENNER den skitne historien om da banken stoppet en hel 80kubikks container som Boahs selvfølgelig var avhengig av
å få oppover til Trondeheim for å møte sine forpliktelser? Ja de drev vel på sin kreditt men hvem F gjorde/gjør ikke det-det er vel nettopp derfor en
har relativt dyrkjøpt kreditt.Unntaket her er vel de som sleper rundt på den tidligere nevnte STORE kalkulatoren..
Containeren ble beordret stoppet og beslaglagt av banken midtveis mellom Oslo og Trondheim..Jeg var i kontakt med banken da jeg var en av mange som ventet på sine bestilte varer..ble lovt å få tilsend info om tid og sted for salg av varene..Hva hendte? Banken solgte ut varene i "lukket selskap"
og til innbruddspris til business-kontakter og (ikke FOR nær) famile... Jeg hadde konti i samme bank-disse ble sagt opp etter at jeg tydelig hadde gitt uttrykk for hvilket varmt sted jeg ønsket banken,log jeg har aldri hatt med denne banken å gjøre i ettertid..

Banker er ikke primært interessert i å "redde"mest mulig da de jo bare skyver restgjeld på skyldneren og tar pant i allt de kan legge sine klamme vanter på!

Pr idag har jeg ny effektforsterker fra Bryston i bestilling,den er nå ferdigstillt i Kanada men selv som en One-Off med egne spesifikasjoner har vi en åpen deal om min FULLE tilfredshet. No cure NO pay! og All tidligere erfaring gjør meg veldig trygg på at vi ikke blir uvenner denne gangen heller.

Jeg har som nevnt mange år på baken som Hi-Fi nutcase (som de fleste andre her) men kan ikke tenke meg EN ENESTE fabrikant
-ei heller EN ENESTE forhandler som har vært like fair og lydhør for kundens/mine behov og krav som BO/Lyric igjen har vist seg å være.

Bryston bøyde seg dobbelt baklengs for å gjøre meg til lags,de prøvde ikke en eneste gang å overbevise meg om at de vet bedre,men
konstanterte bare at "du hører det du hører" punktum finale.Og satte så igang med de modifikasjoner jeg ville ha gjort. De forbeholdt seg
Dog å få lytte/vurdere og godkjenne modifikasjonene før de ville slippe forsterkeren da de jo må innestå for sluttproduktet....

-Og BO/Lyric?? -De sto på og står på som piska skinn for at jeg skal bli fornøyd!

Jeg har all respekt for de som føler seg lurt eller føler de har en øks å kvesse her,men synes vel disse burde ha tatt opp dette direkte og ikke gjennom et åpent fora. Derfor dette "forsvars-skriv" (som en smule motvekt) Og Nei, BO/Lyric har ikke bedt meg om å skrive det -el heller vet
de at jeg skriver det,Jeg vet ikke engang om de er innpå her.
Enn videre har jeg ingen annen connection med Lyric/BO enn som mangeårig Meget fornøyd kunde,og får heller ingen artificial sweetened deal bedre enn andre av deres mange fornøyde og tilbakevendende kunder.

-og om noen har relevante synspunkter er det Meg den/de kan kaste seg over. Fair enough? Takk/-R.

Janpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Antall liker
290
Han lurte meg for 10.000,- på nitti-tallet. Skulle selge utstyr for meg (var selv i utlandet). Han solgte utstyret og tok pengene....

At noen en gang gidder å forsvare denne mannen eller å handle der er en gåte. Kjeltring.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
7.717
Sted
Viken
Undertegnede opplever og har opplevd nye Lyric som svært engasjerte og ryddige. Det er alltid stor entusiasme og vennlighet som møter en, også har de jo Håvard til rors da. Stødig.

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
7.028
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
5
Jag hade nyligen en otrevlig och obehaglig upplevelse med mannen i förbindelse med köp och kommer tänka mig om både en och två gånger nästa gång jag eventuellt skall handla där igen.

Det är dock gott att läsa att det finns solskenshistorier också och Håvard skall ha ros för sin entusiasme och goda service som motpol. Blir det fler tillfällen av handel blir det med Håvard och enbart honom som representant för Lyric.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
1.479
Torget vurderinger
95
Vis vedlegget 462772

Ikke mye hifi igjen i lokalene i Oslo...
Au... det var et vondt bilde å se. Savner også Tor. Det tok år mellom hver gang jeg var der, men han husket trynet mitt da jeg stakk innom for få år siden og skulle bestille et Accuphase produkt. Vi hadde en veldig trivelig samtale, og han lo så hele skrotten ristet da jeg fortalte at jeg hadde funnet en Accuphase T100 tuner på loppis og prutet den ned fra 50 til 30 kroner. Husker jeg måtte låne brillene hans for å skrive under på kontrakten.

DCM4EVER

Helt fersk
Ble medlem
05.09.2013
Antall liker
1
les innlegget før du svarer?

Hei! !) som jeg skrev i innlegget; som en motvekt..
2) som jeg skrev i innlegget; som en motvekt..
3) som jeg skrev i innlegget; som en motvekt..
ha en god helg/-R.

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Antall liker
99
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
har hatt flere decenniers godt samarbeid med BO,jada ting er ikke alltid "på skinner" og at ting ikke kan leveres i forgårs?men det skal sies at vi har alltid kommet i mål -til min store tilfredshet! kan det ligge i at ikke alle tar frem den STORE kalkulatoren når det gjelder avanse -hver jæ**** gang?
Ser det er endel som mener seg både lurt og sviktet,jeg kan Kun svare for meg selv og har ALLTID landet på føttene.Det nevnes at BO "gikk under jorda" etc etc Ja-Boahs gikk dundrende konkurs engang i tiden.og det er jo fremdelse lov ikke sant? Jeg tror IKKE at BO beriket seg urettmessig på konkursen!

Er det noen som KJENNER den skitne historien om da banken stoppet en hel 80kubikks container som Boahs selvfølgelig var avhengig av
å få oppover til Trondeheim for å møte sine forpliktelser? Ja de drev vel på sin kreditt men hvem F gjorde/gjør ikke det-det er vel nettopp derfor en
har relativt dyrkjøpt kreditt.Unntaket her er vel de som sleper rundt på den tidligere nevnte STORE kalkulatoren..
Containeren ble beordret stoppet og beslaglagt av banken midtveis mellom Oslo og Trondheim..Jeg var i kontakt med banken da jeg var en av mange som ventet på sine bestilte varer..ble lovt å få tilsend info om tid og sted for salg av varene..Hva hendte? Banken solgte ut varene i "lukket selskap"
og til innbruddspris til business-kontakter og (ikke FOR nær) famile... Jeg hadde konti i samme bank-disse ble sagt opp etter at jeg tydelig hadde gitt uttrykk for hvilket varmt sted jeg ønsket banken,log jeg har aldri hatt med denne banken å gjøre i ettertid..

Banker er ikke primært interessert i å "redde"mest mulig da de jo bare skyver restgjeld på skyldneren og tar pant i allt de kan legge sine klamme vanter på!

Pr idag har jeg ny effektforsterker fra Bryston i bestilling,den er nå ferdigstillt i Kanada men selv som en One-Off med egne spesifikasjoner har vi en åpen deal om min FULLE tilfredshet. No cure NO pay! og All tidligere erfaring gjør meg veldig trygg på at vi ikke blir uvenner denne gangen heller.

Jeg har som nevnt mange år på baken som Hi-Fi nutcase (som de fleste andre her) men kan ikke tenke meg EN ENESTE fabrikant
-ei heller EN ENESTE forhandler som har vært like fair og lydhør for kundens/mine behov og krav som BO/Lyric igjen har vist seg å være.

Bryston bøyde seg dobbelt baklengs for å gjøre meg til lags,de prøvde ikke en eneste gang å overbevise meg om at de vet bedre,men
konstanterte bare at "du hører det du hører" punktum finale.Og satte så igang med de modifikasjoner jeg ville ha gjort. De forbeholdt seg
Dog å få lytte/vurdere og godkjenne modifikasjonene før de ville slippe forsterkeren da de jo må innestå for sluttproduktet....

-Og BO/Lyric?? -De sto på og står på som piska skinn for at jeg skal bli fornøyd!

Jeg har all respekt for de som føler seg lurt eller føler de har en øks å kvesse her,men synes vel disse burde ha tatt opp dette direkte og ikke gjennom et åpent fora. Derfor dette "forsvars-skriv" (som en smule motvekt) Og Nei, BO/Lyric har ikke bedt meg om å skrive det -el heller vet
de at jeg skriver det,Jeg vet ikke engang om de er innpå her.
Enn videre har jeg ingen annen connection med Lyric/BO enn som mangeårig Meget fornøyd kunde,og får heller ingen artificial sweetened deal bedre enn andre av deres mange fornøyde og tilbakevendende kunder.

-og om noen har relevante synspunkter er det Meg den/de kan kaste seg over. Fair enough? Takk/-R.
Er du en tyv og stjeler pengene til folk fortjener du å stå i "gapestokk". Jeg tror de fleste av oss som ble svindlet av BO tok det direkte opp med han uten at det hjalp stort. Åpenhet og transparens er viktig for å hindre at uredelige personer kan operere fritt. Å si at en tyv "ikke stjal fra meg" som en "motvekt", er et meningsløst innlegg når de som ble lurt prøver å advare andre mot å gå i samme fellen. Synd for Håvard og Lyric at BO er tilbake.

Evo III

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
19.964
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
61
Hadde masse dårlige opplevelser med Bjørn på 90 tallet. Men etter han har kommet til overflaten igjen med Lyric har han ryddet opp på en god måte med meg,har ingen problem med å handle av han i dag.

O

rotecop

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
91
Sliter fortsatt med å forholde meg til ren jug. Selv om domstolene har begrensninger for hvor lenge man kan forfølge økonomiske saker. Bra at noen føler de har fått kompensasjon.

Janpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Antall liker
290
Så da bør jeg kanskje møte opp personlig i butikken og kreve varer for de 10.000,- han lurte meg for på nitti-tallet? Gjør de opp kan de få "lånet" rentefritt... Men mannen er og blir en kjeltring og da er det meningsløst at enkelte skal holde "forsvarstaler" her på forumet. Det er mange som har blir lurt av han, det bør huskes.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
1.479
Torget vurderinger
95
Evig eies kun et dårlig rykte. Kan man forandre seg? Har heldigvis aldri hatt "gleden" av å handle med nevnte person, og alle som har blitt lurt vil selvsagt ikke ha mye godt å si og kan med rette bruke ordet kjeltring. Men, det kan jo tenkes at en person som har blitt eldre og klokere har forandret seg, eller?

Dr Dong

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
5.888
Sted
oslo
den som forandrer seg gjør også opp for seg.

(generelt betraktet. har ingen erfaring med andre enn tor. han var aldri kjeltring overfor meg. mitt eneste ankepunkt var at han solgte dyrt utstyr uten å ha serviceavtaler med «sertifisert verksted».)

Kjendis

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
180
Torget vurderinger
1
Var innom nye Lyric hi-fi i Sandvika dag og gikk glad og fornøyd ut av butikken med wireworld usb kabel. Jeg traff både Håvard og BO. Har aldri hatt dårlige opplevelser i den butikken der. Det er en god del gammelt utstyr i butikken så man kan ta en reise i nostalgi blant gamle ting som Tor solgte i sin tid. Man må være obs hvis man skal kjøpe noe av det gamle utstyret som er der. Men man får hjelp til å sjekke om ting virker som det skal før kjøp.

parafinoksen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2017
Antall liker
242
Husker det var en BOAHs Hifi-avdeling i Storgata i Fredrikstad. Må ha vært rundt 93-94 eller noe. Aner ikke hva han hadde av utstyr inne - jeg var ikke så hifi-interessert da - men det var ymse. Veldig bruktsjappepreg. Husker han hadde et par "diskokuler" på hyllene. Vi flirte godt av dem. En krøllete fyr med skarre-r som jobbet der, kom bort og spurte "Errrr derrre interrreserrrt i sånne kulerrr?" Glemmer jeg aldri.

Jeg og et par kompiser (vi var i tenårene) var veldig gitarinteressert på den tiden og fikk låne med oss en 100 watts rørforsterkertopp - uten depositum eller noen form for forsikringer - som vi koblet til en gammel Fender-forsterker. Tror ikke vi engang fikk instrukser om å huske på å koble til høyttaleren før vi skrudde på forsterkeren. Det kunne gått ille. Det funket i alle fall og spilte høyt som fy.

Gode minner, men kanskje ikke så rart at det ikke ble butikk av det ...

Teobald

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2002
Antall liker
279
Lyric.jpg

Ikke mye hifi igjen i lokalene i Oslo...
Au... det var et vondt bilde å se. Savner også Tor. Det tok år mellom hver gang jeg var der, men han husket trynet mitt da jeg stakk innom for få år siden og skulle bestille et Accuphase produkt. Vi hadde en veldig trivelig samtale, og han lo så hele skrotten ristet da jeg fortalte at jeg hadde funnet en Accuphase T100 tuner på loppis og prutet den ned fra 50 til 30 kroner. Husker jeg måtte låne brillene hans for å skrive under på kontrakten.
Ja. det suger virkelig litt :p Jeg jobbet rett i nærheten i et utall av år. Var innom mange ganger og fikk alltid tilbud om kaffe av Tor og fikk høre på det beste oppsettet hans (som var inn i bakrommet til venstre) hvis jeg ønsket. Jeg fikk låne masse greier hjem uten sikkerhet og drømte mest om Accuphase. Senere har det blitt noe som man kan se delvis av undertekst. Det meste er fra Lyric. Jeg brukte å rase ned til sentrum og tilbake fra Røa på min mountainbike om kvelden/natta for å bearbeide traumer som jeg opplevde nok av i de tider. Da så jeg ofte at Tor satt der alene ved skrivebordet (rett inn fra døra og litt til høyre) og jobbet med regnskapet, antok jeg (momsen kanskje) :confused:

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
160
Torget vurderinger
19
Da har jeg vært hos Lyric i Sandvika og hentet en Accuphase E-480. Bestilte den 18. desember og har fått flott oppdatering fra Bjørn Olaf på bestillingen over telefon underveis. Var skeptisk til å forskuddsbetale pga. div. historier her så jeg gjorde ikke det. Etter denne handelen så må jeg si at jeg bare har godord å si om Bjørn Olaf. Ble veldig positivt overrasket. Fikk samtidig en artig omvisning i butikken og på lageret. Må også nevne at han stilte opp i butikken i dag utpå ettermiddagen sjøl om samboeren døde av kreft i natt. Forstod det også slik at han har fått med seg at det har vært skrevet noe negativt om han på nettet. Uansett et stort pluss i boka til Bjørn Olaf og Lyric fra meg. :)

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
65
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
2
Da har jeg vært hos Lyric i Sandvika og hentet en Accuphase E-480. Bestilte den 18. desember og har fått flott oppdatering fra Bjørn Olaf på bestillingen over telefon underveis. Var skeptisk til å forskuddsbetale pga. div. historier her så jeg gjorde ikke det. Etter denne handelen så må jeg si at jeg bare har godord å si om Bjørn Olaf. Ble veldig positivt overrasket. Fikk samtidig en artig omvisning i butikken og på lageret. Må også nevne at han stilte opp i butikken i dag utpå ettermiddagen sjøl om samboeren døde av kreft i natt. Forstod det også slik at han har fått med seg at det har vært skrevet noe negativt om han på nettet. Uansett et stort pluss i boka til Bjørn Olaf og Lyric fra meg. :)
Må si der var imponerende service å stille opp etter en slik situasjon, kudos! Lyric har mye morsomt i hyllene ja, nesten som et museum :) (*Hadde bare alle hifi-pushere hatt samme servicen)

mandag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
D78DF9D7-4792-472B-A171-289790BA3026.jpg

11.okt.2017 ca kl.21.

Topp Bunn