Har handled Cary i Sandvika flere ganger. Bare positive erfaringer.
Betyr det at du personlig går god for BO ?...... eller kan du utdype litt mer om dine erfaringer og hvilken type handel du hat gjort med BO ?
Har handled Cary i Sandvika flere ganger. Bare positive erfaringer.
Ser at du er kritisk til innlegget mitt men synes det er litt viktig at positive synspunkter også får plass.Betyr det at du personlig går god for BO ?...... eller kan du utdype litt mer om dine erfaringer og hvilken type handel du hat gjort med BO ?
Nei det skulle bare mangle, er man svindlet av en forhandler er det ingen grunn til å glemme.(å du hvor noen synes å aldri ville glemme heller)
Jeg har ikke blitt svindlet, når ble du det?, har det skjedd nyligen er jeg virkelig interessert i vite for egen del!Nei det skulle bare mangle, er man svindlet av en forhandler er det ingen grunn til å glemme.
Du er sikkert ikke naiv.Ser at du er kritisk til innlegget mitt men synes det er litt viktig at positive synspunkter også får plass.
Har handlet flere Cary produkter der. Brukt og nytt. Har oppgradert og endt opp med en Cary 100 SLI som jeg har hatt nå fem år tipper jeg. Service og kundebesøkene har bare vært hyggelige. Har t.o.m betalt på forskudd da jeg fikk forsterkeren rett fra USA.
Mulig at jeg er litt naiv og har fått et feil inntrykk.
Hvis en betaler forskudd anser jeg det blir som å betale for noe en ikke har fått.Det kan ikke være urimelig å betale 10% på forskudd hvis importør/butikk må bestille fra det store utlandet. Det er alltid en risiko for at en kunde kan ombestemme seg. Jeg har aldri handlet med Lyric og kommer heller ikke til å gjøre det. Foretrekker å handle brukt eller ting og tang som er på lager. Bare noen tanker en søndags morgen.
Ut fra det du skriver, kan en risikere å kjøpe varer som faktisk tilhører andre enn vedkommende som opptrer som selger. Ikke bra.En kompis leverte to Cary-monoblokker inn for service hos Lyric/Boahs for 5-6 år siden og det tok ikke veldig lang tid før de dukket opp tilsalgs på sosiale medier. Var kjapp på labben for å hente de hjem for å si det sånn. Førsteinntrykket var ikke bra, men jeg hadde gitt han en sjans til om jeg skulle kjøpe noe og man tar noen forhåndsregler.
Og kanskje ikke «direkte tilknytning» til Boahs på papiret i det heletatt. Jeg er neimen ikke sikker på om annonsør visste de faktiske forhold, men det var en annen «bransjeaktør» som annonserte dem.Ut fra det du skriver, kan en risikere å kjøpe varer som faktisk tilhører andre enn vedkommende som opptrer som selger. Ikke bra.
Det løser seg lett med en tur til Sverige eller andre land med 230V i veggen, både hifistället (Gøteborg) og Ljudopplevelser (Malmø) har Accuphase. Jeg har handla endel hifi, biler, møbler og greier gjennom et langt liv, men aldri har noen forlangt forskuddsbetaling for å bestille en vare de ikke har på lager.Jeg må jo innrømme at jeg ved noen anl har vurdert å konvertere fra Lux til Accu,
Send en mail til Japanerene, så får du svaret...så om jeg flytter til spania og tar med meg accuphase så bortfaller garantien med mindre jeg sender det via forhandler i norge og derifra ut gjen? og dette med et smått antall svært høyt prisede produkter med registrert serienummer, kvittering osv. troverdig praksis.
Om du hadde kjöpt den i Sverige, tror jeg ikke du hadde hatt så mye valg (med tanke på org service osv..) man står jo fritt å velge uautorisert selvsagt...så kjör på med det som behager...Skulle en slik Accuphase behøve service, så ville jeg ha levert inn til et mest mulig seriøst foretak, om det ligger i Sverige er ikke det noe problem.
Ingen salg, ingen skattMen ser man på Proff.no
Så ser det jo ikke bra ut.
En kompis leverte to Cary-monoblokker inn for service hos Lyric/Boahs for 5-6 år siden og det tok ikke veldig lang tid før de dukket opp tilsalgs på sosiale medier. Var kjapp på labben for å hente de hjem for å si det sånn. Førsteinntrykket var ikke bra, men jeg hadde gitt han en sjans til om jeg skulle kjøpe noe og man tar noen forhåndsregler.
Det er vell årsaken til att han vil ha forhåndsbetaling. Noe igjen som gjør det litt skummelt å handle.Ingen salg, ingen skatt![]()
Pussig, har handlet møbler flere ganger der jeg har måttet betale på forskudd om det ikke er lagervare. Og det av seriøse forhandlere av produktet.Det løser seg lett med en tur til Sverige eller andre land med 230V i veggen, både hifistället (Gøteborg) og Ljudopplevelser (Malmø) har Accuphase. Jeg har handla endel hifi, biler, møbler og greier gjennom et langt liv, men aldri har noen forlangt forskuddsbetaling for å bestille en vare de ikke har på lager.
Ingen salg, ingen mva... Skatt derimot, det er noe helt annet.Ingen salg, ingen skatt![]()
Har blitt spurt ved bestilling av møbler, men sier at jeg betaler ved overlevering, annet ville vært uaktuelt for meg.Pussig, har handlet møbler flere ganger der jeg har måttet betale på forskudd om det ikke er lagervare.
...og det er en viss forskjell på å forhåndsbetale et mindre depositum til Skeidar og et ikke ubetydelig beløp til et 1-persons hifi firma som er avhengig av forhåndsbetalingen for å ha midler til å kjøpe inn produktet. Motpartsrisiko. Viktig å ha et forhold til det.Har blitt spurt ved bestilling av møbler, men sier at jeg betaler ved overlevering, annet ville vært uaktuelt for meg.
Nå har vel fx Accuphase et relativt stort sortiment, og å forlange at butikken skal ha alt på lager er litt for mye forlangt.er du ikke interesert i å ha noen varer på lager så legg ned butikken og finn noe annet å gjøre!
prøv forhåndsbetaling i næring og se hva som skjer med dine kunder i fremtiden, eller om du ikke betaler som avtalt etterpå, da blir det full inkasso og evt. svartelisting fra leverandørene senere..