Lyric-HiFi lever videre

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
At Lyric lever videre er pga Tor sin kredibilitet og væremåte, ikke takket være ny driver. Ihvertfall ikke så langt.
Nei, han har vel ikke hatt så mye tid på å gjøre noe særlig gæli. Men jeg synes likevel han bør få en sjanse. :)
Han får isåfall en sjanse pga Tor. Ikke for sin tideligere historie som tildels er et svart kapittel.
Det ville vel være tilfellet uansett hvem som overtok. Men som sagt, jeg ville ikke la være å handle hos Lyric pga fortiden.
Men "blanke ark" kan det knapt kalles med diverse domsbeslutninger, historier om bedrag og salg av ting som er inne til reprasjon..
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Blir vanskelig å fortsette med Tors "metode" med forhåndsbetaling her da kanskje.
Registrerer forøvrig at Wireworld-agenturet ser ut til å være i spill.
Jeg har handlet en del med Tor, men har aldri praktisert denne "metoden" med forhåndsbetaling. Cash ved levering har fungert bra - kan anbefale alle å praktisere den metoden i stedet.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Blir vanskelig å fortsette med Tors "metode" med forhåndsbetaling her da kanskje.
Registrerer forøvrig at Wireworld-agenturet ser ut til å være i spill.
Jeg har handlet en del med Tor, men har aldri praktisert denne "metoden" med forhåndsbetaling. Cash ved levering har fungert bra - kan anbefale alle å praktisere den metoden i stedet.
Jeg opplevde det den aller første gangen jeg handlet hos Tor. Jeg skulle kjøpe Audioquest Green høyttalerkabler, og Tor lurte på om jeg kunne betale noe på forskudd. Han hadde det litt trangt "akkurat nå". Hehe.

Litt betenkt ble jeg jo, men jeg gikk med på det. Og det gikk veldig greit.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Han får isåfall en sjanse pga Tor. Ikke for sin tideligere historie som tildels er et svart kapittel.
Det ville vel være tilfellet uansett hvem som overtok. Men som sagt, jeg ville ikke la være å handle hos Lyric pga fortiden.
Men "blanke ark" kan det knapt kalles med diverse domsbeslutninger, historier om bedrag og salg av ting som er inne til reprasjon..
Jeg ser den, og jeg har ikke noen problemer med å forstå dem som forteller om sine dårlige erfaringer her inne. Men siden jeg selv ikke har opplevd noe slikt, velger jeg å gå til Lyric med åpent sinn. Så får jeg se hvilke erfaringer jeg eventuelt blir utsatt for personlig.
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.143
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Mange år siden jeg handlet med brødrene. Har gjort gode handler med begge og opplevd litt uortodoks kundebehandling hos begge.

Lyric er en krambod har mange spennende og tildels eksotiske produkter.

Etter min oppfatning er det mulig å gjøre tildels svært gode kjøp der - basert på lydkvalitet pr krone. IMO et tap for lyd interresserte om butikken legges ned.

Betal når du får varen er mitt råd. Da er du relativt trygg.

Etiske utfordringer preger bransjen. Det er fullt mulig å spasere ut av en velrenommert HIFI butikk i byens bedre strøk 500K fattigere og uten å ha fått et oppsett som vil fungere godt i hjemmet.

Final
 

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Wireworld

Da var det agenturet borte også. Vet ikke hvem som tar over...
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Blir vanskelig å fortsette med Tors "metode" med forhåndsbetaling her da kanskje.
Registrerer forøvrig at Wireworld-agenturet ser ut til å være i spill.
Jeg har handlet en del med Tor, men har aldri praktisert denne "metoden" med forhåndsbetaling. Cash ved levering har fungert bra - kan anbefale alle å praktisere den metoden i stedet.
Jeg opplevde det den aller første gangen jeg handlet hos Tor. Jeg skulle kjøpe Audioquest Green høyttalerkabler, og Tor lurte på om jeg kunne betale noe på forskudd. Han hadde det litt trangt "akkurat nå". Hehe.

Litt betenkt ble jeg jo, men jeg gikk med på det. Og det gikk veldig greit.
Husker jeg betalte nesten to hundre tusen i forskudd når jeg bestilte høyttalere Tor ikke hadde på lager, var ikke engstelig et sekund da. Hadde handlet hos han i mange år tidligere. Ut i fra advarslene her hadde jeg ikke betalt ei krone i forskudd hos "nye" Lyric.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
STAX står utstilt i Vika.......
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Handlet med Tor i 15år og fant fort ut at prisen ble en helt annen ved forskudds betaling.
De gangene jeg ble vanskelig strakk Tor seg langt for og finne løsninger, jeg ble alltid fornøyd.
Skulle tro han hadde enslags fornøyd garanti:)

Har ventet i 14dager på pris for nye ProAc D30RS, men det kan like mye skyldes ProAc.
 

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Tror det har vært litt uklart ift skifte av boet der, men forsto på Håvard at Proac og Bryston var trygge. Bare ring ham i butikken.
 

Rockefot

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2008
Innlegg
163
Antall liker
84
Jeg har også flere ganger betalt en god del tusen på forskudd for varer til Tor. Aldri antydning til lurendreier virksomhet. Fred være med den mannen.
Håvard får holde broren hans i ørene i overgangsfasen, så kan dette gå veldig fint.
Det er vel ikke til å unngå at Lyric mister noen agenturer i disse ulvetider, men likevel i litt overaskende høyt tempo synes nå jeg. Står tydeligvis flere som er klare til å hugge til. Den enes død, den andres brød? Får det ikke til å rime at produsentene tar kontakt med andre forhandlere på så kort tid? "Nye Lyric" kan da ikke ha fucket det til så mye allerede? Synes det sier en del om bransjen, både produsenter og forhandlere. Tor var kanskje ikke alltid den enkleste å samarbeide med, men likevel?
Det viktige nå er vel at Lyric beholder de tyngste agenturene som feks Accuphase, Bryston og Proac, ( kan bli i overkant mange agenturer å holde styr på også ), kjører god oppfølging med produsenter og kunder, og bygger butikken sakte men sikkert opp igjen. Uten Lyric blir hifi Norge vesentlig fattigere, kjedelig hifimonopol ett steg nærmere, og jeg en mindre spennende hifibutikk å besøke når jeg er i Tigerstaden.
Gi Lyric en fair sjanse mener nå jeg :)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Det kan umulig være smart at OHC har 40 agenturer?
Klart de vil selge de merkene de får best avkastning for, og resten blir smule salg.
Selv ville jeg ikke gitt mitt agentur til en butikk som har så mye fra før, da de kanskje bare har 1 eller 2 produkter i butikken.
Husker når hifiklubben tok tilbake Arcam, da ville de kun selge Solo forsterker, mens massen ville ha deres gode recievere.
Klart de ikke ville ødelegge for middemådige Nad og Denon, som de hadde bedre avanse på.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
Det er ganske åpenbart at det har ligget gjedder i sivet her, og det lenge før dødsleiet. Most tasteless.
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.143
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Har faktisk handlet på Lyric nylig (ingen forskuddsbetaling). Tilbudet var meget bra - i tillegg er det et eget poeng for meg å støtte små og uavhengige aktører. Synes Tor fortjener det.
Oppfordrer andre HFS'ere til å gjøre det samme.

Final
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg ville ikke hatt høystatus varene mine på display i noe som ser ut som et hittegodslager heller!
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.143
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Som kunde vil jeg ugjerne betale en høy pris for å kjøpe varen i et fasjonabelt lokale.

Hos Lyric betaler man ikke for staffasje. At det burde vært mulig å rydde lokalet en smule - se det er det vanskelig å argumentere mot.

Final
 

Rockefot

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2008
Innlegg
163
Antall liker
84
Hehe, det koster nok litt ekstra å holde gutta i visse strømlinjeformede lokaler med skokrem og hårgele. Lyric derimot gir meg assosiasjoner til guttedagene når vi stakk innom byens beste og mest uoversiktlige godtebutikk :)
Men de bunkene med DN årganger hos Lyric kunne vel gått i papiravfallet etterhvert for å gi plass til noe mer snadder highend👍
 
Sist redigert:

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Tror absolutt det er mulig å gjøre gode kjøp hos Lyric nå. Håper folk kjenner sin besøkelsestid!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det var nå jeg skulle hatt penger til å kjøpe ny driverboks til mine vintage Lambda Pro. Pokker ta julemaset og talentfulle barn som trenger utstyr til å uttrykke seg med, slik at gamle fedre blir sittende med vrengte lommer...
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
Slutt med sytinga, Aruba, jobben din som far er å fore snyltevepsen med stadig større mengder likvider! Inntil de tar ALT!!
 

leifarild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.11.2012
Innlegg
229
Antall liker
205
Nettsiden tatt ut av drift.

"[h=2]Er du eier av nettstedet bør du undersøke årsak via kundesider eller ta kontakt med leverandør.

If you are the owner of this website, please check your client pages or contact your service provider."
[/h]
Hva skjer???
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Nettsiden tatt ut av drift.

"Er du eier av nettstedet bør du undersøke årsak via kundesider eller ta kontakt med leverandør.

If you are the owner of this website, please check your client pages or contact your service provider."



Hva skjer???
Ser fort fanden på flat mark her.....
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Kunne jo knapt kalles nettside.
Får vente og se hva som skjer videre.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Er jo kanskje en grunn til at den gamle er nede. Nye eiere, som kanskje vil profilere seg litt bedre på nett enn hva Tor gjorde ;). Satser på at ting reiser seg raskt.

Jeg har iallefall bare hatt gode opplevelser i butikken, selv etter Tor sin bortgang, selv om det på mange måter er sårt å titte borti kroken hans :(. Men, da tenker jeg på alt det bra jeg hadde med Tor, og det går ikke tapt!
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.916
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
At nettsiden er nede, kan være noe så banalt som at det ligger en regning som er avglemt i styret etter Tors bortgang.

Akkurat websidene har aldri vært Tors forse - Hvis de skal drive videre, hadde det vært på sin plass med nye...

Johan-Kr
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hvis de skal overleve, så betyr en god nettside enormt mye. Ingen vits å annonsere digitalt, når en havner på en nettside uten info og priser. Det skaper kun irritasjon og et førsteinntrykk som er katastrofalt. En god side derimot skaper tillit og nygjerrighet, som igjen mest sansynlig vil kunne øke salget dramatisk.
Jeg er rimelig sikker på at Wireworld ville solgt like mye som Nordost her til lands, om Lyric hadde hatt lekker hjemmeside, der både info, flotte bilder, tester og priser var å finne.
 
Sist redigert:

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Enig med Jonas. Håvard snakket om oppdatering av websiden da jeg har innom for et par uker siden. Håper de fikser det.
Fikk en pris av Håvard på kabler før Wireworlds bøddel dukket opp som var utrolig bra. Synd de ikke drøyde en måneds tid : (
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Skal ikke utelukke at hjemmesiden hadde en avgjørende faktor, når agenturene forsvinner en etter en, når konkurenter kan vise til moderne flotte sider.
Har mast på Tor siden 2001 om bedre hjemmesider, samt å hjelpe ham med å få orden i butikken med lokkende vindu utstilling, men hørte aldrig fra ham.
Håper Håvard og Bjørn leser denne tråden og forbedrer begge deler.
Med tusenvis av landets mest urbane mennesker som farter forbi butikken daglig, så ville nok en fristende hodetelefon utstilling lokke mange inn i butikken. Et bra matchet rimelig "mini" anlegg, ville kunne gi mange unge en flott start, hvor mange sikkert en dag kommer tilbake og innvisterer i dyrere og mer seriøse høyttalere og komponenter. Og mye besøk vil spre jungeltelegrafens effekt. :cool:
 
Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
ja det er jo bare waisted å betale for prime location for å vise frem et helvetes rot!
 

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Fikk se en veldig fin hjemmeside hos Håvard i dag.
Dette ser veldig lovende ut og jeg håper den går "public" veldig snart.
Ser ut til at de tar dette seriøst. Skulle bare ønske leverandørene hadde gitt dem litt mer tid...
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hvis de skal overleve, så betyr en god nettside enormt mye. Ingen vits å annonsere digitalt, når en havner på en nettside uten info og priser. Det skaper kun irritasjon og et førsteinntrykk som er katastrofalt. En god side derimot skaper tillit og nygjerrighet, som igjen mest sansynlig vil kunne øke salget dramatisk.
Jeg er rimelig sikker på at Wireworld ville solgt like mye som Nordost her til lands, om Lyric hadde hatt lekker hjemmeside, der både info, flotte bilder, tester og priser var å finne.
Jeg er enig i at Lyrics nettsider ikke akkurat var et eksempel til etterfølgelse, men når det gjelder priser, har jeg forstått det slik at enkelte produsenter ikke ønsket at Tor skulle legge dem ut. Accuphase var visst en av dem.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Accuphase skal ikke ha prisene sine på nett nei. Merkelig nok tror jeg også det er sånn med Klipsch Heritage (skal iallefall ikke være mulig å kjøper over webshop, sånn egentlig).

Uansett, butikken er veldig ryddig nå.. og dem har et fantastisk "mini" anlegg oppe å gå ;). 2 svære Cary monoblokker på et par ATC høyttalere. Masse snadder som jeg tror kommer til å se dagens lys nå!!! Anbefaler folk å la dem få siste på stell nå.. og ta turen innom butikken dems. Jeg har virkelig troa på dette iallefall.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Accuphase skal ikke ha prisene sine på nett nei. Merkelig nok tror jeg også det er sånn med Klipsch Heritage (skal iallefall ikke være mulig å kjøper over webshop, sånn egentlig).

Uansett, butikken er veldig ryddig nå.. og dem har et fantastisk "mini" anlegg oppe å gå ;). 2 svære Cary monoblokker på et par ATC høyttalere. Masse snadder som jeg tror kommer til å se dagens lys nå!!! Anbefaler folk å la dem få siste på stell nå.. og ta turen innom butikken dems. Jeg har virkelig troa på dette iallefall.
Jeg lurer på om det kan være de 805c jeg leverte som bytteobjekt i min nedskaleringsiver for noen år siden. Tor, raus som han alltid var, tok dem inn sammen med mine Avantgarde Uno (sistnevnte ble forøvrig nærmest solgt på rot hjemme hos meg med Tor som garantist og mellommann). Jeg tror Tor slet litt med å få solgt Caryene.
 
Sist redigert:

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ifølge Håvard er det bestilt mer Accuphase fra Japan i disse dager, så da er det vel bare å vente og se (høre ;)
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Accuphase forventer vel heller ikke det store salgskvanta, da dem er rimelig trege i produksjonen ;). Rart dem greier å fø en hel verden når man ser på produksjonslinja dems, men... dem bremser vel kjøpelysten med litt stive priser :p.
 
Topp Bunn