Lyric-HiFi lever videre

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Tja...en kompis av meg leverte inn noen svindyre Stax hodetelefoner til Bjørn Olav...for aldri å bli sett igjen. Ei heller noen erstatning. Kun et par setninger på epost; hodetelefonene er blitt rotet vekk. Vet ikke helt hvor jeg har gjort av de.
Kompisen min prøvde gjentatte ganger å få mannen i tale etter det, uten noe tilbakemelding. Dårlige greier! Slik driver man da ikke business!
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.325
Antall liker
8.372
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Trist å høre alt dette om Bjørn Olav.
Hadde jo overhode ikke dette inntrykket av han når han drev butikk i Moss.
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.791
Antall liker
5.338
Sted
oslo
Er det ikke nettopp derfor vi har et åpent forum, for å hindre at andre går på en smell?
Kan godt hende han har fått orden på sysakene sine i nyere tid, men ser ingen grunn til å tie om dårlige erfaringer fra gammelt av.
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
675
Antall liker
755
uansett er ikke dette tema i et åpent forum
merkelig at ikke moderatorer eller Høvding griper inn!? :mad:
Men det har de, med en advarsel :).
På generelt grunnlag mener jeg absolutt at slike opplysninger har noe å gjøre i ett åpent forum. Så lenge opplysninger bygger på fakta og ikke antakelser.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
uansett er ikke dette tema i et åpent forum
merkelig at ikke moderatorer eller Høvding griper inn!? :mad:
Men det har de, med en advarsel :).
På generelt grunnlag mener jeg absolutt at slike opplysninger har noe å gjøre i ett åpent forum. Så lenge opplysninger bygger på fakta og ikke antakelser.
Hvordan skiller du fakta fra oppspinn?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tja...en kompis av meg leverte inn noen svindyre Stax hodetelefoner til Bjørn Olav...for aldri å bli sett igjen. Ei heller noen erstatning. Kun et par setninger på epost; hodetelefonene er blitt rotet vekk. Vet ikke helt hvor jeg har gjort av de.
Kompisen min prøvde gjentatte ganger å få mannen i tale etter det, uten noe tilbakemelding. Dårlige greier! Slik driver man da ikke business!
Det er i sånne tilfeller man bringer inn forliksråd (eller politi). Har du en email der saken innrømes, så er det bevis.

Johan-Kr
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes strengt tatt at sånne saker er noe av det viktigste vi kan bruke et åpent forum til. Forhandlere som ikke leverer, forhandlere som juger om produktene de selger, produsenter som juger om produktene de lager, produkter med uakseptabelt høy feilrate, forhandlere og produsenter som ikke lever opp til normale og rimelige forventninger om service etter at kunden har dratt kort.

Kunnskap om hvem i bransjen som er til å stole på er en viktig forutsetning for å ta gode valg som forbrukere. Det er det vi er, de fleste av oss, ikke sant?

Men at en god del innlegg her kunne vært moderert til et akseptabelt saklighetsnivå? Absolutt!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.407
Antall liker
102.429
Torget vurderinger
23
Yeah right........ LITT gravid liksom
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Tja...en kompis av meg leverte inn noen svindyre Stax hodetelefoner til Bjørn Olav...for aldri å bli sett igjen. Ei heller noen erstatning. Kun et par setninger på epost; hodetelefonene er blitt rotet vekk. Vet ikke helt hvor jeg har gjort av de.
Kompisen min prøvde gjentatte ganger å få mannen i tale etter det, uten noe tilbakemelding. Dårlige greier! Slik driver man da ikke business!
Det er i sånne tilfeller man bringer inn forliksråd (eller politi). Har du en email der saken innrømes, så er det bevis.

Johan-Kr
Det var det jeg sa han burde gjøre. Men nå har det seg slik at kompisen min ikke er den typen som ønsker å lage styr utav noe som helst, som den tilbaketrukket typen han er. Så dessverre gjorde han ikke noe mer med den saken.

Men vi kan jo håpe at Lyric har fått litt bedre orden på sysakene sine. Ingenting ville vært bedre!
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
675
Antall liker
755

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Ulovligheter håndteres av politiet og rettsinstansene. Situasjoner kan komme ut av kontroll hvis vi danner borgervern eller fremsetter trusler per diskusjonsforum.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ulovligheter håndteres av politiet og rettsinstansene. Situasjoner kan komme ut av kontroll hvis vi danner borgervern eller fremsetter trusler per diskusjonsforum.
Greit nok det.

Jeg kommer selvsagt ikke til å gå i tog med fakkel og høygaffel for å kreve inn utestående noe som helst på vegne av noen som helst. Det ville være borgervern.

Men du kan banne på at jeg nærmer med denne butikken med forsiktighet i fremtiden. Det er helt utelukket å forskuddsbetale for noe som helst, når jeg ser hvilke erfaringer andre har hatt. Det er på ingen måte borgervern.

Sånn sett har tråden, for mitt vedkommende, vært nyttig. Ikke vil den resultere i noe som helst 'over streken' fra min side heller.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Moderator kan jo flytte tråden til OT, der er den skjermet for alle andre enn oss som er fullverdige pasienter på asylet. Det er lett å legge ut injurier under dekke av et nick, uten at jeg mener noen har gjort det her. Så hvis det er bekymring for slikt så er det bare å begrense tråden til de med medlemskap.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.980
Antall liker
1.218
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Noen som har handlet der de siste 45 dagene og som opplevd noe annet en god seriøs handel?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Blir litt som feedback på ebay, dette. Det er ikke positiv feedback som er interessant. Varen som beskrevet, hyggelig og fin kommunikasjon, kom fram i tide, og så videre. Nesten alle selgere får massevis av denslags. De gode selgerne får bare, eller nesten bare, denslags (det finnes jo en god del totalt nedsnødde kunder også). Så får man heller ta sin egen vurdering på hvorvidt man vil ta sjansen på en 94%'er....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes forøvrig ikke i det hele tatt at dette hører hjemme i OT. Det handler om bransjeaktører innen hifi, og hører hjemme under temaet hifi og bransjeaktører.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det var bare ment som et forslag hvis moderatorer og høvding finner tråden for drøy for almen beskuelse.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Skjønte såpass. Men å henvise denne eller tilsvarende tråder (det har vært noen) til et hjørne som er tiltenkt alt annet enn hifi, for å unngå at utenforstående ser hva som skrives? Det ville antageligvis ført til at mange selv her inne ville oversett den. Hva skulle være vunnet med det? Jeg ser ikke annet enn at hifimiljøet som helhet ville tapt på det.

Her inne er det mange 'unge' som aldri har hørt disse historiene (jeg hadde ikke penger til å la meg bondefange av hifibransjen før et stykke ut på '90-tallet selv, og var ikke oppmerksom på forhistorien). På 'utsiden' er det enda flere, blant de som leter seg fram hit via google, og internt med sentralens egen søkefunksjon, enten det er fordi de for første gang er på jakt etter kvalitetshifi eller fordi de ikke er mer interessert enn at det meste vi nerder om er uinteressant.

Hifisentralen har da virkelig tjent folkeopplysningsformålet i en del saker, dette, Edge, Maxwell, Skogrand, Sensati, og så videre. I mine øyne en av svært mange ting det deles verdifull kunnskap om her inne. Hvorfor skal vi holde det for oss selv? Er det målet at alt skal holdes innenfor husets fire vegger? At bransjen skal få lov til å flå nybegynnere og leve fett av det, mens vi selv kjenner leia og seiler trygt forbi alle skjær?

Nei takk. Fint at det røktes med kløkt, og det gjør det stort sett. Hold usaklighetene i sjakk, del ut raust med straffepoeng til de som trår over grensene. Men ikke kast ungen ut med badevannet.
 

Vinylsound

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2009
Innlegg
198
Antall liker
65
Torget vurderinger
2
Veldig fint med mange butikker som selger utstyr til vår kjære hobby. Men de historiene som har dukket opp i denne tråden er mildt sagt sjokkerende.

Og så sitter jeg og lurer på om "Jonas" jobber for det nye firmaet ?. Evt hans rolle ?..
 

Vinylsound

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2009
Innlegg
198
Antall liker
65
Torget vurderinger
2
Ser litt for sent her at Jonas sier litt om det i starten av tråden. Da bortfaller spm på en måte.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Absolutt sant. Man burde kanskje klart å holde de to temaene litt bedre fra hverandre.
 
D

Dåbbel J

Gjest
Det er Lyric som lever videre med brødrene, Tors bortgang er da ikke temaet her.
Håper det kommer frem hva slag type business dem bedriver, vi som forbrukere trenger disse faktaene, før bunkevis med sedler bytter eiere.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
En sak har som oftest to sider...... For min del har jeg bare gode erfaringer med gamle og nye Lyric HIFI.

Jeg velger å gi dem sjansen til å drive Tor's butikk videre, og tror dem vet at fallhøyden er høy, samt at "dårlig kundebehandling" spres seg som ild i tørt gress nå som internett er allmanns eie. Skjønner at tidligere kunder som føler seg dårlig behandlet er skeptiske, og ikke kommer tilbake... Samme har jeg med Hifi-Klubben for mitt vedkommende.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Ang. Bjørn Olav; Jeg møtte opp i butikken hans etter utallige telefonsamtaler og preik om rørforsterkere. Da jeg endelig var i Oslo tok jeg turen innom butikken som lå rett ved en park. Måtte komme innom sa han om jeg var i Oslo engang. Var langt fra nordvestlandet og til hovedstaden på midten av 90 tallet... Vel, inne i butikken så tittet jeg rundt og så at det var en avstengt avdeling med glassdør hvor alle godbitene var. Det kom bort en hyggelig kar som spurte om han kunne hjelpe. Jeg ønsket å lytte til noen rørforsterkere sa jeg. Neei, han dro på det og var ikke helt sikker på om han kunne åpne opp uten lytteavtale - men vent, jeg skal høre med sjefen. "Hvem er det da", sier BO inne fra bakrommet hvorpå karen kommer ut igjen og spør meg om navnet. I det jeg sier navnet mitt så hører jeg fra bakrommet at BO gjentar navnet mitt med store bokstaver, kommer ut og strekker fram labben og hilser. "Endelig, det var hyggelig", sier han. Så sender han medhjelperen ut etter kaffe og bakervarer, låser opp døren inn til det aller helligste, fyrer opp rørforsterkerne og ber meg og min kone inn "i varmen". Dette var en lørdag og åpningstiden ble utvidet med mange timer. Vi satt og lyttet og pratet. Det endte med at jeg senere kjøpte en brukt rørforsterker av ham. Sikkert ikke store fortjenesten, men han var alltid like glad og hjelpsom da jeg ringte - selv om han sikkert skjønte at jeg var på utkikk etter noe brukt. Slik varm mottakelse inngir tillit og opplevelsen blir husket.

Om han har samme tilnærming til kunder i Lyric sine lokaler så kan han lykkes.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Om han har samme tilnærming til kunder i Lyric sine lokaler så kan han lykkes.
Så med andre ord; hadde du vært en annen så hadde du blitt avvist.
Vet ikke helt om jeg kan si meg enig i at det er tilnærmingen som sørger for suksess, om det kun er "kompiser" som får innpass.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Om han har samme tilnærming til kunder i Lyric sine lokaler så kan han lykkes.
Så med andre ord; hadde du vært en annen så hadde du blitt avvist.
Vet ikke helt om jeg kan si meg enig i at det er tilnærmingen som sørger for suksess, om det kun er "kompiser" som får innpass.
Da tror jeg du overtolker historien. Helt klart at de siler kunder på en lørdag ettermiddag.
Det hører med til historien at jeg og min kone ble silt ut dagen før på OHC da GT skjønte at jeg ikke kom til å kjøpe noe der og da.
Min kone er fortsatt sjokkert over behandlingen vi fikk der ute i Vika.
 

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Innlegg
229
Antall liker
122
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
Det er bare å ta en titt i domspapirene fra Trondheim Byrett og se på den lange listen over folk han skyldte penger så ser man hva slags forretningsmann han var. Det summerte seg opp til et tosifferet millionbeløp. De som sier at mannen bør få en sjanse har antageligvis ikke blitt lurt av mannen. De av oss som ble svindlet av denne kjeltringen husker forsatt alle unnskyldningene og løgnene. Og ja, jeg har både domspapirene og kvitteringene på varene som aldri ble levert, som dokumentasjon. Skal BO gjennvinne noen troverdighet kan han begynne med å rydde opp etter seg.
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
261
Antall liker
187
Har mange personlige eksempler på uærlighet hos Boahs. Men det lar jeg ligge, det har ikke hatt relevans på mange år.
Som ikke må forveksles med Tor. Tror enkelte kan ha trøbbel med å skille litt på det.
To brødre med helt forskjellige oppfattninger av foretningsdrift.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Firmaet lever, og med det merkene som kom til Norge med Lyric som norsk importør. Flere merkesvenner her kan altså ta dt helt med ro. DET og KUN det er poenget, Dåbbel, J...og enhver musikkelsker med annet enn flis mellom øra bør heller sette pris på det enn å ødelegge familiens forsøk på å videreføre det Tor startet. Som er der Bjørn O. kommer inn. Tipper han kommer til å klare seg fint, jeg...
 
Sist redigert:
D

Dåbbel J

Gjest
Klart jeg er enig at det er viktig med importører med kvalitetsvarer, men det bør frem i lyset hva type forretningsmann han er.
Og det ser ut til og bli belyst ganske så bra her. Dem beste overlever i markedet.
 

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Wireworld

Blir vanskelig å fortsette med Tors "metode" med forhåndsbetaling her da kanskje.
Registrerer forøvrig at Wireworld-agenturet ser ut til å være i spill.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
I sannhet en fortid med litt mudder i, ja. Selv har jeg handlet to ganger hos to forskjellige Boahs-butikker i Oslo, og har ikke hatt noe å klage på.

Uansett, det er - eller bør være - Lyric det dreier seg om her. Og skulle jeg ha behov for å handle der, noe jeg sikkert får, akter jeg ikke å la den nye eierens fortid fraholde meg å gjøre det.

Gi fyren en sjanse.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
At Lyric lever videre er pga Tor sin kredibilitet og væremåte, ikke takket være ny driver. Ihvertfall ikke så langt.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
At Lyric lever videre er pga Tor sin kredibilitet og væremåte, ikke takket være ny driver. Ihvertfall ikke så langt.
Nei, han har vel ikke hatt så mye tid på å gjøre noe særlig gæli. Men jeg synes likevel han bør få en sjanse. :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
At Lyric lever videre er pga Tor sin kredibilitet og væremåte, ikke takket være ny driver. Ihvertfall ikke så langt.
Nei, han har vel ikke hatt så mye tid på å gjøre noe særlig gæli. Men jeg synes likevel han bør få en sjanse. :)
Han får isåfall en sjanse pga Tor. Ikke for sin tideligere historie som tildels er et svart kapittel.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
At Lyric lever videre er pga Tor sin kredibilitet og væremåte, ikke takket være ny driver. Ihvertfall ikke så langt.
Nei, han har vel ikke hatt så mye tid på å gjøre noe særlig gæli. Men jeg synes likevel han bør få en sjanse. :)
Han får isåfall en sjanse pga Tor. Ikke for sin tideligere historie som tildels er et svart kapittel.
Det ville vel være tilfellet uansett hvem som overtok. Men som sagt, jeg ville ikke la være å handle hos Lyric pga fortiden.
 
Topp Bunn