Lyric-HiFi lever videre

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hjelper ikke med selvpålagt karantene om feil gjentas... At det i tillegg skyldes endel penger enda, uten at dette blir gjort opp, gjør det ikke enklere å gi det hele en " sjanse.."..
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Bjørn Olaf, var det han som dreiv buttikk i Moss. Boahs hi fi?
Ja, de hadde en avdeling i Moss
(Boahs: Bjørn Olaf Aamodt Haug)
Var vel en avdeling i Kopervik/Karmøy også.
Det stemmer, og den finnes fortsatt. Men Boahs Kopervik var og er selvstendig eid av Svein Inge Skjøllingstad som gav ypperlig service og har god forretningsmoral. Nå driver han bare litt med instrumenter, og har ikke hifi i hyllene i det hele tatt.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Bjørn Olaf, var det han som dreiv buttikk i Moss. Boahs hi fi?
Ja, de hadde en avdeling i Moss
(Boahs: Bjørn Olaf Aamodt Haug)
Var vel en avdeling i Kopervik/Karmøy også.
Det stemmer, og den finnes fortsatt. Men Boahs Kopervik var og er selvstendig eid av Svein Inge Skjøllingstad som gav ypperlig service og har god forretningsmoral. Nå driver han bare litt med instrumenter, og har ikke hifi i hyllene i det hele tatt.
Kan den ha eksister så tidlig som ca. 1980?
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Jeg ser ingen grunn til at vi skal legge opp til at alle må gå i den samme fella, så å be folk om å "gi fyren en sjanse" når han åpenbart har misbrukt de fleste sjanser tidligere er ikke noe annet enn å gjøre oss alle en gedigen bjørnetjeneste.
Det skal vel være Bjørntjeneste?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Var vel en avdeling i Kopervik/Karmøy også.
Det stemmer, og den finnes fortsatt. Men Boahs Kopervik var og er selvstendig eid av Svein Inge Skjøllingstad som gav ypperlig service og har god forretningsmoral. Nå driver han bare litt med instrumenter, og har ikke hifi i hyllene i det hele tatt.
Kan den ha eksister så tidlig som ca. 1980?
I egne lokaler fra 1981, tror jeg. Før det i kjellerstuen til Svein.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.277
Antall liker
3.324
Torget vurderinger
49
Noen som har vært i kontakt med Lyric for og høre om tilbudene?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Tilbudene er på alle varer vil jeg tro de har overbooking på lager. Hva det er må du spørre om selv, eller få pristilbud på noe du ønsker. På rett produkt, så er muligheten stor å få enda bedre tilbud, enn det Tor kunne gi på sitt mest generøse.

Noen som har vært i kontakt med Lyric for og høre om tilbudene?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg tok kontakt så nå er en WW nettkabel på vei hit for utprøving, tilbudet var meget bra det :)
Noen som har vært i kontakt med Lyric for og høre om tilbudene?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Selv kommer jeg nok til å slå til på et helt oppsett med alt fra strømkabler, digitalt/analogt til høyttalerkabler :p

Jeg tok kontakt så nå er en WW nettkabel på vei hit for utprøving, tilbudet var meget bra det :)
Noen som har vært i kontakt med Lyric for og høre om tilbudene?
 

MrXpose

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2013
Innlegg
54
Antall liker
76
Sted
Hønefoss
Jeg har gjennom de siste årene lagt igjen "en halv nyre" hos Lyric og ble etter hvert godt kjent med Tor. Han kommer til å bli savnet! Broren har jeg aldri møtt, men derimot har jeg fått utrolig god service og gode tilbud av Håvard. Han er i hvert fall "hel ved" og jeg har ingen betenkninger med å fortsette å handle med ham!
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.277
Antall liker
3.324
Torget vurderinger
49
Se det ja, kanskje det er håp allikevel:)
Får tenke på om det er noe jeg trenger ;)
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Selges ProAc også?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg var ganske ukjent i HiFi jungelen på slutten av 1970- og begynnelsen av 1980-tallet.
På jobben hadde vi handlet en del Luxman kasetter fra Boahs.
Og helt tilfeldig kjøpte jeg en Thorens / SME en lørdag formiddag.
Jeg ble i hvert fall ikke lurt.
Mulig det var for billig?

Vis vedlegget 404482
 

Vedlegg

Sist redigert:

TomVen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Innlegg
482
Antall liker
459
Sted
Jar
Godt at Torggatas beste butikk føres videre. Unnet meg et par nye Stax i går (4170 Signature). Veldig hyggelig handel til god pris; nesten som da Tor himself var der.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Sist redigert:

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
1.514
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
Mannen har ikke rukket å bli kald enda, butikken skal drives videre og samtidig går bransjen bananas over å klore til seg agenturene. Glad jeg er mer opptatt av proutstyr enn hifiutstyr. RIP Tor.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Off-topic, men et spørsmål til folket: Er det noen som vet om Lyric fortsatt er importør for Duevel? Og om de eventuelt skulle ha et par Duevel stående i butikken...?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har Lyric mistet mange agenturer? Hørt rykter at gribbene prøver å karre til seg mest mulig, mens byttet ligger nede.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Det er nok fullt mulig, Morten..:cool:
 

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
192
Antall liker
23
Konstaterer, som andre har gjordt, at aktører i bransjen grafser til seg agenturer nesten før Tor har gått bort.
Dette er særdeles trist. Noen burde ha en flau smak i munnen!! Holder meg unna OHC !
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Off-topic, men et spørsmål til folket: Er det noen som vet om Lyric fortsatt er importør for Duevel? Og om de eventuelt skulle ha et par Duevel stående i butikken...?
Jeg kikket innom i går. De hadde minst ett par Duevel i hvitt stående i butikken.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Konstaterer, som andre har gjordt, at aktører i bransjen grafser til seg agenturer nesten før Tor har gått bort.
Dette er særdeles trist. Noen burde ha en flau smak i munnen!! Holder meg unna OHC !


Hvis produsenter tar kontakt med potensielle (nye) selgere i det norske markedet, hvor mye grafsing er det?
Forstår på en måte hva du mener, men ikke alle er gribber hele døgnet, året rundt, tenker jeg da.

Trist med Tor, fikk jo etterhvert sansen for mannen.
La igjen en slump med penger ifb. vinylsnurre og litt til for noen år siden. Var ikke så ofte innom, men hver gang så var det med et glimt i øyet fra Tor; " du er han som spiller singler du?!" . Han syntes jo det var litt sjukt, tror jeg, kjøpe en Benz LP for å spille singler. ;)
 

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.662
Antall liker
3.090
Tor var jo klar over egen tilstand.
Kan det tenkes han håndterte slike og andre ting før sin bortgang?
Kanskje. Men da jeg besøkte ham på sykehuset tre dager før han døde var han full av kamplyst, og lovde å være tilbake i butikken i løpet av et halvår. Permen han hadde fått om palliativ behandling (smertebehandling ved livets slutt) ville han ikke ta i. Kan ha vært en måte å fjerne seg fra realitetene på, selvsagt. Men han var opprørt over at OHC hadde snappet Avantgarde fra ham.
 
Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.285
Antall liker
11.072
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Nå skal ikke jeg garantere for noen, eller drive reklame.
Men for de som vurderer å handle fra Lyric nå kan jeg bekrefte at det fungerer smertefritt å handle mindre ting for oss som ikke kan besøke butikken.
Godt tilbud på epost, bekreftende samtale på telefon, forhåndsbetaling til konto, sending med Posten, varene på plass på to dager. Godt pakket, effektivt håndtert. Forhåndsbetaling er en tillitssak, men det gikk bra her.
Ikke som garanti, bare til info for de engstelige.
Frakt og forsikring må vurderes, ut fra verdi og størrelse.
 

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.663
Antall liker
850
Har kun positive erfaringer med å handle hos Tor/Lyric, i motsetning til butikken som nå omtrent har blitt hifimonopolet. Ville aldri ha handlet Avantgarde der, men var svært fornøyd med handelen hos Lyric.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.277
Antall liker
3.324
Torget vurderinger
49
Lyric var en lokal enmanns butikk, med Tor i spissen som ga deg kundeservice langt utover det en forventer.
Tilgjengelig på telefon nesten døgnet rundt, utenom tidlig på morgenen, da han som regel sov etter og ha jobbet til 2-3 på natta.
Til og med når han var ute i heia og gikk på ski svarte han på telefonen, og tok seg tid til og prate hifi ;)

Vet ikke om meningen er å selge ut lageret, eller drive butikken videre, hvis det siste har de noen store sko og fylle.
Ønsker dem lykke til, masse bra agenturer enda som burde borge for suksess.

Har sendt dem en mail ang utvalg og priser på noen produkter så får vi se om det blir noe handel.
 

Slam Dancer

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2014
Innlegg
579
Antall liker
371
Sted
Porsgrunn
Lyric var en lokal enmanns butikk, med Tor i spissen som ga deg kundeservice langt utover det en forventer.
Tilgjengelig på telefon nesten døgnet rundt, utenom tidlig på morgenen, da han som regel sov etter og ha jobbet til 2-3 på natta.
Til og med når han var ute i heia og gikk på ski svarte han på telefonen, og tok seg tid til og prate hifi ;)

Vet ikke om meningen er å selge ut lageret, eller drive butikken videre, hvis det siste har de noen store sko og fylle.
Ønsker dem lykke til, masse bra agenturer enda som burde borge for suksess.

Har sendt dem en mail ang utvalg og priser på noen produkter så får vi se om det blir noe handel.
Enig! Tor ga en service jeg aldri har opplevd maken til! Utvilsomt en one of the kind kar!
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.158
Antall liker
2.107
Jeg var en av de som var innom Bjørn Olav så og si hver eneste uke i en årrekke, frem til omtrent ´93. Opplevde ham som akkurat like sympatisk, medmenneskelig og serviceinnstilt som broren sin, og det sier ikke lite. Han var en mester til å "deale og ordne". Man måtte etter hvert vente langt og lenge på bestilte godsaker. Jeg tror til dags dato fullt og fast på at han hadde tenkt å gjøre alle til lags, men etter hvert ble han hengende så hardt fast i pengesaksa at han foretok stadig mer halsbrekkende "dealer". De fleste fikk varene sine, og mange gjorde "dealer" Bjørn Olav tapte på. La oss ikke glemme dette.
Det blir sagt han en periode var så langt nede at han sov i den velkjente rustne varebilen. For første gang på en god del år kunne jeg nå tenke meg å sette beina i en Hi-Fi butikk igjen. Handler gjerne av Bjørn Olav igjen, men utviser forsiktighet. Det bør man vel forøvrig alltid gjøre?
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Jeg var en av de som var innom Bjørn Olav så og si hver eneste uke i en årrekke, frem til omtrent ´93. Opplevde ham som akkurat like sympatisk, medmenneskelig og serviceinnstilt som broren sin, og det sier ikke lite. Han var en mester til å "deale og ordne". Man måtte etter hvert vente langt og lenge på bestilte godsaker. Jeg tror til dags dato fullt og fast på at han hadde tenkt å gjøre alle til lags, men etter hvert ble han hengende så hardt fast i pengesaksa at han foretok stadig mer halsbrekkende "dealer". De fleste fikk varene sine, og mange gjorde "dealer" Bjørn Olav tapte på. La oss ikke glemme dette.
Det blir sagt han en periode var så langt nede at han sov i den velkjente rustne varebilen. For første gang på en god del år kunne jeg nå tenke meg å sette beina i en Hi-Fi butikk igjen. Handler gjerne av Bjørn Olav igjen, men utviser forsiktighet. Det bør man vel forøvrig alltid gjøre?
Har hatt det samme tankene om Bjørn Olav, ble alltid behandlet bra hos Boas.
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
674
Antall liker
755
Jeg var en av de som var innom Bjørn Olav så og si hver eneste uke i en årrekke, frem til omtrent ´93. Opplevde ham som akkurat like sympatisk, medmenneskelig og serviceinnstilt som broren sin, og det sier ikke lite. Han var en mester til å "deale og ordne". Man måtte etter hvert vente langt og lenge på bestilte godsaker. Jeg tror til dags dato fullt og fast på at han hadde tenkt å gjøre alle til lags, men etter hvert ble han hengende så hardt fast i pengesaksa at han foretok stadig mer halsbrekkende "dealer". De fleste fikk varene sine, og mange gjorde "dealer" Bjørn Olav tapte på. La oss ikke glemme dette.
Det blir sagt han en periode var så langt nede at han sov i den velkjente rustne varebilen. For første gang på en god del år kunne jeg nå tenke meg å sette beina i en Hi-Fi butikk igjen. Handler gjerne av Bjørn Olav igjen, men utviser forsiktighet. Det bør man vel forøvrig alltid gjøre?
Mannen er og blir en kjeltring og bør behandles som en også. Jeg ble som "fattig student" lurt av mannen tidlig 90-tall og vil konfrontere han med dette hvis han viser seg i Oslo. At han måtte sove i en bil driter jeg i.

JP
 
Topp Bunn