Lyngdorfs Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Aha, skjønner. jeg prøver ut denne nå etter ditt forslag:

    SET UP

    Output setup (1st speaker setup)

    Main Out / Main speakers:

    Custom

    Line out / sub speakers:
    1 Custom sub

    Setup main speakers

    Routing:

    Crossover - Filter - High Pass Filter

    Level (dB):
    0 - Filter Type - BW 2nd Order

    EQ:
    Neutral - Frequency (Hz) - 50

    Enable limiter:
    Limiter off

    Enter Distance for main speakers:
    L/H cm - 320

    Setup subwoofer output

    Routing:

    Crossover - Filter - Low Pass Filter

    Level (dB):
    -12 - Filter Type - BW 2nd Order

    EQ:
    Neutral - Frequency (Hz) - 80

    Output level control:
    Regulated

    Enable limiter:
    Limiter on

    Subwoofer delay settings:
    Sub distance cm - 325 - Amplifier delay ms - 0
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    ...ble litt mer ompa på noen låter.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det kan jeg forstå, det blir nok ikke helt optimalt før du får kompensert for forsinkelsen i suben :)

    Sannsynligvis er suben din litt på etterskudd, og da blir det veldig tjukk bass. Med skikkelig timing blir det rytmisk og fint!
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Trolig 5-7 ms. Har sendt e-post til produsenten.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Man kan lett bli sprø av dette. Jeg har tatt utgangspunkt i at subwooferen har 5 ms forsinkelse. Etter å ha blitt kjeftet opp for å ha ødelagt natteroen, fikk jeg målt på nytt opp 100% -nå falt ting mer på plass, og ompa ble borte.

    SET UP

    Output setup (1st speaker setup)

    Main Out / Main speakers:

    Custom

    Line out / sub speakers:
    1 Custom sub

    Setup main speakers

    Routing:

    Crossover - Filter - High Pass Filter

    Level (dB):
    0 - Filter Type - BW 2nd Order

    EQ:
    Neutral - Frequency (Hz) - 50

    Enable limiter:
    Limiter off

    Enter Distance for main speakers:
    L/H cm - 320

    Setup subwoofer output

    Routing:

    Crossover - Filter - Low Pass Filter

    Level (dB):
    -12 - Filter Type - BW 2nd Order

    EQ:
    Neutral - Frequency (Hz) - 80

    Output level control:
    Regulated

    Enable limiter:
    Limiter on

    Subwoofer delay settings:
    Sub distance cm - 325 - Amplifier delay ms - 5
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Fikk omsider svar fra Monitor Audio angående delar på LFE. På Gold W12 er den 5,9 ms.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Da ville jeg ikke vært redd for å legge til ytterligere ett millisekund som delay og kjørt en kjapp RP-kalibrering. Men det betyr også at forrige innstilling var ganske tett opptil lærebokfasit!
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det tror jeg også. Man har blitt ganske proff på kalibrering her, så det er ikke rare arbeidet.

    Jeg kontaktet både SG og Monitor Audio direkte, men det var gjennom MA jeg fikk et klart svar. SG fikk ikke et like fornuftig svar fra MA, merkelig nok.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ny dag, nye muligheter. etter at jeg var i kontakt med med Monitor Audio fikk jeg som kjent vite om delay på Gold W12 LFE-inngangen skal være 5,9 ms. Jeg har likevel tatt utgangspunkt i at subwooferen har 5 ms forsinkelse i den siste målingen fordi definisjonen i bunnen på bassen forsvant ved bruk av 6 ms. Lydbildet opplevdes da noe amputert, akkurat som om "fyllet" i bassen forsvant.

    I utgangspunktet vil man måtte regne med at lyden vil bevege seg ca. +/- 34,4 cm pr ms. Subwooferens dybde er 433.5 mm. Mtp på avstand til lytteposisjon er subwooferens bakside 10 cm dypere enn fronten på h/v høyttaler, og da er subwoferens front ca. 33,5 cm nærmere lytteposisjon. En annen ting er at subwoofern står midt mellom høyttalerne mot bakveggen, og ikke i et hjørne. Jeg tror jeg er inne på noe her med tanke på avstand.

    SET UP

    Output setup (1st speaker setup)

    Main Out / Main speakers:

    Custom

    Line out / sub speakers:
    1 Custom sub

    Setup main speakers

    Routing:

    Crossover - Filter - High Pass Filter

    Level (dB):
    0 - Filter Type - BW 2nd Order

    EQ:
    Neutral - Frequency (Hz) - 50

    Enable limiter:
    Limiter off

    Enter Distance for main speakers:
    L/H cm - 310

    Setup subwoofer output

    Routing:

    Crossover - Filter - Low Pass Filter

    Level (dB):
    -12 - Filter Type - BW 2nd Order

    EQ:
    Neutral - Frequency (Hz) - 80

    Output level control:
    Regulated

    Enable limiter:
    Limiter on

    Subwoofer delay settings:
    Sub distance cm - 320 - Amplifier delay ms - 5
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Høres veldig bra ut. Tenker du har funnet en bra innstilling nå! Erfaringsmessig kan helt nøyaktig tids-setting føre til kanselleringer omkring delefrekvensen, og det er helt klart hørbart. I sånne tilfeller kan det lønne seg å legge til noen millisekunder for å komme ut av kanselleringsdalen, men da er det best å bruke REW eller tilsvarende for å ha litt mer oversikt over hva man gjør. Men nå: nyt god lyd!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Kan forresten anbefale digitalt målebånd fra Biltema. Var veldig til hjelp og ga ganske eksakte avstander. Skal man dra det lengre, må man ta i bruk laser-avstandsmåler.

    1628101176407.png
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå bruker jeg en TDAI-1120 fordi min 2170 er til oppgradering av HDMI-kortet, men til vanlig har jeg følgende oppsett:

    TDAI-2170 og SDA-2400 (biamping) inn i et par B&W CM8 S2 gulvhøyttalere. Litt overgikk, men låter bra. Høypasser disse på 50 hz og lavpasser SDA-2400 på 5000 hz i henhold til bruksanvisningen. Da er begge filtrene i TDAI-2170 brukt opp.

    Derfor kjører jeg et fullfrekvent signal gjennom analogutgangen til en B&W DB4S sub, og lavpasser den via dens egen DSP, på 90 Hz tror jeg det var.

    Bruker REW og UMIK-1 til å finne beste faseforhold, omkring 4-5 ms forsinkelse av frontene - og dette til tross for at DSP i DB4S ifølge produsent har mindre forsinkelse enn det.

    Resultatet er fyldig og faseriktig bass, og den store forskjellen mellom «sånn ca»-integrering av suben og «riktig» forsinkelse er at det høres mye mer enhetlig ut og jeg kan skru høyere uten at det blir slitsomt.
    Det lkan hende jeg må prøve ut den bi-ampinga der...
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Det er interessant det du tester ut, Bjørn. Det viser nok at det ikke er så lett å få til integrasjon av sub og romkorreksjon likevel, som reklamen sier.

    Har du prøvd å dele høyere som Lydolf gjør og med brattere avskjæring? Det gjør at den reflekterte lyden fra hovedhøyttalerne blir redusert og forsterkeren har mer krefter til å drive dem. Men dette vet du sikkert.

    Jeg synes at erfaringen til hestepare angående tidsforsinkelse er oppsiktsvekkende. At man kan få problemer med lyden hvis tidsforsinkelsen er 100% riktig? Det er de færreste produsenter som klarer lage en 100% faseriktig høyttaler. Kan det være at problemet ligger der først og fremst? Sitteavstanden m.m påvirker vel og dette? De dyrere Wilson Audio modellene har jo veldige avanserte mekaniske innretninger til å justere mellom de forskjellige elementene. Fulldigitale aktive høyttalere kan jo tidskorrigere riktig, men der kreves det nok og høy kompetanse og bra måleutstyr.

    Når man oppgir delay på subwooferen i programvaren på de nye forsterkerne, er det bare i ms eller kan man oppgi cm? Og er det bare f.eks hele tall som 3, 4 eller 5 ms? Forandrer man fra 4 til 5 ms utgjør jo det en avstand på 34 cm. Det er store hopp i så fall. På mine 2200 er det latenstid på 3 ms, og jeg skal legge til 102 cm når jeg legger inn tallene.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    At man kan få problemer med lyden hvis tidsforsinkelsen er 100% riktig?
    Problemene oppstår bare dersom resonansene i rommet + avstander mellom sub(er) og fronthøyttalere bidrar til å forsterke eller kansellere visse frekvenser. Det er så vidt jeg har sett en tendens til at sånne kanselleringer kan oppstå dersom tidsforsinkelsen er bortimot 0 omkring delefrekvensen mellom sub og fronthøyttalere, men her oppstår det mange spørsmål man må stille seg når man setter opp et anlegg ut fra Lyngdorf-metoden.

    For det første: "hvilken forsinkelse?" – delefrekvensen er ikke én frekvens, men et spenn. Et vanlig filter er andreordens Linkwitz-Riley, som demper signalet med 12 dB per oktav. Om man da setter delefrekvensen til 80 Hz, vil suben spille med til godt over 160 Hz, på et godt hørbart nivå. Hvis frontene er i stand til det, vil de spille med til godt under 40 Hz. Dette utgjør et delefrekvens-område på godt over to oktaver. Når vi da tar med at gruppeforsinkelsen øker ettersom frekvensen synker, blir spørsmålet: hva er riktig forsinkelse? Skal vi ta høyde for den raskeste frekvensen, eller den tregeste? Noen subwoofere – bl.a. de med bassporter – vil ha voldsom gruppeforsinkelse nedover. I tillegg vil RP justere frekvensgangen, som også da påvirker fasen.

    Et annet spørsmål, avledet av det forrige, er "hva er 100% riktig forsinkelse?" – som vi har sett over er "riktig" forsinkelse en avveiing, så det kan være mange forsinkelser som er riktig. I bassen er det veldig lite hørbart om bassen er under én periode for sein. En periode regnes ut som 1/f, altså er en periode ved 160 Hz 6,25 ms, ved 80 Hz så mye som 12,5 ms, ved 40 Hz helt oppe i 25 ms. Det betyr for det første at "riktig" forsinkelse er innenfor et stort slingringsmonn når man skal justere tidsforsinkelsen på en subwoofer, og for det andre at man har muligheten til å justere for uheldige kombinasjoner av rom, ulik fasegang og fysiske avstander mellom fronter og sub(er), gjennom å øke forsinkelsen litt.

    Om man har REW og målemikk er den aller kjappeste og en relativt pålitelig metode å rett og slett sveipe mange forskjellige forsinkelser, delefrekvenser og filtertyper. Mål 20-20k (L+sub, R+sub hvis 2 suber; L+R+sub hvis 1 sub), generer "minimum phase" under GD, og velg den forsinkelsen som gir lavest "excess phase" omkring delefrekvensen. RP skal være av når man sveiper og kalibreres på nytt når man er fornøyd.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ifølge teknisk avdeling hos produsenten er delay på LFE-inngangen på Monitor Audio Gold W12 5,9 ms . Jeg har etter litt utprøving utgangspunkt i 5 ms forsinkelse i siste måling fordi jeg oppfattet at noe av definisjonen i bassen forsvant ved bruk av 6 ms. Som hestespare påpeker, overlapper delefrekvensen i subwooferen et godt stykke opp i frekvensområdet. Så vil lyden bevege seg ca. +/- 34,4 cm pr ms. Subwooferens dybde er 433.5 mm. Subwoofern står midt mellom høyttalerne nært bakveggen slik bruksanvisngen anbefaler.

    1628103562294.png



    1628103666250.png


    Avstand fra lytteposisjon til subwooferens bakside er 10 cm mer enn baffelen på høyre og venstre høyttaler, og da er subwoferens baffel ca. 33,5 cm nærmere lytteposisjon enn høyttalerne. Før jeg med andre verktøy kan foreta nye målinger enn med de som er bygd inn i RoomPerfect tror jeg innstillingene er nokså optimale. Kommer nok til å ende opp med REW og UMIK-1 selv etter hvert. Et verktøy som ga meg mer nøyaktige avstander mellom høyttalere og lytteposisjon var ganske enkelt et digitalt målebånd fra Biltema. Etter måling så er avstandene jeg har lagt inn i RoomPerfect +/- 1-3 cm. Det tror jeg er innenfor.

    1628104001361.png


    Nå er planen å prøve ut SDA-2400 i biamping med TDAI-3400 på gulvhøyttalerene Monitor Audio Gold 200 G5 jeg har, og kjøre høypass på 50 hz og lavpass på SDA-2400 på 5000 hz jfr. det hestespare nevner står i bruksanvisningen. Det blir neppe bedre enn det. Noen nye kabler må uansett kjøpes ;)
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Blir bra det der. Hvis du ikke har SDA-en fra før ville jeg kanskje tenkt på å legge pengene i en sub nr 2 istedenfor - 3400-en bør egentlig ha mer enn nok krefter til å dra høyttalerne dine aleine.

    Ville også prøvd å legge til et ekstra millisekund eller to på forsinkelsen utover de oppgitte 5,9. Det er lite hørbart med et ms eller to for mye (faktisk opp til 12-13 ms, teoretisk sett), men for liten forsinkelse - dvs at suben spiller før frontene kan være litt forstyrrende.

    Men som sagt er alt dette kompromisser. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Her er det ikke plass til to subber. Da må det bli lukket kasse med passive slaver som MA Gold W12 har :)

    Det some er litt interessant er at subwooferen står omtrent 33,5 cm nærmere lytteposisjon i front enn høyre og venstre høyttaler -det kan jo ha betydning siden det er det et millisekund i avstand.
     

    Thorsager

    Medlem
    Ble medlem
    20.07.2021
    Innlegg
    10
    Antall liker
    16
    Sted
    Hønefoss
    Hei alle, nettopp gått til anskaffelse av en TDAI 2170. Har koblet den sammen med Beolab 5. Må bare si at dette var natt og dag forskjell fra min tidligere EAD TM forforsterker. Eneste problemet er at jeg ikke får brukt digital ut på Lyngdorfen til digital inn på Beolab. Da kommer det digital støy i diskanten(kun på en av høyttalerne) trodde først noe var galt(brent diskant) men kobler den analogt og alt fungerer prikkfritt. Samt koblet også rett fra CD spiller digitalt, da fungerer det uten støy veldig forvirrende.
    Uansett kan ikke fatte at det skal være noe galt med den digitale utgangen, kan det være noe prosessering som skjer i Lyngdorfen som gjør at mine gamle Beolab får nykker? Har sjekket kabler og koblet motsatt dvs satt den andre høyttaleren som slave for å se om det gjør forskjell men er alltid den samme høyttaleren som reagerer. Tenker det må være noe galt med digital input på den ene høyttaleren, men i og med dette fungerer rett fra CD spiller så ble jeg litt usikker igjen. Har sendt dette til B&O samt også Hifi klubben, men foreløpig intet svar. Tenkte derfor å høre om noen her har vært borti noe lignende. Sitter nå å hører på Beolabbene analogt koblet og har kjørt en runde med Room Perfect (kalibrert på lavt volum, da familien sov men jeg kunne ikke vente) en åpenbaring og helt ny opplevelse for min del, blir kanskje enda et hakk bedre når man kalibrerer på anbefalt volum? Fant ut siden jeg bor i et gammelt trehus at jeg må prøve å koble de fra gulvet(sub dude eller noe lignende), ting settes i sving for å si det slik, bassen er kontant, men går kjellerdypt. Nå vil jeg ha Lyngdorf som kinoprosessor også, når jeg ser hva den gjør i stereo. Tenk 5 stk beolab 5 og en Lyngdorf prosessor, men hva skal man bruke som sub.... subbene til Lyngdorf er vel litt underkill? Er lov å drømme, men så nettopp en kar i Danmark med 4 stk Beolab 90, da blir man jo inspirert. Mange takk for et godt forum og mye bra info fra mange kunnskapsrike mennesker.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Velkommen i klubben!

    Tenker det må være noe galt med digital input på den ene høyttaleren, men i og med dette fungerer rett fra CD spiller så ble jeg litt usikker igjen.
    Hvordan er det du kobler saker og ting sammen her? Coax eller optisk?

    Hvilken type kabel bruker du til cd-spilleren? Er det samme som til Lyngdorfen?
     

    Thorsager

    Medlem
    Ble medlem
    20.07.2021
    Innlegg
    10
    Antall liker
    16
    Sted
    Hønefoss
    Velkommen i klubben!



    Hvordan er det du kobler saker og ting sammen her? Coax eller optisk?
    Mange takk:)

    Coax tilkobling , fra Coax altså ut fra Lyngdorfen til Coax inn på Beolab og Coax ut fra samme Beolab til Beolab nr 2(den ene Beolab viderefører signalet til neste høyttaler er vel det som heter Daisy chain?)Så det er ingen konvertering fra optisk til coax feks. Har også prøvd 2 forskjellig kilder inn på Lyngdorf, vanlig CD/DVD spiller optisk inn på Lyngdorf samt også en PS3 som er koblet med HDMI inn på Lyngdorfen. Alt fungerer glimrende så lenge jeg sender signalet analogt ut fra Lyngdorfen, så fort jeg bruker den digitale utgangen(coax) på Lyngdorf så kommer den digitale støyen, men kun da i den ene høyttaleren. Har også forsøkt å disable ICC for å se om det har noe å si på signalet, men det gjorde ingen forskjell.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Ok, så det er coax mellom Lyngdorf og Beolab. Var det også coax mellom CD-spiller og Lyngdorf? Oppstår støyen uansett hvilken kilde du bruker?
     

    Thorsager

    Medlem
    Ble medlem
    20.07.2021
    Innlegg
    10
    Antall liker
    16
    Sted
    Hønefoss
    Ok, så det er coax mellom Lyngdorf og Beolab. Var det også coax mellom CD-spiller og Lyngdorf? Oppstår støyen uansett hvilken kilde du bruker?
    CD spillern er koblet optisk, ps3 med hdmi inn på Lyngdorfen . Samtidig har jeg prøvd CD spiller direkte inn i Beolab med Coax tilkobling , eksakt samme kabler som jeg brukte på lyngdorfen bare byttet fra Lyngdorf til CD spiller da fungerer alt ok uten støy.
    Så fort jeg går via Lyngdorf sin Coax ut så oppstår problemet, men somsagt kun på en høyttaler. Det er veldig rart fordi Lyngdorf sender jo ut et stereo signal digitalt så burde i såfall vært støy på begge høyttalerne. Skal teste med en annen DAC ved å sende det digitale signalet fra Lyngdorf til en annen DAC så den DACen ut analogt til Beolab. Hvis samme problem oppstår da så er det noe galt med signalet på Lyngdorf, hvis det fungerer som det skal så ser jeg ingen annen konklusjon enn at digital inn på min ene høyttaler er kaputt.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger en tdai 3400 til 28 lapper på torget,synes det var mistenkelig billig,å det at at han ble medlem i går gjør ikke mistanke om svindel noe mindre,jeg kan selvfølgelig ta kraftig feil her,men synes det skurrer litt...
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Det ligger en tdai 3400 til 28 lapper på torget,synes det var mistenkelig billig,å det at at han ble medlem i går gjør ikke mistanke om svindel noe mindre,jeg kan selvfølgelig ta kraftig feil her,men synes det skurrer litt...
    Samme person selger forøvrig også en Gato Audio DIA-400S NPM til svært god bris....
     

    fcuk_IT

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2016
    Innlegg
    33
    Antall liker
    62
    Fått 1120 i hus, og må si, den er en skarp konkurrent til Pioneer A-09

    Det som ikke er så gildt, det er at den ser ut til å fryse når den har stått i standby, må ut med strømmen hver gang
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    206
    Antall liker
    179
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Fått 1120 i hus, og må si, den er en skarp konkurrent til Pioneer A-09

    Det som ikke er så gildt, det er at den ser ut til å fryse når den har stått i standby, må ut med strømmen hver gang
    Har ikke det probleme med min, så da burde du kontakte kundeservice 😁
     

    dedekam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.07.2006
    Innlegg
    155
    Antall liker
    18
    Hei! Noen her som opplever at TDAI-1120 «faller ut» av nettverket mellom slagene? Hverken mobil el PC får kontakt med den, og jeg må ty til «svenskeknappen» for å få fart i den 🤷🏻‍♂️
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Har du et trådløs ruter problem?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Ja det var vel med nød og neppe gode nok målinger i forhold til hva man får av THD og SNR med moderne klasse D? Men så mye støy rett over 20kHz at man ikke engang kan måle THD over 6kHz pga nødvendige low-pass filtre på måleutstyret er vel rett og slett ikke akseptabelt synes jeg da... Var greit i år 2000 med Tact Millenium osv men teknologien har gått videre... Hørbart? Nei 0,1% vreng+støy v/1W 8Ohm er neppe hørbart men likevel ikke imponerende. Dempefaktor på 39?? Sikkert greit for 5-tommers basser. Er Lyngdorf-fan men nå må de skjerpe seg... Purifi to the rescue tenker jeg nok ;-)
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Noen rutere i de lavere prissjikt eller gmale
    Hei Bjørn, ikke som jeg vet ihvertfall..
    Noen rutere i de lavere prissjikt eller gamle rutere kan lage krøll i nettverk. Jeg har hatt et par rutere jeg var plaget med som restartes ofte, og en som gradvis sluttet å virke.
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    206
    Antall liker
    179
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Hei! Noen her som opplever at TDAI-1120 «faller ut» av nettverket mellom slagene? Hverken mobil el PC får kontakt med den, og jeg må ty til «svenskeknappen» for å få fart i den 🤷🏻‍♂️
    Ja d har jeg opplevd eit par ganger 🙄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn