Lyd & Bilde + Hjemmekino = Sant

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Mitt altruistiske ønske for det nye året i 2012:
Jeg håper at både fidelity, HL Media MkII sitt nye blad og Lyd og Bilde/Hjemmekino får et godt år så de får muligheten til å utvikle seg til enda bedre blader. Vi trenger blader med ulik grad av spissing inn mot ulike interesseområder. Sånn sett kan vi ikke miste noen av de nevnte bladene.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Jepp, lykke til med å lage gode blader.
Men ikke lykke til med å stikke kjepper i hjulene til hverandre...
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
roffe skrev:
bjornh skrev:
I grunnen er de to bladene så innholdsmessig like at det ikke er så dumt at de slås sammen. Litt mindre å følge med på i kiosken da.
Her er jeg faktisk ganske uenig. Som hifi og hjemmekinoentusiast så treffer Hjemmekino meg veldig godt. Lyd og bilde har en del greier rundt printere, PC, mobiltelefoner, kameraer etc. som for min del blir støy i forhold til hva jeg ønsker å lese om.

For dem som er utelukkende hifi-interessert kan jeg imidlertid skjønne at det blir litt det samme, siden hifi-andelen i begge blader ikke akkurat utgjør mesteparten.
Enig med bjornh. Bladene har fremstått som svært like. Det er stort sett nøyaktig de samme produktene som f.eks blir testet. Og begge har relativt overflatiske tester med lite teknisk og målemessig fokus, Hovedforskjellene har vært at Hjemmekino har hatt Hjemme på besøk artikkel mens L&B har hatt et bredere satsningsområdet med andre produkter. Og selv om mange ikke liker sistnevnte med L&B så er det nok dette som gjør at de klarer seg bedre. Da favner de andre lesere.

Men nå ser vi uansett at det ikke er en sammenslåing. Og hvordan L&B har kommentert saken overfor leserne hos avforum fremstår som både sleipt og taktisk.
Jeg tror det nye Hjemmekino bladet vil slite. De blir for like L&B og Norge er ikke et stort land.

Selv kunne jeg tenke meg et helt annet blad enn hva L&B, Hjemmekino og Fidelity representerer. Det kommer vel som ingen bombe. ;)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Har vært nede et par dager, faktisk. Protestaksjon?
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.403
Antall liker
3.172
Torget vurderinger
1
Takk. Mener å ha sett AVforum-lignende på andre språk/i andre land. (Tilsvarende layout/profil). Undre meg på om det norkse er heleid norskt foretak, eller en underavdeling av en større internajonal kjede?
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
AVforum er norsk ja. De har tidligere prøvd seg med avforum.com men dette er lagt på is virker det som.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.048
Torget vurderinger
32
Dette skriver redaktør Jørn Finnerud (på www.hjemmekino.no) om abonnementsstatusen når Lyd og Bilde overtar abolistene til Hjemmekino.

(...) de som har abonnert på Hjemmekino automatisk blir overført til Lyd&Bilde. Det betyr at man må tegne et nytt abonnent på vårt nye blad. Man står selvsagt fritt til å si opp abo i slike situasjoner om man ikke vil ha det nye bladet fra Lyd&bilde. Det er tross alt ikke det produktet man har bestilt.
og videre litt om hva som kommer i HL Media mk2 sitt nye blad i februar:

Vi kan i alle fall oppfordre våre trofaste lesere til å begynne å abonnere på vårt nye blad, og da mener jeg gutta bak hjemmekinos nye blad, som ikke har noe med L&B å gjøre. Vi skal gjøre vårt beste for at alle de som har likt å lese våre skriblerier får enda mer stoff å lese om. I vårt første nummer (februar)(det kommer et normalt Hjemmekinonummer i januar fra oss i HL Media MKII:)), får blandt annet en stor-TV test. da snakker vi om de virkelig store modellene: Panasonic 65VT30, Sony 65HX920, Samsung 64D8005, Panasonic 65VX300 og Philips 58pfl 9956. I tillegg har vi en mengde spennende produkter inne som vi gleder oss til å dele med våre trofaste lesere. Vi reiser også til CES i Las Vegas, og kommer med en fyldig reportasje der i fra.
Jeg vet også at det nye bladet selvsagt vil fortsette å ha Hjemme hos-reportasjer, men med enda større spredning enn tidligere.

Roy
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
pedal skrev:
Imperial skrev:
Avforum er nede...
Hvem står bak AVforum, forresten?
Så vidt meg bekjent har Avforum inngått et samarbeid med L&B, uten at jeg vet hva det konkret innebærer. Litt pussig at siden gikk ned i går ettermiddag. Skal bli interessant å se om tråden angående dette temaet har blitt moderert.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Blader kommer og går, apropos det:

http://tinyurl.com/cf2bkrh


skal vi ta en kjapp gjettekonkurranse om hvor mange nummer av Fidelity som
> kommer?

> Stian G: 2 nummer

> [legg til ditt tall her...]
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
For eventuelle nye aktører og/eller de som ønsker å videreføre noe under nytt selskap og navn; hell og lykke følge dere!
For min del må dere gjerne favne bredt selv om det ikke interesserer meg. Næringsgrunnlaget i Norge tvinger en dessverre det, og det har jeg full respekt for.
Som utfordrer og ny aktør, er rådet mitt å ikke gå i fellen med å "gifte" seg med store annonsører, selv om det frister (spesielt i en kapitalkrevende oppstartperiode). I det lange løp blir det som å pisse i buksen.
Man kan si mye om Hjemmekino, men jeg har (utrolig nok) enda ikke mistenkt de for å koble annonseinngang mot testresultat. For det skal de ha honnør! De av oss som har en viss fartstid innen salgsorientert næring vet at det ikke er noen selvfølge.
Jeg vil alltid støtte en ærlig og oppriktig utfordrer. Forhåndsbestilling av abonnement er herved bestilt :)
 

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Dette var triste greier,
hadde spart desember utgaven av hjemmekino til idag, og har storkost meg med det. De var spesielt dyktige på høytalere, fine bredde tester og ikke minst artige dybde tester av enkelt høytalere. Sjelden eller aldri har vel jeg lest en fire siders test av en ht til 5990,-
Ikke minst lærerikt med utregninger av ht plasseringer osv, jeg føler at de er innom tunge emner i hifi verdenen som man kan forstå uten og være senior ingeniør i NASA.
Ønsker uansett nybladet lykke til.
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Du blir ikke trist lenge når vårt nye blad kommer:) Alle journalistene er med videre og vi har hanket inn Glenn Olofsson fra Sverige osm blir med oss videre. Vi kommer med informasjon om bladets navn når det er klart. Noen forslag?:)
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Bestiller herved abonnement på det nye bladet "AV Hjemme".
Eller kanskje det var "Audio og Kino Hjemme"?
"Audiot"

Supert at alle blir med videre, spesielt hyggelig at Glenn er med.

Flere dybdetester med målinger ala Glenn.
Hank så inn Atle igjen på "Hjemme hos...", så trenger vi ikke flere blader i Norge ;)

Lykke til med det nye bladet!
 

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Innlegg
144
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Hank så inn Atle igjen på "Hjemme hos...", så trenger vi ikke flere blader i Norge ;)

[/quote]
Støtter den, i "nye" hifi & surround ???
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
EHED skrev:
Bestiller herved abonnement på det nye bladet "AV Hjemme".
Eller kanskje det var "Audio og Kino Hjemme"?
"Audiot"

Supert at alle blir med videre, spesielt hyggelig at Glenn er med.

Flere dybdetester med målinger ala Glenn.
Hank så inn Atle igjen på "Hjemme hos...", så trenger vi ikke flere blader i Norge ;)

Lykke til med det nye bladet!
De beholder vel L&B, siden det trolig er best innarbeidet..?
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.465
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
bjornh skrev:
EHED skrev:
Bestiller herved abonnement på det nye bladet "AV Hjemme".
Eller kanskje det var "Audio og Kino Hjemme"?
"Audiot"

Supert at alle blir med videre, spesielt hyggelig at Glenn er med.

Flere dybdetester med målinger ala Glenn.
Hank så inn Atle igjen på "Hjemme hos...", så trenger vi ikke flere blader i Norge ;)

Lykke til med det nye bladet!
De beholder vel L&B, siden det trolig er best innarbeidet..?
Nå først begynner ølet å virke? ;D

L&B + Hjemmekino er sammenslått til nytt blad som sikkert kommer til å hete L&B/Hjemmekino el no sånn.
De har kjøpt bladet Hjemmekino, men ikke folka.

Finnerud, Holmedal etc starter nytt blad som gutta kommer med navneforslag på her etter ønske fra Finnerud. ;)
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
jfinneru skrev:
Noen forslag?:)
I vilkårlig rekkefølge (ispedd noen helt-ut-på-landet forslag som kan lede til et godt navn):

"7.1", eller andre morsomme lydkombinasjoner
"2:35" / "16:9" eller andre bildeformater støttet av en undertittel. F.eks. "16:9" - gode og vidtspennende omtaler av audio og video
"Hjemmekino 2.0" (forvirrende, men indikerer en ny og bedret utgave)
"Din lyd" evt. "Din film og musikk" (tittel appellerer til nysgjerrigheten -> Din = Min = Jeg)
"Film- og musikk hjemme"
"Stereo og Hjemmekino"
"Digital hverdag"
"AV hjemme" / "Hjemme AV" / "AV Magasinet" / "AV-blekka"
"Testmagasinet for lyd og hjemmekino"
"Audio og video"
"Audio og video for hjemmet"
"Populær lyd- og bildevitenskap"
"Utsyrsomtaler"
"Din digitale og analoge hverdag"
"Lydofil"
:
:
"De Facto"
"Invictus" (ingen slår dere...)
"Tinnitus"
"Audiogram" / "Videogram"
"Audiografi" (Audiography)
"In extenso" (helhet)
"Lambda"
:
:
"Fjernkontroll"
"Remote"
"Source" - din kilde for gode lyd og bildeopplvelser
"Mute"
"Pause"
"Rewind"
"Fast Forward"
:
:
"Stereo og kino hjemme"
"Time Out" - din kilde for gode lyd og bildeopplvelser
:
:

Nok tull. Her er en jeg smeller til med:

F&M
- Omtaler og nyheter innen film og musikk

Her fra nummer 5/2012 hvor tema er godlyder på badet ::)

 

journeyman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.04.2005
Innlegg
61
Antall liker
1
Det enkle er ofte det beste "Stereo og Hjemmekino" (skamløst rappet fra Loevhagen) 8)
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Støttes. KISS-prinsippet fungerer alltid svært ofte.

"Stereo og hjemmekino"
- Omtaler av nyheter for gode opplevelser innen bilde og lyd hjemme
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Hvem er det som eier rettigheten til "Audio" ... ?

Kiss and make up, det er heller ikke dumt..

Vet du hva... om jeg var av det ydmyke slaget, og en litten rakker i taktikk,
så hadde jeg prøvd å spleise HLmedia2 og Fidelity...

Hvem vet, er det tiden for å tenke annerledes?
Jeg tror det.

Jeg synes man skulle rasket sammen så mange man fikk tak i og skreddersydd ett konsortium,
som jeg ser Publish driver med. De andre gutta som er i markedet bør også vurdere egne allianser.
Ser fremmover og tenke fremmover!
Markedet endret seg brått i norden. Tiden for å vurdere allianser er sannelig nå! Det er ikke snakk om noe annet!

Det er ikke bare snakk om hva skal bladet hete, men hva gjør vi nå gutter?, dem tok spektralsteinene våre! :eek:



mvh
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Mange gode forslag her ser jeg:)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
bjornh skrev:
EHED skrev:
Bestiller herved abonnement på det nye bladet "AV Hjemme".
Eller kanskje det var "Audio og Kino Hjemme"?
"Audiot"

Supert at alle blir med videre, spesielt hyggelig at Glenn er med.

Flere dybdetester med målinger ala Glenn.
Hank så inn Atle igjen på "Hjemme hos...", så trenger vi ikke flere blader i Norge ;)

Lykke til med det nye bladet!
De beholder vel L&B, siden det trolig er best innarbeidet..?
Nå først begynner ølet å virke? ;D

L&B + Hjemmekino er sammenslått til nytt blad som sikkert kommer til å hete L&B/Hjemmekino el no sånn.
De har kjøpt bladet Hjemmekino, men ikke folka.

Finnerud, Holmedal etc starter nytt blad som gutta kommer med navneforslag på her etter ønske fra Finnerud. ;)
Du skulle vært med du og..! ;)
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
sirant skrev:
fikk siste utgave av hjemmekino idag, leser lite om noe nytt blad fra hjemmekino gjengen i den medfølgende presseskrivet og kunne heller ikke finne noe ibladet.Såvidt jeg kunne se var presseskrivet ett "litt" redigert utgave av L&B sin versjon.

Hvordan har dere tenkt til å få
ut til abonnentene? Tviler på at alle leser på hjemmekino.no/avforum/hifisentralen.

jfinneru skrev:
Lyd&Bilde truet med advokater om vi informerte leserne via det siste nummeret, så det er nok ikke så rart at det skrivet var en redigert utgave av Lyd&Bildes presseskriv. Som tidligere sagt er det noen kjepper i hjulene fra den gjengen, men det får så være. Vi hever oss over slik oppførsel.

Jfinneru er Redaktør i Hjemmekino
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Ser ut som om jeg må spandere en øl på en herremann gitt! ;D Om sjansen en gang byr seg da, selvsagt...

mvh
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.048
Torget vurderinger
32
Imperial skrev:
Ser ut som om jeg må spandere en øl på en herremann gitt! ;D Om sjansen en gang byr seg da, selvsagt...

mvh
Det blir vel ikke vanskelig, men det var kanskje ikke meg du tenkte på, he-he...

Ellers kan jeg jo friste med mye spennende hifi fra denne kanten i det nye bladet også.

Roy
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Hehe. Ja, om vi møtes så er jeg ganske gjenkjennbar... jeg er han med stålblikket og smilet.. ;)

Menneh,altså, jo jeg synes dette er litt bra jeg,litt skvalp i glassa her i norge.
Nå har jeg lært meg att det er grepa karer i alle leire i lydbransjen i norge.
Jeg tror jeg kan si det slik att vi har tillit til alle leire, men om noen oppfører seg som ei kjerring... så blir det ikke noen øl fra meg. ;D



mvh
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
jfinneru skrev:
Du blir ikke trist lenge når vårt nye blad kommer:) Alle journalistene er med videre og vi har hanket inn Glenn Olofsson fra Sverige osm blir med oss videre. Vi kommer med informasjon om bladets navn når det er klart. Noen forslag?:)
Ingen forslag til navn fra meg, men har et sterkt ønske om at dere tar tak i følgende problemstilling; "hvordan kombinere et helt toppklasse 2-kanals anlegg med et helt toppklasse hjemmekinoanlegg" Jeg tenker da uten å måtte benytte pre- med prosessorutgang av betjenings- og plassmessige årsaker.

Jeg savner sterkt fokus og omtale på feks high-end prosessorer som også kan tilfredstille kravet om å være en topp 2-kanals pre. Jeg snakker da for eksempel om prosessorer fra Krell, ML, Theta, Classe osv. I den grad slike produkter i det hele tatt er omtalt i noen blad her til lands er det kun i egenskap av å være et kinosenter. Hvordan fungerer disse i et rent stereoanlegg? Kan de ta plassen til tilnærmet likt prisede 2-kanals produkter fra samme produsent osv. Hvis de kan det, står de høyt på min ønskeliste!

"Finnes det prosessorer som lar deg slippe unna med kun en subwoofer som både kan benyttes til LFE, men også helt analogt sammen med hovedhøyttalerne i 2-kanals stereo?"

"Hva får man og hva mister man ved å bruke en flerkanals analog pre fra EC, Parasound osv i stedet for en prosessor osv"

"Er typiske kinohøyttalere fra Alcon, BG Raida osv gode nok til å tilfredstille en kresen lytter mhp musikk?"

"Er høyttalere fra typiske Hifi-produsenter gode nok til å tilfredstille kinoentusiasten?"

"Finnes det flerkanals-effektforsterkere som kan måle seg med tilsvarende 2-kanalere fra samme produsent og dermed være et alternativ i stereoanlegget?"

Jeg innbiller meg altså at det finnes flere enn meg som ønsker å kombinere begge deler, uten å måtte kompromisse noe særlig. Og som ikke har mulighet til å ha to separate anlegg av ulike grunner. Fidelity har såvidt vært innom, men temmelig halvhjertet vil jeg si. Jeg kjøper Hjemmekino og Lyd & Bilde sporadisk, men har tilgode å lese noe særlig om nevnte problemstilling. Faktisk har det overrasket meg at i det man omtaler high-end utstyr i de to sistnevnte bladene, er det kun med fokus på stereo.

Hvis jeg kunne velge anlegg uten å tenke på kroner i noen særlig grad ville jeg gått for en best mulig pre/prosessor, et par rørmonoblokker til hovedhøyttalerne og en 5-kanals forsterker til center og bak. En mac mini og en BD/multispiller. 7.1 anlegg med mulighet for å bruke sub både til film og stereo.

Det kan da ikke være bare meg som ville være interessert i et blad som tok tak i slike utfordringer?

Godt nyttår!
 

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Innlegg
144
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Støttes helhjertet larkrla! Er som du sier merkelig at dette ikke har vært oppe i nevnte blad. Artikkelen om "high end" hjemmekino i fidelity var ikke veldig spennende lesing.
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
Mye gode innspill her, spesielt angående hjemmekinoproblemstillinger. For min del er jeg opptatt av stereoppsett, og da kanskje spesielt i klassen 10 000-30 000 kr for komponentene. Føler ofte at når lyd og bilde skriver om stereokomponenter så er det high end produkter med blodpris(typ forsterker til 90 000 kr), som vel har et meget begrenset kundegrunnlag og interesenter.

Savner i samme forbindelse mer dyptgående sammenligninger med andre komponenter i samme prisklasse, for eks når de forholdsvis nylig testet stereokomponentene fra Primare, I32 og tilhørende CD spiller. Settet fikk masse skryt, men hvordan er settet i forhold til eksempelvis Hegel ved H200 som koster tilnærmet det samme som I32?

Syns stoffretningen går i retning for mye gadgets,kameraer, flatskjermer,fjernkontroller osv og dertilhørende hakket for overfladisk tilnærming. Less is more. Jeg skulle gjerne sett en mer spissing av profilen til bladet, et mer rendyrket hifi og hjemmekinoblad.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg synes Fidelity er gode på såkalte gruppetester som du etterlyser. Verken L&B eller Hjemmekino er Hifi- blader, dermed tror jeg ikke du kan forvente gruppetester av Hifi-komponenter i disse bladene.

Det blir jo spennende hva Holmedal & co. finner på i det nye bladet sitt. Håper som nevnt de er interessert i å se mer på løsninger som kan tilfredstille high-endere fra "begge leire"

Når det gjelder navn kan man jo bruke det nedlagte "eyefi" hvis dette kan gjøres uten konflikt med noen?
 

SannaX

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2007
Innlegg
1.325
Antall liker
205
Torget vurderinger
1
Veldig på linje med Lakrla her. Spesielt når det kommer til prosessorer som kunne egnet seg til "pre". Inntrykket er at en surround "pre" jo uansett ikke kan konkurrere med en Stereopre. Kommer kanskje ann på hva man sammenligner mot, men jeg vet ikke om jeg helhjertet kjøper de argumentene lenger.

Hjemmekino har testet bla Dv2 fra Anthem og vel også Cary, men det hadde vært moro om de kunne blitt sammenlignet litt mer inngående med feks en Stereo-pre, slik at man fikk vite noe om hvordan hver av de oppfører seg med tanke på opptaksrom, 3D, detaljer etc. ift hverandre. Bør selvfølgelig være i relativ prisklasse.
 

zebby

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.02.2010
Innlegg
89
Antall liker
2
Kjenner at dette irriterer meg, var en grunn for at jeg kuttet ut å kjøpe Lyd og Bilde. Jeg prøvde ett nr her tidligere i høst for å se om det kanskje hadde kommet seg, innholdte blandt en lang reportasje om nettverksspillere. Jeg fikk ikke med meg noe av det som ble skrevet av irritasjonen over det idiotiske navnet de prøver å innføre i det norske språk, strømming istedet for streaming, drit og dra, strømming fungerer ikke. Strømming er noe helt annet enn streaming, strømming blir brukt på feks hunder under sauerenhetskurs, der strømmes bikkjene, hjemme i audio sammenheng STREAMER vi. Og om du skulle gidde å lese Lyd og Bilde anbefaler jeg å lese det fra slutt til begynnelse, slik havner øynene automatisk på artikklene, ikke rett på reklamen når man blar i bladet på normalt vis dog om artikklene skulle være av interesse, noe som har blitt sjeldnere og sjeldnere de siste årene.

RIP Hjemmekino, med min flaks blir det vel neppe RIP Lyd og Bilde. Triste greier... :-[
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Blir en kort RIP siden vi er tilbake med nytt blad allerede i februar;)
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Synes det er positivt at bladene prøver å innføre norske termer for begreper innenfor hifi og hjemmekino. Hvis ikke bladene går foran, hvem da? Språkrådet oppfordrer jo til dette. Strømming er helt greit for min del, skjønte det med en gang. Det å gjøre hunder sauerene er såpass snevert at det ikke trenger å ha enerett på begrepet. Det sier forresten ikke spesielt mye om hva saken gjelder heller. Kringlyd istedet for surround? Jepp! Databransjen har ikke vært så flinke til dette og det ser vi jo resultatet av. Ikke at det ikke går an å bruke engelsk,men språket blir utvannet og fattigere når vi ikke gidder å lage egne begeper. Se på islendingene! Og Lyd og Bilde er faktisk flinkere enn Hjemmekino i så måte. (Må holde med Underdog-en i diskusjonen, sikkert sauerein den..)

Danskene gikk glipp av fjernkontrollen og må bruke remote'n. Jaja....
 
Topp Bunn