Lyd & Bilde + Hjemmekino = Sant

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Da har han vel fått til en ordning som var så fristende at han ikke klarte å si nei ;D

Alltid morsomt å være popolær.

Intet dårlig scoop av L&B det der.

Roy
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Personlig synes jeg fidelity er det mest underholdende bladet av de norske, liker språket som brukes :)
kjøper jeg så utstyr etter hva som har vært skrevet der ? Nei, det blir min egen oppfatning av lyd som avgjør der
, hjemmekino er nr to på lista, l&b kjøpes veldig sjeldent pga det blir for mye fyllstoff for meg
fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
jokris skrev:
Personlig synes jeg fidelity er det mest underholdende bladet av de norske, liker språket som brukes :)
kjøper jeg så utstyr etter hva som har vært skrevet der ? Nei, det blir min egen oppfatning av lyd som avgjør der
, hjemmekino er nr to på lista, l&b kjøpes veldig sjeldent pga det blir for mye fyllstoff for meg
fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Og er helt enig.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
jokris skrev:
fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Siden bladene heter "Lyd & Bilde" og "Hjemmekino" så kan det ikke være særlig overraskende at de omtaler og tester TV'er og kameraer.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Ser nytte verdien av camera & tv omtaler. Greit å få info. om dette og, men blandingen m. Hi fi utstyr, synes jeg intet om. Fidelity får terning-kast 6. Selv om redaktøren ikke bruker dette i evalueringen.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Super skrev:
jokris skrev:
fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Siden bladene heter "Lyd & Bilde" og "Hjemmekino" så kan det ikke være særlig overraskende at de omtaler og tester TV'er og kameraer.
Lyd&Bilde kunne like gjerne hett " Ting og tng vi gjerne kaster" el Gagdet for dummies... 8)
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.

Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken. L&B klarer seg. Hva forteller det? Det vi alle vet + nogo attåt. Dvs. flesteparten bryr seg døyten om god lyd, og de som gjør det - ja de kjøper ikke bladene som fokuserer på god lyd...

Ironisk.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Loevhagen skrev:
Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.

Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken. L&B klarer seg. Hva forteller det? Det vi alle vet + nogo attåt. Dvs. flesteparten bryr seg døyten om god lyd, og de som gjør det - ja de kjøper ikke bladene som fokuserer på god lyd...

Ironisk.
Hva får deg til å tolke at Fidelity sliter ?? Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre.. Stoffmengden øker faktisk også med flere sider totalt...Så hva får deg til å tro de sliter slik ?
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Loevhagen skrev:
Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.

Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken. L&B klarer seg. Hva forteller det? Det vi alle vet + nogo attåt. Dvs. flesteparten bryr seg døyten om god lyd, og de som gjør det - ja de kjøper ikke bladene som fokuserer på god lyd...

Ironisk.
Ja. Du er inne på det som er vesentlig.Digitale cameraer & foto-printere finnes i ethvert hjem. Ikke slik med godt lyd-utstyr. Tror & håper at Fidelity klarer seg. Vi er vel ganske mange som er født på 50-60 tallet & som stadig ønsker Stones, Beatles, Elvis & mange andre gjengitt med god, ikke streamet lyd. Kjøpesterke er vi vel også. Da kan vel flere både kjøpe & abbonere på Fidelity. Går & tar en øl ;D.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
HCS skrev:
Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre..
Hvorfor utgir de da bare 4 nummer i 2012, øker prisen pr. nummer og der det 4. nummeret (høyst sannsynlig) blir et oppsop av de tre øvrige. Hvis dette ikke skyldes økonomi, så kunne det vært greit å vite hva grunnen er.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dt handler om at redaktøren tross alt har nådd en respektabel alder, og at det å produsere Fidelity er ekstremt tids- og ressurskrevende. Dermed gir vi oss selv muligheten til for eksempel å ha en rolig sommer, bruke mer tid på hvert nummer,og ikke minst kunne øke sideantallet pr. utgave. Hvor du har det fra at siste nummer blir et oppsop av de foregående, må jo gudene vite. Sånn blir det ikke.
Hva prisoppgangen angår, er det enkelt. Prisen er ikke økt siden Fidelity så dagens lys for ti år siden, mens alt annet, og da særlig portoen, er gått opp relativt kraftig.. Dermed skulle jeg tro at markedet har forståelse for at vi etter ti år må justere prisen noe.


Når alt kommer til alt er det vel sånn at de som ønsker en hifipresse her i landet, enten det er lesere eller bransje, må bruke den, lese den, kjøpe den og forholde seg til den. Ellers blir den rett og slett borte. Gudene skal vite at det ikke er noen overbetalt picknick å utgi et hifimagasin i Norge. Men så er vel heller ikke pengene hovedårsaken til at vi herjer med det, heller...
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
- Prisjusteringen klager jeg ikke på. OK den.
- Siste nummer i 2011 var oppsop. Hvis nr. 4 i 2012 ikke blir det; flott det. :)
- Abonnerte i 2011 på Fidelity. Får vurdere 2012.

Stå på. :)

PS (og egentlig ikke et PostScript): Det at redaktøren tross alt har nådd en respektabel alder, skulle da bety at dere må finne noen yngre som tar over roret kjapt. Ikke? Har hørt det med KV lenge nå. Er ikke dere andre going still strong da?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Takker! Det skal vi! Knut er redaktør og eier pr. i dag. Den dagen han trer tilbake, finner vi sikkert en løsning. :)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
impulse skrev:
Takker! Det skal vi! Knut er redaktør og eier pr. i dag. Den dagen han trer tilbake, finner vi sikkert en løsning. :)
Og løsningen blir deg ;).
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
HCS skrev:
Loevhagen skrev:
Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.

Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken. L&B klarer seg. Hva forteller det? Det vi alle vet + nogo attåt. Dvs. flesteparten bryr seg døyten om god lyd, og de som gjør det - ja de kjøper ikke bladene som fokuserer på god lyd...

Ironisk.
Hva får deg til å tolke at Fidelity sliter ?? Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre.. Stoffmengden øker faktisk også med flere sider totalt...Så hva får deg til å tro de sliter slik ?
For ordens skyld: Jeg har kjøpt alle Fidelity og abonnert f.o.m. årgang 2.

pedal skrev følgende som ikke tyder på at Fidelity er en spesielt god butikk, snarere tvert imot. Jeg har på HFS fått inntrykk av at pedal, i hvert fall tidvis, er involvert i/skriver for Fidelity.

pedal skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Rognlien skrev da vitterligere tidligere i tråden at Vadseth hovedsakelig lever av Fidelity. Dermed er dette hans yrke.
Yrke, ja. Levebrød, nei. For tiden er det nok Fidelity som lever på Vadseth, og ikke omvendt.
Det er også noen andre innlegg fra Fidelity-medarbeidere/-skribenter i samme tråd som underbygger inntrykket.

Jeg har lest en god del av Knut Vadseths lederartikler i Fidelity og brevet til leserne på side 6(?) i Fidelity 55. Når jeg har sett dette i sammenheng, gir det meg et inntrykk av at man har nedjustert ambisjonene etter å ha hatt betydelige opptrappingsplaner for en tid tilbake. Stadig økende portokostnader og (tidvis) avtagende reklameinntekter ser ut til å være en medvirkende faktor. Jeg har også fått inntrykk av at det ikke har gått så bra med skandinaviasatsningen som man håpet, hverken med nye danske og svenske skribenter eller løssalg og abonnenter i disse landene.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
CDWMcInSpots skrev:
HCS skrev:
Loevhagen skrev:
Hele gjengen her inne er opphengt i gadgets - og andre normale folk ser på oss som dummies allerede. Dette er en nerdehobby.

Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken. L&B klarer seg. Hva forteller det? Det vi alle vet + nogo attåt. Dvs. flesteparten bryr seg døyten om god lyd, og de som gjør det - ja de kjøper ikke bladene som fokuserer på god lyd...

Ironisk.
Hva får deg til å tolke at Fidelity sliter ?? Omleggingen til færre nummer har intet med økonomi å gjøre.. Stoffmengden øker faktisk også med flere sider totalt...Så hva får deg til å tro de sliter slik ?
For ordens skyld: Jeg har kjøpt alle Fidelity og abonnert f.o.m. årgang 2.

pedal skrev følgende som ikke tyder på at Fidelity er en spesielt god butikk, snarere tvert imot. Jeg har på HFS fått inntrykk av at pedal, i hvert fall tidvis, er involvert i/skriver for Fidelity.

pedal skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Rognlien skrev da vitterligere tidligere i tråden at Vadseth hovedsakelig lever av Fidelity. Dermed er dette hans yrke.
Yrke, ja. Levebrød, nei. For tiden er det nok Fidelity som lever på Vadseth, og ikke omvendt.
Det er også noen andre innlegg fra Fidelity-medarbeidere/-skribenter i samme tråd som underbygger inntrykket.

Jeg har lest en god del av Knut Vadseths lederartikler i Fidelity og brevet til leserne på side 6(?) i Fidelity 55. Når jeg har sett dette i sammenheng, gir det meg et inntrykk av at man har nedjustert ambisjonene etter å ha hatt betydelige opptrappingsplaner for en tid tilbake. Stadig økende portokostnader og (tidvis) avtagende reklameinntekter ser ut til å være en medvirkende faktor. Jeg har også fått inntrykk av at det ikke har gått så bra med skandinaviasatsningen som man håpet, hverken med nye danske og svenske skribenter eller løssalg og abonnenter i disse landene.
"Dt handler om at redaktøren tross alt har nådd en respektabel alder, og at det å produsere Fidelity er ekstremt tids- og ressurskrevende. Dermed gir vi oss selv muligheten til for eksempel å ha en rolig sommer, bruke mer tid på hvert nummer,og ikke minst kunne øke sideantallet pr. utgave." - tror mye av svaret ligger her... ;)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Loevhagen skrev:
[...]
Det som er synd, er at Fidelity (slik jeg tolker det) sliter økonomisk og Hjemmekino gikk dukken.
[...]
Dette blir vel lett litt misvisende? Slik jeg tolker pressemeldingen fra HL Media mk2 (se utdrag nedenfor) var det en annen mislykket tidsskriftssatsning fra samme firma (HL Media AS) som utgav Hjemmekino som økonomisk spente beina under Hjemmekino fordi moderfirmaet HL Media AS gikk konkurs.

Dette betyr altså ikke, slik jeg tolker informasjonen fra HL Media mk2 og R.E.S. (nedenfor og ellers), at tidsskriftet Hjemmekino i seg selv gikk dårlig. Hvis det var tilfelle, hadde de neppe startet fortsettelsestidsskriftet Watt.

R.E.S. skrev:
Her er pressemeldinga fra HL Media mk2

HL MEDIA MK2 med nytt blad

HL Media AS er nå historie. Magasinet Stuff, som vi lanserte i 2008, kostet oss mye penger og firmaet klarte ikke å betjene den gjelden som fulgte. Tidlig i 2011 startet vi firmaet HL Media mk2, og for å sikre videre drift av Hjemmekino ga vi ut bladet via det nystartede selskapet. HL Media AS ble begjært konkurs av Skatt Øst 15 august 2011.

Som en følge av at bostyret mente de hadde rettighetene til bladet Hjemmekino, og etter konkursen mottok et bud fra Publish på dette, hadde vi en utfordring. Det endte med at HL Media mk2 fikk fremlagt tre alternativer:

1) Betale en relativt høy sum for å beholde rettighetene til bladet,
2) godta å tilbakeføre rettighetene på Hjemmekino til boet,
eller 3) å ikke godta noen av disse alternativene.

I sistnevnte tilfelle oppgir Publish/Lyd&Bilde på mail til oss at de avtalte med bostyret om å finansiere en eventuell rettsak mot HL Media mk2 AS og dets eiere. Vi følte oss dermed hardt presset til å akseptere alternativ 2, hvor vi godtok å gi fra oss rettighetene til Hjemmekino.
[...]
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Korrekt. Det er ikke økonomien i bladet Hjemmekino som var problemet, det var satsningen på andre blader og finanskrisen i 2008 som sparket beina under denne satsningen som ble problemet.
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
larkrla skrev:
Roy, kan du ha som mål å finne ut hvilken prosessor på markedet du kunne levd med som 2-kanals pre? Det hadde vært meget interessant og nyttig lesning!
Ser at tråden har diskutert komboen med å ha en god prosessor isteden for dedikert pre. Ut fra familiens behov hvor både musikk, tv titting og storfilm på lerret skal skje på samme sted, - i stuen, har jeg valgt en løsning med High End hjemmekino i to kanaler, og med D2v fra Anthem (første i Norge som kjøpte?). Kravet var ufravikelig god lyd, men med mulighet til å utnytte alle standarder. Tror dette kan være aktuell problemstilling også for andre. ;)

erikno
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Der slo jeg jammen til på HFS-tilbudet på abonnement på Watt. En sucker for impulskjøp, jeg. ;) Kall det en støttehandling for et blad som har blir frarøvet navn og abonnenter, men nekter å gi seg! :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Dazed skrev:
Der slo jeg jammen til på HFS-tilbudet på abonnement på Watt. En sucker for impulskjøp, jeg. ;) Kall det en støttehandling for et blad som har blir frarøvet navn og abonnenter, men nekter å gi seg! :)
Håper du blir fornøyd.

Roy
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Bestilte ett år med Watt jeg også. :) Må jo støtte opp om nysatsingen (som jeg håper klarer seg lenge).
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Super skrev:
jokris skrev:
fidelity er vel det eneste bladet som fokuserer på god lyd og holder seg til det, de andre aktørene bruker jo ofte 8 sider på å skille mellom tver ol
Siden bladene heter "Lyd & Bilde" og "Hjemmekino" så kan det ikke være særlig overraskende at de omtaler og tester TV'er og kameraer.
ja, men poenget mitt var jo nettopp at slike ting ikke gjør lyd og bilde interesant for meg , ikke at innholdet overasker meg
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
R.E.S. skrev:
Dazed skrev:
Der slo jeg jammen til på HFS-tilbudet på abonnement på Watt. En sucker for impulskjøp, jeg. ;) Kall det en støttehandling for et blad som har blir frarøvet navn og abonnenter, men nekter å gi seg! :)
Håper du blir fornøyd.

Roy
Satser på det. :)
 

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
154
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
+2 :D

Mottok "nye" Lyd og Bilde/Hjemmekino idag. Innholdet var ikke spesielt spennende; endel som tidligere er omtalt i Hjemmekino, noe nytt og endel helt uinteressant i form av foto/spill/gadgets. Ikke imponert. Skjønner fort hvorfor jeg sa opp abonnementet på Lyd og Bilde i sin tid.
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Fidelity kommer fast i min postkasse og har gjort i årevis. Er et fantastisk blad selv om det meste som testes er laaaangt over mitt budsjett. Men noe passer også meg. Liker både redaktør og skribenter både med og uten sibilanter......
Prisen er ikke noe å jamre seg over, men betalte gjerne mer for flere nr pr år. Skjønner at det ikke går, noen skal gjøre jobben og den er ikke liten.

Men for å fylle ventetiden bestilte jeg "WATT" for en stund siden.............før tilbudet på HFS.....men pytt.
Håper på et nytt godt vennskap.

Stein
 

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Innlegg
453
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
da har jeg også bestilt watt! Kjekt me hjemme hos repotasjer. Finner ikke det noen andre plasser;)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Og hifi hjemme hos også :)

Om det er noen som har lyst til å vise fram anlegget sitt, så er det bare å sende meg en pm og fortelle litt om hvor du bor og om hva slags anlegg du har.

Roy
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Vil ikke ha bladet i postkassen men gjerne på ipaden. Er det mulig?
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
Fikk mail fra sentralen nå, om tilbudet på abb på nye bladet "watt" :)

Jeg har lyst til å hoppe på dette, da det høres meget lovende ut med hjemme hos reportasjer og i tillegg med fokus på lydprodukter/to kanals stereo. Spesielt det siste er viktig for meg, da jeg de siste par årene har konvertet til to kanals oppsett og interessen min da naturligvis er sentrert rundt dette.

Lurer derfor på om dette virkelig vil bli et fokusområde slik man kan tolke ordlyden i mailen , eller om dette bare er noe "man sier" for å lokke abbonenter til i oppstarten?

Hadde satt pris på en uttalelse fra en skribent, eller noen i redaksjonen til bladet hvis det er mulig. Det hadde vært fint med en klargjørende uttalelse her :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Det blir hifi-tester i hvert eneste blad, og hjemme hos med fokus på hifi i annethvert blad. Selv har jeg testet alt fra tweaks til noen hundrelapper til cd-spiller til 360.000 kroner det siste året, og det spennet håper jeg å fortsette med.

Roy
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.718
Antall liker
7.846
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Mulig jeg må få det inn med tskje, men er det nye bladet "LydogBilde/Hjemmekino" og WATT samme produkt?
Altså vi snakker her om ett og samme blad?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Eirik84 skrev:
Mulig jeg må få det inn med tskje, men er det nye bladet "LydogBilde/Hjemmekino" og WATT samme produkt?
Altså vi snakker her om ett og samme blad?
Lyd&Bilde overtok rettighetene til navn og abonnenter fra Hjemmekino, og selger nå sannsynligvis omtrent samme blad som "L&B" som "Lyd&Bilde/Hjemmekino". (Er det navnet?) "Watt" er det nye bladet fra folka som skrev "Hjemmekino", så i praksis er det vel slik:

Lyd og Bilde har blitt "Lyd og Bilde/Hjemmekino", og:
Hjemmekino har blitt "Watt".

Har faktisk aldri lest et "Hjemmekino", men håper at Watt blir litt mer Hifi (enn hjemmekino).
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Abo på watt er bestilt
Lyd og Bilde får ikke min støtte etter måten de overtok navnet til Hjemmekino :mad: og markedsfører det som en sammenslåing.

Tommy
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Er det noen som vet om det e mulig å laste ned dette bladet via appstore? jeg vil ikke ha det i postkassen(grunnen er kun at jeg sjelden vil få lest det)
 
Topp Bunn