Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Alt du trenger er en kabel(balansert ) som passer i armen din, du trenger ikke bygge om noenting:)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Høres veldig bra ut!! :) :) :)
    Skal hente spilleren til uka. Det blir bra!!!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Luxman PD-310 vs PD-350.
    Skal ha meg en "vintages" platespiller litt frem i tid og disse to er blant kandidatene jeg nok vil vurdere, sammen men noen DD. Er det noen som kan si litt om forskjellene? Har lest at 310 solgte ganske bra men 350 ikke solgt så bra, 350 er vel derfor vanskeligere å skaffe men skal være bedre. Men hvor mye bedre?
    (350 selges for nesten dobbelt prisen av en 310 ,så nettopp 15 000 vs 8000).
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Minutten skrev:
    Luxman PD-310 vs PD-350.
    Skal ha meg en "vintages" platespiller litt frem i tid og disse to er blant kandidatene jeg nok vil vurdere, sammen men noen DD. Er det noen som kan si litt om forskjellene? Har lest at 310 solgte ganske bra men 350 ikke solgt så bra, 350 er vel derfor vanskeligere å skaffe men skal være bedre. Men hvor mye bedre?
    (350 selges for nesten dobbelt prisen av en 310 ,så nettopp 15 000 vs 8000).
    Det nærmeste jeg kommer, er de svarene jeg fikk på denne tråden for litt siden:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,63721.0.html


    Kan vel være av interesse, selv om 310 vel er en god del bedre enn 300? Jeg har en PD 350 stående nå, men har ikke hørt den ennå fordi jeg mangler arm.
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej ja då har man äntligen fått tag på en luxman cl360 rörförsteg i väldigt fint skick är det någon som har ett sådant rörförsteg av luxman vennerna vore tacksam om lite info om dett fina rörförsteg
    :)
     

    Blixa

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2005
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Sted
    Telemark
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Tror kanskje jeg kan bli Luxman:) hvis noen her har noen tips til hvor jeg kan få reparert min PD 375?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det kommer nok litt an på hva som ikke funker. Er den helt død, går motoren ujevnt eller er det noen andre sykdomstegn?
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej är det någon här som vet värdet på en luxman cl360 i nära nyskick med kartong och manual
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Er det noen som kjenner til Luxman LV-103 ??
    Ble produsert et par år på åttitallet.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    JanOlav skrev:
    Er det noen som kjenner til Luxman LV-103 ??
    Ble produsert et par år på åttitallet.
    Ikke veldig spennende,lite krefter som mange integrerte fra den tiden.
    Helt grei til sitt bruk enkelt og greit

    mvh
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    motoren skrev:
    JanOlav skrev:
    Er det noen som kjenner til Luxman LV-103 ??
    Ble produsert et par år på åttitallet.
    Ikke veldig spennende,lite krefter som mange integrerte fra den tiden.
    Helt grei til sitt bruk enkelt og greit

    mvh
    Ok, takk!
    Hva kan en slik være verdt i dag?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    JanOlav skrev:
    motoren skrev:
    JanOlav skrev:
    Er det noen som kjenner til Luxman LV-103 ??
    Ble produsert et par år på åttitallet.
    Ikke veldig spennende,lite krefter som mange integrerte fra den tiden.
    Helt grei til sitt bruk enkelt og greit

    mvh
    Ok, takk!
    Hva kan en slik være verdt i dag?
    Tror nok gjerne du kan få 2k for den hvis den er i god stand,den serien fra Luxman har sin tilhenger skare :)

    mvh
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    motoren skrev:
    JanOlav skrev:
    motoren skrev:
    JanOlav skrev:
    Er det noen som kjenner til Luxman LV-103 ??
    Ble produsert et par år på åttitallet.
    Ikke veldig spennende,lite krefter som mange integrerte fra den tiden.
    Helt grei til sitt bruk enkelt og greit

    mvh
    Ok, takk!
    Hva kan en slik være verdt i dag?
    Tror nok gjerne du kan få 2k for den hvis den er i god stand,den serien fra Luxman har sin tilhenger skare :)

    mvh
    Høres bra ut, da vet jeg litt mer, takk.
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Mye fine spillere og forsterkere her. Jeg kjenner endel av det, og det er utrolig godt utstyr.
    Jeg har nå hatt min 590IIA i over ett år. Har ikke angret et eneste sekund på at jeg byttet ut "jakten på den perfekte lyden", mot en enkel musikkformidler. Den blir stående. Synes den rett og slett er fantastisk på horna mine.
    Med den fete vinylriggen jeg har, ville jeg ha et bedre phonotrinn enn den interne i forsterkeren. Fant etterhvert kronasjer og forsterker. Har nå en Luxman E-200 mellom Dr.Feickert Twin og forsterkeren. Mektig god kombinasjon. Jeg legger inn ett par skrytebilder som jeg har rappet på nettet. Skal prøve å få tatt noen gode bilder av oppsettet slik det står, men trenger hjelp med kamera. Fortsettelse følger :D.
     

    Vedlegg

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    empty skrev:
    Mye fine spillere og forsterkere her. Jeg kjenner endel av det, og det er utrolig godt utstyr.
    Jeg har nå hatt min 590IIA i over ett år. Har ikke angret et eneste sekund på at jeg byttet ut "jakten på den perfekte lyden", mot en enkel musikkformidler. Den blir stående. Synes den rett og slett er fantastisk på horna mine.
    Med den fete vinylriggen jeg har, ville jeg ha et bedre phonotrinn enn den interne i forsterkeren. Fant etterhvert kronasjer og forsterker. Har nå en Luxman E-200 mellom Dr.Feickert Twin og forsterkeren. Mektig god kombinasjon. Jeg legger inn ett par skrytebilder som jeg har rappet på nettet. Skal prøve å få tatt noen gode bilder av oppsettet slik det står, men trenger hjelp med kamera. Fortsettelse følger :D.
    Fantastisk flotte saker desse Luxman produkta,også så praktiske da,med innebygd riaa,hodetelefonutgang,tonekontroller osv. Eg vil tru byggekvalitet er like stor som hos Accuphase og eiergleden dertil.


    Kunne tenkt å teste denne forsterkeren opp mot Accuphase E-550/560 ein gang. Etter det eg har lest rundt om så låter vist Luxman ein anelse lysere i klangen en Accu. Har du samenliknet noken gang?

    TAF
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    motoren skrev:
    JanOlav skrev:
    motoren skrev:
    JanOlav skrev:
    Er det noen som kjenner til Luxman LV-103 ??
    Ble produsert et par år på åttitallet.
    Ikke veldig spennende,lite krefter som mange integrerte fra den tiden.
    Helt grei til sitt bruk enkelt og greit

    mvh
    Ok, takk!
    Hva kan en slik være verdt i dag?
    Tror nok gjerne du kan få 2k for den hvis den er i god stand,den serien fra Luxman har sin tilhenger skare :)

    mvh
    Ser det ligger en LV-103 til salgs på Finn.no til 500kr,latterlig billig :)

    mvh
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    T A F skrev:
    empty skrev:
    Mye fine spillere og forsterkere her. Jeg kjenner endel av det, og det er utrolig godt utstyr.
    Jeg har nå hatt min 590IIA i over ett år. Har ikke angret et eneste sekund på at jeg byttet ut "jakten på den perfekte lyden", mot en enkel musikkformidler. Den blir stående. Synes den rett og slett er fantastisk på horna mine.
    Med den fete vinylriggen jeg har, ville jeg ha et bedre phonotrinn enn den interne i forsterkeren. Fant etterhvert kronasjer og forsterker. Har nå en Luxman E-200 mellom Dr.Feickert Twin og forsterkeren. Mektig god kombinasjon. Jeg legger inn ett par skrytebilder som jeg har rappet på nettet. Skal prøve å få tatt noen gode bilder av oppsettet slik det står, men trenger hjelp med kamera. Fortsettelse følger :D.
    Fantastisk flotte saker desse Luxman produkta,også så praktiske da,med innebygd riaa,hodetelefonutgang,tonekontroller osv. Eg vil tru byggekvalitet er like stor som hos Accuphase og eiergleden dertil.


    Kunne tenkt å teste denne forsterkeren opp mot Accuphase E-550/560 ein gang. Etter det eg har lest rundt om så låter vist Luxman ein anelse lysere i klangen en Accu. Har du samenliknet noken gang?

    TAF
    Jeg hadde Accuphase E-550 hjemme på test før jeg prøvde Luxman. Accuphase er helt klart varmere og feitere i klangen. Smak og behag, men jeg kunne ikke ha et langsiktig forhold til den. Luxman er definitivt "lysere", om man velger å kalle det det. Opplever den som svært nøytral klangmessig, men med fin kropp og tyngde. Passer meg mye bedre :).
     

    beefheart

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.05.2008
    Innlegg
    98
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Luxman L80V

    Hei Luxmanvenner.
    Har en skrøpelig L80V forsterker, og trenger tips fra noen med rep.kunnskaper.
    Se på forumet for DIY.

    I stua: C02 og M02.
    Soverommet: R5045.
    I skapet: L80V

    Hilsen Tom.
     

    KristofferLer

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2012
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Sted
    Notodden
    Har da kjøpt meg nytt Luxman sett. Cl-350 forforsterker og M-150 effektforsterker!
    IMG_0370.jpg


    Har ikke fått satt det opp hjemme, men gleder meg til å rigge det til.
     

    ssnht

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2004
    Innlegg
    457
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    2
    gratla, håper det spiller like bra som det ser ut:)
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Lekkert!
    Altså 350/150-settet.
     

    KristofferLer

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2012
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Sted
    Notodden
    Hei igjen, da jeg er på flyttefot blir det desverre en stund til jeg får satt det opp. Kjører nå en Luxman L-430 med Jamo 507 høyttalere som jeg synes låter fantastisk. 350/150 settet står foreløbig på avdeling vent hos min far, som har plass i mellomtiden. Hørte selvfølgelig på det når jeg var å kjøpte det. Var en utrolig varme og klarhet i lyden. Måtte forresten til Nibe i DK for å kjøpe de, men det passa bra med en pinsetur :)

    Noen som har forslag på noen høyttalere som vil passe?
    Luxman M-150 on thevintageknob.org
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Ikke ulik min M-1600, som jeg har brukt til å trekke Pioneer HPM-150 med svært godt resultat!
    Jeg kom over den i en bruktsjappe i Manila for noen år siden, og bare MÅTTE ta den med hjem.
     

    Vedlegg

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    2.783
    Torget vurderinger
    1
    Hei gutter

    Er det noen her som har erfaring med Luxmans minste rørforsterker SQ-N100? Lekkert design, tonekontroller, MM-phono samt utmerket hodetelefonutgang. Den kommer forresten i en oppgradert utgave SQ-N10 med en ekstra inngang for medfølgende (tror jeg) Ipod-docking.

    Innerworld Audio - Luxman Classic SQ-N100 & D-N100

    Og hva slags høyttalere kan tenkes å matche 2 x 12W?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Ikke ulik min M-1600, som jeg har brukt til å trekke Pioneer HPM-150 med svært godt resultat!
    Jeg kom over den i en bruktsjappe i Manila for noen år siden, og bare MÅTTE ta den med hjem.
    Edit: Jeg så dette på thevintageknob, så de er nok ikke SÅ like likevel: Also inheriting some from the M-150 was theM-1600, this time placed in the L&G lineup : same front, same controls but an entirely different amplifier inside.
    Luxman style - again.
    Made to be mated with the CL-350 costing 79,000¥ in 1972 (upped to 88,000¥ in 1974) for a nice 221,000¥ high-end combo... and 4000¥cheaper than the M-2000.
    If the M-2000 and M-4000 sold very well despite their price, the M-150 sold rather poorly and the M-1500 is almost invisible.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.930
    Antall liker
    584
    Noen som kjenner noen som kan reparere en M-02 som blir VARM i det ene utgangstrinnet? Helst svært langt sør i landet, eller Trondheim?
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    3.109
    Torget vurderinger
    3
    Noen her i Luxman "klubben" som har MQ-70 eller hørt på den og kan dele erfaringer og lydopplevelse?

    roy
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ny Luxman L-305. Intergrert forsterker på 2X75 watt med klassisk design. Lekre saker!
    Koster ca 24 000kr i hjemlandet.


    LUX-L305-594x456.jpg
    L-305 2.jpg
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    3.109
    Torget vurderinger
    3
    DSC00125.jpg
    Luxman L-85v, kan det bli bra? Får rense og teste:)
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    3.109
    Torget vurderinger
    3
    L85v er min første luxman, og den ga mersmak. Fyldig godlyd,åpen, sammen med et par WLM diva og tord gustavsen var det bare å sette seg ned med et glass og nyte:) Noen med forslag til andre modeller som må prøves?
     

    skjellaa

    Fersking
    Ble medlem
    26.11.2008
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Jeg får melde meg på jeg også.
    Har en PD-555 og en PD-555G. er storfornøyd med de begge, fungerer perfekt. Også vacumdelen fungerer bra.
    Skal se om jeg får tatt noen bilder av de og legge de ut her etter hvert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn