Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Sommerfævvler i magan er det lov å ha når man venter på noe skikkelig staselig....

    Arild har jobbet vinter og vår med noe han måtte ta adjø med i dag. Stusslig det, men når det han skal ta farvel med, havner her, demmer det godt opp for stusseligheta. Etter mange runder, vet jeg nå, med både glede og ikke minst frustrasjon og nesten på kanten av gi-opp-stupet, kom han i mål her i formiddag med verdens flotteste mårragave.

    Super Sporten har landa på Korset. Hos en tulling som ikke har lappen, men som vet å glede seg over gammel mekanikk. Prosjektet startet som et lavkostprosjekt, men lista over det som måtte og hadde vært fint å gjøre bare vaks og vaks. Nå er sykkelen testet i to måneder av mekanikeren og de siste smårusk er feid vekk. Fagfolk er og blir fagfolk!

    Tusen takk, ArildD - en stor takk skyldig herfra - en guttedrøm fra det tidlige syttitall er endelig gått i oppfyllelse. 400cc er vel omtrent bremsesylinderen på en normal sykkel i dag, men det spiller ingen rolle Super-Sport og Super-OB er United.

    Se på disse bildene av en 43-åring (-tida har gått no' inni helvete fort);

    20190818_121449.jpg


    20190818_121551.jpg


    20190818_121608.jpg


    20190818_121615.jpg



    BB
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Sommerfævvler i magan er det lov å ha når man venter på noe skikkelig staselig....

    Super Sporten har landa på Korset. Hos en tulling som ikke har lappen, men som vet å glede seg over gammel mekanikk.
    Vis vedlegget 550852


    BB
    Si i fra da, hvis du trenger en "ledsager" for noen fine ettermiddagsturer. Det eneste du trenger å skaffe, er et par gule L vester:)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.398
    Antall liker
    3.581
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Husk toveiskommunikasjon og en sving innom Rasta så jeg får sett vidunderet i virkeligheten:) Kanskje jeg henger meg på en tur også:)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Snickers, Lars, Vidar;
    Sykkellappen, ja. Ingen dynging her, plis. Ferdig med trehjulssykkellappen. Men det blir et vakkert syn - jeg først med Lars på hjul og Vidar bakom der. Alle på tohjulssykkel og med gule vester. Pluss veltehjem.

    Takker for tilbudet, gutter. Kanskje skulle vi opprette en lyttebesøksliga - kunne kalle oss "Tre På To" (ingen tullekommentarer nå!).

    BB
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Snickers, Lars, Vidar;
    Sykkellappen, ja. Ingen dynging her, plis. Ferdig med trehjulssykkellappen. Men det blir et vakkert syn - jeg først med Lars på hjul og Vidar bakom der. Alle på tohjulssykkel og med gule vester. Pluss veltehjem.

    Takker for tilbudet, gutter. Kanskje skulle vi opprette en lyttebesøksliga - kunne kalle oss "Tre På To" (ingen tullekommentarer nå!).

    BB
    Hvis vi kommer i lær og skinn kan vi jo kalle oss 3 i toer'n ;)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Lars;
    Det var det jeg fryktet - styggbilder i haue no!

    Vidar;
    Kjenner ikke til disse - knudrete eller følsomme?

    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Sommerfævvler i magan er det lov å ha når man venter på noe skikkelig staselig....

    Super Sporten har landa på Korset. Hos en tulling som ikke har lappen, men som vet å glede seg over gammel mekanikk.
    Vis vedlegget 550852


    BB
    Si i fra da, hvis du trenger en "ledsager" for noen fine ettermiddagsturer. Det eneste du trenger å skaffe, er et par gule L vester:)
    Og for den observante sjåarar (roda..) nå uten bensin lekkasje :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.334
    Antall liker
    16.431
    Sted
    Østfold
    Ah, se der ja! Det er nok potensielt enda mer ideelt enn det vi snakket om.

    Ellers så jeg du hadde et spørsmål om størrelse på mellomtonekammer for litt siden. Svaret på det er kort og godt "så små som mulig". Jeg ville lagt noen smale ringer med samme ID som chassis på driveren, og maksimalt ca 1cm dypere enn magneten på driveren.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Damn BB.
    Det må være deilig å være tilbake!
    Fikk du abstinenser der oppe i nord da du var uten verktøyet ditt :)?
    A
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Snickers;
    Jeg måtte jo prøve å overgå deg - ga meg litt haukløe, men når jeg hadde grublet litt, var det jo bare morroa.
    Mellomtonen; Det løser en masse hodebry som jeg hadde i dag. Mellomtonene blir bakmontert - limt inn, tom - så jeg lager meg to kort-korte rør som festes til mellomtonen før den limes inn. Tett støffa eller lett?

    Ja, Arild - min favorittgutt.
    Absinenser i hopetall - men det renner på med super intelligente og innovative skapelser hele tida! Vil ingen ende ta!
    Tappsjetta utav haue.
    "Glemte" et-par Festooler der oppe, så jeg må dessverre handle like mange få nytt for å være hjelpen her nede. Dessverre.

    BB
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.334
    Antall liker
    16.431
    Sted
    Østfold
    Støff dem ganske tett du, men det gjør nok ikke noen stor forskjell.

    Jeg tenkte på at om du lagde disse rørene slik at driveren passer inni kan du bare ha en bakside på røret som er skrudd, så kan du skru inn driveren, og skru på baksiden på røret etterpå.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Leif;
    Botsen, du lissom! Aner ikke hvordan det ser ut fra innsida. Eller har jeg det? Rykter?
    Flashback?

    PM;
    Alt som kommer herifra er stært. Innsida får du ta med Snickers etterhvert - ikke dagligkost det, tipper jeg kvalifisert.

    BB
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Det finnes vel ikke en kunstner som ikke har funnet inspirasjon i noe , morsomt design synes jeg .

    Måtte bare dele min første tanke.

    Generelt er ikke plagiat noen dum ide , noen av markedets beste produkter er jo en gjennomtenkt kombinasjon av form-funksjon. Som diy`er kan en jo lage en egen twist og legge mer vekt på det ene eller det andre.


    Kult ! ;

    Lumenwhite-Kyara-Speakers-Front.jpg
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    En amt på topp, accuton i mt og 3x w18ex ...
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    PerM;
    Her inne er det lov å dele tanker - du har rett - har set noe sånt et eller annet sted flere ganger - kan Krell ha noe sånt også?

    18ex har jeg jo noen av....
    De får sin ilddåp i greia til høyre. De tre andre baserer seg på 22'ere fra Seas. Store Guru er ute i naturen og sanker ørret - han får avgjøre hvem som er med videre og ikke.

    Nying 5.jpg



    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Glennoo;
    Du og Henne er heretter mine Favoritter!
    BB
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    B&O's design er forbi absolutt alt annet. Diskret og smakfullt. Ingen over, ingen ved siden.

    BB
    Jeg følger deg ikke helt der OB . Oppfatter det verken som diskret eller smakfullt , men noen lyspunkter underveis er det jo !

    Heldigvis har jeg ikke som mål å bli noens favoritt - og da står man fritt til å offentliggjøre sine ærlige meninger ;)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    permorten;
    Vi må sette oss ned og snakke sammen - ikke bare møtes i husj-husj-fart og bare så vidt å si hei-hei og ha'de-ha'de!
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Trodde ei stund at jeg hadde kontroll, men så trodde jeg ei annen stund at jeg ikke hadde kontroll - nå har jeg kontroll igjen!

    Inni haue såg jeg ikke for meg at det kunne bli plassmangel. 28 liter burde jo være greit volum å få inn ni drivere, tre forsterkere og en dsp inni. Men sånn var det ikke et-par hektiske timer i gårkveld. Men det årna sæ når jeg ble klar over at jeg jo egentlig har seks flater jeg kan fordele dingser på. Ingen amper og dill montert på bunnplata lenger - adde vært ideelt og mest sexy, men sånn blir det ikke....

    Et annet issue, er uttrykket - det blir fort litt for rigid og uorganisk med bare rette vinkler over og under alt. Formen samt overstørrelsen på spilene gir meg anledning til et lite chromespring. Så derfor har jeg bestemt meg for å lage denne litt boblete - i allefall sett fra overside. Var inne på tanken å lage LysnezBlasteren litt boblete andre veien også, men det blir for mye for en stakkar. Meeeeeen kanskje blir den det når jeg får gått noen runder med meg selv. Har nok å gå på, og det krever bare noen bespoke anlegg til kantpussenen. Vi får se.....

    Her er i alle fulle fall skisse og bilder av stoda asis per kvelden i går.

    LysnesBLASTER 9.JPG


    20190822_083506.jpg


    20190822_083525.jpg


    20190822_093611.jpg



    BB
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.398
    Antall liker
    3.581
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å runde av spilene sånn at de følger de "boblete" topp og bunn platene? Det blir jo en del ekstra mekk siden bare fire og fire spiler vil bli like, men hva gjør DU ikke for skjønnheten:)
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    PerM;
    Her inne er det lov å dele tanker - du har rett - har set noe sånt et eller annet sted flere ganger - kan Krell ha noe sånt også? BB
    De hadde vel en med 3 x8" Sc, men det var vel en vanlig firkantet boks i alu.
    Interessant var det å lese den gang, at de fikk pre fabr. det på en lokal bedrift, alu var enkelt å lagre ( flatpakket) - og ble montert ved behov.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Leif;
    Avansert Bøttplugg eller fra Ås - inseminasjonsverktøy i lyx-klassen. Jeg synes du er pen, men det er ikke sikkert har har den samme meninga. Hvis du er enig i dette, er det bare å konstatere. Hvis ikke, skal jeg ta meg en runde med B&O etter heimkomst.

    Har Forresten forferdelig lyst til å lage et etterap etter B&O RL140 - nydelig emm.

    B&O RL140.jpg



    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Faen, ass - prøver på nytt!

    Har tilpasset spilene nå - stopper her, tenker jeg plutselig.

    20190822_113231.jpg


    Fikk den buen jeg var ute etter, men hadde vært artig å peise på med en anelse bobleform....

    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn