Så ble det høstens vakreste eventyr i Horten.
Naboen i nabogata var forhindret fra å reise til Horten, så spurte pent om jeg kunne tenke meg å steppe inn.
Hva var det Pippi Langstrømpe sa? "Det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til."
I rommet "mitt" var det et enkelt og ganske basic oppsett, Icon Audio Stereo 60 Signature forsterker, Icon Audio PS 3 Mk II RIAA, Garrard 301 kvern med Reed arm og Aidas pickup, Cary DMS 650 Streamer/DAC Franco Serblin Accordo Essence høyttalere. Det stod Tara Labs på kablene.
De ER jo noen smykker.
Lite og koselig.
Jeg fikk gjennom hele helga bekreftet manglende evner til å tilegne meg kunnskap i å manøvrere i Tidal-appen. Eventuelt er ordet "intuitivt" helt nederst
i rekka av ord som beskriver den. Mao er brukergrensesnittet alene, grunn nok til ALDRI å vurdere Tidal, for min del.
Så, det ble noen pussige låtvalg, - jeg ble jo bare lykkelig da det random dukket opp en eller annen spilleliste jeg absolutt ikke hadde lett etter, eller bedt om.
Det er lov og le...
Garrarden er bare lekker, og my mer avansert enn tidal-appen. Her er f.eks av/på bryter alltid tilstede, og det er hev/senk også. Dette burde Tidal lære noe av.
Det ble mest av streaming lørdag, fordi jeg prøvde å forstå.
Mest LP søndag, for da følte jeg at jeg hadde stukket fingeren langt nok ned i jorda.
Av hensyn til privatlivets fred, hopper jeg for alles del over lørdag kveld/natt, og konstaterer at det var en grå søndagsmorgen.
Det var et jevnt tilsig av folk begge dager, så jeg fikk aldri tid til å sovne i stolen, på én måte var det kanskje greit nok.
Det var mange fine, små og store samtaler, gjennom helga. Og igjen, stor takk til dere som kom og sa hei og vekslet noen ord, det ble jeg virkelig glad for!
Det som var moro/interessant/tankevekkende, var å observere de som var innom. Alt fra de som kom inn, stod der i 20 sekunder og marsjerte ut igjen,
til de som kom tilbake to og tre ganger, og ble sittende lenge hver gang.
Jeg har alltid kun vært besøkende/gjest selv, så det var noe som trigget nysgjerrigheten min, veldig interessant å være vitne til.
Det var også en god håndfull som kom frem og ville si at; det der var søren meg det beste de hadde hørt på messa.
Hvor tilfeldig er det?
Er det så enkelt at du treffer riktig person med "riktig" låt/låter? Antagelig ER det så enkelt, og så uforutsigbart. (?)
Helga etterlot meg, med flere store spørsmålstegn, og det er faktisk spennende, selv om jeg er alt for sliten og kjørt i hue, til å bryne meg på det nå.
Fruen hadde, etter endt ergoterapeut-konferanse i Bodø, reist rett på helgekurs i øreakupunktur i Hokksund. Hun kom ned til Horten etter endt kurs,
haiket med en av de andre kursdeltakerne, så reiste vi sammen hjem.
Vel hjemme, kjørte hun for å hente Gio. Så kunne jeg fyre opp anlegget, jekke en øl, og roe meg ned med den uendelig vakre konserten Loreena McKennitt
ga i Alhambra for noen år siden.
Deilig å bare sone ut i mørket
Som antatt, var dagmammaen til Gio interessert i en omfattende debrief av akupunkturkurset, så jeg kom meg gjennom hele konserten og vel så det,
før Gio og fruen kom inn av døra. Deilig, for den alenetiden trengte jeg i kveld.
/Morten