God helg Lagga.
Det var aldri bare musikken...Ja jäklar!
Det va inte bara musiken som drog alltså![]()
Moro!Arne Børsand var i slekta mi, jeg jobbet i en periode i butikken. Husker jeg spilte "byens hifi-asyl" i litt for høy gain en gang, det blikket han gav meg glemmer jeg ikke.
Børsand hadde litt Kef / Technics / Ortofon pluss mye annet rart me ikke husker fin butikkMoro!
Sånn i ettertid, har jeg fundert litt på hvorfor jeg ikke «hang» mer hos Børsand dengang da. Selv om det idet store og hele var Solberg som fikk (alle) pengene mine, var jeg jo rundt i andre butikker, Ludvig Berg Nilsen, FONA og Elektrosenter og kikka - men svært sjelden innom Børsand. Merkelig...
Jo takk, Suzi var på Gressvik for tre år siden, allerede da 70-og-noe, men det rocket helt vilt, damen er ennå et fyrverkeri på scenen.Litt flatterende bilde av SQ, men fremdeles en tøff dame
Vis vedlegget 1136448
Kos dokker! Retro er nice![]()
Som i en oldgammel ERA??Litt uvanlig gjest innom her i kveld.
Mod 444 ser det ut tilSom i en oldgammel ERA??
Hadde holdt ut til 2025 kunne de feiret 80 års jubileum.Gårsdagen var en ganske luftig affære, kjekt å finne litt ly her og der.
Vis vedlegget 1137404
Ungtrærne stod trygt.
Vis vedlegget 1137405
Vel, ikke alle...
Vis vedlegget 1137406
Kjekt å få et overblikk.
Vis vedlegget 1137407
En god del av de gamle trærne har gjennom årene blitt forsterket med jernrør og betong. Med vinden vi hadde i går, tok jeg ikke sjansen
på å gå inn i selve parken, vi holdt oss i ytterkanten.
Vis vedlegget 1137408
Inne fra blåsten, ventet et lite "Transporter"-oppdrag til Haldens Grand Old Man, Rolfozzy. Han hadde ønsket å høre på en Jasmine pickup, så da
syntes jeg det passet fint å melde meg frivillig til å besørge transport og oppsett, ikke at jeg trenger noen unnskyldning for å besøke Rozzy, men
- to fluer i en smekk.
Vis vedlegget 1137409
Der satt den.
Vis vedlegget 1137410
Et klassisk album, med god lyd, her fikk vi høre hva som bor i pickupen, det spilte fint.
Vis vedlegget 1137411
Vi tok en liten runde i parken i dag og, da Gio allikevel skulle innom veterinær der og få en "svenskepille". Så traff vi jammen på Maja og matmor, ikke første
gang - men alltid populært! Vi tok en turpause og skravlet litt, så Maja og Gio fikk lekt litt sammen, det gikk unna gitt.
Vis vedlegget 1137412 Vis vedlegget 1137413
Etter tur og lek, leverte jeg Gio til frisør Karina, som ikke var SÅ lystbetont. Han så hvor vi var og ville ikke ut av bilen...Men ut måtte han.
Det pleier å ta et par timer, så da kortet jeg ventetiden med en liten visitt til Audioaktøren avd Sarpsborg.
Søren, den der 60'n ass.....
Vis vedlegget 1137414
Mye spennende å hvile øynene på.
Vis vedlegget 1137415
Nyest inn i huset, er EAR-komponenter, forforsterker 868
Vis vedlegget 1137416
Samt effekttrinn 534, det var det oppsettet jeg hørte på i dag.
Vis vedlegget 1137417
Ville jo gjerne høre på kverna, så det ble det koblet til en Cary RIAA
Vis vedlegget 1137418
Så ble det lyd! Hørte bl.a. på Cohen og Dire Straits, det spilte stort, gromt og behagelig.
Vis vedlegget 1137419
Skal ikke nekte for at det ble streamet litt også, det låt bra det og.
Vis vedlegget 1137420
Lars Petter hadde flyttet sine egne høyttalere inn i demorommet, og disse Pro Ac'ene er formidable talere.
Vis vedlegget 1137421
Stor hygge, her kunne jeg lett tilbrakt et døgn eller to.
Vis vedlegget 1137422
Men - klokka fortalte at Gio snart ville være ferdig hos frisøren, så jeg takket pent for meg og gikk til bilen. Karina rakk da også å ringe
like før jeg var framme, så timingen var upåklagelig.
Kjekk gutt da!
Vis vedlegget 1137423
På vei hjem, kunne vi bivåne rivingen av en av byens gamle institusjoner, Rich Bar. Jeg mener å huske at dens historie strekker seg tilbake til 1948.
Vis vedlegget 1137424
Jeg hadde ikke mer enn tenkt tanken, så kom denne oldtimeren trillende...
Vis vedlegget 1137425
Jeg mener å huske at Rich Bar sågar nevnes i denne knallversjonen av Hello - Hællæ.![]()