En natt med hodekløing på roterommet. FR 64-armen er «hjemmearmen» til Garrott P77, men det har alltid vært litt brum tilstede, og det har over tid blitt verre, så jeg begynte med et pickup-skifte.
Valgte en Ortofon 2M Black, samt det originale «headshellet», så fikk jeg forsøkt to ting på en gang.
Først litt oppsett.
Det brummet (minst) like jævlig...
Prøvde med jording av/på, hadde ikke noe å si.
Satte forsåvidt også på tre - fire andre skall med MM-pickuper, men alt støyet kraftig. Slo av strømmen på kverna, og trakk for sikkerhets skyld også ut nettledningen, det hjalp ingenting.
Da hadde jeg i grunnen bare to kandidater igjen, signaltrådene i armen, eller selve signalkabelen.
Her er synderen. Ny kabel på; dønn tyst.
Så blir det noen timer med musikk, så får jeg hørt litt på MM-biten i Icon RIAA’en.
Det må nevnes at koret hadde første øvelse etter sommeren nå. Litt hes ennå...
Men altså; tre av våre dyktige solister har slått seg sammen, og planlegger flere
Temakonserter; Lyden av...
Den første er allerede lørdag førstkommende, kl 18 på Glenghuset i Sarpsborg.
Det blir Lyden av Norge, og vi fikk en smaksprøve, deres tolkning av «Børs Kafé»,
veldig stilig, og for å si det enkelt; jeg skal dit lørdag.
/Morten
Valgte en Ortofon 2M Black, samt det originale «headshellet», så fikk jeg forsøkt to ting på en gang.
Først litt oppsett.
Det brummet (minst) like jævlig...
Prøvde med jording av/på, hadde ikke noe å si.
Satte forsåvidt også på tre - fire andre skall med MM-pickuper, men alt støyet kraftig. Slo av strømmen på kverna, og trakk for sikkerhets skyld også ut nettledningen, det hjalp ingenting.
Da hadde jeg i grunnen bare to kandidater igjen, signaltrådene i armen, eller selve signalkabelen.
Her er synderen. Ny kabel på; dønn tyst.
Så blir det noen timer med musikk, så får jeg hørt litt på MM-biten i Icon RIAA’en.
Det må nevnes at koret hadde første øvelse etter sommeren nå. Litt hes ennå...
Men altså; tre av våre dyktige solister har slått seg sammen, og planlegger flere
Temakonserter; Lyden av...
Den første er allerede lørdag førstkommende, kl 18 på Glenghuset i Sarpsborg.
Det blir Lyden av Norge, og vi fikk en smaksprøve, deres tolkning av «Børs Kafé»,
veldig stilig, og for å si det enkelt; jeg skal dit lørdag.

/Morten
Sist redigert: