Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23

    Er dessverre litt pjusk så kjærlighetserklæringene er litt forsinket....
    kommer sent men hver gang!

    :love: :love: :love: :love: :love: :love:

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Thx! Hvaler er mitt favorittsted. Var der mye før da en kamerat hadde skøyte liggende sammen med fiskerne der men det er dessverre historie nå 🙁
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.017
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Helga over, og jammen har vi overlevd mandagen og! Skjønt, søndagen var nok en større utfordring. Koret deltok i en sangkveld med alle konfirmantene i kommunen, så kort tid etter bildene var kirken smekk full av ungdom i full pubertet, å hei for et liv! (for ikke å snakke om støy)

    IMG_5328.jpeg


    Men - det er en utfordring vi tar, og - det var jo morro opp i det hele.

    IMG_5330.jpeg


    Dagens tur med Gio, ble litt drøyere enn jeg hadde tenkt. Vi har jo nå blitt stengt ute fra sentrum med en bomring, så i dag parkerte jeg
    utenfor ringen og gikk inn.

    IMG_5338.jpeg


    Gio har et ganske tydelig språk. Pause? Nå vil jeg ha noe godt!

    IMG_5342.jpeg


    Karbonade er alltid godkjent.

    IMG_5343.jpeg
    IMG_5345.jpeg
    IMG_5351.jpeg


    Så er det Bryggestien inn mot sentrum, men vi skal bare gå rundt vannet og ut på Opsund (det vi ser på andre siden i bildet)

    IMG_5354.jpeg
    IMG_5355.jpeg


    Svanene var ikke veldig interessert i Gio, og han var ikke så veldig interessert i dem heller.

    IMG_5362.jpeg


    Vi sjekket greenen på hull 2, jeg vokste opp på denne banen.

    IMG_5364.jpeg


    Så var det tilbake over brua, og bilen på den andre siden.

    IMG_5367.jpeg


    En god runde.

    IMG_5370.jpeg


    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.017
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Av alle mennesker her på Hifisentralen, innbiller jeg meg at jeg sjøl er mest klar over dagen TORSDAG, - for da skal jo noe forberedes....

    Så hvorfor jeg da prøver å oppsøke Jørgen på en TIRSDAG, pfffftt......

    IMG_5394.jpeg


    Vel, så var det ikke noe å lure på - kjørte innom Rudi på vi hjem for å få trøst, der er alltid døren åpen.

    Pickuper og shell i trengsel, mine ligger bare i en boks - hmmm...

    IMG_5398.jpeg


    Fin Feickert, - blant mye annet fint.

    IMG_5399.jpeg


    Rudi har jo vært mindre enn kjempefornøyd med hovedanlegget i en tid, må si at ballen ruller nå væffel, dette var ikke dumt!

    IMG_5400.jpeg


    - og Simply Black er simply beatiful! Miyajima pu er heller aldri feil.

    IMG_5402.jpeg


    Forforsterker er levert av Roar Malmin, og denne har gitt Rudi skikkelig godfot, det er en klar heads up.

    IMG_5403.jpeg


    Minimalistisk og elegant.

    IMG_5404.jpeg



    Må dog innrømme at dette var det store hakeslippet. Stor lyd med mye mat og trøkk, grom bass koblet med en besnærende luftighet.

    - og så er det fader i meg de små 70talls Canton skoeskene og basskassa som spiller, drevet av en 70talls Ampzilla, det var bare helt hinsides!

    IMG_5405.jpeg


    Trengte litt solnedgang og roe inntrykkene på, på vei hjem...

    IMG_5407.jpeg


    /Morten
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    7.539
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ja det er morsomt det vesle gamle Canton settet, bare man jobber litt med de og finner riktig kabler og forsterker så kan resultatet bli som du hørte, de fleste som hører de hjemme hos meg nekter og tro at det faktisk er det 45 år gamle Canton settet som spiller, sånnt synes jeg er gøy. Det finnes en del gamle glemte pærler som bare man gidder og legge litt innsatts i de så kan de spiller veldig bra. Grunnen til at Canton settet ikke har fått høyere kult-status er vel fordi at alle som kjøpte de kjøpte de for at de skulle plasseres i en bokhylle eller i vinduskarmen bak gardinene og dermed så forsvandt de i fra radaren til folk flest og det var desverre svært sjeldent at de fikk stå frem og spille som de egentlig kan.

    Ellers veldig trivelig ta du stakk innom Morten........ du renner jo ikke akkurat dørene ned her :LOL: .......... men ta gjerne med noen fler fra den gamle "gjengen" og så tar vi en tur ned i kjelleren og finner noen leketøy....... har flere ting på innkommende som skal bli artig å prøve ut.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.017
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fikk lyst til å høre litt på disse 70-talls makkerne side ved side . Sansui SR-525 og SR-222.

    IMG_5287.jpeg


    Det hender jeg plukker opp pickuper histen og pisten, så hadde bl.a. disse liggende i eske ennå, tenkte det kunne være gøy med to Micro Line-slipninger
    mot hverandre, ikke at det er noen konkurranse. Rimelig PU i rimelig kvern, litt dyrere PU i litt dyrere kvern.

    IMG_5288.jpeg


    740 er vel sånn ca arvtager til AT150.

    IMG_5290.jpeg


    Mens dette er den nye billigserien.

    IMG_5291.jpeg


    Så er begge good to go.

    IMG_5292.jpeg
    IMG_5293.jpeg


    Bare litt snikreklame for Feickert'en...

    IMG_5381.jpeg


    Så måtte jeg pare de med AU 5900, tre karer fra 1976.

    IMG_5382.jpeg


    Kosegutt

    IMG_5383.jpeg


    Så passet det å starte med litt Def Leppard, den gruppa ble også startet i 1976. 😊

    IMG_5384.jpeg


    Etterhvert plugga jeg inn en CD-spiller også, vesentlig nyere så klart, Synthesis Pride.

    IMG_5388.jpeg


    KEF 104/3 er 10 år yngre, men - de er i det minste veteraner de og.

    IMG_5390.jpeg


    Detta er kos! 🤗

    IMG_5391.jpeg


    /Morten
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn