At noen påstår det er i verdensklasse er jo hyggelig, men jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle stille ekstra store krav til meg, særlig ikke ettersom mitt syn på kabler ikke har blitt endret siden jeg bega meg inn i bransjen fra en 20-årig hobbytilværelse.Ludo skrev:Snickers-is skrev:Aha!Ludo skrev:Vel, jeg vet faktisk ikke om det går an å demonstrere det siden enkelte folk ikke hører forskjellene... Da er det bare sånn da. Ingen vits å banke det inn i hodet på folk som ikke klarer å høre slike forskjeller...
Når du "hører" en forskjell som noen andre ikke hører så unviker du bare å dokumentere at du faktisk hører forskjell slik at du får rett i at du har mye flinkere ører eller et anlegg som "rettferdiggjør" en overpriset kabel?
Men kjære deg da, du som konstruktør av både høyttalere og forsterkere i det noen påstår er verdensklasse må da ha oppdaget at det faktisk finnes forskjell på kabler?
Forøvrig synes jeg at den skjulte påstanden om at jeg "ikke har oppdaget at det er forskjeller på kabler" blir tåpelig all den tid jeg i samtlige tråder om temaet som jeg har deltatt i har gitt klart uttrykk for at det er forskjeller på kabler. Jeg har til og med gått så langt i en del tråder som å kategorisere de forskjellene som er signifikante og hvordan de påvirker utstyret rundt seg.
Ah, med andre ord vil et oppsett som er enda grøvre overpriset i andre ledd "rettferdiggjøre" overprising av kabler?Ludo skrev:Når du sier overpriset så bør det vel kanskje huskes på at man finner HiFi anlegg i alle prisklasser og kvaliteter.
Tja, hvorfor ikke? Tror du de har testet kabler fra Biltema? Uten å teste dem kan man vel ikke uttale seg, kan man vel?Ludo skrev:Mener du f.eks. at Roysen og Endre Askeland skulle ta til takke med kablene fra Biltema ???
Nei, har jeg noen sinne sagt det?Ludo skrev:Du skal jo selv levere et anlegg til nesten 600k; du mener ikke seriøst at et slikt anlegg ikke klarer å nyte fordel av særdeles gode kabler???
Huff da, tror du det går over?Ludo skrev:Nå ble jeg skremt...