Line source Satori TX «Moelva»

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    HELT ytterst på repoet er det 243cm men det skråner nedover mot veggen så det er ca 207cm ca 60cm inn og 185 mot veggen. Men ja det er et håp for sklistrategien din:) Har også en solid trappetralle men da tror jeg vinkelen blir feil så jeg har mer tro på stropper, god innpakning, sklistrategi og unge medhjelpere ;-) We fix!
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Fjern nå det rekkverket.
    Da er det jo null problem.
    Mindre ting å slå borti også.
    Ja jeg har i hvert fall (helt på egen hånd riktig nok) reservert @inselwind ut mai 2023 så han kan sikkert bygge ny trapp i samme slengen. Blir ytterligere forsinkelser for @MakkinTosken men det er en pris jeg er villig til å betale :love:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Senest idag så har jeg lovet MakkinTosken levering av etpar store 🎁🎁 før jul. Jeg vil jo så gjerne fortsette og få ønskeliste fra den kar'n, så da må jo snikker Andersen holde ord😊..
    Og til tross for at mine pakker nok vil veie godt nord for desitonnet, nesten dobbelt av hva disse banankassene til Preben Pedikyr veier, kommer ikke jeg til å lage så mye oppstyr som han gjør. Jeg planla jo grotta for nettopp enkelt innslipp av tungt løsøre.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja jeg har i hvert fall (helt på egen hånd riktig nok) reservert @inselwind ut mai 2023 så han kan sikkert bygge ny trapp i samme slengen. Blir ytterligere forsinkelser for @MakkinTosken men det er en pris jeg er villig til å betale :love:
    Plukket ned hele trappa på hytta for å få opp vinduene som skulle inn i endevegen i gavelen.
    Vell å merke litt lettere å ta ned en trapp med repo.
    Menn rekkverket skulle vell ikke by på store problemer?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Plukket ned hele trappa på hytta for å få opp vinduene som skulle inn i endevegen i gavelen.
    Var vel en DIY Osten spesialtrapp dette da. Fant ut at det var lettere og trygger å bruke en steia når hendene var fulle?

    1667939982129.png
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Var vel en DIY Osten spesialtrapp dette da. Fant ut at det var lettere og trygger å bruke en steia når hendene var fulle?

    Vis vedlegget 866399
    Nesten en sannhet det bilde, men har bygget om trappa som er der.
    Skråd av trinnene så det blir bedre plass til føttene.
    Det kalles en sambatrapp.
    Litt vakrere en det bilde der😀
    Osten er stadig på jakt etter ting som kan forbedres på den fronten.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.406
    Antall liker
    102.422
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke plankene på plass enda??
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nesten en sannhet det bilde, men har bygget om trappa som er der.
    Skråd av trinnene så det blir bedre plass til føttene.
    Det kalles en sambatrapp.
    Litt vakrere en det bilde der😀
    Osten er stadig på jakt etter ting som kan forbedres på den fronten.
    Sambatrapp – herlig.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Moelva møter Tårnåsen! Jeg har ikke ord... de er ENDA finere i virkeligheten. Reneste kunstverk! Nå skal de etter hvert opp på loftet men de er så nydelige at jeg lar dem stå som skulpturer noen timer... Senere i dag skal de opp på loftet. Så starter så smått litt amatørtuning av meg før @Snickers-is tar en tur og hjelper til med finpussen (eller kanskje han synes det blir som å starte med grovpussen, vi får se hehe) :cool:

    Tusen takk @inselwind og @W.Sand for at dere var gale nok til å lage disse og at jeg fikk adoptere dem!! De får et meget godt hjem det kan jeg love ;-)

    Og takk for bærehjelpen du sterke og flinke @inselwind!!

    Erik



    1668254174311.png
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Etter litt diskusjon med @inselwind og @Snickers-is er planen for delefilter å starte med 1.ordens 3kHz og 2.ordens et sted mellom 80-120Hz. Vil forsøke å få mest ut av alle de deilige mellomtonene... Vi får se hva som duger.. Bassen vil i tillegg få drahjelp av subber under 40Hz (4.ordens aktiv deling).
     
    Sist redigert:

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20221112_114944.jpg
    20221112_115147.jpg

    Det tok bare snaue 2 timer til jeg stod parkert på Tårnåsen og hvor jeg ble tatt imot av en kjempehyggelig kar som vinket til meg fra terrassen😊😃. ERK hadde et like stort engasjement nå som han har vist under hele byggeprosessen, og var tydelig glad over og få disse hjertebarna hjem❤.
    Både han og sønnen hjalp til med å geleide dem opp ei trapp og inn i stua, hvor de kunne bli plassert for almenn beskuelse før neste etappe opp til "filmrommet"📽🎬🎶🎵..

    20221112_121517.jpg


    Dette var en veldig positiv overraskelse 🤩. De låter faktisk enda større enn de ser ut og musikken bare opptrer i rommet. Stooor scene og dybde , mens høyttalerene bare forsvinner helt. Og de tyske basskassene med "kraft ohne Ende " har stålkontroll 💪..og det uten at de knappt beveger seg. Kult!
    Skjønner godt at du trives med dette🎵🎶.

    Tusen takk for en spennende handel og hyggelig overlevering 😊. - Gleder meg til fortsettelsen
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Dette var en veldig positiv overraskelse 🤩. De låter faktisk enda større enn de ser ut og musikken bare opptrer i rommet. Stooor scene og dybde , mens høyttalerene bare forsvinner helt. Og de tyske basskassene med "kraft ohne Ende " har stålkontroll 💪..og det uten at de knappt beveger seg. Kult!
    Skjønner godt at du trives med dette🎵🎶.

    Tusen takk for en spennende handel og hyggelig overlevering 😊. - Gleder meg til fortsettelsen
    Ja de fleste blir litt sjokka over hvor stor og mektig en enkelt stemme eller saksofon kan låte fra et par Westminsters! Og som du sier, at de digre høyttalerne faktisk forsvinner helt og musikken bare spiller midt i rommet:) Men jeg har virkelig trua på at Moelva skal få til noe av det samme men med litt andre kvaliteter og om mulig ENDA mer deilig smekk i mellomtonen. Dette blir uansett bare dødsfett!!!
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    113
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Hei, virkelig flotte høytalere dette, spiller vel også bra. Produseres de for salg?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hei, virkelig flotte høytalere dette, spiller vel også bra. Produseres de for salg?
    Hvis det viser seg at disse blir godkjent av ERK, også lydmessig, så kan vi gjerne produsere flere par av Moelva. 😃
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    113
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Ok, følger med i denne tråden da, ser virkelig fett ut dette:)
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hvis det viser seg at disse blir godkjent av ERK, også lydmessig, så kan vi gjerne produsere flere par av Moelva. 😃
    Ja det bør jo bli en liten familie ut av dette synes jeg nok! Fablet vi ikke også litt om tilsvarende center og sidehøyttalere??
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Er ikke dette side eller bak- høyttalerene?
    Nei bakhøyttalerne blir foreløpig 2 slike (rear left og rear right):
    1668274232911.jpeg

    og en slik som "rear center" med 2x9 basser:
    1668274301223.jpeg

    Aktive Adams alt sammen, inkludert noe litt mindre på sidene og i taket. Auro3D i 8+4+4 kanaler. Nei nå er det vel mer enn nok skryt fra meg i kveld.... men jeg blir jo helt satt ut av glede! :)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer vakre kreasjoner. Skal du samstille disse med Tannoy for å se på forskjeller og likheter ? :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.510
    Sted
    Langesund
    Det var en opprinnelig tanke men nei det blir nok ikke til det.
    De skal få lov til å få sin egen personlighet i et annet rom hvor de kan briljere på sin egen måte :)
    Høres ut som en veldig fornuftig plan og la de få utfolde seg på hvert sitt rom. Spennende med to forskjellige typer oppsett
    Er også ganske sikker på at jeg tar kontakt med deg om ikke så alt for lenge for en aften med flere gode lytteopplevelser. Har lenge hatt lyst til å høre de som står litt i bakgrunnen der og som i dag har spilt andrefiolin.

    Nyanskaffelsen ser helt råe ut. blir moro med inntrykk etter hvert
     
    • Love
    Reaksjoner: erk

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med nyanskaffelsen! Håper de lever opp til forventningene og du får akkurat de opplevelsene du er ute etter.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det var en opprinnelig tanke men nei det blir nok ikke til det.
    De skal få lov til å få sin egen personlighet i et annet rom hvor de kan briljere på sin egen måte :)
    Har du ikke egen tråd? Det ser ut som du har mye heftig, hadde vært gøy å vite mer om det..
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Har du ikke egen tråd? Det ser ut som du har mye heftig, hadde vært gøy å vite mer om det..
    Ja det er kanskje på tide. Men jeg koser meg egentlig godt foreløpig med å lage knuter på andres tråder, inkludert denne ;-) Men jo.. en vakker dag!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synd det er tidlig søndags morgen og synd ikke alt er oppe å går. Kunne jeg svippet innom i pausen @erk her jeg sitter å svetter bort i svømmehallen på Sofiemyr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn