Lenco L78/75 DIY og alt som har med disse spillerne.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så rart, Kyrre. Den Esoter-armen er bygget av Jelco, basert på 250ST,(..STraight) etter det jeg ser. Jelco har bygd armer for de aller fleste, ink Oracle, Sumiko og Systemdek.. Som også Rega , er Jelco en av de største innen OEM. De har for eksempel en strøken oppgradering til Technics 12xx´originalarm..
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Ikke så rart, Kyrre. Den Esoter-armen er bygget av Jelco, basert på 250ST,(..STraight) etter det jeg ser. Jelco har bygd armer for de aller fleste, ink Oracle, Sumiko og Systemdek.. Som også Rega , er Jelco en av de største innen OEM. De har for eksempel en strøken oppgradering til Technics 12xx´originalarm..
    Litt OT:
    Er det ikke slik at det er TONAR som er den egentlige produsenten?
    Av Jelco bl.a.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Audiomix: Ikke helt sikker. Tonar distribuerer dem bla. i Europa. Ser du på sia til EB (Jelco, Nagaoka, Tonar) vil du se hva Tonar ELLERS lager. Disse hollenderne veit hva analog musikkopplevelse er:rolleyes: Har selv en av deres demag-tapes for kassettspiller..Fungerer GULL. Får jeg tak i den vintage platespilleren jeg ser på nå vil den nok få Tonar SME-shell på sin 3009 Mk3. Har vist seg vanskelig å finne en prisverd SME original, så...Hvis da ikke du har ??
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Audiomix: Ikke helt sikker. Tonar distribuerer dem bla. i Europa. Ser du på sia til EB (Jelco, Nagaoka, Tonar) vil du se hva Tonar ELLERS lager. Disse hollenderne veit hva analog musikkopplevelse er:rolleyes: Har selv en av deres demag-tapes for kassettspiller..Fungerer GULL. Får jeg tak i den vintage platespilleren jeg ser på nå vil den nok få Tonar SME-shell på sin 3009 Mk3. Har vist seg vanskelig å finne en prisverd SME original, så...Hvis da ikke du har ??
    Har nok ikke noe slikt.
    Det eneste jeg kan bidra med er noen få Thorens reimer og noen oljer. Også til Thorens.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Feil merke for meg, Hans...det er ikke Thorens, men en vintage Oracle det er snakk om her..med SME 3009. Mangler shell og trenger et Maintenance Kit. Så vi får se hva det slår ut i for 45ene mine:cool:
     
    Sist redigert:

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    IMG_1457.jpg


    Da var lageret tett. Men ellers alt som før:). Gjenget plastkopp som tetter helt.
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Den ble gjenget opp av lokalt maskinfirma som også gjenget lagerdelen.
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Apropos lageret og lekkasje: trur ikkje eg spanderer på meg gjenging, men kor kjøper folk ny plastkopp til lageret? For augneblikket bruker eg den originale plastkoppen med ei fille festa rundt med gummistrikk, men det hadde jo vore bedre med noko litt meir solid for å fange opp overskuddsolja. Må ein på eBay eller finnes det på typ Biltema eller liknande?
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Gå på apoteket og kjøp gummihansker. Klipp av en finger. Tre den over lageret og surr en hyssing rundt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Edit ang Tonar og Jelco: Tonar distribuerer altså Jelco under eget navn i Europa. Men disse er etter min info lett forenkla OEM-utgaver bygget av Jelco i Japan. Altså ER det en Jelco, men det STÅR Tonar på´n. Litt annerledes enn det feks. Rega gjør, men det funker , det og.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Noe av det som er morro med Lenco'ene, er at man kan dra lyden svært svært langt dersom man ønsker. Spiller som en kule her! Montert i Dasacoustic plinth med ptp 6, oppgradert lager (Jeremy: Legend) nytt mellomhjul og gunmetal "matte". Føtter er justerbare Stillpoints.

    til hfs.jpg


    til hfs II.jpg
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Nydelig spiller gut_man. Ja, det er akkurat mulighetene med denne rimelige spilleren som er så artig. De spiller fint originalt, og enda bedre jo lenger man strekker det (må jo si du har strukket den rimelig langt;-) Etter det jeg har lest, har Jeremy nå tatt en pause fra sin produksjon, og Lencomotion ser per i dag heller ikke nok marked til å lage en ny serie med lagre dessverre. Jeg kunne tenke meg å prøve et nytt lager, men fikk en ide, og er derfor litt i tenkeboksen. Hva med å lage et frittstående lager som ikke er i kontakt med plinthet og motor delen? Jeg vurderer det nå, og ser for meg en lagervekt på rundt 8 kilo, uten tallerken (eller to).
    Men før jeg tar en beslutning om lageret vil jeg først teste å ta armen bort fra plinthet. Bilder kommer når jeg får den ferdig. Basen for armen i rustfritt stål er klar, 3,7 kilo, men trenger topp og bundplate med en form for demping. Underlaget vil nok være viktig, men jeg bruker det jeg har, så gir det en pekepinn hvor det bærer.
    Prelude
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Høres spennende ut det lager-prosjektet der. 8kg var rørslige saker. Er litt skeptisk til frittsående deler, da ting fort kan skyves ut av stilling. Blir mye ekstra justeringer å holde styr på. Dessuten lurer jeg på om et så svært og tungt lager ikke vil isolere godt nok mot støy fra mellomhjulet i seg selv. Om det er praktisk mulig å få montert et så tungt lager i en topp-plate er en annen sak. Uansett spennende at noen tenker nytt og setter tankene ut i praksis.

    Ellers er saken den at Jeremy rota det til for seg selv og lurte en haug med folk for penger. Ryktene sier at han ble psykisk syk, og mye kan nok tyde på at det var noe i ryktene. En kompis av meg som også kjøpte Legend lager fikk ett lager som var svært slurvete laget med ujevnheter i spindelen som i praksis gjør lageret ubrukelig (går ujevnt). Jeg var nok heldig og kjøpte lageret fra Jeremy mens han var frisk og laget flotte saker. Fungerer 100% og er griselekkert:cool:
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gut_man: din skepsis til frittstående er helt klart det store temaet. Underlaget for de tre delene må derfor utformes slik at det ikke er rom for slingring, men allikevel gir mest mulig vibrasjonsseperasjon mellom delene.

    Jeg tester først på min nåværende spiller en løs armbase. Gir dette er mer detaljert, mindre støy og presist lydbilde, går jeg for en totalt tre-delt løsning. Dette vil da bli ny spiller.
    Lageret bør, og blir naturlig såpass tungt da jeg ønsker en fot på lageret som er min. 20 cm i diameter og min. 3 cm høy. På toppen av foten gjenges det opp for selve lagerdelen. Blir det denne løsningen, går jeg for en annen spindel av litt tykkere dimensjon, dog vil jeg kjøpe spindelen ferdig (f.eks. en SMD Garrard replacement spindel), og så maskinere denne ned på toppen slik at den passer Lenco tallerken. Dette var vist enkere og rimeligere da det ikke er så mange i Norge som herder metall. Vi får se, men pen blir den nok ikke med det første, og bare gudene vet om den vil spille noe bedre heller. Men jeg synes det er litt artig, og god tid har jeg.

    Leste om Jeremy, han forsøker vist å rydde opp så godt han kan, men virker ikke å ha særlig god hukommelse. Får håpe han kommer seg tilbake til normalen igjen.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Dersom alt fikseres via underlag/subplatter kan det funke veldig greit ja. Har du skisser på løsningen? Kunne vært morro å se. Legg gjerne ut bilder av nåværende løsning med løst armbord også. Finner bare bilde av Gravesen plinth og den ser ut til å ha integrert armbord. Håper du ikke slakter denne fine spilleren, men starter med ny "donor" Lenco.
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Bilde av første del som skal testes som armbase.

    Gravesen spilleren skal ikke røres ved en evnt. bygging :) Har to til, men den ene originale er litt for fin til å tukles med:)

    Jeg er ikke helt ferdig med skisse. Men tanken er egentlig rimelig enkel. Bygge en plattform (en plate med justerbare ben) i bunn hvor det settes på tre stykk "BASE" aktige plattformer slik at hver del sitter spearat på dempet underlag. Utfordringen er å lage en litt smart "kasse" som dekker det hele uten å være festet, eller i kontatkt med, annet en den nederste bundplanta. Denne kassa/dekselet må også være stabil da tanken var at den skulle holde mellomhjuldelen og hastighetsmekaninsmen. Mulig jeg vil revurdere dette.

    Jeg forsøker å bruke restmaterialer verkstedet har til overs for å holde materialkostnadene nede, og det er her dette med vekt kommer inn. Plater de har mye av er på 1,5-2 cm tykkelse, og selv små platebiter blir ganske tunge. En slik plattform bare for lager og tallerken vil samlet bli på 20-25 kg (lager ca. 5-8 kg + tallerken 4 kg = ca. 12 kg og plattform under vil da bli tilsvarende). Armbasen, all inn, blir ca. 8 kg, motordelen behøver ikke være så tung, men skal den være stabil regner jeg med 5-6 kg samlet. Bunnplate skal bære dette, og da ser jeg nesten for meg en hel plate på 1,5 cm rent stål.

    Får jeg gjort dette, vil det nok ta litt tid å få den ferdig, da det kun gjøres i stille perioder hvor en lærling har tid til å pusle med dette. Videre bør den lages så enkel og ukomplisert som mulig da det er lettere og mindre tidkrevende maskinering og programering.

    Vi får se, dette hadde vært sabla gøy:)
    IMG_1469.jpg
     
    Sist redigert:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Hei, fin spiller det der!! Kan du fortelle litt om Dasacoustic plinth´en? Hva synes du om den kontra Corian plinth´en du hadde før (evt også har ennå).
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    Bruk en sånn "propp" som sitter på stålbeina på kjøkkenstoler/skolestoler.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Da var nytt mellomhjul og bronseforinger fra Audiosilente bestilt. Noen som har erfaringer med disse?
    Vurderer også å skaffe en "gunmetal platter mat". Ser på Lencoheaven at disse blir anbefalt. Men stiv pris på de jeg har sett synes jeg. Er det noen som har noen tips eller erfaring med disse?
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Da var nytt mellomhjul og bronseforinger fra Audiosilente bestilt. Noen som har erfaringer med disse?
    Vurderer også å skaffe en "gunmetal platter mat". Ser på Lencoheaven at disse blir anbefalt. Men stiv pris på de jeg har sett synes jeg. Er det noen som har noen tips eller erfaring med disse?
    Ikke noe galt med produkter derfra mekanisk sett egentlig, mye unødvendig dyrt bling dog.
    Men sånn er det jo når man lever av å selge unødvendige behov.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Må spørre litt igjen.
    Driver og justerer hastigheten på min modifiserte GL59 . Og har tidligere justert ved hjelp av et par apper på telefonen. Disse er svært nøyaktige. (Turntabulator og RPM meter). Har på alle tidligere spillere justert hastighet uten at nåla har vært i rilla, og gjorde dette også på Lenco. Har fått ganske god hastighet med kun litt jaging (minimalt) 33.32-33.34 rpm. Gjorde i dag ved en tilfeldighet en oppdagelse. Når jeg sjekket hastighet med nåla i rilla (spillende) var hastighet nede på 33.21. Løftet armen, og den viste igjen korrekt hastighet.

    (Legger telefonen oppe på plateklampen). Noen som har testet hos seg selv?
    Justerte hastigheten med nåla i rilla, og den spiller jo nå korrekt hastighet.... i prinsippet til jeg bytter pickup og VTF da eller? :rolleyes:

    Ved bruk av Turntabulator viste resultatet 33.3 med nåla i rilla 33.4 uten etter justering.
    Er motor og drivverk så følsomt, at det reageres på arm og PUs VTF?!

    B0BB6E0F-DAA2-4CAE-92A3-D8908BE6C6B1.jpg


    9064963B-13B5-4B05-8BD7-8B0A0B2A1D8F.jpg


    E3D48FBD-7A4D-491F-B786-721413329328.jpg
     
    Sist redigert:

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.158
    Antall liker
    4.322
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville ikke ha mistet nattesøvnen over et hastighetstap på rundt 0,3 prosent.

    PU-nåla i rilla introduserer et drag som vil senke hastigheten noe. Hvor mye avhenger av drivverket, dvs motorstyring, trekkraft og mekanisk tap m.v.

    En annen måte å justere hastigheten på er med Platterspeed-appen til Dr. Feickert og ei testplate med en passende sinustone.

    mvh
    KJ
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Men vil det korrekte være å sette hastigheten uten «drag» og bare finne meg i at det går litt saktere?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.158
    Antall liker
    4.322
    Torget vurderinger
    1
    Det absolutt korrekte er riktig hastighet når nåla er i rilla ... justert for varierende drag avhengig av nålesliping, stifttrykk, og moduleringen i rilla m.v. Dvs det kan ikke bli absolutt riktig.

    Når det gjelder digital avlesing av hastigheten så vær oppmerksom på at målepresisjonen på det siste sifferet alltid er noe variabel, minimum som konsekvens av avrunding - f.eks. forskjellen i avlesing av mellom 33,3 og 33,4 kan være forskjellen i reelle verdier på 33,349 (=33,3) og 33,350 (=33,4).

    Mvh
    KJ
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Dette avviket er jo minimalt og du vil neppe høre noen unoter ved avspillingen.Avvik vil uansett forekomme fra en låt til en annen.Og fra alle LP plater som du spiller.Slett ikke noe å bekymre seg for.
    Mvh Kenneth
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hehe... Det er alltid noen nevroser som må holdes i hevd :cool:
     

    KvennaMekaniske

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2016
    Innlegg
    108
    Antall liker
    65
    Sted
    Sandsvær
    Her er mitt bidrag. En L78 i bjørkeplinth, laget av 3x26mm benkeplate fra Bauhaus. Den har innebygd Muffsy RIAA preamp og power til denne. Armen er standard L78 med autstopp og pickupen er p.t AT95E. 3 DIY dempeføtter med Sorbotane. DIY platestrammer.

    Er ganske fornøyd så langt, men har helt klart mer å hente på lydkvalitet. Tenkte jeg skulle prøve meg med div ulike DIY headshell, andre stifter og pickuper etter hvert, men måtte bare komme igang og spille noen plater. Den opprinnelige planen var å lage en klone av en WTL arm, så jeg har satt av plass bak på plinthet til å montere en arm tll.

    CAH_4650_.JPG



    CAH_4654_.JPG



    CAH_4638_.JPG
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    Smart løsning dette med innbygd riaa. Hvor ligger strømforsyninga da, og hvilken strømforsyning bruker du til riaaen? Kvitta med med alle lencoene for en tid siden, savner de og kanskje jeg må ut og finne meg en "ny" L75-78, eller liknende?
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    869
    Antall liker
    2.159
    Torget vurderinger
    1
    Høstens prosjekt kom fort og litt uventet, dog hyggelig når det dukker opp en fin L75 i nabolaget til en mer edruelig pris enn hva som figurerer på finn for tiden.
    Starter og fungerer på alle tidene, dog noe avvik som må justeres. Litt støy i motoren når den går, i tillegg til at det ikke kommer noe lyd ut av den når den kobles til anlegget. Antar det kan henge sammen med ledningsbrudd eller lignende.

    Har uansett planer om å gå over den og se hva som må gjøres for å få den fullverdig, Lencoheavet blir nok flittig besøkt fremover. Tenker å bruke original plinth (pusses og oljes), men vil bytte ut armen med en 12" arm som jeg har skjønt er mulig etter å ha sett litt i denne tråden. Har ikke det største budsjettet, så jeg regner med det blir brukt og gjerne Jelco eller tilsvarende. Tar i mot tips på dette fra dere som har gjort dette tidligere.

    _D750259-1.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    20180809_120316.jpg

    Min L-75 har fått ny finer. Var litt for rask med å legge på finer første gangen. Treverket i plintet tørket og krøyp, og resultatet var at fineren bulket seg .

    20180808_234233_resized.jpg

    Ny arm SAEC WE-308
    Vh GunnarS
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    Har kjøpt meg en "ny" L75. Har en plint liggende i garasjen, den blei laga for 3-4 år siden. Litt sparkel og lakk så er den klar. Kom over en L75 som ser veldig fin ut.Kan ikke være mye brukt, men deksel er slitt og er ikke noe pent, men skal likevel ikke brukes mer. Skal smøre opp motor, rense brønn og skifte olje der, Hadde tenkt å gjøre i stand arma ved å bytte ut de gamle v-blokkene(bestilt forrige uke). Ser at Svalander selger headshells for lencoarmer, hvor man kan montere pick-ups på "skikkelig måte". Noen som har prøvd disse?
     

    Vedlegg

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen her som bruker original armen på sin 75-78?, som har tenkt tanken på å montere en "ordentlig" pu i headshellet på den armen.Ser at blant annet Svalander selger noen headshell som er laget til disse armene. Har gjennom LencoHeaven skjønt at sporene på headshellet har feil vinkel, i hvertfall på første utgaven, dårlig finnish i tillegg. Veit ikke om det har dukket opp en ny versjon av disse headshellene som har riktig vinkling. Har noen headshell til L75 liggende og har tenkt å prøve å lage spor selv, slik at noe annet enn Shure pu-en kan monteres. Er det noen som har erfaringer med andre pu-er i L 75 armen?
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Lenco L78.jpg

    Vinterprosjekt. Planen er at denne etterhvert skal overta som hovedplatespiller. Er litt usikker på hvor høyt jeg skal sikte. Har lyst til å ha en SME 3009 på spilleren. Blir en slik arm overkill uten nytt plint, PTP osv? Alle tips mottas med stor takk og entusiasme.:)
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Er det noen her som bruker original armen på sin 75-78?, som har tenkt tanken på å montere en "ordentlig" pu i headshellet på den armen.Ser at blant annet Svalander selger noen headshell som er laget til disse armene. Har gjennom LencoHeaven skjønt at sporene på headshellet har feil vinkel, i hvertfall på første utgaven, dårlig finnish i tillegg. Veit ikke om det har dukket opp en ny versjon av disse headshellene som har riktig vinkling. Har noen headshell til L75 liggende og har tenkt å prøve å lage spor selv, slik at noe annet enn Shure pu-en kan monteres. Er det noen som har erfaringer med andre pu-er i L 75 armen?
    Jeg bruker L-75 med originalarm som er pusset, smurt og justert med fingerspitzgefuhl. Nye v-blokker i formel-1 klassen har den også fått. Headshellet tar pickuper med standardfeste. Jeg har mest glede av en Technics EPC 207c pickup for tiden, den har ny elliptisk nål fra Jico. Det spiller som en drøm, med behagelig varm klang, perspektiver og nyanser som man kan ønske seg. Har også hatt gode resultater med EPC 270c og har nettopp fått en EPC 205 mk II fra Japan. Så får vi se...

    Denne armen er undervurdert pga v-blokkproblemet og headshelllet som minner om noe fra den gamle østblokken. Hvis du setter i nye, gode v-blokker og kommer over designet på headshellet, så har du en god arm i sveitsisk toppkvalitet.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Vinterprosjekt. Planen er at denne etterhvert skal overta som hovedplatespiller. Er litt usikker på hvor høyt jeg skal sikte. Har lyst til å ha en SME 3009 på spilleren. Blir en slik arm overkill uten nytt plint, PTP osv? Alle tips mottas med stor takk og entusiasme.:)
    Nei, en SME 3009 passer fint om du vil. Noen setter langt mere eksklusive armer på denne spilleren. Om 3009 er en forbedring kan man diskutere. Hele spilleren holder god kvalitet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn