LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    De nevnte Klipsch Forte II befinner seg fortsatt på Kyrksæterøra..:)
    Kan tenke meg du har diverse forsterkere som kler disse godt :) Og de sklir bra inn i stua di også :)
    Det fins noe gammelt "ræl" her som skal prøves etterhvert. Nå er det en Luxman L-58A fra ca 1982 som får bryne seg på Klipsch Forte. Den går i klasse A den første biten og er på 2 x 100 "MOSFET-Watt"...:)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    196
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Skal si det produseres på løpende bånd:)
    Hvordan går det med klasse A-ampene?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Skal si det produseres på løpende bånd:)
    Hvordan går det med klasse A-ampene?
    Jada det mekkes Holton. Det er bare en klasse A amp, 50L blir bygd når 500L er ferdig. Har alle deler :) Gleder meg til å teste den. Har også fått to Emim til sp det blir 9 stk pr side :)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    196
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Det blir nok supert. Har du bygd nye baffler? Lydopplevelsen i kjellern din ga meg såpass mye å tenke på at teflonkverna har gått i ett kjør siden da. Bestilte meg en Umik-1 i dag, så får jeg i første omgang prøve å lære å bruke den. Forhåpentligvis kan man vel finne ut om tiltenkt rom til et nytt system vil funke, evt hva man må gjøre. Hvor deler du systemet ditt?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke montert de to siste Emim nei, blir å frese nye spor i de bafflene jeg har og montere diskant på siden av Emim..

    Nåværende deling er subber opp til ca 45, basser opp til 300, emim dør ut naturlig på ca litt over 14000, der kommer Emit diskant inn med passivt filter.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    500L har fått stått å spilt en stund nå men jeg mekker 50L :) Den låter som vanli sabla bra !! Bias og offset begynner å bli stabil.
    Regner med å få shippe den sørover til den lykkelige eier neste uke når bryteren forhåpentligvis kommer.

    Litt mere 50L bilder med delene kastet oppi for å sean plassen.

    image.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da er begge kortene montert, og ene kondisbanken har fått påloddet kabler.
    De alu vinklene i bunn skal bli holder for kondisbankene slik at det blir mulighet for komme til når jeg tar av bunnplaten.
    Så får jeg loddet strømkablene direkte til forsterkerkortene på undersiden.

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Leikis :)

    Blir knallbra dette ! Du imponerer meg bare mer og mer !

    Tips til påføring av kjølepasta . Påfør kjølepasta på den ene flaten. Bruk kniv-bladet til en Stanley kniv (hele bladlengden), og dra/fordel pastaen langsetter flaten.
    Da slipper du overflødig pasta som tyter ut når du skrur det sammen, og riktig mengde er også påført.
    Stå på !

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei Leikis :)

    Blir knallbra dette ! Du imponerer meg bare mer og mer !

    Tips til påføring av kjølepasta . Påfør kjølepasta på den ene flaten. Bruk kniv-bladet til en Stanley kniv (hel bladlengden), og dra/fordel pastaen langsetter flaten.
    Da slipper du overflødig pasta som tyter ut når du skrur det sammen, og riktig mengde er også påført.
    Stå på !

    Mvh.
    Johnny
    Takker for d Johnny. Og takk for tips.
    Jeg kappet en engangs spakkel spade til passende bredde. Jeg jobber som biloppretter og lakkerer så d har blitt lakt non kilo sparkel oppigjenom :)
    Den pastaen er noe griseri så det er ikke veldig morro å søle for mye med den !
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Driver å mekker sammen en TDA7293 forsterker, skal bli en 3 kanaler for å drive fronter og senter i et inwall surround oppsett.

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Morsom tråd å følge. Du bygger mye fint.

    Plasering av transitorer på kjølefinner, hvis mulig sett de på midten. Det fordeler varmen best.
    Takker for det :)
    Jeg har tidligere lest at transitorene skal plasseres ca 1/3 nede, mens her påstår de midt plassering. Ja ja jeg få nærme meg midten neste gang :) Varmen brer seg kanskje ganske likt i alle retninger men ribbene har en tendens til å bli varmere oppe, derfor trodde jeg at 1/3 plasseringen var bra. På disse er det ikke veldig mye varme så det går nokk bra, men jeg skal ha d i tankene !
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Bruker et gammelt Nad kabinett, kanal tre får kjøleribben på utsiden bak for å få plass innvendig. 4 stk 10000uF 80volt til hver kanal og en likeretter pr kanal. Trafoen er en 800VA 2x24volt.

    image.jpg
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Øyvind :)
    Jeg sier bare en ting: Du er en Duracell-kanin til å bygge amps ! :cool: Me: "Slowhand" ;)
    Alltid moro å følge tråden din :)

    Mvh.

    Johnny
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden det var lenge siden jeg har hørt Kappa 8 så kobblet jeg de opp nede i hulen. De imponerer stadig :)
    Om noen vil høre så bare å ta turen !

    image.jpg
    image.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    ^ Jeg har lyst å kjøpe dine Kappa 8 :rolleyes:;) Ønsker meg en komplett Kappa "x" samling! Mangler 7 og 8 :(

    Edit: Hvordan funker dine forsterkere på Kappa 8? Med tanke på last osv?
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ^ Jeg har lyst å kjøpe dine Kappa 8 :rolleyes:;) Ønsker meg en komplett Kappa "x" samling! Mangler 7 og 8 :(

    Edit: Hvordan funker dine forsterkere på Kappa 8? Med tanke på last osv?
    Holton elsker Infinity, ikke uten grunn jeg har brukt det på alle. De svingte igang RS2 som etter mod får JC1 blokkene til å knele.
    Skal du ha Kappa8 så er ivertfall disse veldig pene eksemplar. Jeg kan selvfølgelig bygge en som trives med Kappa :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    ^ Jeg har lyst å kjøpe dine Kappa 8 :rolleyes:;) Ønsker meg en komplett Kappa "x" samling! Mangler 7 og 8 :(

    Edit: Hvordan funker dine forsterkere på Kappa 8? Med tanke på last osv?
    Holton elsker Infinity, ikke uten grunn jeg har brukt det på alle. De svingte igang RS2 som etter mod får JC1 blokkene til å knele.
    Skal du ha Kappa8 så er ivertfall disse veldig pene eksemplar. Jeg kan selvfølgelig bygge en som trives med Kappa :)
    Spennende! Ser ut som dine Kappa 8 er flotte ja! Men lang tur til Trøndelag! :)
    Både høyttalerne og forsterkerne du bygger ser skikkelig flotte ut! :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    ^ Jeg har lyst å kjøpe dine Kappa 8 :rolleyes:;) Ønsker meg en komplett Kappa "x" samling! Mangler 7 og 8 :(

    Edit: Hvordan funker dine forsterkere på Kappa 8? Med tanke på last osv?
    Holton elsker Infinity, ikke uten grunn jeg har brukt det på alle. De svingte igang RS2 som etter mod får JC1 blokkene til å knele.
    Skal du ha Kappa8 så er ivertfall disse veldig pene eksemplar. Jeg kan selvfølgelig bygge en som trives med Kappa :)
    Har de Kappa ikke nogle problematiske impedanskurver?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ^ Jeg har lyst å kjøpe dine Kappa 8 :rolleyes:;) Ønsker meg en komplett Kappa "x" samling! Mangler 7 og 8 :(

    Edit: Hvordan funker dine forsterkere på Kappa 8? Med tanke på last osv?
    Holton elsker Infinity, ikke uten grunn jeg har brukt det på alle. De svingte igang RS2 som etter mod får JC1 blokkene til å knele.
    Skal du ha Kappa8 så er ivertfall disse veldig pene eksemplar. Jeg kan selvfølgelig bygge en som trives med Kappa :)
    Har de Kappa ikke nogle problematiske impedanskurver?
    Vet ikke hvordan det er med 8, men tror ikke de er veldig ille. 9 er vel ille :)
    Det er vel om du vipper bryteren bak for extended bass det blir litt tøfft å være forsterker. Ned mot 1.5 ohm kanskje.
    De spiller bra med rett forsterker iverfall, tenker det er mange som har prøvd uten å bli imponert nettop på grunn av dette.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ^ Jeg har lyst å kjøpe dine Kappa 8 :rolleyes:;) Ønsker meg en komplett Kappa "x" samling! Mangler 7 og 8 :(

    Edit: Hvordan funker dine forsterkere på Kappa 8? Med tanke på last osv?
    Holton elsker Infinity, ikke uten grunn jeg har brukt det på alle. De svingte igang RS2 som etter mod får JC1 blokkene til å knele.
    Skal du ha Kappa8 så er ivertfall disse veldig pene eksemplar. Jeg kan selvfølgelig bygge en som trives med Kappa :)
    Spennende! Ser ut som dine Kappa 8 er flotte ja! Men lang tur til Trøndelag! :)
    Både høyttalerne og forsterkerne du bygger ser skikkelig flotte ut! :)
    Om du er tålmodig så kan vel frakt ordnes på et vis tenker jeg.
    Og skal du ha både Kappa og Holton skal jeg få kjørt et lite stykke i din retning ;-)
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Fortsatt imponert over det store luftige lydbildet Kappa 8 tegner opp. Og så vinnlig med bare en forsterker for å spille musikk da :D Fikk nesten lyst på en "vanlig" høyttaler :) Noen som vil kjøp høyttalerne mens jeg er i bytte modus ? :)

    Men måtte mekke litt Holton 50L igjen også. Fått på plass kondisbankene slik at det står festet på siden og jeg kan ta av bunnplate for å komme til der :)

    image.jpg
    image.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Takker for det Johnny :)

    Litt lite fremgang for tiden, alt for mange prosjekt samtidig. Men pussler litt av og till så det blir vel til slutt.

    TDA7293 ampen har jeg fått litt trøbbel med, sikkringen ryker. Selv med kun likeretter tilkoblet. Tarafoen alene går bra.

    Og jeg har litt trøbbel med Thulen IA350B som står på stue anlegget. Når jeg slår den på så lager den et veldig til bråk, nesten som den står på fult og lager en ekkel lyd. Men tar jeg av ene høyttaler kabelen på begge høyttalerne og slår den på for så å kobble til høyttalerne så funker den helt fint til jeg slår den av igjen. Noen Thule experter som kan komme med forslag på denne ?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Nå som 500L har blitt sendt sørover så er det stilt i hulen. Så jeg får skynde på 50L ampen litt. Fikk noen timer i kveld. Montert ferdig trafofeste på frontplaten. Fått ferdig mye av faste til PowerOne og småtrafoene.
    Har også tidligere fått stivet opp festene til 18" subbene. 2"x4" ble litt lite så det ble skrudd fast en 2"x8" på siden av den for å stive opp litt og noe extra fester til veggen for å prøve å få bort non vibrasjoner som kom ved enkelte frekvenser.

    image.jpg
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Øyvind :)

    Dette ser meget lovende ut ! Nice layout, me like ! Du har blitt en liten Duracell-kanin på å bygge amps ;) .
    Flott og ryddig ! Gleder meg til å se den ferdig.

    Mvh.
    Johnny
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Flink er du Leikis! Ligger det en plexi midt i der, eller skimter jeg feil? Btw, dere gutta som følger med her inne på vakre forsterker bygg. Jeg har to trafoer fra en gammel Elektrocompaniet som jeg tror er på hver 500VA og rundt 42 V sekundær. Noen ide om hva jeg kan bruke de til?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Flink er du Leikis! Ligger det en plexi midt i der, eller skimter jeg feil? Btw, dere gutta som følger med her inne på vakre forsterker bygg. Jeg har to trafoer fra en gammel Elektrocompaniet som jeg tror er på hver 500VA og rundt 42 V sekundær. Noen ide om hva jeg kan bruke de til?
    Takker for det du :)
    PowerOne og småtrafoer er festet på plexi plate ja ! Siden du spør i denne tråden så vill jeg valgt en Holton NXL-300. Perfekt size til dual mono med disse korta som også er siste versjon 300 kort.
    Eller NXV-200L, som også sikkert låter veldig bra. Alle de nye L versjonene fikk seg et realt løft i lydkvalitet kontra de tidigere R2 versjonene som og var bra !
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Ser litt spennende ut de NXL-300 kortene. Kunne vært spennende å testet Holton...
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Var å plokke opp non høyttalere til stueanlegget i dag. Et par veldig lite brukt Mordaunt Short Aviano 8. Diskanten ble sprengt ikke lenge etter de ble kjøpt nye så de er veldig lite brukt. Har tapet på en Bohlender å Graebener Neo3 for å teste om det låter greit før jeg modder hullet for å få festet de :)

    Har også muligens en Holton bestilling om noen flere trenger govarer fra down under :cool:

    image.jpg
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Synes layout og det estetiske i forsterkerne dine har blitt meget bra nå i det senere. Ser meget bra ut! :)

    Har du fortsatt 12 stk 12" bass? Trodde du solgte de?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn