LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Hei igjen leikis, og godt nytt år

    Nordfra kan jeg melde om god varme fra 800L, og det trenges visst fremover en stund:). Den spiller meeget bra, og med et mye bredere lydbilde enn det noen gang har vært her iallfall. Også krefter i bøtter og spann. Må jo også få takke for at jeg fikk komme for en hyggelig prat og tyvlytt på systemet ditt. Det satte såpass spor, at det sikkert nok vil vise seg å bli noe kostbart etter hvert:cool:. Langt over hva jeg tidligere har hørt noen plasser, så siden da har tankekverna hatt noe å jobbe med. Får se hva det blir til etter hvert, men fikk jo litt å strekke meg mot. Ikke minst har jeg mange trinn som må klatres på kunnskapsstigen for å få til noe som er i samme gata.

    God helg
    Calaf
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Go hælg sjøl :)
    Alltid morro med besøk og kan jeg berike lytte opplevelsen er det bare en bonus. Og jeg liker å spre Holton lyden utover landet, den fenger de fleste.
    Bare å skrike ut om jeg kan bistå senere i oppgraderings runden :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Begyner å nerme seg med den modifiserte 500V1 også, mangler non motstander og litt mere lodding :)

    image.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har et lite overskudd av trafoer med 2x25volt sekundær. Hvilke forsterkere er verdt å bygge med denne spenningen ?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Du kan koble dem om til 1x50. Hvis du har 2 så er det en til hver ensretterbro så har du 2x 70 Vdc
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Du kan koble dem om til 1x50. Hvis du har 2 så er det en til hver ensretterbro så har du 2x 70 Vdc
    Jeg har 2 stk 630v. Kobbler jeg bare de to ledniger jeg vanligvis bruker til nullvolt sammen for å få 1x50v ?
    50v er fint til 500 kort og funker med 80v kondiser som jeg har noen til overs av.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Du kan koble dem om til 1x50. Hvis du har 2 så er det en til hver ensretterbro så har du 2x 70 Vdc
    Jeg har 2 stk 630v. Kobbler jeg bare de to ledniger jeg vanligvis bruker til nullvolt sammen for å få 1x50v ?
    50v er fint til 500 kort og funker med 80v kondiser som jeg har noen til overs av.
    Yes du kobler bare de 2 midterste sammen.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Ja eller 2 broer for mindre Rippel. En til hver trafo. Så kobler du + fra en sammen med - fra den anden og gerne så tæt på forstærker modulet som muligt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Johnny det er pice of cake. Min allerførste for 38 år siden var faktiskt pænere. Jeg anser det ikke for at være det vigtigste. DEn første var en Ny elektronik klasse A på 30 W. Ledningsføringen var skjult ligesom her. Hvad jeg ikke vidste var at grundet dårligt printudlæg brummede den. Det kostede 4 ombygninger inden jeg opdagede det var et dårligt print. Så det er nok det som sidder i baghovedet. Når lokket er på ser ingen det. Lidt ligesom når man har nymalet og man ser de mindste fejl. Efter nogen tid ser man ingenting.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Hei

    Når lokket er på ser ingen det.
    Ja, det er jo også en tankegang......men vær varsom med den da......alt lim kan jo lett løsne....
    Lyden er sikkert fabelaktig :rolleyes:

    Johnny det er pice of cake
    Show me, show me ! Venter i spenning !

    Nej det lim jeg bruger har ALDRIG løsnet. Nå anyway vil ikke ødelægge leikis fine tråd.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Nu har du ikke byttet rundt på den røde og den blå ledning til indgangstrinnets forsyning?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden jeg var så flink i går å ved et uhell nullstilte hele MiniDSP, så starter jeg på ny frisk i dag å stille inn hele sjiten.
    Det spillte egentlig veldig bra før jeg kødda det til, men det er helt sikkert rom for å stille det inn bedre. Jeg later som jeg er positivt innstillt :p

    Verste jobben er å få basser og subber til å spille bra sammen og få kontroll på den 47 hz peaken som er romrelatert. Jeg deler subber og bassene i det området.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var ribbene til 50L ampen på plass, bare de jævla 50L kortene kunne kommet snart. Gleder meg virkelig til å få testa denne forsterkeren etter jeg hørte hva 20L ampen leverte.

    image.jpg
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei Leikis :)

    Er kjøleprofilene "full size" , eller fra "mini Pass" kabinettene ?

    Mvh.

    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Holder sikkert i massevis :). Jeg lurte bare om du hadde handlet løse "full size" (ferdig eloksert) fra Douk, og hva du evt. måtte ha betalt for de.
    Ikke noe annet jeg lurte på :). Skal du bruke kabinettet også ?

    Mvh.
    Johnny
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei :)

    Holder sikkert i massevis :). Jeg lurte bare om du hadde handlet løse "full size" (ferdig eloksert) fra Douk, og hva du evt. måtte ha betalt for de.
    Ikke noe annet jeg lurte på :). Skal du bruke kabinettet også ?

    Mvh.
    Johnny
    Har ikke noe kabinett, de ble solgt begge to. Så jeg må skaffe noe å sette ribbene på :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Ehhh.....Regner med at du solgte kabinettene med ribber ?
    Har du kjøpt løse "mini" ribber ?

    Mvh.
    Johnny
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt nye planer for hifien. Infinity Emim tårna må få seg en Emim til på hver siden slik at det blir 9 pr side. Dette hovedsakling på grunn av at jeg ønsker å 3 i serie i stedet for 4 som jeg har nå. 3 i serie gir også rett nivå i forhold til det passive filteret til Emit diskanten.
    Og jeg må i den forbindelse lage nye baffler til Emim. Skulle gjerne ønsket meg noe som ser litt bedre ut en de jeg bruker nå.
    Kom gjerne med tips eller forslag til en fin baffle som ikke er for vanskelig å bygge :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Åja dæven, det kommer et par slike i heimen :)

    Klipsch Forte II.
    Hva jeg skal med de, vet ikke. Men morro å prøve, sånne har stått på to do listen lenge.
    De kommer nokk til å få et nytt hjem etterhvert så det er bare å tinge seg på :cool:

    image.jpeg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt mekking på en bestillings Holton 500L

    Skruv limt en tykk alu plate i front for å feste trafoer i. Trafoer er 2 stk Noratel 1000VA 2x50v, audio versjon seff :)
    Lakt på flere lag asfalt plate mot bunnplata som trafoene kan få hvile seg litt på.

    Kondisbank er Holton sine PSU-Three, med Elna 10000uF 80V kondiser. Og selvsakt et PowerOne kort, softstart, dc vakt, og lavspennings bryter funksjon.

    Og jeg kjører på med plexi plate under PSU og PowerOne kort for att det skal se litt finere ut med litt skjulte kabler :)
    Etter et spark i ræva fra smeltelimpolititet er bygg toleransene skjerpet inn :D

    image.jpg
    image.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Hvad bruger du smeltelim til? Tør jeg ikke bruge vil jeg sige.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn