Politikk, religion og samfunn Legalisere Cannabis?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Om det skal legaliseres, bør det i hvert fall innføres aldersgrense på 25 år. Gidder ikke å finne fram studiene på det, men det handler om hjernens utvikling.
    Videre kjenner jeg flere som det har gått dårlig med i livet. Om de allerede var disponert for det harde liv kan jo diskuteres, men cannabis hjalp dem i hvert fall ikke.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Om det skal legaliseres, bør det i hvert fall innføres aldersgrense på 25 år. Gidder ikke å finne fram studiene på det, men det handler om hjernens utvikling.
    Videre kjenner jeg flere som det har gått dårlig med i livet. Om de allerede var disponert for det harde liv kan jo diskuteres, men cannabis hjalp dem i hvert fall ikke.
    Slik er det med alkohol også.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.946
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hva skyldes denne aldeles rørende omtanken for ungdoms frihet til å bruke narkotika?

    Rent så man må tørke en tåre.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.243
    Antall liker
    5.205
    Det handler vel om å ville behandle folk som medmennesker. Lite som sementerer utenforskap som å bli slengt på glattcella, særlig når du ikke har gjort noen fortred.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.946
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det handler vel om å ville behandle folk som medmennesker. Lite som sementerer utenforskap som å bli slengt på glattcella, særlig når du ikke har gjort noen fortred.
    Alkurat det kan jeg være enig i. Men det betyr ikke det samme som at legalisering er veien å gå. Det beste bør være å motarbeide rekruttering.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.243
    Antall liker
    5.205
    Hva er målet for denne "veien å gå"?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.946
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hva er målet for denne "veien å gå"?
    Målet mitt er at ungdom ikke skal rekrutteres til noe som senere kan medføre at de blir sterkt belastede brukere. Derfor bør middelet være mer inkludering, bedre fritidstilbud, bedre psykisk helsevern.

    Det virker som vi begge tenker på ungdoms vei og vel, men med ulike virkemidler. Det er en holdning jeg respekterer, selv om jeg ikke er enig.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.243
    Antall liker
    5.205
    Det går an å være uenig i hva som legitimerer straff og maktbruk fra myndighetene mot enkeltpersoner, men at man bør søke å begrense skadefølgene av bruk av rusmidler burde vel de fleste være omforent om (selv om min mening i tråd med nesten all forskning på området tilsier at skadefølgene av strafferegimet langt overgår skadefølgene av rusmiddelbruken i seg selv).

    For et av de skadeligste rusmidlene, har man for lengst funnet ut at strengt regulert legal omsetning er "veien å gå"; det begrenser tilgangen og muliggjør innføring av en lang rekke regulerende mekanismer som gjør omsetningen og bruken mer kontrollert. Men for alle andre rusmidler, hvorav de aller fleste er langt mindre skadelige enn dette ene, så er det plutelig helt en helt annen logikk og ikke minst et helt annet menneskesyn som skal gjelde. Det gir ikke så mye mening.
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg til det blir lov jeg! Da skal jeg ta meg ei bønne i ny å ne å kose meg gløgg 😃 Alt skal kontrolleres og bestemmes. Vi skal betale i dyre dommer for strøm og drivstoff mens pengene renner inn og politikerne misbruker ditt og datt, men VI skal ikke få lov å røyke en liten joint uten å bli kriminelle, piss meg i øre herr statsminister 😂😂
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Man er rimelig tett i pappen når man røyker på rekruttskole, sorry å si det altså. Når man er på rekruttskolen så "eier" staten/forsvaret deg og det står i en egen klausul at man skal holde seg unna ulovlige substanser. Når man ikke følger regler/lover så får det jo konsekvenser. Forsvaret kan på hvilket som helst tidspunkt be de som tjenestegjør avlegge pisseprøve, 0-toleranse for slikt. Til og med narkohunder som leter etter slikt når alle er lina opp med bagasjen sin når man møter opp der. Om man ikke klarer å holde seg unna et år, så burde man kanskje tenke over hvor avhengig man faktisk er?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Man er rimelig tett i pappen når man røyker på rekruttskole, sorry å si det altså. Når man er på rekruttskolen så "eier" staten/forsvaret deg og det står i en egen klausul at man skal holde seg unna ulovlige substanser. Når man ikke følger regler/lover så får det jo konsekvenser. Forsvaret kan på hvilket som helst tidspunkt be de som tjenestegjør avlegge pisseprøve, 0-toleranse for slikt. Til og med narkohunder som leter etter slikt når alle er lina opp med bagasjen sin når man møter opp der. Om man ikke klarer å holde seg unna et år, så burde man kanskje tenke over hvor avhengig man faktisk er?
    Flott leksjon 😃 Hvor gammel er man som regel når man er i rekrutten? 🤔 Har du aldri vært "tett i pappen"? 😁
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Flott leksjon 😃 Hvor gammel er man som regel når man er i rekrutten? 🤔 Har du aldri vært "tett i pappen"? 😁
    Tett i pappen er man jo ofte, men ikke så heltett. :D
    Man er vel minst 18-19 år, og ofte irundt 25 år + også på rekrutten. Rekrutten varer ikke veldig mange uker heller..

    For enkelte så burde man høyet aldersgrensen, ikke bare for alkohol men også for stemmerett, førerkort etc.. Man er ikke voksen nok til å faktisk ta konsekvensene ved et valg man tar virker det som. Slike saker blir gjerne sivil rett og havner på rullebladet, ettersom man har gjort et såpass dårlig valg at man får avskjed fra forsvaret. I militær rett så blir dette slettet den dagen man dimmer fra det militære rullebladet, det militære rullebladet gjelder ikke i det sivile. Dette blir man også gjort veldig klar over i oppstarten på rekrutten.
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Tett i pappen er man jo ofte, men ikke så heltett. :D
    Man er vel minst 18-19 år, og ofte irundt 25 år + også på rekrutten. Rekrutten varer ikke veldig mange uker heller..
    Jeg tenker at det mennesklig å gjøre feil valg, spesielt når man er yngre. Var selv i militæret når jeg var yngre og gjorde mye dumt, røyka ikke joint men surr å rør blei det.

    Jeg tenker det er veldig lett å være tett i pappen når man er yngre, og lett å sitte her å mene andre er tett i pappen når man er eldre :D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.436
    Jeg tenker at det mennesklig å gjøre feil valg, spesielt når man er yngre. Var selv i militæret når jeg var yngre og gjorde mye dumt, røyka ikke joint men surr å rør blei det.

    Jeg tenker det er veldig lett å være tett i pappen når man er yngre, og lett å sitte her å mene andre er tett i pappen når man er eldre :D
    Kanskje bl.a. derfor man bør være litt restriktive angående tilgangen til narko?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenker at det mennesklig å gjøre feil valg, spesielt når man er yngre. Var selv i militæret når jeg var yngre og gjorde mye dumt, røyka ikke joint men surr å rør blei det.

    Jeg tenker det er veldig lett å være tett i pappen når man er yngre, og lett å sitte her å mene andre er tett i pappen når man er eldre :D
    Når jeg var yngre så syntes jeg folk oftere var tette i pappen enn nå. Men ja, ung og dum er jo lov det. Uansett så blir det ofte konsekvenser av feil valg, man kan bli full og gjøre dumme ting men fylla kan man aldri skylde på, da man uansett må følge konsekvensene når man er blitt edru. Mange ganger jeg er blitt for full og gjort ting jeg har angret på, men det heller nok heller mer den positive veien at jeg har gjort morsomme ting jeg ikke har angret på i fylla. :) Man trenger heller ikke være full for å gjøre dumme ting..
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje bl.a. derfor man bør være litt restriktive angående tilgangen til narko?
    Tilgangen er ikke problemet :) Som jeg sa til noen foreldre (vennepar av mine foreldre) når di var litt bekymret for at sønnen skulle begynne å drikke tidlig når han begynte på ungdom skolen. Jeg sa at de skulle helle følge med på hasj og lukt av det, og at det var mye lettere og få tak i hasj på UNGDOMS skolen enn øl. Det trodde de ikke noe særlig på, synd trist leit for dem. De kom til meg å sa senere at de skulle hørt på meg(Jeg var 18år på tidspunktet). Men det går bra med sønn dems nå og er i full jobb og har klart seg bra :)

    Dette er godt ute på landet også :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Gleder meg til det blir lov jeg! Da skal jeg ta meg ei bønne i ny å ne å kose meg gløgg 😃 Alt skal kontrolleres og bestemmes. Vi skal betale i dyre dommer for strøm og drivstoff mens pengene renner inn og politikerne misbruker ditt og datt, men VI skal ikke få lov å røyke en liten joint uten å bli kriminelle, piss meg i øre herr statsminister 😂😂
    Kaboom, der kom det et eksempelinnlegg som jeg ikke er i tvil om at for mange legaliseringstilhengere både gjenspeiler og er det REELLE og EGENTLIGE motivet for ønsket om legalisering av cannabis (og for så vidt også en del andre substanser, ut fra hva jeg her registrert tidligere i tråden).
    Det gjenspeiler først og fremst en ganske stor egeninteresse og egensentrering - say no more.
    Omtanken for dem som kanskje kunne fått nyte godt av medisinsk cannabis i medisinsk behandling, f eks smertelindring, er borte som dugg for sola.
    Hvis man så sammenholder det med en vesentlig del av innholdet og budskapet i @Lars_Eriks argumentasjon mot legalisering, blir det overhodet ikke vanskelig å forbli motstander av legaliseringen vi diskuterer.

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Omtanken for dem som kanskje kunne fått nyte godt av medisinsk cannabis i medisinsk behandling, f eks smertelindring, er borte som dugg for sola.
    Litt av greia jeg har forsøkt å si her i tråden allerede, medisinsk cannabis får man allerede i Norge på resept i samtråd med lege. Hvorfor skal man da legalisere mer av det? De som får resept på det får allerede hjelp og kan bruke det som smertelindring. Eneste grunn til enda mer legalisering enn det som eksisterer allerede er jo bare for å ruse seg, noe man visstnok ikke kan på medisinsk cannabis..
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Kaboom, der kom det et eksempelinnlegg som jeg ikke er i tvil om at for mange legaliseringstilhengere både gjenspeiler og er det REELLE og EGENTLIGE motivet for ønsket om legalisering av cannabis (og for så vidt også en del andre substanser, ut fra hva jeg her registrert tidligere i tråden).
    Det gjenspeiler først og fremst en ganske stor egeninteresse og egensentrering - say no more.
    Omtanken for dem som kanskje kunne fått nyte godt av medisinsk cannabis i medisinsk behandling, f eks smertelindring, er borte som dugg for sola.
    Hvis man så sammenholder det med en vesentlig del av innholdet og budskapet i @Lars_Eriks argumentasjon mot legalisering, blir det overhodet ikke vanskelig å forbli motstander av legaliseringen vi diskuterer.

    mvh
    Proffen
    Hva mener du?? medisinsk cannabis er da lov! Min far med MS bruker dette å får det på resept.

    Omtanken for dem som kanskje kunne fått nyte godt av medisinsk cannabis i medisinsk behandling, f eks smertelindring, er borte som dugg for sola.
    Ikke legg ord i munnen min, å jekk deg ned 5 hakk :) Klovn
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Trodde det var åpenbart at det var legalisering for å ta seg en joint :ROFLMAO: Legalisering som medisin er jo her.. kansje du ikke følger med i timen mr @Proffen.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da blir det hele jo bare så meget enklere!
    At man skal tillate noe for at hobbyrøykere 6skal kunne "kose" seg med en joint, er jo overhodet ikke forenelig med å redusere tilgangen for de mange som ikke vil kunne mestre en slik tilgang.
    Som @lars_erik har vært inne på, skal og bør målet være at tilgangen til skadelige rusmidler holdes på et så lavt nivå som mulig, og at man ikke åpner muligheten for rekruttering til rusverdenen mer enn dagens tilstand.

    Og @Alek264: Diskuter sak! Hold deg for god til personangrep!

    mvh
    Proffen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.946
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da blir det hele jo bare så meget enklere!
    At man skal tillate noe for at hobbyrøykere 6skal kunne "kose" seg med en joint, er jo overhodet ikke forenelig med å redusere tilgangen for de mange som ikke vil kunne mestre en slik tilgang.
    Som @lars_erik har vært inne på, skal og bør målet være at tilgangen til skadelige rusmidler holdes på et så lavt nivå som mulig, og at man ikke åpner muligheten for rekruttering til rusverdenen mer enn dagens tilstand.

    Og @Alek264: Diskuter sak! Hold deg for god til personangrep!

    mvh
    Proffen
    Nettopp. Jeg har en ganske berettiget mistanke om at dett egentlig mest av alt dreier seg om å få ha jointen sin i fred. Noe er helt uforenlig med mine prinsipper rundt narkotika. Prinsippet må, og skal være, at narkotika er noe som skal bekjempes.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da blir det hele jo bare så meget enklere!
    At man skal tillate noe for at hobbyrøykere 6skal kunne "kose" seg med en joint, er jo overhodet ikke forenelig med å redusere tilgangen for de mange som ikke vil kunne mestre en slik tilgang.
    Som @lars_erik har vært inne på, skal og bør målet være at tilgangen til skadelige rusmidler holdes på et så lavt nivå som mulig, og at man ikke åpner muligheten for rekruttering til rusverdenen mer enn dagens tilstand.

    Og @Alek264: Diskuter sak! Hold deg for god til personangrep!

    mvh
    Proffen
    Diskuter sak? Du dro meg inn en en gruppe som ikke bryr seg om medmennesker uten å vite noe som helst annet enn at hadde det vært lov hadde jeg tatt meg en blås. Å du bruker MEG som eksempel på en gruppe mennesker som du mener er egoister som ikke tenker på andre fordi du TROR de bare tenker på å bruke cannabis.

    Så om du ikke da tåler en liten klovne kommentar så får du grine litt til noen oppe i systemet å få det fjernet.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Tror ikke du skal generalisere dette (heller).
    Jeg er for legalisering, for å redusere kriminell virksomhet rundt omsetning, som igjen…. som jeg har nevnt tidligere. Har selv prøvd å røyke 2 ganger, for snart 40 år siden - og har ingen planer om å prøve igjen, selvom det skulle bli lovlig.
    Dessuten - det er mange mekanismer man kan benytte for å begrense tilgangen, selvom man gjør det til lovlig vare.

    Forebygging er også så mangt.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Diskuter sak? Du dro meg inn en en gruppe som ikke bryr seg om medmennesker uten å vite noe som helst annet enn at hadde det vært lov hadde jeg tatt meg en blås. Å du bruker MEG som eksempel på en gruppe mennesker som du mener er egoister som ikke tenker på andre fordi du TROR de bare tenker på å bruke cannabis.

    Så om du ikke da tåler en liten klovne kommentar så får du grine litt til noen oppe i systemet å få det fjernet.
    Har overhode ikke brukt eller vært ufin mot DEG på noen som helst måte.
    Derimot har jeg brukt essensen i det du skriver, fordi det langt fra er første gang at disse synspunktene og prioriteringene kommer til syne i denne tråden. Da blir det plutselig noget ganske annet.
    Jeg har heller ikke sagt at jeg tror de bare tenker på fyre en joint, men at det kommer som pri 1 - hvilket jeg synes er forkastelig.
    Den siste setningen din taler vel for øvrig for seg selv, så den skal jeg ikke kommentere ytterligere.....

    mvh
    Proffen
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har overhode ikke brukt eller vært ufin mot DEG på noen som helst måte.
    Derimot har jeg brukt essensen i det du skriver, fordi det langt fra er første gang at disse synspunktene og prioriteringene kommer til syne i denne tråden. Da blir det plutselig noget ganske annet.
    Jeg har heller ikke sagt at jeg tror de bare tenker på fyre en joint, men at det kommer som pri 1 - hvilket jeg synes er forkastelig.
    Den siste setningen din taler vel for øvrig for seg selv, så den skal jeg ikke kommentere ytterligere.....

    mvh
    Proffen
    Hvorfor tror du at det kommer som første pri? Jeg syntes synspunkter og prioriteringer ikke går hånd i hånd. Du kammer over en grei mengde mennesker med ditt syn på dette, men det er nok langt ifra sannheten.

    Jeg likte godt den siste setningen min jeg, jeg bare sier det som det er og baker det ikke inn i noe jeg kan diskutere meg ut av som mange andre gjør her på sentralen. Om du ble krenktet på noen måte så er nok det ditt problem :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Kaboom, der kom det et eksempelinnlegg som jeg ikke er i tvil om at for mange legaliseringstilhengere både gjenspeiler og er det REELLE og EGENTLIGE motivet for ønsket om legalisering av cannabis (og for så vidt også en del andre substanser, ut fra hva jeg her registrert tidligere i tråden).
    Det gjenspeiler først og fremst en ganske stor egeninteresse og egensentrering - say no more.
    Omtanken for dem som kanskje kunne fått nyte godt av medisinsk cannabis i medisinsk behandling, f eks smertelindring, er borte som dugg for sola.
    Hvis man så sammenholder det med en vesentlig del av innholdet og budskapet i @Lars_Eriks argumentasjon mot legalisering, blir det overhodet ikke vanskelig å forbli motstander av legaliseringen vi diskuterer.

    mvh
    Proffen
    Hva så om noen ønsker å legalisere cannabis for å bruke det selv? Det er ikke noe mindre nobelt enn at du vil at whiskyen du sitter og tyller i deg fortsatt skal være lovlig. 🤡
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Skal vedde for at de argeste mostanderne mot legalisering av cannabis ikke er avholds når det kommer til alkohol selv.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Skal vedde for at de argeste mostanderne mot legalisering av cannabis ikke er avholds når det kommer til alkohol selv.
    Skal vedde på at de fleste som røyker cannabis, også drikker alkohol i tillegg.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Er det noen her som nyter alkohol som ikke har vært fulle, og kanskje kjørt med promille, brukt vold eller gjort andre ting de angrer på?
    [/QUOTE]

    Full har jeg vært, ikke ofte og jævlig lenge siden nå! ( Flere tiår! ) Men kjørt med promille? NEI! Brukt vold i fylla? NEI! Gjort andre ting man nagrer på? Muligens? I beruset tilstand sjekka jeg opp ei som jeg ble gift med en gang, ikke det lureste jeg har gjort! Men å skylde på alkoholen? NEI!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Skal vedde på at de fleste som røyker cannabis, også drikker alkohol i tillegg.
    Kan hende, men jeg tror ikke nødvendigvis det stemmer.

    Uansett virker det ekstremt hyklersk at folk som liker å drikke alkohol hyler opp om å forby et alternativt rusmiddel som beviselig er mindre skadelig enn hva de selv bruker med god samvittighet.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.219
    Antall liker
    3.735
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Full har jeg vært, ikke ofte og jævlig lenge siden nå! ( Flere tiår! ) Men kjørt med promille? NEI! Brukt vold i fylla? NEI! Gjort andre ting man nagrer på? Muligens? I beruset tilstand sjekka jeg opp ei som jeg ble gift med en gang, ikke det lureste jeg har gjort! Men å skylde på alkoholen? NEI!
    [/QUOTE]

    Så fint for deg, men jeg tror du tilhører mindretallet
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.946
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette minner mer og mer om "hvorfor får ikke jeg røyke jointen min i fred", mens man prøver å argumentere med "alkohol er lov".

    Da foreslår jeg at dere holder dere til alkohol, og slutter å bruke "frihet for de unges egne valg" som argument. Det er temmelig lett å gjennomskue hva som egentlig ligger bak.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hva så om noen ønsker å legalisere cannabis for å bruke det selv? Det er ikke noe mindre nobelt enn at du vil at whiskyen du sitter og tyller i deg fortsatt skal være lovlig. 🤡
    Så hvis det var forbud mot alkohol, ville da plutselig ønsket om legalisering av cannabis bli borte vekk som ved et mirakels....? DET måtte jo ha vært det aller beste alternativet, for da finnes ingen av de skadelige rusmidlene......
    Kan hende, men jeg tror ikke nødvendigvis det stemmer.

    Uansett virker det ekstremt hyklersk at folk som liker å drikke alkohol hyler opp om å forby et alternativt rusmiddel som beviselig er mindre skadelig enn hva de selv bruker med god samvittighet.
    Beviselig? Kjøper overhodet ikke den!
    Dette er ellers en tråd der man skal diskutere legalisering av cannabis.
    Å hyle opp så jælma om at man skal få fyre en joint fordi andre drikker alkohol, det blir jo bare fjernt - nesten litt sånn "urettferdig i barnehageverdenen".........

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Så hvis det var forbud mot alkohol, ville da plutselig ønsket om legalisering av cannabis bli borte vekk som ved et mirakels....?


    Beviselig? Kjøper overhodet ikke den!
    Dette er ellers en tråd der man skal diskutere legalisering av cannabis.
    Å hyle opp så jælma om at man skal få fyre en joint fordi andre drikker alkohol, det blir jo bare fjernt - nesten litt sånn "urettferdig i barnehageverdenen".........
    mv
    Proffen
    Nei, hvorfor skulle det bli borte? Men når man ønsker å opprettholde et forbud mot et rusmiddel som beviselig er mindre skadelig enn alkohol vitner det om en inkonsekvens som skriker etter å bli påtalt. :)

    Apropos barnehageverden... å liksom skulle mistenkeliggjøre alle som er for legalisering som "hasjhuer" er jo skikkelig voksen argumentering. :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn