lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Fantastisk hyggelig sted! Vi var der i høst og mat, vin og service var utmerket.

    Håper dere hygger dere riktig!
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk hyggelig sted! Vi var der i høst og mat, vin og service var utmerket.

    Håper dere hygger dere riktig!
    Ja, det her var hygge på høyt nivå.. Fantastisk mat og ikke minst drikke. Store velfylte glass.. Kokken gikk også mellom bordene og snakket med oss.. Frister til gjentagelse dette i disse naturskjønne omgivelsene..

    Første rett var pastinakksuppe med skalldyr
    DSC_0199.jpg


    Så fikk vi saltet elg bog (var en av de beste rettene)
    DSC_0200.jpg


    Så var det rødbet marinert skrei med blåskjell (veldig godt det og..)
    DSC_0201.jpg


    Hovedkjøttrett var lårfilet av hjort i en supergod rødvinssaus..
    DSC_0204.jpg


    Dessert var en himmelsk brownie sjokoladekake.. Så nå er det hjem til en mager uke for å rette på dette igjen.. ;)
    DSC_0205.jpg


    Mvh
    lassemann :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Supert å høre Lassemann. Dine betraktninger sammenfaller med våre. De var helt utrolig rause her, og maten var super.

    Kan ellers anbefale Bjertorp Slott. Lenger unna og kjedeligere veier (krever i hvert fall nøye planlegging for å unngå rette strekk og fotobokser). Porsjonene er mindre rause. Større sted, mer «proft» men mindre hjemmekoselig. Men selve stedet Bjertorp er hinsides flott og absolutt verdt et besøk. Håper det er i orden om jeg spamer litt:

    C2D779A7-2860-498F-A544-E8AB6A7691EF.jpg


    D604936C-93CC-4F69-914F-6CED35A14B31.jpg


    B4BEDF16-35C5-45D5-8A85-11FB35721F2A.jpg


    A69C1E54-AA44-487A-AA73-A7FC7CDCCB90.jpg
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Supert å høre Lassemann. Dine betraktninger sammenfaller med våre. De var helt utrolig rause her, og maten var super.

    Kan ellers anbefale Bjertorp Slott. Lenger unna og kjedeligere veier (krever i hvert fall nøye planlegging for å unngå rette strekk og fotobokser). Porsjonene er mindre rause. Større sted, mer «proft» men mindre hjemmekoselig. Men selve stedet Bjertorp er hinsides flott og absolutt verdt et besøk. Håper det er i orden om jeg spamer litt:

    Vis vedlegget 534948

    Vis vedlegget 534950

    Vis vedlegget 534952

    Vis vedlegget 534954
    Ja, turen har stått til all forventning. Fruen har ved flere anledninger nevnt Bjertorp Slott. Det ser jo gedigent og flott ut. Vi kunne gjerne ønsket oss en tur dit også etterhvert. Målet er vel et par slike turer i året.. Dalsland er uansett rikt på opplevelser. Dagens hjemtur gikk via Håverud og tilbake til Nøssemark med kabelferge over Stora Le.. Nå har sjåføren jekket seg en svensk IPA med godkjent styrke.. Heia Sverige!! ;)

    DSC_0214.jpg


    DSC_0216.jpg


    DSCPDC_0003_BURST20190324150806368_COVER.jpg


    Mvh
    lassemann
     
    Sist redigert:

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Sitter og fordøyer helgens tur med litt stille musikk.. Musikk klubben til Kirkelig Kulturverksted er fortsatt oppe og går, og den lille hvite konvolutten som kommer derfra er som regel et stort høydepunkt her i vinduet.. Nå nytes siste tilskuddet som jeg synes fortjener litt oppmerksomhet. Truede instrumenter som her; obo, fagott, harpe og orgel spiller meget vakre norske toner. Anbefales herfra! Det utdannes knapt personer som kan føre disse instrumentene videre.. Dette er uansett vakker musikk med utrolig god rominformasjon i opptaket.. :)

    DSC_0218.jpg
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    EAR 834 riaa er loddet i sammen i kveld.. NOS kopplings kondensatorer sammen med Kina print.. Kostnad tilsammen under 300,- Skal prøves ut i DPA preamp med 6N2P-EV rør.. Gleder meg.. ;)

    DSC_0239.jpg


    Mvh lassemann
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, i kveld ønskes regnet velkommen.. Tas i mot sammen med en DIY IPA, 7.9 hester.. At noe kan bli så godt!?

    DSC_0326.jpg


    God helg!

    Mvh
    lassemann
     

    Vedlegg

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Mmm, gleder oss til indrefilet av svin i fri fantasi.. Fylt med rød pesto, feta og italiensk Salami Finocchio.. Vin egnet finner vi snart frem.. Tilbehør blir aroma champignon med ramsløk.. Fin kveld og god helg! ;)

    DSC_0402.jpg


    Mvh
    lassemann
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det hytta i kveld.. Her er det avslappende og vakkert.. ;)
    DSC_0502.jpg

    Screenshot_20190626-223436.jpg

    Mvh lassemann
     
    Sist redigert:

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Takker for hilsner i anledning min halvt århundre bursdag.. Det er jo bare et tall.. Dagen har vært til fri disposisjon og det fine været har bidratt til lengre kjøreturer uten hatt.. ;)

    Nu nytes godsakene.. ;)

    DSC_2940.jpg


    DSC_0508.jpg


    Mvh lassemann
     
    Sist redigert:

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Nam, nam.. Med denne vil Stilton blomstre og omvendt..

    God lørdag :)

    DSC_0510.jpg


    Mvh lassemann
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Et spontanbesøk hos Lassemann, og Siw på Hvaler i formiddag. Et fabelaktig sted for hygge, og rekreasjon. Ikke at Lassemann lå på latsiden. Her var nytt bad, med toalett innstallert, og nytt prosjekt med 4 soverom, i stedet for 2, er i anmarsj.

    IMG_20190809_131230.jpg



    IMG_20190809_131156.jpg



    IMG_20190809_112119.jpg



    IMG_20190809_131949.jpg



    IMG_20190809_131820.jpg


    Selvfølgelig stod det forsterkere til oppgradering også.


    IMG_20190809_130123.jpg



    Byttet til potmeter av bedre kvalitet.


    IMG_20190809_130218.jpg



    Hytta4.jpg


    Takk for titten, og fortsatt riktig god ferie.


    /Ruby:)
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det er nydelig der ute. Nyt været og fraværet av Gylne Tider i kvelf. I morgen hevner Vår Herre seg med storm.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det med fjernkontroll på DPA preen lassemann? Og ja, enig med Ruby... Lekkert der ut. Kos dere :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Et spontanbesøk hos Lassemann, og Siw på Hvaler i formiddag. Et fabelaktig sted for hygge, og rekreasjon. Ikke at Lassemann lå på latsiden. Her var nytt bad, med toalett innstallert, og nytt prosjekt med 4 soverom, i stedet for 2, er i anmarsj.

    Vis vedlegget 549759


    Vis vedlegget 549760


    Vis vedlegget 549761


    Vis vedlegget 549762


    Vis vedlegget 549763

    Selvfølgelig stod det forsterkere til oppgradering også.


    Vis vedlegget 549764


    Byttet til potmeter av bedre kvalitet.


    Vis vedlegget 549765


    Vis vedlegget 549767

    Takk for titten, og fortsatt riktig god ferie.


    /Ruby:)
    Veldig hyggelig med besøk Trond og for noen flotte bilder! Vi nyter dagene her ute i havgapet uten TV og hifi faktisk.. Forsterkeren er en DPA linje preamp som hadde fjernkontroll med blå ALPS. Eieren ville som meg sette inn ALPS Black Beauty som kanskje er mest kjent i preampene til Macintosh. DPA er en av de bedre preampene jeg har hørt.. Men det er nå min mening.. ;)

    Uka går mot slutten og neste går turen til Bergen og et besøk hos Karmana står på tapetet.. Vi gleder oss.. :)

    DSC_0755.jpg


    Mvh lassemann
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gleder oss til dere kommer innom, lassemann! Dessverre er haifaien i ventemodus, men får kompensere med å lete bakerst i vinskapet :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, DPA er som sagt noe av det bedre som har havnet her i vinduet. Det spiller musikk av det gamle analoge lydbildet. 211 PSE med sine 45 watt klasse A og 90 kg dødvekt samlet er jo rene galskapen.. Men de gale har det jo som sagt godt.. ;) Fikk fra Brasil endelig tak i perfekte E280F Siemens rør til inngangen på disse blokkene. Er ikke mange igjen av disse, men nå har jeg tre gode par så da har jeg ut min levetid..

    Siemens er også nå godt innstallert i kjøkkenet i form av en koketopp. Studioline er en high end versjon med sonefri induksjon.. Uvant, men her må en hobby kokk på skolebenken igjen. Skjerm med oppskrifter og WIFI tilkopling er nytt for far.. Testes ut i dag med god musikk i bakgrunnen..

    DSC_0791.jpg


    DSC_0790.jpg


    Mvh
    lassemann
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Skikkelig god feelgood tråd med masse flotte bilder! :)

    DPA virker spennende, men er dette noe som fortsatt produseres? Nettsiden virker veldig ut datert og ei heller har så mange produkter.

    -Stein Ivar
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelig god feelgood tråd med masse flotte bilder! :)

    DPA virker spennende, men er dette noe som fortsatt produseres? Nettsiden virker veldig ut datert og ei heller har så mange produkter.

    -Stein Ivar
    Hei Stein Ivar! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det settes pris på.. :)

    DPA står for Denes Peter Audio og er en smal produsent i Budapest i Ungarn. Han produserer nå kun i liten skala hjemmefra. Begynner å bli en aldrende kar så de store tunge produktene lager han ikke lenger, rett og slett pga vekt og håndtering. Preamp og mindre effekt trinn er fortsatt i en begrenset produksjon. Nøkkelkvaliteten til disse produktene er trafoene som han vikler selv i eget verksted. Strømforskyningene er også godt overdimensjonert. Dette gir gode arbeidsbetingelser for rørene. På preampen spesielt er disse også godt regulert. I min sitter det 5 forskjellige rør. I linja benyttes 6n1p rør som er lett å få tak i og er billig, men kan også benytte 6n6p, ECC88, 6N23P osv..

    Mvh
    lassemann
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig kveld hos Lasse m/familie i går!

    Takk for bistand med helsesjekk av rør og pre. Sjelefred gjør også mye for lydkvaliteten. ;)

    Jeg slutter ikke å imponeres av lyden i stua hos deg. Usikker på om jeg egentlig har hørt noe nevneverdig bedre, strengt tatt. :) At de små klonene henger med når resten av utstyret er i denne klassen, ville jeg ikke trodd om jeg ikke hadde hørt det gjentatte ganger med egne ører. Veldig, veldig bra. Og bassen i rommet.... Misunnelig! ;) Har har du fått imponerende mye ut av sakene.

    Om dette høres ut som skryt og floskler, så er det bare fordi det er SÅ bra. :)

    Og DPA-blokkene er absolutt noen imponerende, dønn ærlige, klumper. Hel ved! Pondus og kontroll i overflod.

    Takk for meg for denne gangen. Kommer tilbake! :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig kveld hos Lasse m/familie i går!

    Takk for bistand med helsesjekk av rør og pre. Sjelefred gjør også mye for lydkvaliteten. ;)

    Jeg slutter ikke å imponeres av lyden i stua hos deg. Usikker på om jeg egentlig har hørt noe nevneverdig bedre, strengt tatt. :) At de små klonene henger med når resten av utstyret er i denne klassen, ville jeg ikke trodd om jeg ikke hadde hørt det gjentatte ganger med egne ører. Veldig, veldig bra. Og bassen i rommet.... Misunnelig! ;) Har har du fått imponerende mye ut av sakene.

    Om dette høres ut som skryt og floskler, så er det bare fordi det er SÅ bra. :)

    Og DPA-blokkene er absolutt noen imponerende, dønn ærlige, klumper. Hel ved! Pondus og kontroll i overflod.

    Takk for meg for denne gangen. Kommer tilbake! :)
    Hyggelig Dazed, at du likte lyden i stua og at vi kunne friskmelde din BAT preamp. Den preampen spilte fantastisk i mine ører og hva du enn gjør så kvitt deg ikke med den! ;)

    Har den siste tiden gått gjennom hele anlegget, først og fremst i forhold til rør. Det er særlig inngangsrøret til DPA blokkene som er sårbart. De som satt der var svake, men nå har jeg klart å skaffe nye E280F pentoder fra Siemens og det gjorde underverker lydmessig. Takker for hyggelig besøk og jeg tar meg gjerne en tur opp til deg ved anledning..

    I kveld skal undertegnede på Sarpsborg festivalen å høre Madrugada og DeLillos live.. Gleder oss litt til det..:)

    God helg!

    mvh
    lassemann
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det skal vi nok få anledning til. :)

    Kos dere på konsert. Været ser ikke så verst ut. :)

    Mistenker at jeg hører både Sivert og Lars herfra også.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen!

    Der planlegges artige prosjekt i kjelleren til haldenseren. Han er rett og slett et unikum av ideer og gjennomføringsevne av disse. De gamle BAT forsterkerne, og da særlig VK60 og VK75 har fått lengre rekreasjonsopphold her. Det gjør dem godt å få litt blodfortynnende og nye rørklaffer. Jeg må jo også ha meg en sånn tenkte haldenseren, og vips så spiller disse vakker musikk i klasse A. Gamle sengebunner i bøk gir en fin ramme, så en tur til blikkenslageren og vi har en seng for rørinstallasjon.. Dette blir varmt, så her tenker han ut at stillegående PC vifter, avhendigheter fra dynga, vil gjøre underverker. Gratulerer, dette ble flott!!

    6c33.jpg


    6c33.1.jpg


    Videre driver undertegnede med sine prosjekter.. Utmåling av GU50 rør til en klasse A, 4 rør pr kanal ting. Blir stor og tung. Spent på hva disse vil klare. Gamle sender rør fra MIG Jagerfly.. Veldig likt KT88, men dette er NOS.. Rørjigg er bygget av haldenseren og tilkoplet AVO MK4 rørtester siden slike sokler ikke er kommersiell vare.

    gu 50.jpg


    GU502.jpg


    Mvh
    lassemann :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.665
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Herlig, Arne er et unikum!
    - og du er ikke langt etter du heller Lasse.....

    :rolleyes:

    /Morten
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen! Vært en stille periode her i vinduet, men ved kjøkkenbordet skjer det stadig ting.. Har en artig stepup på besøk som fortjener litt oppmerksomhet, en Millennium Trippel.. Av en byggekvalitet som man så ofte ikke ser.. Lar bildene tale for seg.. ;)

    DSC_0958.jpg


    DSC_0957.jpg


    DSC_0956.jpg


    DSC_0955.jpg


    Mvh
    lassemann :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn