lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Har som du vet en fetter i Fredrikstad og snakket med Elektronisk Bureau på Horten-messen om en service på platespilleren min. Blir nok en tur til Fredrikstad til våren. Håper det kan kombineres med en glødende opplevelse hos deg.... :)
    Det er klart vi må få til et gjensyn. La oss planlegge en gang på nyåret så får vi til en helg her hos meg.. God mat, vin og musikk kan jo ikke bli bedre! ;):)

    Mvh
    lassemann
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har som du vet en fetter i Fredrikstad og snakket med Elektronisk Bureau på Horten-messen om en service på platespilleren min. Blir nok en tur til Fredrikstad til våren. Håper det kan kombineres med en glødende opplevelse hos deg.... :)
    Det er klart vi må få til et gjensyn. La oss planlegge en gang på nyåret så får vi til en helg her hos meg.. God mat, vin og musikk kan jo ikke bli bedre! ;):)

    Mvh
    lassemann
    Et kinderegg som aldri feiler :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Forsterkere er vel og bra, kanskje til og med bælbra.
    Men å bytte ut de høyttalerne der, i det rommet der...? Skeptisk ;)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Godt å se at 211'ene blir tatt vare på og får en justering. Jeg mener det finnes 5-6 par DPA211 blokker i landet, men ikke alle er hos medlemmer på sentralen. Da snakker vi både SE, PP og PSE som dine er Lassemann. Jeg tenkte jo at dette paret skulle få en tilværelse hos meg sammen en handfull andre amper i DPA familien, men nå blir det altså et nytt sett med hjem i vinter, med en helt annen bestykning. Her et bilde av maken chassi, men dette er en 211 SE variant fotografert i Ungarn,før pakking til en annen kunde. Ser ut som noe fra den kalde krigen, og VU meterne er ekte warszawapaktvare, fra 1983. Mil spec.
    Ellers enig med RODA, høyttalerne må bli!!
    37792896_1933553810008882_7581619752871657472_n.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Har som du vet en fetter i Fredrikstad og snakket med Elektronisk Bureau på Horten-messen om en service på platespilleren min. Blir nok en tur til Fredrikstad til våren. Håper det kan kombineres med en glødende opplevelse hos deg.... :)
    Undertegnede bor et lite kvarter unna Lassemann, så du må muligens sette av en uke i Østfold på vårparten Karmana :rolleyes:
    Bare for å rote det til liksom :cool:
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.621
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Stasjonsmesteren var på visitt her forrige helg og nevnte noe om at mono blokkene dine gjerne ville prøvespille Rockportene mine....... var det noe i det ?........... og hvis så....... erre noen Østfoldingær som skal værra med på tur hit ? :rolleyes:......... går vel an og tromme sammen noen kanskje ?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stasjonsmesteren var på visitt her forrige helg og nevnte noe om at mono blokkene dine gjerne ville prøvespille Rockportene mine....... var det noe i det ?........... og hvis så....... erre noen Østfoldingær som skal værra med på tur hit ? :rolleyes:......... går vel an og tromme sammen noen kanskje ?
    Håper du har heis... De er tunge..:). Men funker sikkert fjell på de høyttalerne dine.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.621
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Stasjonsmesteren var på visitt her forrige helg og nevnte noe om at mono blokkene dine gjerne ville prøvespille Rockportene mine....... var det noe i det ?........... og hvis så....... erre noen Østfoldingær som skal værra med på tur hit ? :rolleyes:......... går vel an og tromme sammen noen kanskje ?
    Håper du har heis... De er tunge..:). Men funker sikkert fjell på de høyttalerne dine.



    Vi greide og få inn høyttalerne så.......... med mindre mono blokkene veier over 250 kg pr stk..... så skal det vel gå greit vil jeg tro :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Stasjonsmesteren var på visitt her forrige helg og nevnte noe om at mono blokkene dine gjerne ville prøvespille Rockportene mine....... var det noe i det ?........... og hvis så....... erre noen Østfoldingær som skal værra med på tur hit ? :rolleyes:......... går vel an og tromme sammen noen kanskje ?
    Tja, jeg vet ikke riktig om jeg får karakterisere meg selv som østfolding Rudi, men jeg tar så gjerne turen bortom hulen din.
    Om du, Lassemann og stasjonsmesteren orker mitt nærvær da?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.621
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Stasjonsmesteren var på visitt her forrige helg og nevnte noe om at mono blokkene dine gjerne ville prøvespille Rockportene mine....... var det noe i det ?........... og hvis så....... erre noen Østfoldingær som skal værra med på tur hit ? :rolleyes:......... går vel an og tromme sammen noen kanskje ?
    Tja, jeg vet ikke riktig om jeg får karakterisere meg selv som østfolding Rudi, men jeg tar så gjerne turen bortom hulen din.
    Om du, Lassemann og stasjonsmesteren orker mitt nærvær da?


    Vi bor begge i øssssfoll nå, så selv om vi er innfløttære så blir vi vel regna som øssfollingær nå.....kanskje ?

    Gikk jo hur bra som helst forrige gang Power'n........ blir enda bedre denne gangen skal du se..... velkommen skal du være.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Her var det mange interessante planer på kryss og tvers.
    Er helt klar for besøksrunder igjen, alt for lenge siden.
    Fruen og undertegnede er igang med å rive kjøkken, nytt leveres om et par uker,
    men i et anfall av overmot er ingen snekker bestilt....

    Så når VI har et "presentabelt" hjem igjen, er et åpent spørsmål.
    Desto hyggeligere å dra til andre da... :rolleyes:

    Men jeg sporer av, vi prøver og skrangle sammen en tur med amper (og ht'er?) i bagasjen til Rudi
    i en nær fremtid vel, så ser vi hvilke andre det passer for.

    En runde eller to hos Lassemann selv må også på plass.

    Og Power'n?

    Lille_Adam?

    Opeth?

    Kan bli en fin senhøst og vinter!

    / Morten
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Jeg er åpen for besøk om man kan ta til takke med CD-slede pr nå.
    Fortrinnsvis i helgene, men en ukedag kan også gå om jeg tar en arbeidsdag hjemme.
    Besøk her oppe på haugen er jo på mange måter overmodent for å si det forsiktig.
    Nye bekjentskaper er bare hyggelig om det er av interesse for de herrer Opeth og Lille Adam.

    Forøvrig venter jeg på en helg med skikkelig drittvær slik at jeg kan fly nede i kjelleren her og sulle med den siste "mila" for å lande vinylsiden.
    Kwil har staket ut kursen for meg, så jeg er ved godt mot og på riktig vei.
    Det er dette Rubyred går og venter tålmodig på at skal skje her på haugen ;)
    ET vinyl under :cool:
    Så den herremann bør også opp på listen over voldgjesting.
    Djevelsk god kaffe den mannen lager.

    Ellersmessig kan jeg godt være sjåfør til Rudi.
    Det skulle være plass til både amper og høyttalere i vår nusselige lille BMW :rolleyes:
    Si i fra når det måtte bli aktuelt Lagga, så skal jeg vri om litt på arbeidsdagen.

    Som du er inne på Lagga kan det bli en hyggelig, morsom og spennende høst om vi legger godviljen til.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Herrene skal få sitt, og et besøk hos Rudi med 211 blokkene må vi få til.. Livet er liksom ikke helt det samme her i lassemann sitt vindu etter denne herkomsten.. Hva de vil gjøre hos Rudi vil bare en test fortelle. Vet at de vil møte en vederstyggelig utfordring der.. MEN, likevel tar vi utfordringen med senkede skuldre.. DPA 211 PSE er noe for seg selv.. ;)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Stasjonsmesteren var på visitt her forrige helg og nevnte noe om at mono blokkene dine gjerne ville prøvespille Rockportene mine....... var det noe i det ?........... og hvis så....... erre noen Østfoldingær som skal værra med på tur hit ? :rolleyes:......... går vel an og tromme sammen noen kanskje ?
    Håper du har heis... De er tunge..:). Men funker sikkert fjell på de høyttalerne dine.



    Vi greide og få inn høyttalerne så.......... med mindre mono blokkene veier over 250 kg pr stk..... så skal det vel gå greit vil jeg tro :)
    45 kilo x 2.. Lette kvinner mao. Det klarer vi..;)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Har vært innom Lassemann et par ganger de siste ukene, og kan si meg enig i at DPA er noen beist, og lydmessig noe for seg selv. Dette er de klart beste effekt forsterkere du har hatt i hus. Om de har nok effekt til å drive Rudi sine Rockport er vanskelig å si, men skulle ikke forundre meg, om de klarer DET kunststykket også.

    /Ruby:)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.621
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Rockportene er tunge..... ikke tungdrevne ;)..... men skal man spille grisehøyt, så bør man nok ha en del watt, men jeg regner med at rørblokkene til Lasse vil drive de på en måte så det kan hende at jeg føler jeg må bytte forsterkeri selv..... ser ikke bort fra det utfallet av et besøk.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir spennende å høre hvordan blokkene gjør seg imot Rockport. Skulle det være en god match er maken til de blokkene håpløst å oppdrive.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Watt og watt.. Jeg klarer ikke helt å forstå, men en ting lærte min far meg om bil. Mange hestekrefter står seg ikke mot dreimoment. Og det er nettopp dette bilde som jeg merker meg med 211 PSE. Når de har fått varmet seg opp et par timer er det en voldsom kraft som hentes ut. Særlig dypbass området og mikrodynamikk i mellomtonen og oppover er helt formidabelt sammenlignet med andre forsterkerer som har vært innom.. Ille morro det her ;)

    Mvh
    lassemann
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.531
    Antall liker
    7.621
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Jeg hadde engang for kanskje 20 år siden slike mono blokker som på bildet...... og de var vel på 20 wat eller noe slikt..... husker ikke det som noe spesielt issue at de ikke var kraftigere når man spillte ved vanlig lyttenivå selv med JBL 250Ti som jeg bla hadde den gangen, men skal man spille høyt så må man ha watt i tilegg til dreimoment..... hvis ikke så klipper det og da blir det dyrt.


    Audi Note Conquest (2).JPG
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    ...er nå visstnok JMM.

    Det blir litt IKEA-konstruksjon udi neste uke (håper jeg... Kommer an på om giddalausen stikker innom), men bortsett fra det mottas besøk prinsipielt når som helst. Kaffedrikkere må ta med kaffe selv, for den jeg har stående nærmer seg to år i alder. Te er det imidlertid nok av.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Watt og watt.. Jeg klarer ikke helt å forstå, men en ting lærte min far meg om bil. Mange hestekrefter står seg ikke mot dreimoment. Og det er nettopp dette bilde som jeg merker meg med 211 PSE. Når de har fått varmet seg opp et par timer er det en voldsom kraft som hentes ut. Særlig dypbass området og mikrodynamikk i mellomtonen og oppover er helt formidabelt sammenlignet med andre forsterkerer som har vært innom.. Ille morro det her ;)

    Mvh
    lassemann
    Det er en grei sammenlikning, det. ....men skal du ha høy hastighet eller høyt lydtrykk, trenger du effekt også. ;) Må få tatt en tur til Ville Vesten snart, og opplevd sakene selv. :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Watt og watt.. Jeg klarer ikke helt å forstå, men en ting lærte min far meg om bil. Mange hestekrefter står seg ikke mot dreimoment. Og det er nettopp dette bilde som jeg merker meg med 211 PSE. Når de har fått varmet seg opp et par timer er det en voldsom kraft som hentes ut. Særlig dypbass området og mikrodynamikk i mellomtonen og oppover er helt formidabelt sammenlignet med andre forsterkerer som har vært innom.. Ille morro det her ;)

    Mvh
    lassemann
    Det er en grei sammenlikning, det. ....men skal du ha høy hastighet eller høyt lydtrykk, trenger du effekt også. ;) Må få tatt en tur til Ville Vesten snart, og opplevd sakene selv. :)
    Bare å komme en dag. Vi hadde jo en liten avtale også?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Watt og watt.. Jeg klarer ikke helt å forstå, men en ting lærte min far meg om bil. Mange hestekrefter står seg ikke mot dreimoment. Og det er nettopp dette bilde som jeg merker meg med 211 PSE. Når de har fått varmet seg opp et par timer er det en voldsom kraft som hentes ut. Særlig dypbass området og mikrodynamikk i mellomtonen og oppover er helt formidabelt sammenlignet med andre forsterkerer som har vært innom.. Ille morro det her ;)

    Mvh
    lassemann
    Det er en grei sammenlikning, det. ....men skal du ha høy hastighet eller høyt lydtrykk, trenger du effekt også. ;) Må få tatt en tur til Ville Vesten snart, og opplevd sakene selv. :)
    Bare å komme en dag. Vi hadde jo en liten avtale også?
    Jepp. Jeg må prøve å klemme det inn i timeplanen en kveld. Vi får avtale på melding. :) Takk.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Lampene sine det her, drag og headrom er vel stikkord som bare blir bedre etter som innspilling tar form..
    DSC_4236.jpg


    Mvh
    lassemann
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må få inn sledene i signaturen din nå da.. :). De kom nok til rett hjem, langt ute på slettene i Texas.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spent på om Ø blir for mye for rommet ditt. Du har høyden, men bredden ? DPA og disse er gode venner , det kan jeg si. Lykke :)
    Hvorfor er det noe å tenke på? Direktive horn er jo snille sånn sett, og ellers er det kun snakk om volum? Tar du med høyttalerne i bilen? Kudos for bra innsats! :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spent på om Ø blir for mye for rommet ditt. Du har høyden, men bredden ? DPA og disse er gode venner , det kan jeg si. Lykke :)
    Hvorfor er det noe å tenke på? Direktive horn er jo snille sånn sett, og ellers er det kun snakk om volum? Tar du med høyttalerne i bilen? Kudos for bra innsats! :)
    Du har nok litt å lære Dazed.. ;). Waveguide er nok direktive, men mer areal i bass samt sidemonterte porter. Og de har bra bass. Som alt annet, må testes i eget rom. Meninger på nett uten selv å ha prøvd blir synsing vet du.. :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Spent på om Ø blir for mye for rommet ditt. Du har høyden, men bredden ? DPA og disse er gode venner , det kan jeg si. Lykke :)
    Hvorfor er det noe å tenke på? Direktive horn er jo snille sånn sett, og ellers er det kun snakk om volum? Tar du med høyttalerne i bilen? Kudos for bra innsats! :)
    Har du tid på mandag kunne du kommet en tur, så kunne vi sammenliknet.. Den kraften de nye røra gir minner mer om 300w enn de usle 45 som DPA gir.. Spør meg igjen om dette wattbegrepet...? Mvh lassemann
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Trondheim
    Kule ht, etter fasepluggen å dømme er de av hankjønnet... DPA er bare råkule, har de på lista over ting å prøve hjemme.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spent på om Ø blir for mye for rommet ditt. Du har høyden, men bredden ? DPA og disse er gode venner , det kan jeg si. Lykke :)
    Hvorfor er det noe å tenke på? Direktive horn er jo snille sånn sett, og ellers er det kun snakk om volum? Tar du med høyttalerne i bilen? Kudos for bra innsats! :)
    Du har nok litt å lære Dazed.. ;). Waveguide er nok direktive, men mer areal i bass samt sidemonterte porter. Og de har bra bass. Som alt annet, må testes i eget rom. Meninger på nett uten selv å ha prøvd blir synsing vet du.. :)
    Joda, men man kan ikke ha prøvd alt, og det er lov å fundere på ting.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn