Kudos; speakers corner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Lm Audio? Du får låne hos Mala. Null stress. Jeg angrer på at jeg solgte mine Kudos før jeg fikk testet den kombinasjonen.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke på tide å prøve rørforsterker lovemusikk?
    Syns du? :)
    Har ikke noe hast.. for første gang er jeg fornøyd med et anlegg over tid. :)
    Men seff ikke testet naim eller rør på disse høyttalerne..ikke enda.. ingen planer enda.. :)
    Den åpenbare snarveien er vel en dugelig rør forforsterker i så fall, Doxa elsker det. (men bare sjekk at du ikke har noen impedanse-mismatch først, selvsagt)
    Du skal for øvrig et stykke opp i pris før Naim kan utfordre den lyden du får fra det oppsettet du har i dag... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for tips.
    Tror jeg avventer en stund med å skifte pre, pga diverse som f.eks hus er første pri nå, enebolig.
    Du har vel antydet før at jeg må langt opp for å få bedre lyd en Doxas egne pre.
    Hvor eller hva er bedre en den pre jeg har i dag når vi tenker rør?
    Music Angel MKIII er jo drit billig og kan jo brukes med noen motstandere på utgangene, men det var jo den fjernkontrollen jeg er så avhengig av. :)
    impedanse-mismatch da tenker du hva som er passe?

    Finnes det noe knall som er godt hørbart bedre som ikke koster så mye, eller ?
    Hadde du bare ikke nevnt det med å ikke koste så mye, hadde dette vært lett match. :)
    Som tidligere nevnt, Doxa passive linjetrinn har gjennomsiktighet så det holder. Jeg, som leter etter noe mer, la oss gjerne kalle det "den musikalske magien", finner ikke den helt med passive linjetrinn, må jeg innrømme. Placebo eller ei, sånn opplever jeg det.
    Normalt har Doxa veldig høy og stabil inngangsimpedans, men dette gjelder ikke alle, så vidt jeg vet. Rør pre fungerer absolutt best når den "ser" over 500 k inngangsimpedans, men dette er selvsagt ingen absolutt verdi.

    Så forsøksvis kan jeg nevne tre forslag, men jeg tror ikke de er lettest å få tak i.

    Audio Note M2, forrige versjon (halv bredde). Denne kan du få relativt rimelig. Magien er der i bøtter og spann, men oppløsningen er ikke siste skrik. en utrolig underholdende musikkformidler, men jeg har merket meg at ikke alle faller for denne.

    Thorhauge Intersection: Nydelig håndverk fra Danmark, nypris 10 000 DKK, kjempekjøp

    Croft Vitale, skulle du komme til å snuble over en av disse, er det bare å gi flatt jern. Begynner nok å dra på årene disse, men med nye rør, burde de fortsatt ha mye å gi. Glenn Croft har virkelig satt spor etter seg i rørforsterkermarkedet, jeg har stor sans for hans forforsterkere. Av og til selges de latterlig billig.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Den åpenbare snarveien er vel en dugelig rør forforsterker i så fall, Doxa elsker det. (men bare sjekk at du ikke har noen impedanse-mismatch først, selvsagt)
    Du skal for øvrig et stykke opp i pris før Naim kan utfordre den lyden du får fra det oppsettet du har i dag... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for tips.
    Tror jeg avventer en stund med å skifte pre, pga diverse som f.eks hus er første pri nå, enebolig.
    Du har vel antydet før at jeg må langt opp for å få bedre lyd en Doxas egne pre.
    Hvor eller hva er bedre en den pre jeg har i dag når vi tenker rør?
    Music Angel MKIII er jo drit billig og kan jo brukes med noen motstandere på utgangene, men det var jo den fjernkontrollen jeg er så avhengig av. :)
    impedanse-mismatch da tenker du hva som er passe?

    Finnes det noe knall som er godt hørbart bedre som ikke koster så mye, eller ?
    Hadde du bare ikke nevnt det med å ikke koste så mye, hadde dette vært lett match. :)
    Som tidligere nevnt, Doxa passive linjetrinn har gjennomsiktighet så det holder. Jeg, som leter etter noe mer, la oss gjerne kalle det "den musikalske magien", finner ikke den helt med passive linjetrinn, må jeg innrømme. Placebo eller ei, sånn opplever jeg det.
    Normalt har Doxa veldig høy og stabil inngangsimpedans, men dette gjelder ikke alle, så vidt jeg vet. Rør pre fungerer absolutt best når den "ser" over 500 k inngangsimpedans, men dette er selvsagt ingen absolutt verdi.

    Så forsøksvis kan jeg nevne tre forslag, men jeg tror ikke de er lettest å få tak i.

    Audio Note M2, forrige versjon (halv bredde). Denne kan du få relativt rimelig. Magien er der i bøtter og spann, men oppløsningen er ikke siste skrik. en utrolig underholdende musikkformidler, men jeg har merket meg at ikke alle faller for denne.

    Thorhauge Intersection: Nydelig håndverk fra Danmark, nypris 10 000 DKK, kjempekjøp

    Croft Vitale, skulle du komme til å snuble over en av disse, er det bare å gi flatt jern. Begynner nok å dra på årene disse, men med nye rør, burde de fortsatt ha mye å gi. Glenn Croft har virkelig satt spor etter seg i rørforsterkermarkedet, jeg har stor sans for hans forforsterkere. Av og til selges de latterlig billig.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    :)
    Åååh.. Tusen takk for tips. Setter jeg svært stor pris på.

    Hvordan er det med nye produkt av croft vitale mot de to andre du nevner? Så prisen for de to rimeligste var ok.
    Vertfall før moms :)



    Mvh
    Frank
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er det med nye produkt av croft vitale mot de to andre du nevner? Så prisen for de to rimeligste var ok.
    Vertfall før moms :)



    Mvh
    Frank
    Har ikke akkurat vært noen revolusjon på rørkonstruksjoner de siste 50 år, så i grunn er det bare kretsløsninger, komponent- og materialvalg som avgjør. Det er ikke særskilte grunner til at en ny, rimelig rør pre skulle gruse Croft Vitale, rett og slett. Det som kan være tilfellet, dog, er et eventuelt behov for nye kondensatorer i en gammel forsterker som har jobbet varmt. Men nå er ikke temperaturen normalt sett veldig kritisk i forforsterkere.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan er det med nye produkt av croft vitale mot de to andre du nevner? Så prisen for de to rimeligste var ok.
    Vertfall før moms :)



    Mvh
    Frank
    Har ikke akkurat vært noen revolusjon på rørkonstruksjoner de siste 50 år, så i grunn er det bare kretsløsninger, komponent- og materialvalg som avgjør. Det er ikke særskilte grunner til at en ny, rimelig rør pre skulle gruse Croft Vitale, rett og slett. Det som kan være tilfellet, dog, er et eventuelt behov for nye kondensatorer i en gammel forsterker som har jobbet varmt. Men nå er ikke temperaturen normalt sett veldig kritisk i forforsterkere.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Tenkte mer på om den nye er dårligere enn den gamle?
    Nå skal ikke jeg spore av tråden, men det gjelder jo pre til Kudos høyttalere.. :)
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er det med nye produkt av croft vitale mot de to andre du nevner? Så prisen for de to rimeligste var ok.
    Vertfall før moms :)



    Mvh
    Frank
    Har ikke akkurat vært noen revolusjon på rørkonstruksjoner de siste 50 år, så i grunn er det bare kretsløsninger, komponent- og materialvalg som avgjør. Det er ikke særskilte grunner til at en ny, rimelig rør pre skulle gruse Croft Vitale, rett og slett. Det som kan være tilfellet, dog, er et eventuelt behov for nye kondensatorer i en gammel forsterker som har jobbet varmt. Men nå er ikke temperaturen normalt sett veldig kritisk i forforsterkere.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Tenkte mer på om den nye er dårligere enn den gamle?
    Nå skal ikke jeg spore av tråden, men det gjelder jo pre til Kudos høyttalere.. :)
    Om jeg forstår deg rett, spør du altså om nyere Croft forforsterkere er dårligere enn Vitale? Svaret er: aner ikke. :) Antar at han forfiner konseptet, så sjansene for at han tryner er i grunn ikke særlig stor. Jeg ville i hvert fall ikke vært særskilt bekymret for det lydmessige med noen Croft forforsterkere.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Et lite tips til, jeg bruker en Rogue Perseus på Doxa 70signature. Personlig synes jeg det låter bedre enn mye av det jeg hører til mye mere penger...
    Men det skal sies at jeg har vært heldige med høyttaler matchen også.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan er det med nye produkt av croft vitale mot de to andre du nevner? Så prisen for de to rimeligste var ok.
    Vertfall før moms :)



    Mvh
    Frank
    Har ikke akkurat vært noen revolusjon på rørkonstruksjoner de siste 50 år, så i grunn er det bare kretsløsninger, komponent- og materialvalg som avgjør. Det er ikke særskilte grunner til at en ny, rimelig rør pre skulle gruse Croft Vitale, rett og slett. Det som kan være tilfellet, dog, er et eventuelt behov for nye kondensatorer i en gammel forsterker som har jobbet varmt. Men nå er ikke temperaturen normalt sett veldig kritisk i forforsterkere.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Tenkte mer på om den nye er dårligere enn den gamle?
    Nå skal ikke jeg spore av tråden, men det gjelder jo pre til Kudos høyttalere.. :)
    Om jeg forstår deg rett, spør du altså om nyere Croft forforsterkere er dårligere enn Vitale? Svaret er: aner ikke. :) Antar at han forfiner konseptet, så sjansene for at han tryner er i grunn ikke særlig stor. Jeg ville i hvert fall ikke vært særskilt bekymret for det lydmessige med noen Croft forforsterkere.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ok, takk så mye for svar. :)

    Et lite tips til, jeg bruker en Rogue Perseus på Doxa 70signature. Personlig synes jeg det låter bedre enn mye av det jeg hører til mye mere penger...
    Men det skal sies at jeg har vært heldige med høyttaler matchen også.
    Det merket er vel litt kostbart vel? :)
     

    Olmais

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    166
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har erfaring med Kudos X2 vs C1? Er C1 like plasseringsvennlige? Hvilke forbedringer kan en forvente på C1, evt noe som X2 gjør bedre?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Meget pene høyttalere, spennende design og spiller musikk på en engasjerende og overbevisende måte.
    Jeg hadde et par på lån og favoriserte Naim Ovator fremfor dem, antakelig mest fordi jeg over lengre tid var tunet mot den åpne og ærlige Naim klangen.
    Bruk gjerne litt tid på plassering når de har satt seg, sideveis forflytning, mer eller mindre avstand.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Meget pene høyttalere, spennende design og spiller musikk på en engasjerende og overbevisende måte.
    Jeg hadde et par på lån og favoriserte Naim Ovator fremfor dem, antakelig mest fordi jeg over lengre tid var tunet mot den åpne og ærlige Naim klangen.
    Bruk gjerne litt tid på plassering når de har satt seg, sideveis forflytning, mer eller mindre avstand.
    Hei
    Har brukt litt tid på vinkling og avstand,og det kommer seg dette. Har de like langt i fra verandre nå som avstand til lytteposisjonen,og det hjalp en del,fortsetter i morgen :)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    image.jpg

    Det er elementene sine det :)
    Har fått noen timer i dag,etter en hektisk lørdag med gulv støp.
    Er det noen vits i og lete etter den perfekte høyttaler lenger ?,kan sikkert få bedre men ikke med det utstyret jeg har i dag.
    dared forsterkeren som slet med JBL og Snell som begge har høyere følsomhet er helt borte. Nå låter det på ingen måte som,
    det gjorde på visse plater(kvinne stemmer og kor med lyse stemmer) der det hadde tendensen til og bli slitsomt før.
    Håkon Rognlien kan sikkert forklare dette bedre ;). Jeg må bare få sakt det igjen,dette er ikke i nærheten av det jeg trodde før jeg koblet de opp. Jeg tror jeg har funnet min høyttaler :):):)

    O
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    :)
    Føler det samme, selv om jeg "bare" har C2.
    Tidligere på de andre høyttalerne har det vert litt sånn at etter hvert som tiden går til leiere blir du nesten og lyst å prøve noe annet.
    Nå med dette merket er det motsatt.. Etter hvert som tiden går så elsker en de mer og mer.
    :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    :)
    Føler det samme, selv om jeg "bare" har C2.
    Tidligere på de andre høyttalerne har det vert litt sånn at etter hvert som tiden går til leiere blir du nesten og lyst å prøve noe annet.
    Nå med dette merket er det motsatt.. Etter hvert som tiden går så elsker en de mer og mer.
    :)
    Har ikke hørt C 2 men leser mye bra om de på nettet,det er helt tilfeldig at jeg havnet opp med C 20 S.
    Fikk de på test av Terje hos Moet Audio,men ikke lett og gi de tilbake ;) så da må jeg kjøpe de da.

    O
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    :)
    Føler det samme, selv om jeg "bare" har C2.
    Tidligere på de andre høyttalerne har det vert litt sånn at etter hvert som tiden går til leiere blir du nesten og lyst å prøve noe annet.
    Nå med dette merket er det motsatt.. Etter hvert som tiden går så elsker en de mer og mer.
    :)
    Har ikke hørt C 2 men leser mye bra om de på nettet,det er helt tilfeldig at jeg havnet opp med C 20 S.
    Fikk de på test av Terje hos Moet Audio,men ikke lett og gi de tilbake ;) så da må jeg kjøpe de da.

    O
    Ja, de må du da :) Lykke til med et evnt kjøp. Du kjem nok ikkje til å angre. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    :)
    Føler det samme, selv om jeg "bare" har C2.
    Tidligere på de andre høyttalerne har det vert litt sånn at etter hvert som tiden går til leiere blir du nesten og lyst å prøve noe annet.
    Nå med dette merket er det motsatt.. Etter hvert som tiden går så elsker en de mer og mer.
    :)
    Har ikke hørt C 2 men leser mye bra om de på nettet,det er helt tilfeldig at jeg havnet opp med C 20 S.
    Fikk de på test av Terje hos Moet Audio,men ikke lett og gi de tilbake ;) så da må jeg kjøpe de da.

    O
    Ja, de må du da :) Lykke til med et evnt kjøp. Du kjem nok ikkje til å angre. :)
    Kommer bare til og angre om jeg ikke kjøper de ;)

    O
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hehe... hvis det er noe trøst å tenke på om du ikke kjøper, så er det at du hadde elsket de mer og mer.. sånn er det nå med mine. :)

    Det er jo nerven i musikken + smekket i slagverket som fenget meg først. (Var tidligere vant med 4 ohm høyttalere)
    Men de har så mange kvaliteter at det er rett å slett gøy. Syns de var bra på Hegel også, men de hevet seg enormt med Doxa + at en fikk "fot".
    Det er jo og kjekt at høyttalerne vokser med elektronikken.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hehe... hvis det er noe trøst å tenke på om du ikke kjøper, så er det at du hadde elsket de mer og mer.. sånn er det nå med mine. :)

    Det er jo nerven i musikken + smekket i slagverket som fenget meg først. (Var tidligere vant med 4 ohm høyttalere)
    Men de har så mange kvaliteter at det er rett å slett gøy. Syns de var bra på Hegel også, men de hevet seg enormt med Doxa + at en fikk "fot".
    Det er jo og kjekt at høyttalerne vokser med elektronikken.
    Sant det Lovemusikk,nå har jeg spilt masse på de og konklusjonen er ny forsterker :)
    dared låter knall bra opp til et vist punkt,men da kollapser den fullstendig så nå er jakten begynt.Pathos AR eller ren transistor ?
    Roksan M 2 kan jo være verdt og teste også.

    O
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hehe... hvis det er noe trøst å tenke på om du ikke kjøper, så er det at du hadde elsket de mer og mer.. sånn er det nå med mine. :)

    Det er jo nerven i musikken + smekket i slagverket som fenget meg først. (Var tidligere vant med 4 ohm høyttalere)
    Men de har så mange kvaliteter at det er rett å slett gøy. Syns de var bra på Hegel også, men de hevet seg enormt med Doxa + at en fikk "fot".
    Det er jo og kjekt at høyttalerne vokser med elektronikken.
    Sant det Lovemusikk,nå har jeg spilt masse på de og konklusjonen er ny forsterker :)
    dared låter knall bra opp til et vist punkt,men da kollapser den fullstendig så nå er jakten begynt.Pathos AR eller ren transistor ?
    Roksan M 2 kan jo være verdt og teste også.

    O
    Bare erfaring med Roksan av de to du nevner.. Den populære K2 var det vel.. den skuffet stort mot Hegel som jeg hadde den gang på høyttaler Mozart. Men det er min mening da.
    Og Hegel spilte ikke så bra på Kudos som Doxa gjør.. :)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hei har selv hatt roksan caspian m2 :)
    min erfaring er at den liker litt ``varme`` høyttalere jeg har aldri prøvd den på kudos,kudos har vel litt kjøtt i signaturen? men etter det jeg fikk testet den på av spendor proac og audiovector så må jeg si at den funket best på spendor og proac på andreplass meget holografisk og gjennomsiktig på spendor og mer rytmisk og levende på proac :)

    vil si etter min mening at roksan caspian m2 er en forsterker for de som liker rå timing og livlig rytmisk mellomtone :) selv om jeg selv aldri blei helt kompis med den så savner jeg den til tider , overdramatiserte sikkert litt på slutten med tanken om at den ikke var go nok :) den gjorde egentlig mye riktig også, må jo være en grunn til at jeg ble sittende langt ut på natt og lytta hehe :p
    mvh
    ivan
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Er du sikker på prisen på T808? jeg har lest 18000 pund og noen har sågar nevnt over 20K pund?
    Ikke objektiv selvfølgelig, men ved første øyekast synes jeg mine T88 er penere...eller skal vi si mer tidløse?

    Kudos Audio News
     

    Vanebo

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2009
    Innlegg
    43
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Jeg har lovet Terje Moe i Moet Audio å skrive en anmeldelse, men har vært fryktelig treg. Uansett, her kommer den: Etter å ha slitt med plasseringen av mine Marten Miles i den nye leiligheten, fant jeg ut at jeg måtte redusere høyttalerenes størrelse. Jeg sleit med håpløs akustikk og tendenser til utflytende bass. Da jeg fikk tilbudet om å prøve Kudos Super 20 i kåken, var jeg ikke sen å be. På det tidspunktet, i fjor sommer, hadde jeg en rimelig forsterker, type Dayens Menuetto. Overraskende nok låt det strålende sammen med Kudosene. Jeg har nok aldri opplevd et så presist lydbilde, hvor alt er tydelig plassert i rommet. Veldig overraskende.

    Super 20 låter litt annerledes enn mange andre høyttalere jeg har hørt, ved at de nok er hevet et par decibel i diskanten, og kan være slanke i bassen med galt utstyr. Dette gjør at de kan låte noe lett, men riktig matchet spiller de fantastisk i en normal stue. Jeg tror faktisk klangbalansen er en fordel - de kan plasseres veldig nærme bakveggen uten at lyden blir "boomy", og diskanten gjør at du får med deg alle detaljer. Kanskje kan du forledes til å tro at dette er en flisete, tynn lyd. Det er i så fall feil. Lyden er såpass oppløst at det aldri låter hardt, og den har en tilgivende mellomtone som gir selv spisse innspillinger ro og "smoothness".

    Av ekstremegenskaper vil jeg trekke frem dette:
    1. Det enorme rommet (med riktige innspillinger, så klart), der høyttalerne forsvinner helt.
    2. En utrolig fin diskant, som er både oppløst, behagelig og tydelig.
    3. En evne til å spille i timevis, uten å bli slitsom og skape lyttetretthet.
    4. Vanvittig presisjon. Bassen er presis som et sveitserur og stram.

    Det beste er imidlertid den enestående evnen til å få alt til å låte akseptabelt. Den imponerer mest med en helhet, som gir deg et fantastisk innblikk i musikken. Finnes det bedre høyttalere? Helt sikkert. Men det er få andre som klarer å passe så godt inn i en normal stue, uten klare svakheter.

    Prøv dem gjerne i egen stue. Og servicen til Moet Audio er virkelig enestående. Jeg fikk et eksemplar med en liten bulk i diskanten. Det hadde kanskje ikke noe å si for lyden, men jeg var skeptisk. Terje sa at jeg måtte være 100 prosent fornøyd, og sendte meg et nytt eksemplar sporenstreks.

    bilde-32.JPG
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Dersom prisantydningene slår til vil Titan T808 koste mellom NOK230-290K

    Forøvrig fin lesning fra Vanebo. Jeg opplevde Super 20 annerledes fra første øyeblikk, antakelig pga topp kilde og forsterker.
    Uansett en helt spesiell høyttaler. Kan nevne at mine Titan T88 også fungerer strålende tett mot bakvegg, så lite som 23 cm.

    Kommentarene rundt Moet Audio og Terje støttes også fullt ut. Han stiller opp, både i medgang og motgang :)
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Har selv god erfaring med Moet Audio som firma. De står på for kunden. Strekker seg alltid litt ekstra. Eksemplarisk kundeservice. Det er jo bare positivt at produktene de selger låter bra :)

    Stor fan av Kudos høyttalere.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Da melder jeg meg stolt inn i denne gjengen jeg også! C20 kom i posten igår etter en særdeles hyggelig handel med moet audio i Stavanger. Har hatt diverse innom hus det siste året etter jakten på den perfekte lyden til mine ører og nå tror jeg jaggu at jeg er i mål! :-D :-D happy happy!!
     

    Thomas.B

    Fersking
    Ble medlem
    15.04.2011
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Det kan jeg godt forestille meg:) jeg kjøpte meg C2 for en drøy måned siden, og jeg sitter bare å smiler fra øre til øre.
    Superbra høyttalere:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @T-1
    En gratulasjon er vel på sin plass med Kudos i hus, Tommy :) Du får nyte godlyden når du har funnet den ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! :)
    Spørs om ikke jeg må kjøpe igjen Kudos og da helst opp fra C2
    Savnet er stort. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer!
    Man skal betale mye, for å få noe bedre enn Kudos.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Gratulerer!
    Man skal betale mye, for å få noe bedre enn Kudos.
    Det vil jeg tro. Ikke at jeg sier noe annet er dårlig men nå har jeg hørt på mye forskjellig det siste året og dette passet ørene mine perfekt! Er på reis denne helgen og det er faen meg kjedelig når det står nye høyttalere hjemme og venter. Denne turen passet dårlig nå:p
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kudos låter veldig greit, det jeg husker fra C2 var at den nedoverrettede bassporten virket å fungere veldig bra. Lett å plassere og med god lydkvalitet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn