Så absoluttimpulse skrev:Det er jo på tide, Vermin. Synes du ikke?![]()
Så absoluttimpulse skrev:Det er jo på tide, Vermin. Synes du ikke?![]()
Det var da fryktelig så enige dere var da.!Vermin skrev:Så absoluttimpulse skrev:Det er jo på tide, Vermin. Synes du ikke?![]()
![]()
Jeg fikk en originalpressing av denne plata i posten i dag.Rotekroken skrev:![]()
Den plata der må jeg bare bestille meg.!
Dette var musikk for en skrøpelig sjel, vil nesten gå så langt som å kalle det en renselses prosess, akkurat det jeg hadde behov for der og da.!
Hei Erland..Erland skrev:Jeg fikk en originalpressing av denne plata i posten i dag.Rotekroken skrev:![]()
Den plata der må jeg bare bestille meg.!
Dette var musikk for en skrøpelig sjel, vil nesten gå så langt som å kalle det en renselses prosess, akkurat det jeg hadde behov for der og da.!
"Mint condition" dvs urørt av menneskehender før jeg fikk den.
Den har snurret en gjennomspilling med korrekt stifttrykk fra en Ortofon Rohmann (og mer blir det garantert ikke)!
La en ting være helt klart.
VI HAR FORSKJELLIG MUSIKKSMAK KJELL!
Du kan gjerne få kjøpe denne plata av meg. Jeg betalte $33.99 inkl frakt og du får den selvfølgelig for det samme + evt frakt til deg om du ikke vil hente den.
Det positive var lyden, som var usedvanlig nær og ekte, men det musikalske innholdet fant jeg fullstendig uinteressant.
;DRotekroken skrev:Siden man har litt forkjærlighet for musikk, så må man selvfølgelig ha rør i RIAA også...
Rotekroken skrev:Er vel på tide med en lite oppdatering her vel.?
Takket være, impulse, så har jeg fått tak i et nydelig eksemplar av Sony TTS-3000 med en Sony PUA-237 arm, på den armen så kommer det en Benz Glider SH som har få timer på seg, er vel ikke innspilt en gang den pu der..
Siden man har litt forkjærlighet for musikk, så må man selvfølgelig ha rør i RIAA også, så da falt valget på en brukt Pro-Ject Tube Box, den tok jeg i innbytte på Copland CTA-301 MK-II som har fått seg en ny lykkelig eier..
Om den unge herren har lyst til å si litt om å sette Pro-Ject i skammekroken med det innebygde RIAA trinnet som er i Copland, så får jeg meg et mål jeg må strekke meg etter når ny RIAA skal på plass ;D
Uthevet litt. De leser 4 ohm hvis de brokobles..Rotekroken skrev:Når jeg spiller høyt så får frekvensene hengekøyer som en full sjømann i storm, 80 watt er rett å slett ikke nok effekt, så jeg får ringe å bestille meg en til da jeg kan bi-ampe for å få nok effekt, da leser jo forsterkerene 4 ohm og jeg får mye mer watt, sånn ca 320 stykker av dem i hver kanal i 4 ohm, dette tror jeg er løsningen gutter.!
Transistor? Betyr det at det finnes transistorlyd?Rotekroken skrev:Har hatt mange transistor som slettes ikke er på dette nivået, til mange ganger denne prisen også, men ikke pokker om de klarer å trille frem så mye og så god musikk som denne gjør..
Den har "transistorfeil" med den svakheten at det gjerne blir mer bass enn musikk i de nedre oktavene, men det er slettes ikke så galt som jeg beskrev i min humoristiske klagesang i går ;D
Det er slettes ikke lett å skille mellom forholdsvis like instrumenter i de nedre oktavene, men hva kan man forvente av et effekt trinn til 5.500,- små penger.?
Ikke rør nei...... Betyr det at det finnes rørlyd?Som en effekt så er den intet mindre enn et røverkjøp, så jeg kan ikke fatte at ikke det er flere som har denne som sin favoritt, jeg anbefaler rett å slett å teste en slik amp en eller annen gang, du vil nok sitte med samma hakeslep som meg..
Men det er ikke rør, bare så det er sagt.!
Det er for å få litt rørlyd........ hehehehe ;D ;D ;DEr det noen av mine venner her inne som kan fortelle meg poenget med rør pre på transistor effekt.?
Jeg har aldri hørt poenget med dette før og jeg hører det ikke nå heller, er det meg eller ørene det er noe galt med.?
Sitter her å ler så jeg rister, RolfRoDa skrev:Transistor? Betyr det at det finnes transistorlyd?Rotekroken skrev:Har hatt mange transistor som slettes ikke er på dette nivået, til mange ganger denne prisen også, men ikke pokker om de klarer å trille frem så mye og så god musikk som denne gjør..
Den har "transistorfeil" med den svakheten at det gjerne blir mer bass enn musikk i de nedre oktavene, men det er slettes ikke så galt som jeg beskrev i min humoristiske klagesang i går ;D
Det er slettes ikke lett å skille mellom forholdsvis like instrumenter i de nedre oktavene, men hva kan man forvente av et effekt trinn til 5.500,- små penger.?
Mer bass enn musikk? Hmmm.... Betyr det at den klarer å drive høyttalerene dine og spille bass, mens du liker det mer avrundet?
Ikke rør nei...... Betyr det at det finnes rørlyd?Som en effekt så er den intet mindre enn et røverkjøp, så jeg kan ikke fatte at ikke det er flere som har denne som sin favoritt, jeg anbefaler rett å slett å teste en slik amp en eller annen gang, du vil nok sitte med samma hakeslep som meg..
Men det er ikke rør, bare så det er sagt.!
Det er for å få litt rørlyd........ hehehehe ;D ;D ;DEr det noen av mine venner her inne som kan fortelle meg poenget med rør pre på transistor effekt.?
Jeg har aldri hørt poenget med dette før og jeg hører det ikke nå heller, er det meg eller ørene det er noe galt med.?
R
Seff, tenkte på å brokoble, men skrev veeeldig feil :-[Pengvim skrev:Uthevet litt. De leser 4 ohm hvis de brokobles..Rotekroken skrev:Når jeg spiller høyt så får frekvensene hengekøyer som en full sjømann i storm, 80 watt er rett å slett ikke nok effekt, så jeg får ringe å bestille meg en til da jeg kan bi-ampe for å få nok effekt, da leser jo forsterkerene 4 ohm og jeg får mye mer watt, sånn ca 320 stykker av dem i hver kanal i 4 ohm, dette tror jeg er løsningen gutter.!
Tror ikke noe på deg jeg, Rote. Er vel midlertidig dette, i påvente av noen deler?![]()
Nå skal ikke jeg påta meg å være målegjøk, men pliiiis......Rotekroken skrev:Men transistorene har sine feil, de makter rett å slett ikke å holde frekvensgangen jevn og trille frem like vakker musikk uansett hvor høyt eller lavt man spiller, det er som at det er ett sted som det spiller bra, over og under så får man hengekøyer i frekvensgangen og det er mindre behagelig å lytte på..
Det er vel ingen amper som i så stor grad som lavwatt røramper krøller seg når du prøver å spille "uansett hvor høyt"?Her har rør amp sin sterke side, her har du ikke sjøgangen som transistor har, den krøller seg ikke som en ål på tørr grunn, de leverer musikken helt uforandret uansett hvor høyt du spiller...
Har bare hørt støy fra røramper, ennå ikke hørt en stille* utgave av sorten.En annen ting jeg legger merke til, det er støy/brum som jeg ikke har hatt på noen rørforsterkere, på begge transistorene jeg har i hus i dag faktisk, det kan da ikke være samma feil på begge.?
Fulle sjømenn og mere til ;DHar nesten lyst til å si at man venner seg til mye rart, er man vant med at transistor oppfører seg som sjøgang, så er det ikke lett å sette foten på fast grunn etterpå og skjønne at dette faktisk er virkeligheten..
Men for en med fast grunn under føttene (rør) som skal i en båt i full storm, så blir det en sterk overgang og man blir lett sjøsjuk..
For meg så er det helt greit å høre på musikk med transistor, men å lytte blir så kjedelig og så langt fra virkeligheten at man mister "konsentrasjon" og holder på å sovne..
Liiksom du.Smaken er som baken, det er bare det at det ikke finnes transistorlyd eller rørlyd, men sci/fi (transistor) og virkelighet (rør) finnes.! ;D
Hehe, hornbass-snert = lyden fra røramp? Den kommer vel fra horn-høyttalere?Om du kaller hurtighet, stramhet og hornbass-snert for avrundet eller siderompa, så har du helt rett..
Det du hører er en mindre kostbar/bra forsterker, prøv en røramp til 5k og se hva den klarer ...Mine ører detekterer det motsatte, at transistor med sine 80 watt ikke makter å bremse elementene og at det blir en "grøt" av dette..
Denne "grøten" er ikke slik frekvenser blir gjenskapt i virkeligheten, man skal kunne høre hva slags instrumenter som brukes for å få frem tonene, ikke at det bare er "bassgrøt"..
Når det gjelder å ha styrke og kontroll på elementene er da transistoramper overlegne? Er ikke dette barnelærdom?For meg så handler dette om forsterkerens evne til å bremse elementene, transistor har rett å slett ikke de bremsekreftene som trengs..
Hvis man da ikke setter på en overkill amp som igjen gjør at du ikke klarer å la være å blunke i takt med musikken, men slik er det heller ikke i virkeligheten..
Du er i meget godt selskap, jeg har brukt 8 år her for å komma meg i mål..RoDa skrev:Hehe, ja noe sånt.....
Brukte vel totalt 7 år før jeg var helt fornøyd her, så det går sikkert litt tid.
Men nå har jeg lært et par triks da, så det går kanskje raskere...? :
Kjøpte et komplett nytt anlegg i dag for å være sikker da....
R
Hei Johnny..johnnygrandis skrev:Enig med deg om kablenes virkning på lyden, Kjell.
Fikk meg en gedigen a-Ha opplevelse når det gjelder kabler her for en tid tilbake, og det var bare utskiftining av interconnect kablene. ;D
Klangfarger, driv og tilstedeværelse er neppe noe en for kjøpt hos han Clas.o 8)
Oblivion.....ehhh -Link.?
Takk forøvrig for tipset om kablene Kjell.
MVH Johnny
For meg så var dette et nytt møte, Rolf..rolfozzy skrev:Oblivion ? Er det noe nytt ?
Det er en lang tråd om Oblivion her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22924.0/all.htmlrolfozzy skrev:Oblivion ? Er det noe nytt ?
Utrolig morro kjellRotekroken skrev:La meg bare gjøre det krystallklart for alle og enhver, Sony TTS-3000 med Sony PUA-237 armen skal ikke ut av huset.!
Spilleren og armen er like gammel som meg selv og jeg vet at dette forblir mine følgesvenner i laaaang tid..
Kjell
Takk takk, Jan..JanR skrev:Utrolig morro kjellRotekroken skrev:La meg bare gjøre det krystallklart for alle og enhver, Sony TTS-3000 med Sony PUA-237 armen skal ikke ut av huset.!
Spilleren og armen er like gammel som meg selv og jeg vet at dette forblir mine følgesvenner i laaaang tid..
Kjell
Kjenner den følelsen,tro meg.
Kos deg og få Trond til å gi deg ett lynkurs i å "grovjustere" spillere.
Er ingen expert sjøl så fikk besøk av 2 "hardcore" vinylnisser i går.Fikk litt tips og info,veldig nyttig for meg som er relativt fersk.
Kos deg videre
/jan
Takker..Continuo skrev:Fin spiller kroken! Gratulerer så mye, ikke kvitt deg med den.![]()
Meget godt beskrevet, Fallen.!FallenA skrev:Utrolig morro!
Gratulerer med spilleren, og PUen. Ofte er det mer å hente fra litt kjæling med vinylriggen enn hva man er klar over.
Og man belønnes stort når man har truffet riktig![]()