det må du gjerne gjøre, impulse, hvis du har rygg til å bære. ;Dimpulse skrev:Får nesten lyst til å slepe med meg CD-riggen utover i morgen, Joaquin!![]()
ps! hva slags cd-rigg er det snakk om her?
det må du gjerne gjøre, impulse, hvis du har rygg til å bære. ;Dimpulse skrev:Får nesten lyst til å slepe med meg CD-riggen utover i morgen, Joaquin!![]()
Koster å værra kar vettu ;DContinuo skrev:Jada, jeg har mange timer bak meg med AG DUO så jeg vet godt hvilke kvaliteter de innehar, men med tanke på hva de to høyttalerene koster satt opp mot hverandre så.....................Rotekroken skrev:Itte nu......... men jeg tviler sterkt på at det blir noe annet enn AG etter Klipsch.!Continuo skrev:Har du tenkt og forlate Klipsch til fordel for de Tyskerne der?![]()
DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..
Etter en runde med blues så lå det fremdeles røyklukt i stua til Joaquin, øl-søl på gulvet, halvtomme ølglass på bordet, lokalet fullt av fulle folk og sigarett sneiper over alt................helt til jeg åpnet øynene og så rett i noen digre beist av noen hønn.!
Jeg skal være så ærlig, at jeg "trodde" at musikken ble forstørret som via et forstørrelsesglass, at alt fikk feil dimensjoner i forhold til virkeligheten, men fy skamme meg ass.! så feil jeg tok........
Har du forresten hørt blues hos Birger på LaScala?![]()
![]()
Har fått PM av deg, kwil og du er inne på noe, det er helt klart..kwil skrev:Tvilsomt om AA-prima innehar nok av de kvaliteter du ettertrakter IMO! (basert på egne erfaringer, dog noen år gamle, ikke hørt de nyeste utgavene) AA-prima- DAC derimot ;D (litt annen pris igjen desverre)Rotekroken skrev:Finne.? Står her å spiller så vakkert atte ;Djoaquin skrev:nå var du jo veldig nærme å finne iallfall en av dem... ;DRotekroken skrev:DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..
den (de to) andre får du heller slepe i hus om et år eller så, når du har etablert deg på vestlandet.![]()
Eller nå har jeg tatt den ut av anlegget for siste gang, får jo ryggskader av å flytte på det beistet der.!
Jeg vet at mikro-Klipsch en vakker dag må vike plassen.!
Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
Har også tilbud på en Arcam CD-36, ingen tvil om at CD-73 er verdt prisen sin hvertfall, men om CD-36 følger i samma fotspor og gir enda mer vet jeg ikke..
Ellers så er det labert med anbefalinger av spillere her :![]()
mvh.
Skal ha like store baller i musikken som de andre jeg har.!joaquin skrev:eier du ikke baller?
Hei Johan..Rojoh skrev:Jeg har ikke hørt CD-36, men hvis du liker CD-73, så vil de større modellene by på en litt mer robust og kroppslig klang + mer ro/kontroll utfra hva jeg har lest i tester/hørt. Eneste unntak er kanskje CD92/CD192-modellene som har mer prioritet på rytmikk, men som ofrer litt fylde i lyden. Selv bruker jeg nå Hegel - den har faktisk en del likheter i spillestil med de Arcamene jeg har hørt. Litt luftigere, litt mer frempå, og litt mer nivå oppover, men med samme lettflytende spillestil. Ønsker du mer kropp og pondus er kanskje de eldre Meridianene noe å utforske? Ønsker du riktig mye av den klassiske rørlyden, så funka Lector CDP-7 også veldig bra hos meg da jeg prøvde.Rotekroken skrev:Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
Har også tilbud på en Arcam CD-36, ingen tvil om at CD-73 er verdt prisen sin hvertfall, men om CD-36 følger i samma fotspor og gir enda mer vet jeg ikke..
Mvh. Johan
Heisan unge herre..impulse skrev:Det er det, Kjell. Blue Note, AN, Lector,Esoteric...men det koster fort litt penger. Du vet jo hva jeg sverger til. Den kombinasjonen spiller ringer rundt så mye at det ikke er grenser. I går hadde jeg Valentino på besøk. En mann som ikke akkurat kan sies å tilhøre rørbrigaden. Også han fikk hakeslepp....![]()
Hmmm... ja si det duJanR skrev:Siden det her er en bildetråd thingy,hvor er bildene av anlegget ditt ??? :
/jan
joaquin skrev:kroken:
hva i all verden gjør hun pløsete E.T.-tøsen drew barrymore i dette laget?
(ps! sjekk siste cover av filmmagasinet!)
rolfozzy:
de fleste av disse damene må vel heller defineres som borderline sauekjøtt.
Hei Jan..JanR skrev:Tenkte mere på anlegget ditt
Ett par bilder fra søtflekken,litt info om hva som står der og hva det gjør i dine ører.
/jan
Tror jeg har forstått hva du ser etter, derfor jeg skrev dette om AA-prima. det er riktignok flere år siden jeg hadde denne i systemet, (har hatt to forskjellige) Totalt annet oppsett og mulig jeg uttaler meg på sviktene grunnlag. Presiere at det står jeg ikke TROR AA-prima cd-spiller innhar de kvaliteter du søker, er dog rimelig sikker på at AA-prima dac innhar den ekstra "gløden" du kanskje vil ha, men den er jo desverre alt for dyr igjen. Tror forøvrig jeg så noen brukte AA-prima cd-spillere hos Hifi-guiden, du kan jo ta en tlf. dit. han har lang erfaring med disse spillerene.Rotekroken skrev:Har fått PM av deg, kwil og du er inne på noe, det er helt klart..kwil skrev:Tvilsomt om AA-prima innehar nok av de kvaliteter du ettertrakter IMO! (basert på egne erfaringer, dog noen år gamle, ikke hørt de nyeste utgavene) AA-prima- DAC derimot ;D (litt annen pris igjen desverre)Rotekroken skrev:Finne.? Står her å spiller så vakkert atte ;Djoaquin skrev:nå var du jo veldig nærme å finne iallfall en av dem... ;DRotekroken skrev:DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..
den (de to) andre får du heller slepe i hus om et år eller så, når du har etablert deg på vestlandet.![]()
Eller nå har jeg tatt den ut av anlegget for siste gang, får jo ryggskader av å flytte på det beistet der.!
Jeg vet at mikro-Klipsch en vakker dag må vike plassen.!
Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
mvh.
Men jeg er ikke helt sikker på om vi snakker samma språk.?
Er den litt fargede og romantiske lyden jeg jakter på, ikke det som har mest oppløsning og detaljer, de må jo også være med, men ofrer gjerne litt for å få frem nerven og sjelen som ligger i sølvplatene..
Jaggu ikke så lett å forklare med få ord, men noe av det viktigste er å få frem farger og nyanser i musikken, klare og skille instrumenter lett fra hverandre, men samtidig skal det være en smule virkelighet i fremføringen..
Er vel den litt oldschool-type lyd som er meg..
Hei Jan..JanR skrev:Tenkte mere på anlegget ditt
Ett par bilder fra søtflekken,litt info om hva som står der og hva det gjør i dine ører.
/jan
Jeg synes det er litt rart med disse kommentarene om MHZS. Da de dukket opp for første gang, var den "nesten like bra" som EC sin CD-spiller. En stund senere var den "like god". Men nå "gruser" den EC. Merkelig.Proffen skrev:Hva med å teste en av de Mhzs 88 spillerne da? Gruser etter sigende Elcompet sin +20k spiller................
Hva da, da? Syns du ikke den ER god da? Eller hvor god synes du den er da?AlexanderK skrev:Jeg synes det er litt rart med disse kommentarene om MHZS. Da de dukket opp for første gang, var den "nesten like bra" som EC sin CD-spiller. En stund senere var den "like god". Men nå "gruser" den EC. Merkelig.Proffen skrev:Hva med å teste en av de Mhzs 88 spillerne da? Gruser etter sigende Elcompet sin +20k spiller................
Det hadde jo klart vært å foretrekke, ja.........impulse skrev:Det er fint at du opplyser om det, Proffen. Ellers synes jeg i all respekt det er en god ting å konsentrere sine uttalelser om ting man har erfaring med selv. Ikke bare blir det lettere kjøtt på beinet på den måten, men interesserte kan fyre av flere spørsmål, og ikke minst gir det medforumister en mulighet til å sette uttalelsene i en sammenheng i forhold til lydpreferanser o.l.
Tja, han skulle kanskje vært en tur i Moss for å kjenne på lukta? :joaquin skrev:kroken leter og leter.
har han funnet noe spennende i det siste?
Heisan RJ..Proffen skrev:Det hadde jo klart vært å foretrekke, ja.........impulse skrev:Det er fint at du opplyser om det, Proffen. Ellers synes jeg i all respekt det er en god ting å konsentrere sine uttalelser om ting man har erfaring med selv. Ikke bare blir det lettere kjøtt på beinet på den måten, men interesserte kan fyre av flere spørsmål, og ikke minst gir det medforumister en mulighet til å sette uttalelsene i en sammenheng i forhold til lydpreferanser o.l.
Går jo og tygger på å teste en slik Mhzs, men det funker dårlig slik komponentene er stablet pr idag. Må i forhandlinger med sjefen om nye tv/hifi-møbler først da.......... ;D
mvh
Proffen
Hei Johnny..johnnygrandis skrev:Kan bekrefte at Audio Aero Capitole er en bra spiller...
Har selv en 2004 modell, den har en organisk klang og fin fylde i gjengivelsen
i mine ører spiller den musikk uten å fokusere på noen bestemt grad av skalaen, stemmer bass diskant mellomtone er svært sammenhengende, blåseinstrumenter gjengis med en nydelig klang og de indre detaljene i hvert enkelt instrument er lett å nyte.
-Uansett lykke til det er mange gode spillere i denne prisklassen, det gjelder bare og finne en som har din klangsignatur
MVH Johnny
Tjah.. Det var det da ;Djoaquin skrev:kroken leter og leter.
har han funnet noe spennende i det siste?
Nåja, jeg bor 15 minutters gåtur fra den fabrikken som ligger rett over dammen for deg.!Rolf_Da! skrev:Tja, han skulle kanskje vært en tur i Moss for å kjenne på lukta? :joaquin skrev:kroken leter og leter.
har han funnet noe spennende i det siste?![]()
Den er grei, Kjell!...........;DRotekroken skrev:Heisan RJ..Proffen skrev:Det hadde jo klart vært å foretrekke, ja.........impulse skrev:Det er fint at du opplyser om det, Proffen. Ellers synes jeg i all respekt det er en god ting å konsentrere sine uttalelser om ting man har erfaring med selv. Ikke bare blir det lettere kjøtt på beinet på den måten, men interesserte kan fyre av flere spørsmål, og ikke minst gir det medforumister en mulighet til å sette uttalelsene i en sammenheng i forhold til lydpreferanser o.l.
Går jo og tygger på å teste en slik Mhzs, men det funker dårlig slik komponentene er stablet pr idag. Må i forhandlinger med sjefen om nye tv/hifi-møbler først da.......... ;D
mvh
Proffen
Mhz greiene skal ikke i detta huset uansett åssen det låter ;D
Kunne få kjøpt nye slike for par høvdinger for ett års tid siden, jeg aner ikke hvor mye dem koster i dag, men jeg har sett fantasipriser på 4 x innkøps pris på brukt spiller.!
Bruktpris og utseende er det som gjør at den ikke faller i smak hos meg 8)
Om du må ha velsignelse fra sjefen til å prøve noe hjemme, ja da vet jeg hvor jeg hadde tatt veien faderlig fort.! ;D
Trenger du hjelp til å løsrive deg, så er det bare å sende meg en billett så skal jeg hjelpe deg med det meste
Siden jeg har tråkket litt i dine fotspor nå, så kommer jeg med en anbefaling til deg, eller jeg vil ikke kalle det anbefaling heller, men en sterk påstand.!
PRØV DAC PÅ CDA-289 FØR DU VURDERER Å SELGE DEN.! 8)
Copland har fremdeles en mye av Copland klangen i seg, men det åpner seg og gir deg i bøtter og spann om du treffer riktig, mer presis timing, hurtighet, mer baller og pågansmot, ser dypere inn i alt som er og tegner større og mer pressise lydbilder..
Jeg kan med hånden på hjertet si at Audio Note DAC'er funker meget bra sammen med Copland drivverk her hos meg..
Men jeg vil noe mer enn bare DAC..
AudioFlight CD One spilleren var helt knall.!
Men litt lys i øvre mellomtone/nedre diskant og litt for "perfekt" etter egen smak, så jeg ender ikke opp med den..
Ønsker meg en blanding mellom AudioFlight og Copland med Audio Note DAC 1 som er ganske så modda, den står å spiller sammen med Cop akkurat nu, flyter noen toner fra Harry Connic Jr og det låter temmelig bra
Både Copland/AN og AudiaFlight graver ganske så dypt i rillene.!
Får mer luft rundt alt, mye mer detaljer som faller på plass, veldig lett å skille instrumenter fra hverandre, ja det er ikke mye negativt å spore i noen av dem egentlig..
hehehe.. Letter litt på sløret når ting kommer på plass her ;DProffen skrev:Den er grei, Kjell!...........;D
Tar hintet.....
Er jo litt spent på hva alt dette "nye" er for no`.............
Får jo bare håpe for din del at det ikke blir for mange/mye forandringer på en gang.............
Hvilke ting er på vei inn nå da; lyst å lette litt på sløret? ;D
ha en fin dag!
mvh
Proffen
Grattis til dere begge.!joaquin skrev:fint å høre at du begynner å komme i havn med det store oppgraderingsprosjektet, kroken.
alltid litt stress med store utskiftninger, men du verden så morsomt også! ;D
blir spennende å høre hvordan du synes 300b/preamp står seg mot v20 (som forøvrig har funnet ny eier allerede).
Takk for det, Rolf..rolfozzy skrev:Du har min sympati, Kroken. Håper det ordner seg på beste måte.