Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    Får nesten lyst til å slepe med meg CD-riggen utover i morgen, Joaquin! ;)
    det må du gjerne gjøre, impulse, hvis du har rygg til å bære. ;D
    ps! hva slags cd-rigg er det snakk om her?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kroken:
    hva i all verden gjør hun pløsete E.T.-tøsen drew barrymore i dette laget?
    (ps! sjekk siste cover av filmmagasinet!)

rolfozzy:
    de fleste av disse damene må vel heller defineres som borderline sauekjøtt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Et Audio Note CDT One drivverk og en hyperoppgradert Audio Note 1.1x Signature dac med Siemens&Halske NOS-rør.Synergistic Digital Corridor Reference digitalkabel, Synergistic Master nettkabler og Looking Glass X2 RCA. Tar jeg med meg alt skrammelet, blir det med Baseplattformer også. Spiller såpass magisk at jeg ikke ser noen grunn til å bytte.....

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    spennende!
    men blir kanskje litt stress å bære/koble opp et sånt rigg, like greit at vi gjør ting enkelt imorgen.
    så får vi heller sjekke ut både an-rigget og de andre go'sakene dine en annen gang.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Continuo skrev:
    Har du tenkt og forlate Klipsch til fordel for de Tyskerne der? :p
    Itte nu......... men jeg tviler sterkt på at det blir noe annet enn AG etter Klipsch.!
    DUO på EAR V20 er nettopp det jeg har lett etter i så mange år..

Etter en runde med blues så lå det fremdeles røyklukt i stua til Joaquin, øl-søl på gulvet, halvtomme ølglass på bordet, lokalet fullt av fulle folk og sigarett sneiper over alt................helt til jeg åpnet øynene og så rett i noen digre beist av noen hønn.! :eek:

Jeg skal være så ærlig, at jeg "trodde" at musikken ble forstørret som via et forstørrelsesglass, at alt fikk feil dimensjoner i forhold til virkeligheten, men fy skamme meg ass.! så feil jeg tok........
    Jada, jeg har mange timer bak meg med AG DUO så jeg vet godt hvilke kvaliteter de innehar, men med tanke på hva de to høyttalerene koster satt opp mot hverandre så..................... ;)

Har du forresten hørt blues hos Birger på LaScala? ;) ;)
    Koster å værra kar vettu ;D
    En gang i fremtiden så blir det vel en UNO på meg kanskje, er vel det jeg kommer til å evt satse på, så får det koste det som det koste vil 8)

Impulse H2 er også noe som jeg liker meeeeget godt.!
    Er redd rommet ikke er helt optimalt til noe slikt, men byr muligheten seg så er det rett å slett bare å kaste seg over den 8)

Har ikke vært hos BHO ennå, litt pga "frykt" for at det er veien å gå for min del, så er det vel litt latskap også, sku nå egentlig gått å skamma meg.! Så mange ganger som muligheten har bydd seg og der vet jeg dørene er vidåpne nærmest 24/7 ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    kwil skrev:
    Rotekroken skrev:
    joaquin skrev:
    Rotekroken skrev:
    nå var du jo veldig nærme å finne iallfall en av dem... ;D
    den (de to) andre får du heller slepe i hus om et år eller så, når du har etablert deg på vestlandet. ;)
    Finne.? Står her å spiller så vakkert atte ;D
    Eller nå har jeg tatt den ut av anlegget for siste gang, får jo ryggskader av å flytte på det beistet der.! :eek:

Jeg vet at mikro-Klipsch en vakker dag må vike plassen.!
    Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
    Har også tilbud på en Arcam CD-36, ingen tvil om at CD-73 er verdt prisen sin hvertfall, men om CD-36 følger i samma fotspor og gir enda mer vet jeg ikke..
    Ellers så er det labert med anbefalinger av spillere her ::)
    Tvilsomt om AA-prima innehar nok av de kvaliteter du ettertrakter IMO! (basert på egne erfaringer, dog noen år gamle, ikke hørt de nyeste utgavene) AA-prima- DAC derimot ;D (litt annen pris igjen desverre)
    mvh.
    Har fått PM av deg, kwil og du er inne på noe, det er helt klart..
    Men jeg er ikke helt sikker på om vi snakker samma språk.?
    Er den litt fargede og romantiske lyden jeg jakter på, ikke det som har mest oppløsning og detaljer, de må jo også være med, men ofrer gjerne litt for å få frem nerven og sjelen som ligger i sølvplatene..

Jaggu ikke så lett å forklare med få ord, men noe av det viktigste er å få frem farger og nyanser i musikken, klare og skille instrumenter lett fra hverandre, men samtidig skal det være en smule virkelighet i fremføringen..
    Er vel den litt oldschool-type lyd som er meg..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Rojoh skrev:
    Rotekroken skrev:
    Men veien fremover nå blir først og fremst å skaffe seg et drivverk eller en spiller, jeg har fått en del gode råd på PM, så ligger det en Audio Aero Prima her som jeg også lukter litt på, men vet ikke om den er helt min vei å gå.?
    Har også tilbud på en Arcam CD-36, ingen tvil om at CD-73 er verdt prisen sin hvertfall, men om CD-36 følger i samma fotspor og gir enda mer vet jeg ikke..
    Jeg har ikke hørt CD-36, men hvis du liker CD-73, så vil de større modellene by på en litt mer robust og kroppslig klang + mer ro/kontroll utfra hva jeg har lest i tester/hørt. Eneste unntak er kanskje CD92/CD192-modellene som har mer prioritet på rytmikk, men som ofrer litt fylde i lyden. Selv bruker jeg nå Hegel - den har faktisk en del likheter i spillestil med de Arcamene jeg har hørt. Litt luftigere, litt mer frempå, og litt mer nivå oppover, men med samme lettflytende spillestil. Ønsker du mer kropp og pondus er kanskje de eldre Meridianene noe å utforske? Ønsker du riktig mye av den klassiske rørlyden, så funka Lector CDP-7 også veldig bra hos meg da jeg prøvde.

Mvh. Johan
    Hei Johan..
    Er redd for at Lector 7 eller kanskje 06 med DAC er min vei å gå..
    Tenkte jeg skulle ringe en gammel rev og høre om han fremdeles hadde demo av begge stående, er ikke så lange biten til NHC..

Arcam CD-73 og CD-192 er egentlig den samma spilleren, det er bare satt inn et annet DAC kort i 192, men hvor mye det utgjør aner jeg ikke..
    Men CD-73 på Theta DAC er noe av det bedre jeg har hørt sammen, det klang godt i mine ører..
    Mener å huske at JanR også hørte den komboen her for noen år siden.?

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Det er det, Kjell. Blue Note, AN, Lector,Esoteric...men det koster fort litt penger. Du vet jo hva jeg sverger til. Den kombinasjonen spiller ringer rundt så mye at det ikke er grenser. I går hadde jeg Valentino på besøk. En mann som ikke akkurat kan sies å tilhøre rørbrigaden. Også han fikk hakeslepp.... ;)
    Heisan unge herre..
    Har du hørt noe mer fra han med den integrerte AN spilleren.?
    Kan det være veien å gå mener du.?
    Er klar for å legge noen laken på bordet for å få en skikkelig spiller, dropper foreløpig amp prosjekt, hvertfall til jeg vet hvor mye jeg må ut med til spiller..

Absolutt gledelig å høre at den godeste Valentino også får seg noen aha-opplevelser ;D
    Du klarer vel ikke å omvende han på noen som helst måte, så du får heller ta godt vare på han når han slenger innom og servere han litt rør-ete lyd da :D

Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Siden det her er en bildetråd thingy,hvor er bildene av anlegget ditt ??? ::)

/jan
    Hmmm... ja si det du :D
    Skulle vel vært så smart at jeg fant frem kamera, jaggu ikke stort å skryte av de bildene med mobilen der.! :p
    Har vel heller ikke vært så mye å skryte av det som jeg har prøvd her, AN og EAR er jo liksom ikke noen bildeskjønnheter heller........ ;D
    Skal se om jeg ikke får snurpet sammen noen bilder jeg, ta det mens jeg ennå har EAR her så jeg har bevis på at jeg har hatt EAR innom

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tenkte mere på anlegget ditt :)
    Ett par bilder fra søtflekken,litt info om hva som står der og hva det gjør i dine ører.

/jan

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    kroken:
    hva i all verden gjør hun pløsete E.T.-tøsen drew barrymore i dette laget?
    (ps! sjekk siste cover av filmmagasinet!)

rolfozzy:
    de fleste av disse damene må vel heller defineres som borderline sauekjøtt.
    Jeg trodde nå ikke du var "anderledes" men :p

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Ett par bilder fra søtflekken,litt info om hva som står der og hva det gjør i dine ører.

/jan
    Hei Jan..
    Jeg skal ta en real oppsumering når jeg får det litt mer på plass, nå så er det jo ikke mye forskjellig fra de andre bildene jeg har slengt ut før..

Ang lyden så må jeg sette meg ned og skrive litt mer definert om ting, ikke bare slenge ut noen kommentarer..
    Litt for mange prosjekter på gang nå til at jeg kan skrive så detaljert om hva lyden gjør med meg, men at det vekker masse følelser er det ingen tvil om.!

Gi meg litt tid så skal du få i pose og sekk ;)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    Rotekroken skrev:
    kwil skrev:
    Rotekroken skrev:
    joaquin skrev:
    Rotekroken skrev:
    nå var du jo veldig nærme å finne iallfall en av dem... ;D
    den (de to) andre får du heller slepe i hus om et år eller så, når du har etablert deg på vestlandet. ;)
    Finne.? Står her å spiller så vakkert atte ;D
    Eller nå har jeg tatt den ut av anlegget for siste gang, får jo ryggskader av å flytte på det beistet der.! :eek:

Jeg vet at mikro-Klipsch en vakker dag må vike plassen.!
    Tvilsomt om AA-prima innehar nok av de kvaliteter du ettertrakter IMO! (basert på egne erfaringer, dog noen år gamle, ikke hørt de nyeste utgavene) AA-prima- DAC derimot ;D (litt annen pris igjen desverre)
    mvh.
    Har fått PM av deg, kwil og du er inne på noe, det er helt klart..
    Men jeg er ikke helt sikker på om vi snakker samma språk.?
    Er den litt fargede og romantiske lyden jeg jakter på, ikke det som har mest oppløsning og detaljer, de må jo også være med, men ofrer gjerne litt for å få frem nerven og sjelen som ligger i sølvplatene..

Jaggu ikke så lett å forklare med få ord, men noe av det viktigste er å få frem farger og nyanser i musikken, klare og skille instrumenter lett fra hverandre, men samtidig skal det være en smule virkelighet i fremføringen..
    Er vel den litt oldschool-type lyd som er meg..
    Tror jeg har forstått hva du ser etter, derfor jeg skrev dette om AA-prima. det er riktignok flere år siden jeg hadde denne i systemet, (har hatt to forskjellige) Totalt annet oppsett og mulig jeg uttaler meg på sviktene grunnlag. Presiere at det står jeg ikke TROR AA-prima cd-spiller innhar de kvaliteter du søker, er dog rimelig sikker på at AA-prima dac innhar den ekstra "gløden" du kanskje vil ha, men den er jo desverre alt for dyr igjen. Tror forøvrig jeg så noen brukte AA-prima cd-spillere hos Hifi-guiden, du kan jo ta en tlf. dit. han har lang erfaring med disse spillerene.
    Mitt råd må være å teste spillere i eget anlegg, er egentlig håpløst med disse anbefalingene. Systemmatch har så mye å si for den totale presentasjon.
    Hvis du ringer Hifi-guiden kan du jo spørre litt om den ny spilleren til Consonance (den til 10K), Det er noen på sentralen som har denne og bør kunne gi noen inntrykk (også av den litt dyrere Celius-modda versjonen).
    Ellers har diy-hifisupply en dac som skal spille i denne retningen, er også på trappene med et drivverk til denne. men dette må en jo handle på god tro og det behøver selvf. ikke funke i det hele tatt!
    mvh

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Noe nytt og spennende har ankommet et ellers så rørete hjem..
    Audia Flight CD One
    TEST - audiophile.no

Audio Flight CD ONE ga meg en skikkelig god følelse fra første stund, den veier et tonn, alt av knapper og lokk til CD plata gir en kvalitets følelse som få andre spillere har, ingen tvil om at dette er kvalitet og det skulle nesten bare mangle til denne prisen, så kommer den fra Italia også da ;)

En ting som jeg bemerket med en gang, det er en slags lysblå farge på remote, som forøvrig også gir en enorm følelse av kvalitet, her har dem brukt en hvit farge på skriften og for oss med dårlig syn så er det ikke lett å se hvem tast man skal trykke på, men dette er bagateller..

Her er jeg nødt til å sette meg grundig ned å analysere og komme med harde fakta fra A til å.!
    Koblet på spilleren og satte på noe klassisk som jeg kjenner ganske godt, sitter i et annet rom og hører at her er det masse som jeg ikke har opplevd hjemme før, det er pokker ikke mye om å gjøre at det faktisk høres ut som en fyr sitter i stua å spiller på flygel.!
    Hjerteklapp og kroppen sitrer etter å komma seg ut og la ørene nyte musikken, men rolig nå, la spilleren få en times oppvarming før du går ut å lytter.! ;D

De fleste har vel fått med seg at jeg er litt sånn "old-school" rør-skalle og det er hva jeg setter stor pris på..
    Hele anlegget er bygget opp på en slik måte at jeg koser meg med musikken i steden for å studere detaljer, slikt ser jeg egentlig lite poeng i til vanlig..

Her er også den aller største "feilen" med Audia Flight spilleren, når jeg setter meg ned for å lete etter detaljer som jeg skal klore ned her, så går det 15-20 sekunder så er det helt glemt, da sitter jeg bare å nyter musikken i steden.!

Ikke helt vant med dette innsynet i musikken og presise stablingen av orkester hele veien..
    Ikke vant med at noen instrumenter klinger så lyst uten at det "skjærer" seg litt, men det låter mer ekte med denne spilleren..
    Klarer ikke å få frem raspet på strykere som er et stykke i bakgrunn, det hadde jeg nesten forventet når alt annet var så klart og tydelig, men skal man få til det så snakker vi nok om helt andre prisklasser igjen er jeg redd..
    Svake fingerspill på gitar langt langt der bak kommer klart og tydelig frem, her har jeg hatt vanskeligheter med å høre hva det faktisk var, uansett åssen spiller jeg har hatt i hus..

Digitalt fnidder og fjas eksisterer i minimal grad på denne spilleren..
    Dynamikken er absolutt på plass, ikke noe imponator effekter her i gården, ikke får jeg det servert mitt i trynet og ikke er det laidback, rett å slett akkurat passe med dynamikk etter min smak..

Tyngde og fylde er noe jeg foreløpig mangler litt av, eller savner.. Vil bemerke at dette er etter en plate med klassisk og det tar tid før ørene venner seg til en ny spiller..

Spillt noen flere plater med variert musikk, tyngden og fylden er fremdeles noe jeg savner litt, kanskje er jeg for vant med "feit/treg" gjengivelse i de nedre oktaver.?
    Opplever Audia spilleren fremdeles som litt i lyseste laget, måtte bytte til Cardas RCA pga WireWorld ble litt i meste laget, men selv etter bytte så låter det litt i lyseste laget, ikke spiss eller s-lyder, men svak "pågående" i toppen..
    Samtidig så virker det som en nærmest umulig oppgave å få til ekteheten i instrumentene uten at det er litt pågående i toppen..

Har brukt en 4-5 timer foran anlegget i kveld/natt og er sliten etter en veldig lang dag, men dette er en foreløpig konklusjon etter få timer med spilleren..
    Jeg VET med 100% sikkerhet at det er mange som drømmer om en slik spiller, men akkurat nå føler jeg at det blir litt feil vei å gå for meg, men vi får ta en ny runde på fredag, torsdagen går til besøksrunder i lauget, så jeg får heller komme tilbake med nye lytteinntrykk i løpet av helgen..

I mangel av andre ord, så tror jeg det blir litt for mye "High-End" med denne spilleren..
    Litt av magien og romantikken jeg er vant med og fortsatt ønsker, den er byttet ut med presisjon og perfeksjon på alle hold..

Se om jeg tar en liten A/B test med Audia spilleren og AN DAC'en i løpet av helgen, det er masse vakkert som bor i AN også, men er redd for at det er et skritt bakover, tiden får rett å slett vise 8)

Det er også på sin plass og takke selveste sjefen på Høium Hi-Fi for at han er så snill og låner meg denne spilleren..
    Har bare positivt og si om gjestfriheten og servicen, den var eksepsjonelt bra.!

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    JanR skrev:

/jan
    Hei Jan..
    Har rablet ned noen ord om Audia Flight spilleren tilkoblet anlegget..
    Fra Coplands romantiske og fargerike gjengivelse til Audia Flight spilleren i "High-End" klassen skiller det enormt mye.!
    Dette forteller meg at alt etter spilleren er i en så høy klasse, at jeg ser absolutt ingen grunn til å skifte så mye som en kabelstump med det første..
    Jeg tror det vil være ren galskap å skifte ut noen av de andre komponentene med noe ukjent, så det får heller være noe jeg vurderer ved neste korsvei..

Grovt sett så kan du si at anlegget låter noe alà gode gamle Snell C4, når jeg har Copland spilleren koblet på..
    Det nærmeste jeg kommer med Audia Flight spilleren, det er B&W Matrix 802s3 eller 802N, kanskje en liten blanding mellom dem..
    I mine ører er det ganske stort sprang det er snakk om bare ved å bytte spiller..

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.290
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Lector 7 er slett ingen dum spiller. Bortsett fra at det kan være krøkkete å foreta rørbytter, ut fra hva jeg har lest....

Hva med å teste en av de Mhzs 88 spillerne da? Gruser etter sigende Elcompet sin +20k spiller................

Alternativt er jo Audio Aero Capitole en brukbar spiller............ ;D

mvh
    Proffen

AlexanderK

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.10.2004
    Antall liker
    1
    Sted
    Nøtterøy
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    Hva med å teste en av de Mhzs 88 spillerne da? Gruser etter sigende Elcompet sin +20k spiller................
    Jeg synes det er litt rart med disse kommentarene om MHZS. Da de dukket opp for første gang, var den "nesten like bra" som EC sin CD-spiller. En stund senere var den "like god". Men nå "gruser" den EC. Merkelig.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.290
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    AlexanderK skrev:
    Proffen skrev:
    Jeg synes det er litt rart med disse kommentarene om MHZS. Da de dukket opp for første gang, var den "nesten like bra" som EC sin CD-spiller. En stund senere var den "like god". Men nå "gruser" den EC. Merkelig.
    Hva da, da? Syns du ikke den ER god da? Eller hvor god synes du den er da?
    Refererer bare til utsagn fra folk som har byttet ut bl a Ecomp sin spiller med Mhzs...........;D

mvh
    Proffen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er fint at du opplyser om det, Proffen. Ellers synes jeg i all respekt det er en god ting å konsentrere sine uttalelser om ting man har erfaring med selv. Ikke bare blir det lettere kjøtt på beinet på den måten, men interesserte kan fyre av flere spørsmål, og ikke minst gir det medforumister en mulighet til å sette uttalelsene i en sammenheng i forhold til lydpreferanser o.l.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.290
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    impulse skrev:
    Det er fint at du opplyser om det, Proffen. Ellers synes jeg i all respekt det er en god ting å konsentrere sine uttalelser om ting man har erfaring med selv. Ikke bare blir det lettere kjøtt på beinet på den måten, men interesserte kan fyre av flere spørsmål, og ikke minst gir det medforumister en mulighet til å sette uttalelsene i en sammenheng i forhold til lydpreferanser o.l.
    Det hadde jo klart vært å foretrekke, ja.........
    Går jo og tygger på å teste en slik Mhzs, men det funker dårlig slik komponentene er stablet pr idag. Må i forhandlinger med sjefen om nye tv/hifi-møbler først da.......... ;D

mvh
    Proffen

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.496
    Torget vurderinger
    13
    Kan bekrefte at Audio Aero Capitole er en bra spiller...
    Har selv en 2004 modell, den har en organisk klang og fin fylde i gjengivelsen
    i mine ører spiller den musikk uten å fokusere på noen bestemt grad av skalaen, stemmer bass diskant mellomtone er svært sammenhengende, blåseinstrumenter gjengis med en nydelig klang og de indre detaljene i hvert enkelt instrument er lett å nyte.

-Uansett lykke til det er mange gode spillere i denne prisklassen, det gjelder bare og finne en som har din klangsignatur :)

MVH Johnny

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kroken leter og leter.
    har han funnet noe spennende i det siste?

R

Rolf_Da!

Gjest
    joaquin skrev:
    kroken leter og leter.
    Tja, han skulle kanskje vært en tur i Moss for å kjenne på lukta? ::)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Proffen skrev:
    impulse skrev:
    Går jo og tygger på å teste en slik Mhzs, men det funker dårlig slik komponentene er stablet pr idag. Må i forhandlinger med sjefen om nye tv/hifi-møbler først da.......... ;D

mvh
    Proffen
    Heisan RJ..
    Mhz greiene skal ikke i detta huset uansett åssen det låter ;D
    Kunne få kjøpt nye slike for par høvdinger for ett års tid siden, jeg aner ikke hvor mye dem koster i dag, men jeg har sett fantasipriser på 4 x innkøps pris på brukt spiller.!
    Bruktpris og utseende er det som gjør at den ikke faller i smak hos meg 8)

Om du må ha velsignelse fra sjefen til å prøve noe hjemme, ja da vet jeg hvor jeg hadde tatt veien faderlig fort.! ;D
    Trenger du hjelp til å løsrive deg, så er det bare å sende meg en billett så skal jeg hjelpe deg med det meste

Siden jeg har tråkket litt i dine fotspor nå, så kommer jeg med en anbefaling til deg, eller jeg vil ikke kalle det anbefaling heller, men en sterk påstand.!
    PRØV DAC PÅ CDA-289 FØR DU VURDERER Å SELGE DEN.! 8)
    Copland har fremdeles en mye av Copland klangen i seg, men det åpner seg og gir deg i bøtter og spann om du treffer riktig, mer presis timing, hurtighet, mer baller og pågansmot, ser dypere inn i alt som er og tegner større og mer pressise lydbilder..
    Jeg kan med hånden på hjertet si at Audio Note DAC'er funker meget bra sammen med Copland drivverk her hos meg..

Men jeg vil noe mer enn bare DAC..
    AudioFlight CD One spilleren var helt knall.!
    Men litt lys i øvre mellomtone/nedre diskant og litt for "perfekt" etter egen smak, så jeg ender ikke opp med den..
    Ønsker meg en blanding mellom AudioFlight og Copland med Audio Note DAC 1 som er ganske så modda, den står å spiller sammen med Cop akkurat nu, flyter noen toner fra Harry Connic Jr og det låter temmelig bra ;)
    Både Copland/AN og AudiaFlight graver ganske så dypt i rillene.!
    Får mer luft rundt alt, mye mer detaljer som faller på plass, veldig lett å skille instrumenter fra hverandre, ja det er ikke mye negativt å spore i noen av dem egentlig..

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    johnnygrandis skrev:
    Kan bekrefte at Audio Aero Capitole er en bra spiller...
    Har selv en 2004 modell, den har en organisk klang og fin fylde i gjengivelsen
    i mine ører spiller den musikk uten å fokusere på noen bestemt grad av skalaen, stemmer bass diskant mellomtone er svært sammenhengende, blåseinstrumenter gjengis med en nydelig klang og de indre detaljene i hvert enkelt instrument er lett å nyte.

-Uansett lykke til det er mange gode spillere i denne prisklassen, det gjelder bare og finne en som har din klangsignatur :)

MVH Johnny
    Hei Johnny..
    Capitole er nok en spiller som jeg burde latt ørene kose seg litt med ;)
    Sjeldent å se slike spillere på bruktbørsen, men jeg holder øynene oppe for alt som er godis ;D

Takker og bukker..
    Tror jeg har funnet veien å gå nå, men vi får se når alt faller på plass, kanskje er det et blindspor, men tiden får nå vise..

Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    kroken leter og leter.
    Tjah.. Det var det da ;D
    Har besøk av en annen Audio Note DAC her nå, en DAC 1 som vår gode venn "bambadoo" har fiklet litt med, jeg tar av meg hatten for hva den mannen der har gjort med den.! :D

Har hatt den snart en uke, men så mye annet som skjer så har jeg ikke fått tilbrakt nok timer til å gi en endelig dom, men jeg tviler på at den ender opp her akkurat nå..
    Et annet drivverk skulle nok ha passet bedre til den DAC'en der, men vi får se hva eieren sier om at jeg har den par uker til..
    Men ingen som helst tvil om at den har masse godis i seg ;)
    Det er masse godt i AN DAC'ene, men som med alt annet så må det matche til resten.!

Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Rolf_Da! skrev:
    joaquin skrev:
    kroken leter og leter.
    Tja, han skulle kanskje vært en tur i Moss for å kjenne på lukta? ::)
    Nåja, jeg bor 15 minutters gåtur fra den fabrikken som ligger rett over dammen for deg.!
    Du har helt sikkert sett dampen og kjent lukta herfra :p

Men har du en kaffekopp å by på, så tar jeg gjerne plass i go'stolen din en times tid til uka ;D
    Skulle vært moro å tatt en liten DAC test mellom AN og Lavry.!
    Se om jeg finner en forhandler som er litt snill ;)
    Om det ikke er noen som sitter på en Lavry DAC som han vurderer å selge da.?
    I såfall så er det bare å ta kontakt ;D

Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Update:

Det er veldig mange her på HFS som jeg har å takke for meget gode innspill, utlån av komponenter, råd og veiledning.!
    En stooooor takk til dere alle.!

Om alt går på skinner som jeg håper, så er det faktisk bare signal kablene og høyttalerene som blir værende igjen fra gamle anlegget :eek:

Ny spiller kommer på plass til uka, den gamle er solgt og overleveres til uka..
    Pre blir sendt til meg på mandag, så den bør jeg ha på onsdag om jeg kan stole på posten, krysser fingre og tær.! ;D
    300B Blokkene kommer enten på døra levert av eier eller om vi møtes, krysser fingre å tær på at det ikke kommer noe mer snø ;)

Den integrerte rør ampen som jeg skulle ha meg, den blir det jo dessverre ikke noe av..
    Det er takket være standhaftige påstander av en meget god venn av meg, enten ender han opp med en god flaske med Singel Malt eller så blir det en sur vin ;)
    Han har foreløpig ikke tatt feil en eneste gang, men jeg har selv valgt litt gale stier å tråkke for å finne snarveier til nirvana, nå vet jeg bedre.!!! 8)
    Lærer så lenge man lever ;)
    Klarer ikke helt å gi slipp på 300B og det som de triller frem av musikk..
    Men du verden for en amp EAR V20 er.!!!
    Om det er noen som får anledning til å skaffe seg en EAR V20, så ikke nøl.!!

Så nå leter jeg etter følgende:
    Transparent strøm kabler..
    Transparent RCA 1,5 meter eller 2 meter..
    Siden jeg velger å bruke så klangnøytrale kabler som mulig til høyttalere, det er så sent i lydveien at jeg har fått den "signaturen" jeg trenger fra før, selv om det sikkert er noen som kaller det for maskering av lyden ;D
    Jeg tror 50cm HT kabler blir litt i korteste laget, men alt fra 75cm og opp til litt over meteren bør funke greit..
    AU24, BM, WW, Cardas eller lign har vært litt i mine tanker, jeg vet ikke om dere andre har noe å tilføre der.?
    Både Cardas og WW er kabler som jeg liker meget godt..
    Kimber sin 8TC kan i flere oppsett høres litt for godt.!
    Lavry DA-10 eller Audio Note DAC 1.1x evt sig utgaven..
    Theta har også hatt noen ekstremt gode DAC'er på 90 tallet, det kan også være veien å gå..
    Og sist men ikke minst, en som kan finansiere alt sammen.! ;D

Gode bilder kommer forhåpentligvis om ikke så alt for lenge, kamera er bestilt men jeg vet ikke helt om jeg får det..
    Hva som kommer i hus og bilder av det som triller inn tar jeg etter hvert som ting faller på plass..
    En ting er hvertfall bombesikkert, det kommer til å bli en helvetes travel uke, men gevinsten håper jeg står i stil til utgiftene

Vedlegg

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.290
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Rotekroken skrev:
    Proffen skrev:
    impulse skrev:

mvh
    Proffen
    Heisan RJ..
    Mhz greiene skal ikke i detta huset uansett åssen det låter ;D
    Kunne få kjøpt nye slike for par høvdinger for ett års tid siden, jeg aner ikke hvor mye dem koster i dag, men jeg har sett fantasipriser på 4 x innkøps pris på brukt spiller.!
    Bruktpris og utseende er det som gjør at den ikke faller i smak hos meg 8)

Om du må ha velsignelse fra sjefen til å prøve noe hjemme, ja da vet jeg hvor jeg hadde tatt veien faderlig fort.! ;D
    Trenger du hjelp til å løsrive deg, så er det bare å sende meg en billett så skal jeg hjelpe deg med det meste

Siden jeg har tråkket litt i dine fotspor nå, så kommer jeg med en anbefaling til deg, eller jeg vil ikke kalle det anbefaling heller, men en sterk påstand.!
    PRØV DAC PÅ CDA-289 FØR DU VURDERER Å SELGE DEN.! 8)
    Copland har fremdeles en mye av Copland klangen i seg, men det åpner seg og gir deg i bøtter og spann om du treffer riktig, mer presis timing, hurtighet, mer baller og pågansmot, ser dypere inn i alt som er og tegner større og mer pressise lydbilder..
    Jeg kan med hånden på hjertet si at Audio Note DAC'er funker meget bra sammen med Copland drivverk her hos meg..

Men jeg vil noe mer enn bare DAC..
    AudioFlight CD One spilleren var helt knall.!
    Men litt lys i øvre mellomtone/nedre diskant og litt for "perfekt" etter egen smak, så jeg ender ikke opp med den..
    Ønsker meg en blanding mellom AudioFlight og Copland med Audio Note DAC 1 som er ganske så modda, den står å spiller sammen med Cop akkurat nu, flyter noen toner fra Harry Connic Jr og det låter temmelig bra ;)
    Både Copland/AN og AudiaFlight graver ganske så dypt i rillene.!
    Får mer luft rundt alt, mye mer detaljer som faller på plass, veldig lett å skille instrumenter fra hverandre, ja det er ikke mye negativt å spore i noen av dem egentlig..
    Den er grei, Kjell!...........;D
    Tar hintet.....
    Er jo litt spent på hva alt dette "nye" er for no`.............
    Får jo bare håpe for din del at det ikke blir for mange/mye forandringer på en gang.............
    Hvilke ting er på vei inn nå da; lyst å lette litt på sløret? ;D

ha en fin dag!

mvh
    Proffen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fint å høre at du begynner å komme i havn med det store oppgraderingsprosjektet, kroken.
    alltid litt stress med store utskiftninger, men du verden så morsomt også! ;D
    blir spennende å høre hvordan du synes 300b/preamp står seg mot v20 (som forøvrig har funnet ny eier allerede).

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Proffen skrev:
    Den er grei, Kjell!...........;D
    Tar hintet.....
    Er jo litt spent på hva alt dette "nye" er for no`.............
    Får jo bare håpe for din del at det ikke blir for mange/mye forandringer på en gang.............
    Hvilke ting er på vei inn nå da; lyst å lette litt på sløret? ;D

ha en fin dag!

mvh
    Proffen
    hehehe.. Letter litt på sløret når ting kommer på plass her ;D
    Bortsett fra høyttalere så har jeg hørt et lignende oppsett, og jeg må si det svingte noe inn i helvete bra.! :eek:
    Men detta blir en low-cost versjon, så jeg har ingen håp om å komma helt i mål på min "referanse" men det er en start ;D

Er ikke første gang jeg tar en skikkelig runde, selv om jeg hver gang sier at jeg er fornøyd og stopper der ;D
    Aldri si aldri.! ;)

Spilleren blir borte, men resten av komponentene blir værende til jeg finner den beste matchen og det som spiller best sammen med den nye spilleren, så jeg hopper ikke på et tog i fart uten mål og mening ::)
    Eieren av AN DAC har gitt meg en uke til for å se om det er en knall kombo sammen med den nye spilleren, så det er egentlig bare Copland spilleren som jeg ikke kan falle tilbake på om det skjærer seg helt..

Ha en fortsatt flott helg, RJ.!
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    fint å høre at du begynner å komme i havn med det store oppgraderingsprosjektet, kroken.
    alltid litt stress med store utskiftninger, men du verden så morsomt også! ;D
    blir spennende å høre hvordan du synes 300b/preamp står seg mot v20 (som forøvrig har funnet ny eier allerede).
    Grattis til dere begge.!
    Eller jeg tror nok jeg vet hvem som gliser mest av dere ;D

Noe A/B test 300B/pre mot V20 får jeg ikke tatt siden jeg leverer fra meg Copland spilleren samtidig som jeg henter 300B..
    Det blir rett å slett for store omveltninger til at jeg kan høre snev av A/B test..

Planen var rett å slett mindre komponenter og mindre matching med kabler og shit, så lar jeg meg gå den motsatte veien :D
    Masse nye utfordringer på veien, men det er jo ikkeno gøy å være i mål for lenge heller, det vet vel du ekstremt mye om.? ::)
    Slapp helt av, jeg skal ikke ta fra deg tittelen.! ;)

Lykke til med OTL-prosjektet ditt, må si at det ser utrolig spennende ut.!
    8 stk 6AS7 og 4 stk 6SN7 i hver blokk høres unektelig heftig ut.! ;D
    Det er jo ikke mer enn 24 rør totalt, mot 30 rør totalt som det er i V20 så går det nedover med deg her.!
    Ha en fortsatt flott helg ;)
    Kjell

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, de 24 rørene avgir fjorten ganger mer varme enn de 30 som står i v20, så et "lykke til" er nok på sin plass. :)

jeg gjør dette av ren nysgjerrighet, og håper jeg får noen måneder i himmelen før virkeligheten innhenter meg og jeg shopper nok en v20...

så tittelen min kommer du nok ikke i nærheten av... ;D ;D ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    FRUSTRERT.!

Hva er det som får folk til å være så grusomt jævlige mot andre.?
    De som kjenner meg godt vet at jeg har tålmodighet til 1000 og er en forholdsvis rolig og behersket person, men nå føler jeg at begeret renner totalt over for meg her.!

Det ble sendt et komponent i posten i september 2007 som fikk seg en skikkelig smell, etter litt bråk og ståk så ble det til at posten skulle erstatte skaden og det ble sendt til reparatør..
    Han var litt opptatt så noen uker måtte jeg regne med å vente, det tok jeg meg tid til siden annet som han har reparert har blitt meget bra..
    So far so good..

Etter noen koselige samtaler med vedkommende så gikk jo tiden uten at noe skjedde, ved juletider så fikk jeg vite at januar skulle det være ferdig, så jeg smørte meg med gode doser med tålmodighet og ventet..
    Nye samtaler på gang og februar måned skrives, da skulle den stå klar så jeg kunne hente den, prøvde den ene avtalen etter den andre, men det passet aldri..

Mars måned gikk til en haug med forsøk på å få tak i reparatøren, fikk en sms den 30.02.2008 der det sto at jeg skulle ta kontakt denna uka, så kunne jeg hente det..
    Vet ikke hvor mange samtaler jeg har ringt siden, men ingen svar å få foruten telefonsvarer etter 30 sekunder..

Nå skrives det 1 april men dette er beklagelig nok ikke en spøk.! :-[
    Ringer min kontaktperson på posten, da får jeg vite at den 18.20.2007 kom det en mail med et krav fra vedkommende, for da var den ferdig reparert og klar til å sendes til meg, beløpet var nå ganske så høyt i mine øyne, men det var ikke jeg som betalte for den gleden der..
    Men posten betalte da den summen som ble forlangt den 18.10.2007 inkludert frakt til meg, med en lovnad om at den ble sendt med en gang pengene var på hans konto..

Så hva i helvete har han forp***e dusten holdt på med i snart 6 måneder.??

Ja, jeg er arg og skikkelig frustrert..
    Jeg håper vedkommende leser dette, for mandag 7 april 2008 blir det levert en anmeldelse på svindel på vedkommende, om jeg ikke får komponentet mitt denna uka..
    Dette er langt fra noe trussel, det er rene ord for pengene og det er hva som kommer til å skje, jeg har også med meg min kontaktperson på posten som mer enn gjerne stiller opp, for han hadde ikke vært borti så høy sum for en så enkel reparasjon noen gang, da vil posten følge dette opp å bruke en annen reparatør, for å se om det stemmer med hva de har betalt ut til vedkommende..

Vedkommende har fått mail og sms med alt han trenger, så alt ligger i hans hender..
    Vil dette få en lykkelig slutt og jeg får det som er mitt denna uka, eller må vi gå den lange triste veien.?

Kjell

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Du har min sympati, Kroken. Håper det ordner seg på beste måte.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Tror jeg ville anmeldt ham uansett. Hvis han snor seg unna denne gangen, er det noen andre som blir lurt neste gang. Posten burde også bli med på anmeldelsen.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Du har min sympati, Kroken. Håper det ordner seg på beste måte.
    Takk for det, Rolf..
    Jeg klarte rett å slett ikke å dy meg, jeg bare måtte ha dette ut.!

Kjell

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Og du har min fulle forståelse og sympati. Men det vet du jo. Det er både godt og viktig å ventilere ut litt når det hoper seg opp sånn.
    Det ble litt travelt her, forresten....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn