Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.290
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Sånt burde absolutt reageres kraftig på! Er jo nesten så en fristes til personlig å oppsøke denne dotten! Og da er det ikke koseprat som er tema!
    Skjønner fakta ikke at noen i det herrens år 2008 holder på slik! Eller kanskje det er just derfor................?
    Håper du får saken din, at den funker 100% og at vedkommede ikke får flere reparasjonsoppdrag!
    Det kunne jo vært interessant å vite navnet på vedkommede, om ikke annet så i en pm...............

Gudd Løkk!

mvh
    Proffen

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Birdman skrev:
    Tror jeg ville anmeldt ham uansett. Hvis han snor seg unna denne gangen, er det noen andre som blir lurt neste gang. Posten burde også bli med på anmeldelsen.
    Hei Birdman..

Jeg skal la han få denne sjansen ut uka, kjenner han såpass godt at jeg ikke har lyst til å anmelde han uansett, men det kommer til å skje siden jeg har fått servert løgn i snart et halvt år av vedkommende, synd men forbasket sant.! :-[
    Posten følger opp om det blir en anmeldelse, kan si det sånn at kontaktpersonen på posten ble temmelig lang i maska når han fikk høre min side av saken..

Vedkommende er dessverre meget kjent i våre kretser, jeg er langt fra den eneste som sliter med å få tilbake det som står hos han.!
    Senest i helgen var jeg i kontakt med en som har ventet på sin amp i 9 måneder.!
    Og listen over folk som savner ting som er på rep, den er ikke liten.!

Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Og du har min fulle forståelse og sympati. Men det vet du jo. Det er både godt og viktig å ventilere ut litt når det hoper seg opp sånn.
    Det ble litt travelt her, forresten....
    Heisan..
    Ja, det var godt å få det ut og slippe ut litt av lufta her nå, føler meg 50 kilo lettere ;D
    Takker for god support og støtte kjære venn.! ;)

Åssen gikk det med "kjøteren".?
    Gikk det bra eller.?
    Vi tar den igjen en dag som du ikke er så travelt opptatt ;)
    Ha en strålende flott dag..

Kjell

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Rotekroken skrev:
    Ja, det var godt å få det ut og slippe ut litt av lufta her nå, føler meg 50 kilo lettere ;D
    hva i all verden spiste du til middag?? ;D

seriøst, synes dette opplegget stinker. jeg vet ikke om noe verre enn folk som bryter avtaler, og særlig avtaler basert på tillit. og det attpåtil uten å ta kontakt og avgi en forklaring/unnskyldning, med løfte om snarlig bot og bedring.
    håper virkelig fyren tar til vettet, ellers så er det bare å anmelde han så det synger etter.
    send en sms og gi han to dagers svarfrist, f.eks.

lykke til, kroken! håper det ornær sæ!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Joda, den lille frøkna er klart bedre...Heldigvis. Vi tar opp tråden, vet du. Håper denne fadesen med preampen din lar seg løse uten at det blir for mye ugjenkallelige "ødeleggelser".

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Proffen skrev:
    Sånt burde absolutt reageres kraftig på! Er jo nesten så en fristes til personlig å oppsøke denne dotten! Og da er det ikke koseprat som er tema!
    Skjønner fakta ikke at noen i det herrens år 2008 holder på slik! Eller kanskje det er just derfor................?
    Håper du får saken din, at den funker 100% og at vedkommede ikke får flere reparasjonsoppdrag!
    Det kunne jo vært interessant å vite navnet på vedkommede, om ikke annet så i en pm...............

Gudd Løkk!

mvh
    Proffen
    Thanks, Proffen.!

Planen var personlig oppmøte denna uka, men jeg hadde vært snill som et lam uansett, jeg hater bråk og krangling.!
    En ting er å være litt "uenige" her på HFS og ha det litt gøy, både på egen og andre sin bekostning, men blodig alvor er ikke min greie.......

Ja, hvorfor i all verden fikk ikke jeg beskjed om at jeg kunne kjøre og hente dette, eller at det faktisk ble sendt i posten i oktober 2007.?
    Jeg kan liksom ikke finne noe grunn til å bare sitta der med detta på lager, hva i all verden er poenget med det.?
    Jeg hadde jo forstått det om det hadde vært en liten sak mellom oss, men det finnes ikke snev av trøbbel oss i mellom, jeg har følt et godt vennskap med vedkommende og ikke mast om noe, bare ventet og ventet på at noe som var ferdig, skulle bli ferdig..

Så god kvalitet som han har gjort på all jobb i fortiden, så kan jeg ikke inbille meg at det ikke virker 100% i dag, det var ikke rare jobben som skulle gjøres heller..
    Men vi får nå se hva som jeg får hjem, om jeg får det hjem før det blir sol og sommer.? :p

Det er ikke lov og jeg har ikke lyst til å fortelle hvem dette er, men til dere som leser dette, vær litt obs og LYTT til hva andre har å si, om det er slik at du skal levere noe til rep av en eller annen årsak.!

Ha en strålende flott dag, RJ ;)

Kjell

I

ijustpop

Gjest
    Jeg aner jo hvem det er snakk om her, og mener å huske at denne reperatøren skrev et lengre innlegg på gamle hfs for noen få år siden om hvorfor slike forsinkelser kan forekomme. Anbefaler et søk på hfs1 Kroken.

Forstår at det er en frustrerende situatsjon for deg. Kjipt å vente på en forsterker. Enda kjipere å ikke vite når du får den tilbake.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    Rotekroken skrev:
    hva i all verden spiste du til middag?? ;D

seriøst, synes dette opplegget stinker. jeg vet ikke om noe verre enn folk som bryter avtaler, og særlig avtaler basert på tillit. og det attpåtil uten å ta kontakt og avgi en forklaring/unnskyldning, med løfte om snarlig bot og bedring.
    håper virkelig fyren tar til vettet, ellers så er det bare å anmelde han så det synger etter.
    send en sms og gi han to dagers svarfrist, f.eks.

lykke til, kroken! håper det ornær sæ!
    Hei gamle rørørn ;D
    Takk for det.!
    Håper inderlig at dette nå ærnær sæ til begges beste ;)

Villsvin spiste jeg til middag i dag, du vet jo åssen Obelix inntar måltidene sine :eek:
    Nei, det ble noe enkelt sammen med jentungen i dag, grillpølse i brød..

Jeg føler meg lurt trill rundt av fyren her, trodde liksom vi var skikkelig på talefot og hadde et vennskap, men jeg ser hvordan han har "melket" meg med detta såkalte vennskapet, det er nok ikkeno å hente der i nær eller fjern fremtid, akkurat det har du mitt ord på.!

Takk for gode råd her, jeg gir han foreløpig en sjanse til å rette opp dette denna uka, så går jeg hardere til verks neste uke om jeg ikke får det som er mitt..
    Han har fått mail og sms i dag siden han ikke svarer når jeg ringer, der er det alle fakta på bordet fremstilt på en meget snill måte, det var kanskje ikke så lurt å være så snill i ordbruken, men jeg har en smule tro på velvilje fra den kanten der nå..

Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Joda, den lille frøkna er klart bedre...Heldigvis. Vi tar opp tråden, vet du. Håper denne fadesen med preampen din lar seg løse uten at det blir for mye ugjenkallelige "ødeleggelser".
    Godt å høre at frøkna har det bedre, ble litt skremt i sta.!

Ugjenkallelige ødeleggelser er det vel allerede, spesielt etter at jeg snakket med posten og de hadde betalt for rep som var ferdig for 6 måneder siden.!

Ha en riktig flott kveld og ta godt vare på deg selv og dine ;)

Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Wergeland skrev:
    Jeg aner jo hvem det er snakk om her, og mener å huske at denne reperatøren skrev et lengre innlegg på gamle hfs for noen få år siden om hvorfor slike forsinkelser kan forekomme. Anbefaler et søk på hfs1 Kroken.

Forstår at det er en frustrerende situatsjon for deg. Kjipt å vente på en forsterker. Enda kjipere å ikke vite når du får den tilbake.
    Heisan..

Tror jeg har fått med meg det meste som vedkommende har skrevet her på HFS, jeg kjenner nicket hans og vet at han er her som "gjest" hver eneste dag for å lese, har tross alt kjent mannen noen år og hatt et meget godt vennskap med han..
    Om det er samme mann eller noen andre det er snakk om, så har det rent en del vann i bekken siden den gang, vi kan ikke surmule for ting som har skjedd flere år tilbake, vi må gi hverandre en sjanse til å bli bedre.!
    Ting kan dukke opp og det er masse som kan spille inn for noen og enhver, ikke la oss glemme dette..

Har egentlig klart meg bra ganske lenge uten pre, så det har ikke vært så frustrerende egentlig, det var når jeg fikk vite at den har stått ferdig reparert flere måneder at jeg fikk helt hetta her.!
    Hadde ikke den vært ferdig i oktober 2007 så hadde jeg smurt meg med litt mer tålmodighet, men når jeg fikk vite dette i dag så kokte det rett å slett over for meg.!

Kjell

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    796
    Torget vurderinger
    5
    Rotekroken skrev:
    Har egentlig klart meg bra ganske lenge uten pre, så det har ikke vært så frustrerende egentlig, det var når jeg fikk vite at den har stått ferdig reparert flere måneder at jeg fikk helt hetta her.!
    Hadde ikke den vært ferdig i oktober 2007 så hadde jeg smurt meg med litt mer tålmodighet, men når jeg fikk vite dette i dag så kokte det rett å slett over for meg.!

Kjell
    Ikke noe hyggelig Kjell.

Hvordan vet du egentlig at den er ferdig?
    Det er ført et pengemessig krav ja, men finnes det noen dokumentasjon som faktisk tilsier at den er reparert?

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Holmium skrev:
    Rotekroken skrev:

Kjell
    Ikke noe hyggelig Kjell.

Hvordan vet du egentlig at den er ferdig?
    Det er ført et pengemessig krav ja, men finnes det noen dokumentasjon som faktisk tilsier at den er reparert?
    Hei Terje..

Hei "posten"

Vi snakket sammen om denne saken tidligere i dag, og ble enige om at jeg
    skulle reparere den. Den er nå ferdig, og jeg vil be deg om å innbetale det
    nevnte beløp, kr. xxxx til min konto, xxxxxxxxxxx. Når pengene er inne på
    kontoen, sender jeg den til "Rotekroken".
    Det er fint om du ringer meg, eller sender en mail når det er utfør.

Vennlig hilsen
    "reperatøren"
    Hei !

Beløpet blir overført herfra i dag. Bare send forsterkeren til "Rotekroken". Sender deg et brev med bekreftelse pr post.....

Med vennlig hilsen

"posten"
    Posten Norge AS
    Logistikk Salg
    Kundetjenester Innland
    0001 Oslo
    Om vedkommende har lyvet for posten så er jo det hans problem, men det er tatt betalt for deler og timesbetaling på jobben, åssen kan han vite dette om det ikke er gjort.?
    Og om det ble utført 18.10.2007 er meg ravende likegyldig, så lenge han har tatt seg betalt for jobben og deler den dagen, så må den også være ferdig sett fra mine øyne.!

PS: takk for maten.! :D
    Fikk litt sjokk når jeg åpnet pakka ;D

Kjell

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fyren (de fleste av oss vet forresten hvem han er) har vel bare oppgitt et urimelig høyt antall timer samt smurt på noe grusomt på delekostnader for å tyne posten for mest mulig penger. fett nok det, jeg synes ikke synd på posten.

problemet er vel at han deretter sikkert bare har slengt preampen inn i boden og gitt f... i hele greia.
    uansett om man har dårlig helse, økonomiske problemer eller whatever - det finnes ingen unnskyldning for sånn oppførsel som dette her.
    hvis man ikke kan utføre et oppdrag, så må man for guds skyld ikke påta seg oppdraget in the first place!

flaks for han at han dealer med en snill kar som kroken.
    en dag tråkker han på feil tå, og da kan det bli fatalt.

det var mine to siste cents i denne saken.

stå på krava, kroken!

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Takker alle for støtten for de problemene jeg har møtt, men la oss legge RM-problemer bort og se litt positivt på en del ting ;D

Takket være en "kranglefant/provokatør" (i positiv forstand i mine øyne ;)) her på HFS, så står det nå en ny spiller i stua og koser seg :D
    Tusen takk, RoDa.!
    Synd det ble et kort, men veldig positivt møte i mine øyne, så jeg håper at jeg er velkommen tilbake om ikke så veldig lenge.?

Selv om vi har forskjellige veier til mål, så vil jeg bestemt påstå at RoDa har masse positivt å bidra med her på HFS og i Fidelity.!
    Det er en kunnskapsrik mann som har mye praksis, vi var dessverre litt for enige om det aller meste, så det nyttet ikke å finne noe å provosere han med, men bare vent ;D
    Syns det er utrolig koselig å bli kjent med likesinnede som har samme oppfattning som meg selv, jo mer jeg er rundt og snakker med de som befinner seg her på HFS, jo mer forståelse får jeg for at ord tolkes.!

Det er nok ikke bestandig at vi leser alt og gir vedkommende "benefit of the doubt" og dømmer ting nord og ned, her tror jeg det er masse å lære folkens.!
    Hvordan leser vi ting i forhold til åssen folk uttaler seg.?
    Åssen skal vi lese/tolke ting som blir sagt her, når vi ikke vet åssen vedkommende er som person.?

En kort breafing siden jentungen sover i naborommet, så låter ikke Sony XA-50ES veldig annerledes enn Copland CDA-288 på Audio Note DAC 1 som er oppgradert temmelig kraftig..
    Kan det være slik at AN DAC har en veldig sterk klangsignatur og er nærmest enerådende.?
    Har vært borti DAC'er før som gir drivverket "munnkurv" og tar fullstendig over kontrollen, det er lite positivt i mine øyne, men jeg skal komme med flere lytteinntrykk i morgen, må ta en rask vurdering om Sony faktisk er bedre enn Copland.!

En ting som kan telle en del, det er at begge spillerene har XO-2 klokke, den kan nok jevne ut forskjellene en del.?

Mine tidligere møter med Sony sine ES-serie spillere har vært veldig kald, litt steril og livløs spillestil, det kan jeg ikke si om denne spilleren.!
    Opplever den som en oppgradert og modifisert Copland spiller som har gått en klasse opp, men fortsatt med AN DAC koblet til Sony..

Har bestilt meg et Nikon D40 kamera med flere objektiverer og litt utstyr, så snart blir det en skikkelig bildetråd her ;)
    Jaja, bortsett fra at jeg ikke er noen fotograf da, men bildekvaliteten skal bli vesentlig bedre enn med mobilkamera hvertfall ;D
    Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med en dreiebenk av kvalitet!

Dine tidligere møter med Sony ES-serie har kanskje ikke vært gjort med ekstern DAC? Er litt delte meninger ute å går om Sony's analogkretser har jeg skjønt. Har funnet ut at jeg selv ikke er så veldig glad i dem heller.. ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Holdt nesten på å glemme å fortelle at jeg har vært innom Høium Hi-Fi i dag også..
    Atter en gang utmerket service og gjestfrihet hos vår gode venn her på HFS ;)

Siden Soundstring kablene har fått så ekstremt god kritikk i kabel tråder, så fant jeg ut at det var på tide at jeg også prøvde dette.!
    Kan det være slik at folket blir lurt av noe "nytt og annerledes" eller er det faktisk slik at Soundstring har funnet opp kruttet på nytt.?

Personlig er jeg ikke noe spesiell tilhenger av de som påstår at de finner opp kruttet på nytt, men siden jeg nå trenger veldig korte kabler til monoblokker så må masse kabler prøves ut, og først ut blir da Soundstring..
    Og det mot selveste Goliath, WireWorld Silver Eclipse II til 40 store.! :eek:

Siden jeg bare trenger 70cm kabel så valgte jeg å kjøpe installasjons kabel, den er jo beregnet til å skjules i vegger og lister, så får jeg kjøpe en lengde med ViaBlue strømpe og sette på så det ser litt mer Hi-Fi riktig ut, fint skarre værra vettu ;D

Siden jeg ikke fikk noe rabatt på kablene så gir jeg heller ikkeno ved dørene her.!
    Gode tester koster.!!! ;D
    Fra spøk til revolver, han var faktisk veldig raus på lengden ;)
    Jeg har min teori på åssen musikk skal høres ut og det er kun snakk om mitt eget oppsett, så dere kan ikke stole på mine "testresultater" på noe vis, dere må selv erfare og prøve i eget oppsett.!
    Men jeg kommer til å være dønn ærlig mot meg selv når Soundstring blir testet..
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Pengvim skrev:
    Grattis med en dreiebenk av kvalitet!

Dine tidligere møter med Sony ES-serie har kanskje ikke vært gjort med ekstern DAC? Er litt delte meninger ute å går om Sony's analogkretser har jeg skjønt. Har funnet ut at jeg selv ikke er så veldig glad i dem heller.. ;)
    Thanks man.! ;)

Mine tidligere møter har stort sett vært med ekstern DAC, det er heller få spillere som jeg har hørt uten ekstern DAC..
    Men nå skjønner jeg bedre hvorfor "impulse" sin XA-50ES på AN DAC låt så hinsides bra.!
    Det er rett å slett at XA-50ES er en bedre spiller enn alle de andre Sony ES spillere jeg har hørt..
    Den harde spillestilen og den kalde, nesten syntetiske Sony-klangen er borte vekk på XA-50, den er faktisk temmelig nære Copland i spillestil, med AN DAC da seff..

Men jeg skal prøve uten DAC på begge spillere i morgen, og komme med noen resultater av hva jeg opplever da..
    Kjell

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tipper du vil oppleve en annerledes signatur med XA50ES på egenhånd. Sony har jo en litt spesiell egenlyd, de lager jo DAC-chip'ene selv, og jeg har ihvertfall ikke hørt om noen andre merker som bruker Sony dac... ::)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Ikke spør meg hvorfor, men av de spillerene og DAC jeg har her nå, så spiller faktisk Sony XA-50ES best alene :eek:
    Med DAC så er det en smule mer finkornet, men mer maskert slik at stemmer ikke låter så ekte, utklinging på flygel mister litt av gløden, trommer låter ikke så ekte, rett å slett mindre "ekte" musikk i mine ører..
    Ut i fløyene så bidrar DAC positivt, samt at det blir litt mer finkornet og kanskje en smule mer sortnivå..
    Jeg er nok minst like overrasket som deg over dette.!

Må rett å slett bøye meg i støvet og gratulere Sony med en skikkelig bra spiller.!
    Kan skrive under på at den spilleren blir værende en laaaang stund ;D
    Med forbehold om at den er en like bra match til pre og effekt, som kommer i hus i dag og i morgen..

Håper at jeg får det positive som DAC bidrar med + litt bonus med på kjøpet, når den rette DAC'en kommer i hus ;)

R

Rolf_Da!

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Takket være en "kranglefant/provokatør" (i positiv forstand i mine øyne ;)) her på HFS, så står det nå en ny spiller i stua og koser seg :D
    Tusen takk, RoDa.!
    Synd det ble et kort, men veldig positivt møte i mine øyne, så jeg håper at jeg er velkommen tilbake om ikke så veldig lenge.?

Selv om vi har forskjellige veier til mål, så vil jeg bestemt påstå at RoDa har masse positivt å bidra med her på HFS og i Fidelity.!
    Det er en kunnskapsrik mann som har mye praksis, vi var dessverre litt for enige om det aller meste, så det nyttet ikke å finne noe å provosere han med, men bare vent ;D
    Selv takk "Rotekopp" :D
    Ja, du er hjertelig velkommen på besøk for å høre på musikk.

Moro å lese om inntrykk av Sony'en.
    Ta godt vare på den, spesiell spiller det der.
    (Og så kan du gjerne ta kontakt med meg dersom den skal selges senere. Førstekjøpsrett?)

snakkes
    R

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    RoDa skrev:
    Rotekroken skrev:
    Tusen takk, RoDa.!

Selv takk "Rotekopp" :D
    Ja, du er hjertelig velkommen på besøk for å høre på musikk.

Moro å lese om inntrykk av Sony'en.
    Ta godt vare på den, spesiell spiller det der.
    (Og så kan du gjerne ta kontakt med meg dersom den skal selges senere. Førstekjøpsrett?)

snakkes
    R
    Tusen takk for det, Rolf.!
    Utrolig koselig figur som er veldig lett å like, så det var veldig trist at situasjonen var som den var, men jeg tar kontakt med deg så får vi til noe ut på vårparten en gang..

Du som har mange måneders erfaring med Sony'n kan jo fortelle litt om hva du syns om den spilleren, hva den gjorde i ditt oppsett..
    Jeg syns faktisk at jeg kan høre XO2 klokke-signaturen igjen fra Copland, basert på andre Sony spillere som jeg har hørt og Copland som også hadde XO2 klokke..

Den har litt mer baller som jeg ønsket meg, den har en litt varm og fyldig gjengivelse som heller litt mot det organiske, minimalt med digitalis og annen shit som mange andre Sony spillere har..
    Men det er ikke mange timene jeg har fått sammen med den spilleren, så det kan hende at jeg forandrer litt på noen av mine påstander, skulle hatt noen flere timer på meg før jeg uttalte meg egentlig..

Førstekjøpsrett ja ;D
    Kommer helt an på pris det vettu 8)
    Nei, jeg tror nok den blir stående her en laaaang stund ;)
    Kommer nok heller til å ta kontakt med Olof på Upgrade og få han til å trylle litt med den, har lest og hørt masse positivt om TentLabs XO power og er litt nysgjerrig på hva TentLabs Heatersupply kan gjøre, det er 1400 penger + jobb - for positiv omtale her ;D
    Hører gjerne fra noen som har erfaringer med TentLabs..

Har handlet meg Nikon S200, Nikon D40 med flere objektiver og Velbon Sherpa 600R, så nå skal det bli en liten bildetråd her ;)
    Eneste jeg trenger er kunnskap til å ta bedre bilder ;D
    Kjell

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Har handlet meg Nikon S200, Nikon D40 med flere objektiver og Velbon Sherpa 600R, så nå skal det bli en liten bildetråd her ;)
    Kjell
    Kjøp deg stativ.Alfa og omega det gett.
    Sony (XA50/XA5/XA7) er ingen dårligere spillere.

/jan

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Slenger ut noen bilder av den "nye" spilleren som jeg har tatt med et rimelig Nikon kamera, det er svært få muligheter for manuelle instillinger, så bildene ble så som så..

Hva slags spiller er så dette.?

Høyre side av fronten, lite spennende på venstre side..

Front og topp med skuffen ute, den virker så solid at jeg tror du kan løfte spilleren i skuffen :eek:

Her med klampen på drivverket..

Drivverk med klamp og CD plate..

Bilde tatt litt fra siden så du ser hvor tykk skuffen er..

Skuffen på full fart inn i spilleren, syns det ble et stilig bilde 8)

Men hva slags plate er det som ligger i skuffen da.?
    Det er jo Nora - For svingende.!!!
    Og detta svinger.! :D
    Unge frøken Nora på 85 år, har gitt ut 3 gode plater som jeg skal ha meg, As Time Goes By (2004), Christmas Songs (2005) og Nora - For svingende.!! (2008)..
    Dette er smooth jazz som svinger, her er noen smakebiter fra Christmas Songs, As Times Goes By og Nora - For Svingende.!!!

Venstre bakside, eller høyre om du har fronten mot deg ;D
    Variabel og Fixed utgang, er du skikkelig i beita for pre så er det bedre å bruke Variabel enn å være foruten musikk, men pre i spiller.........er det ikke ille nok at det er innebygget DAC, sånn egentlig.?

Slettes ikke galt at spilleren har nettbrønn, har prøvd med standard kabel opp mot "grøftekabel" og det er faktisk hørbare forskjeller på de kablene..
    Men jeg vil gå litt lenger enn å bare bruke grøftekabel, har noen alternativer som jeg kommer til å prøve ut i fremtiden, men ikke pokker om jeg skal la musikken "kveles" for å spare noen få kroner på strømkabel ;)

Spilleren plassert der den hører hjemme, i racket nemlig 8)

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med ny og veeeldig fin spiller, Kjell! For ikke å snakke om at du har fått deg nytt kamera! D60 er ikke dårlige saker! Si ifra om du trenger optikk. Jeg har hylla full...... ;)
    Drivverket på 50ES er en fryd. They don`t make them like that anymore....! Nå mangler det bare en filterløs og hotrodda AN-dac, samt at preampen kommer i posten.... ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Kjell
    Kjøp deg stativ.Alfa og omega det gett.
    Sony (XA50/XA5/XA7) er ingen dårligere spillere.

/jan
    Hei Jan..
    Hvis du googler litt på Velbon Sherpa 600R så finner du ut hva det er ;D
    Eller trykk HER så slipper du å søke selv

Har hørt noen ES spillere hos deg og jeg har hørt noen ES spiller her, jeg har også hørt ES spillere hos andre..
    Eneste ES spillerene som har spilt slik som jeg ønsker, det er XA-50ES hos "impulse" på AN DAC og den som står her, de andre har ikke klart å gjøre noe med mine følelser, men det har helt sikkert noe med smak og behag å gjøre også, og ikke minst matching ;)
    Slikt som underlag, signal og strøm kabler har sitt å si på slike spillere, det er ikke vanskelig å høre..
    Kjell

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Kroken. Hadde en sånn spiller i mange år. Aldri noe kluss med den.
    Ga den til min yngste sønn, da jeg var så dum og kjøpe SACD spiller fra Sony.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Gratulerer med ny og veeeldig fin spiller, Kjell! For ikke å snakke om at du har fått deg nytt kamera! D60 er ikke dårlige saker! Si ifra om du trenger optikk. Jeg har hylla full...... ;)
    Drivverket på 50ES er en fryd. They don`t make them like that anymore....! Nå mangler det bare en filterløs og hotrodda AN-dac, samt at preampen kommer i posten.... ;D
    Takk, takk, unge venn.!

Bildene er tatt med Nikon S200, skal ned på posten og hente Nikon D40 som har søkeren i objektivet, ikke i huset som D60 har..
    De erfaringene som jeg har lest meg frem til, de baserer seg på at D40 er et bedre amatør kamera enn D60..
    Gleder meg til å pakke ut, Nikon D40 m/AF-S DX 18- 55mm, Tamron AF 70-300 Di M og ikke minst Nikkor AF-D 50mm 1.8 som jeg tror blir favoritt objektivet 8)
    Mange år siden jeg har hatt skikkelig speilrefleks kamera, så det blir nok mange bilder som går i søppelbøtta, men jeg tror nok jeg skal trille frem noen gode bilder også ;D

Har hatt mange forskjellige merker, men faller alltid tilbake til Nikon, så nå tror jeg at det ikke blir annet enn Nikon i fremtiden, hvorfor bruke penger på noe som man egentlig ikke liker 8)

Pre ser jeg på pakkespor at venter på meg på posten, så det blir masse nytt og masse gleder her i dag ;D
    Meget hyggelig å møte deg igjen i går, som alltid et meget positivt møte.! ;)
    Tusen takk for lånet, det tror jeg glemte i går.?
    Det er takket være deg at jeg er på denna veien her nå, så jeg har lovet deg en av to ting, jeg er redd for at jeg må ut med litt mer penger enn til en sur vin, høres hvertfall slik ut foreløpig :D

Hyggelig å møte "ante" igjen også, meget hyggelig kar som kom med noe snadder til meg, håper bare det faller i smak lydmessig, ikke bare utseende messig ;)

Men nå skal jeg ned å hente noen kilo med snadder på posten :D
    Da blir det flere og bedre bilder, og ikke minst enda bedre lyd ;)
    Kjell

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    GRATULERER, GRATULERER, GRATULERER ;D

Dette skal da være en svinaktig god spiller :)

(Fine bilder har du også tatt ;))

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.200
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:
    Nikkor AF-D 50mm 1.8 som jeg tror blir favoritt objektivet 8)
    Nå håper jeg du vet at det ikke er autofokusmotor i hverken kamera eller den linsa. Har det selv (har også D40) og bruker det mest på stativ dersom jeg skal ta veldig skarpe bilder. Det blir veldig-veldig bra, men som sagt; ingen autofokus. Så kan man heller vurdere å oppgradere til D300 om ett år eller to ;)

Stativ er et *must*.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Takker, Rolf..
    Meget bra spiller i mine ører, men det finnes garantert masse annet der ute som er vesentlig bedre, det er bare å prøve seg frem til man finner lykken ;D
    I mine ører er det masse "good old gammal nok" utstyr som klinger meget vakkert, nesten litt synd at folk nærmest kaster slikt på dynga.! :-[

Høres ut som guttungen din storkoser seg med din "gamle" lyd 8)
    Neste gang så kan du jo bruke ørene, for å høre om gresset virkelig er grønnere på den andre siden ;)

Fremdeles fornøyd med Ibrahim spilleren eller.?
    Åssen er den opp mot Sony.?
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    FallenA skrev:
    GRATULERER, GRATULERER, GRATULERER ;D

Dette skal da være en svinaktig god spiller :)

(Fine bilder har du også tatt ;))
    Takker..
    Låter riktig på alle de områdene som jeg syns er viktig, så jeg tror jeg har skutt gullfuglen i forhold til egne preferanser, så nå er det nok lenge til en ny spiller kommer i hus..

Er nok en laaaaang vei opp til Acute, men har man ikke ræva full av penger så må man ta til takke med visse kompronisser ;)

Miles er vel såpass samkjørt med ører og øre-komponenter, at du bare lener deg tilbake og nyter musikken.? 8)
    Kjell

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Når du sier "søkeren i objektivet, ikke i huset", regner jeg med at du mener autofokusmotoren. Søkeren er nemlig i huset uansett, men får selvfølgelig "bildet" via objektiv og speil.....

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    mteinum skrev:
    Rotekroken skrev:
    Nikkor AF-D 50mm 1.8 som jeg tror blir favoritt objektivet 8)
    Nå håper jeg du vet at det ikke er autofokusmotor i hverken kamera eller den linsa. Har det selv (har også D40) og bruker det mest på stativ dersom jeg skal ta veldig skarpe bilder. Det blir veldig-veldig bra, men som sagt; ingen autofokus. Så kan man heller vurdere å oppgradere til D300 om ett år eller to ;)

Stativ er et *must*.
    Heisan..
    Det er ikke auto i 50mm linse eller hus, så det blir den gode gamle manuelle metoden ;D
    Tenkte jeg skulle gå på leting etter gamle objektiver som er fast, du får jo kastet etter deg slike 35mm kamera med masse objektiver, huset er jo ikke noe å ha, men alt av objektiver tilbake til 60 tallet kan brukes i Nikon hus :)

Vi får se om jeg blir fornøyd med D40 eller om jeg kjøper meg et bedre hus litt senere, har ikke for vane å bytte ut slikt utstyr som jeg er fornøyd med, men man vet aldri ;D

Takk for gode råd og innspill, slikt setter jeg stor pris på.!
    Kjell

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    Takker, Rolf..
    Meget bra spiller i mine ører, men det finnes garantert masse annet der ute som er vesentlig bedre, det er bare å prøve seg frem til man finner lykken ;D
    I mine ører er det masse "good old gammal nok" utstyr som klinger meget vakkert, nesten litt synd at folk nærmest kaster slikt på dynga.! :-[

Høres ut som guttungen din storkoser seg med din "gamle" lyd 8)
    Neste gang så kan du jo bruke ørene, for å høre om gresset virkelig er grønnere på den andre siden ;)

Fremdeles fornøyd med Ibrahim spilleren eller.?
    Åssen er den opp mot Sony.?
    Kjell
    Ja jeg er fornøyd med Abraham. Bortsett fra display og fjernkontroll. Det må være noe av det mest idiotiske som er lagd. Men det er nå ikke det som gjengir musikken.
    Den spiller så bra her hos meg, at jeg fremdeles er meget fornøyd med den.
    Vanskelig og kunne si noe om Sony kontra Abraham. Alt det andre jeg hadde var også noe annet enn det som står her nå.
    Men slik det er nå holder jeg på Abraham og jeg tror ikke den gamle Sonyen hadde vært noe bedre. Musikaliteten hos Abraham tror jeg ikke Sonyen greier og matche.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Når du sier "søkeren i objektivet, ikke i huset", regner jeg med at du mener autofokusmotoren. Søkeren er nemlig i huset uansett, men får selvfølgelig "bildet" via objektiv og speil.....
    Ja seff.! ;D
    Har tankene mer på det som står å venter på meg, enn å skrive alt riktig her :-[
    Autofokusmotor sitter ikke i huset på D40, så er det sagt ;D
    Har autofokusmotor i det ene objektivet som fulgte med kamera, men de 2 andre er det ikke autofokusmotor i..
    Da ble det vel riktig håper jeg ;D

Nå er batteri ferdig oppladet i D40, så nå skal jeg sprette jomfruhinna på det 8)
    Kjell

R

Rolf_Da!

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Du som har mange måneders erfaring med Sony'n kan jo fortelle litt om hva du syns om den spilleren, hva den gjorde i ditt oppsett..
    Jeg syns faktisk at jeg kan høre XO2 klokke-signaturen igjen fra Copland, basert på andre Sony spillere som jeg har hørt og Copland som også hadde XO2 klokke..

Den har litt mer baller som jeg ønsket meg, den har en litt varm og fyldig gjengivelse som heller litt mot det organiske, minimalt med digitalis og annen shit som mange andre Sony spillere har..
    Tja, kan jo prøve å hente frem litt fra hukommelsen...... ::)

Oppsettet jeg spilte på mens Sony-en var "hel" spiller og ikke bare drivverk (Selv om det ikke var bare, bare det heller...... ;)) var følgende:

Sony CDP-XA50ES
    Dikemark signalkabel
    Ming Da MC-7R preamp med Golden Dragon rør
    Rothwell plugger og atter en Dikemark (eller en Silk MkI med furutech)
    Doxa 70B
    Silspeak høyttalerkabler
    HFLS-1 hjemmebygg høyttalere på hjemmebygg stativer

Kult?

I alle fall:
    Dette var egentlig mitt siste anlegg..... :-[
    Var kjempefornøyd og tenkte ikke på noen bytter, men så møtte jeg en mann ved navn Vadseth. ;)
    Så, kremt, det ble ikke mitt siste anlegg likkavæl...

Mine tanker om Sonyens lydmessige egenskaper:

Jeg vet ikke hvilke egenskaper klokken sørger for, men mistenker at det går på timing og presisjon?

Jeg oppfattet Sonyen som rytmisk fremdrivende for musikken.
    Spesielt god, i mitt oppsett dengang, på applaus. (Husker jeg ga meg ende over Krauss + Union Station Live)
    Klanglig nøytral, noen vil mene Sony er lyst, men ikke jeg.
    Dens krefter og trøkk i bassen gjør at den kan oppleves til å helle litt mot det mørke i bassen, mens toppen ikke er feig og kan tippe det over i noen (allerede lyse) anlegg. Jeg mener det heller låter "rett" ;)
    Vi er altså ikke helt enige i at den låter fyldig, Rotekroken.

I forhold til Benchmark manglet Sony noe på oppløsning. Benchmark igjen hadde ikke det samme rytmiske drivet som Sonyen.
    Men jeg fikk større innsyn i, og avsløring av, innspillingen med Benchmark. Basslyd ble til strenger og spesielt diskanten fikk klinge mer og lengre ut.

Sonyens kanskje største styrke er ballestørrelsen og rett på sak lyden, med en misunnelsesverdig fokus på helheten i musikken.
    Det er ikke for ingenting at jeg egentlig så meg ferdig med dette anlegget på plass:

Kanskje ikke så bra beskrevet, men så er ikke hukommelsen så bra heller....hehe

Som drivverk er XA50ES knallbra, og satte Squeezebox SB3 så ettertrykkelig i skammekroken at det var flaut......
    Har indikasjoner på at EMC-1 fungerer enda bedre, men så finner du ikke den på brukten til 4k heller 8)

Jeg har gått noen runder meg med selv på om jeg skulle selge Sony-en, og er glad det ble en "kjenning" som overtok den og sikkert gir den et godt hjem. :)
    Spiller med stor glede, også eierglede!!
    De bygger ikke spillere (i alle fall ikke under femsifrede) på denne måten i dag!

Mvh
    Rolf

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Takk, Rolf..
    Jeg tror det heller er jeg som ikke beskriver mine inntrykk "riktig" formulert.?
    Det finnes ingen tegn til hissighet på noen måte, det låter rett å slett bare musikk i mine ører..

I AN KIT-1 så er det følgende rør:
    Audio Note 300B..
    Mullard CV378..
    Raytheon 6SN7GTB..
    Tung-Sol 5678..
    Her har jeg en rik klang med masse farger, låter en smule varmt og behagelig, men samtidig så har jeg med meg "skriket" fra kvinnestemmer når de hyler for full hals, det er egentlig ikke noen mangler noe sted i mine ører, men jeg har ikke hatt noen som kan bekrefte mine påstander..
    Men når jeg hadde EAR V20 på besøk, så fikk jeg høre hva den gjorde kontra AN KIT og jeg hørte V20 på oppsettet til "Joaquin" i påsken..

På en annen side så husker jeg godt at Copland CTA-301 MK-II gjorde en god del med lyden, men da valgte jeg litt annen rørkombo enn den jeg har i dag, rørbytte gjorde at jeg nærmet meg veldig åssen det var med CTA-301..

Så det kan tenkes at du har veldig rett i dine påstander, Rolf.!
    Jeg kan ha røret meg bort, slik at Copland CDA-288 egentlig ikke var så varm og organisk som jeg har påstått..
    Men de andre spillerene og DAC'ene jeg har hatt i hus de siste ukene forteller meg en helt annen historie, det er derfor jeg føler at Sony spilleren er mye mer organisk enn jeg kan erindre at de andre var..
    Kjell

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.640
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Rotekroken skrev:
    Jeg kan ha røret meg bort, slik at Copland CDA-288 egentlig ikke var så varm og organisk som jeg har påstått..
    Men de andre spillerene og DAC'ene jeg har hatt i hus de siste ukene forteller meg en helt annen historie, det er derfor jeg føler at Sony spilleren er mye mer organisk enn jeg kan erindre at de andre var..
    Kjell
    Dette er godt mulig. Skynde seg sakte er et klokt uttrykk.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    bambadoo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Kjell
    Dette er godt mulig. Skynde seg sakte er et klokt uttrykk.
    Har gått 8 måneder siden jeg byttet til den rørkomboen jeg har i dag..
    Jeg skulle nok heller lett frem til en annen rørkombo, som ikke røret meg bort så mye på denne tiden ;D
    Kjell

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn