ja mye mer kos med rør enn kun transformersmoro med tuberolling.
aldri vært borti ediswan før.
det røret ser ut som et 5u4gb, men er merket 5u4g, snåle greier.
Mvh Krazy
ja mye mer kos med rør enn kun transformersmoro med tuberolling.
aldri vært borti ediswan før.
det røret ser ut som et 5u4gb, men er merket 5u4g, snåle greier.
oki thanks for the clarify5u4gb har høyere maks spenning.
(det betyr ikke at det låter bedre enn 5u4g, bare at det tåler mer).
tommelfingerregel:
5u4gb kan brukes der 5u4g normalt skal stå, men IKKE omvendt.
likevel er det visse tilfeller der 5u4gb ikke kan erstatte 5u4g, så man bør alltid sjekke med konstruktøren av apparatet.
siden ediswan har merket røret som 5u4g, så får man stole på at det er 5u4g.
og det er neppe noen krise om det er 5u4gb heller.
så spill musikk og vær glad, du.
haha ikke diss, må jo synes at det bor folk her men ja litt overkill med skiver forran der nå hehehehe, liker at du har det så ryddig foran racket![]()
Tomme hylstre......da vet man at man virkelig har kost seg. Hold kondompraten for deg selv din grisHehehe, minner meg om gode, gamle dager, da det fløt CD'er overalt etter en sen lytterøkt. Tomme hylstre av telys var det også. Da vet man at man virkelig har kost seg.
Nå består det meste av SW av vinyl, iaf det meste som dras frem under en sånn økt, og de tar man bedre vare på, siden de er skjørere saker. En annen ting er at med vinyl, så har man vendt tilbake til den gode vanen å spille seg gjennom hele skiva, fremfor å hoppe frem og tilbake, eller velger seg ut kun noen spor.
Men Krazy - hyggelig å hilses på messa - skal jeg spå om fremtiden, noe jeg er ganske så flink på, når jeg gidder, så blir det platespiller på deg før eller senere likevel. Start heller med en gang, du!![]()
hvis du kjøper guruene så er det en fair deal detkrazyivan!
det ligger et par aronov ls9100 til skarve 17k på finn.
kan du ikke smelle dem opp på de derre onkyoene dine og fortelle oss om resultatet?![]()
eneste som faktisk har gitt riktige baller og realisme i bassen på onkyoene var faktisk jas zeus transeblokker med jas rør preen som ligger ute så de 93db sier ingenting om hva dem helst vil ha hehe hadde vært spennende å se hvor langt dem dipper, av alle ting etter det har jeg aldri hatt samme realismenhehe, jeg kom bare over de aronov blokkene på finn og kom til å tenke på et par høyttalere som ser ut som de trenger mer pulver i livet sitt.
94db og 4ohm (som sikkert er nede og herjer på rundt 3ohm fra tid til annet) er litt krevende for et stakkars 211.
husker disse aronovene fra gamledager.
hørte de hos en bekjent og fikk et godt inntrykk av både lyd og byggekvalitet, men har ingen dypere kjennskap utover dette.
de ser helt straite ut og er sikkert bygd på enkle og velkjente kretsløsninger, noe som betyr at de burde være lette å service den dagen behovet oppstår.
hehe har visst detshit, har du slengt guruene på børsen allerede?
det var da voldsomt til handlingskraft.
men mistenker at du kanskje hadde griller i hodet allerede før jeg plantet et par ekstra.
nuvel, ser at aronovene står i kristiansand, da er det vel bare å spørre om du kan låne dem for test.
jeg har iaff tro på at det er den type amper onkyoene liker, evt gode, kraftige transeamper.
Hehe KraysayCrazy, Krazy!
Men er det ikke nok pulver, så er det ikke nok.
Takker men tørr ikke være helt sikker før jeg ser pengeneGratulerer med salg.
Norge er jo et Nirvana for bruktFi. Og ofte er prisene her svært lavt priset vs. andre steder i verden.
Da er det jakt på ny pre som er greia forstår jeg?
Mitt tips må være å få låne med deg hjem på besøk for å finne noe som matcher de eminente GM70 blokkene.
Inviter gjerne noen entusiaster til å ta med seg en pre på besøk.
skal komme innom med cash ved avhenting har han ikke med seg striesekken det blir det jo kjip retur på hanhåper du krevde penga på konto før shipping, kraz.
Haha er jo det som blir spennende å sebetaling ved henting er skuddsikkert.
bare han ikke tar med seg den europeiske avdelingen av kielbasa posse, da.
da er det du som bør være skuddsikker.![]()
Det der går helt sikkert bra. Men litt synd at det er så lite betalingsvilje her hjemme når du har så fine varer å selge.Haha er jo det som blir spennende å sebetaling ved henting er skuddsikkert.
ikke han selv som skal avhente så alt er mulig
![]()
ja regner med det går fintDet der går helt sikkert bra. Men litt synd at det er så lite betalingsvilje her hjemme når du har så fine varer å selge.Haha er jo det som blir spennende å sebetaling ved henting er skuddsikkert.
ikke han selv som skal avhente så alt er mulig
![]()
ja er i tråd med deg her Terje det er merkelig, markedet har jo skrantet en stund nå men har bare blitt gradvis mindre entusiasme og passion siste 4 åra etter sånn jeg føler det i allefall,men skjønner at folk ikke gidder å engasjere seg så mye nå når det er om å gjøre å kaste størst mulig stein på hverandre i forhold til hva som er rett å galt det må jo være opp til enhver uansettMarkedet for hifi som er noen år gammelt er ikke all verden her hjemme, min Sony forforsterker (E90ES) gikk til Finland. (Penger på konto før sending). Jeg synes det er merkelig, er vi virkelig så få i Norge som liker dette her? Blir nesten skremt.
Jeg skjønner godt at du går for rør, det er helt fantastisk. Kunne godt tenkt meg å prøvd masse forskjellig innenfor det området av hobbyen. Triode, pentode, 300B, KT88, EL34, KT150........Ikke mange nok rom, penger eller tid
De monoblokkene du har fått tak i låter helt sikkert fantastisk. Gratulerer.