KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    DPA og TubeGuru er vel ikke helt identiske HCS? Fikk ikke TubeGuru lov til å lage på lisens inntil Denes Peter (Audio)
    ble misfornøyd med et eller annet??
    ikke vet jeg hva dem bestemte seg for ;) alle som driver slikt finner vel alltids noe dem er missfornøyde før eller siden åkkesom :rolleyes:
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Ja, ikke vet jeg heller, men mener å hørt/lest ett eller annet om krasj mellom Tubeguru og DPA.
    Jeg kikket interessert på de blokkene selv, men er forfengelig nok til å slite litt med hvitfargen, he-he.
    Blir spennende å høre lytteinntrykk, GM70 er jeg lysten på å teste selv.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ja, ikke vet jeg heller, men mener å hørt/lest ett eller annet om krasj mellom Tubeguru og DPA.
    Jeg kikket interessert på de blokkene selv, men er forfengelig nok til å slite litt med hvitfargen, he-he.
    Blir spennende å høre lytteinntrykk, GM70 er jeg lysten på å teste selv.
    oki har ikke rekt å få med meg noe knuss mellom dem :)
    ja fargen er vel det jeg sleit mest med selv og i verstefall kan enn jo få nermeste billakkerer til å få ordnet det urushi rød eller noe annen dyp farge hadde vært 10 ganger penere med engang syns jeg :) men man får se, mest spent på selve GM-70 røret selv og mer bilder osv kommer vel ut på ettermiddagen i morgen :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.799
    Antall liker
    50.592
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    DPA.. Kjent og kjært.. Kjøpt i Trondheim? Eller importert selv? :)
    Godt å høre det er noen som er innom som har kjentskap til det merke :) var en fyr i Oslo som hadde disse så slapp heldigvis full pris ;)
    Ja, da skjønner jeg hvorfor du valgte det røret. Blir spennende å høre hvordan de synes de funker. Hvilken pre skal du bruke? Går du lei kan du få lov å selge de til meg :)
    trur det var det beste kompromisset jeg kunne gjøre innenfor sjangeren for 20k :) blir å bruke Luxman`s topp model C-08 fra 94 til å starte med men ser for meg at det blir rør i fortrinnet og etterhvert for eks denne har en svakhet for japanske kreasjoner og liker hvordan den ser oppbygget ut uten å ha hørt den da :)
    du skal få første pri om dem ikke passer inn her / går lei :rolleyes: HCS :)
    Vis vedlegget 552230 Vis vedlegget 552229
    Japanerene har skjønt at det skal se like bra ut som det låter. Ikke bare på utsiden men også inni,mange som har noe og lære der :). Det har mye eier glede i det som er godt laget med flott utseende.

    O
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ja, da skjønner jeg hvorfor du valgte det røret. Blir spennende å høre hvordan de synes de funker. Hvilken pre skal du bruke? Går du lei kan du få lov å selge de til meg :)
    trur det var det beste kompromisset jeg kunne gjøre innenfor sjangeren for 20k :) blir å bruke Luxman`s topp model C-08 fra 94 til å starte med men ser for meg at det blir rør i fortrinnet og etterhvert for eks denne har en svakhet for japanske kreasjoner og liker hvordan den ser oppbygget ut uten å ha hørt den da :)
    du skal få første pri om dem ikke passer inn her / går lei :rolleyes: HCS :)
    Vis vedlegget 552230 Vis vedlegget 552229
    Japanerene har skjønt at det skal se like bra ut som det låter. Ikke bare på utsiden men også inni,mange som har noe og lære der :). Det har mye eier glede i det som er godt laget med flott utseende.

    O
    helt i tråd med deg der Evo :) derfor jeg har lyst til å holde noe av komponentene Japansk bare på trass og på grunn av bruksglede og eieglede , jeg ser litt på det merke Mactone litt som et søstermerke til Lux og Accu bare at dem kun fokuserer på rør dem har holdt på siden rundt 60 tallet så dem er ikke nye i gamet dem heller og virker som et trygt alternativ :)
    dac-en jeg også holder på med er det så og si kun Japansk innmat det også for å være tro til Japsene ;)
    Krazy
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    DPA og TubeGuru er vel ikke helt identiske HCS? Fikk ikke TubeGuru lov til å lage på lisens inntil Denes Peter (Audio)
    ble misfornøyd med et eller annet??
    Denes lager de og så setter Tubeguru på sitt merke etter hva jeg har forstått. Når en ser promotering som Tubeguru gjorde i USA skjønner jeg at Denes ble lei.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, Krazy.
    Lek med dem. Og send meg en PM hvis du skal selge dem videre. Kan godt tenke meg å prøve de ut her ;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    får vel komme med en ``liten`` rapport :) var jo å hentet Tubeguru GM-70 blokkene i går og ble en sein natt ;)
    så hvordan fungerer det sålangt? kan dem utfordre BMC Cs2 med sin 2000w strømforsyning & Luxman M-08 på 40kg?
    med tanke på kraft overskudd, kontroll og outright punch og smekk ?,
    nei det kan dem ikke ,og jeg må bruke en stund på tilvending, da disse SET blokkene er noe ganske annet ,en helt annen tilnærming og avstamning og man kan egentlig ikke sammenligne dem mot hverken Lux eller Bmc men man klarer jo på en måte ikke la være når man nå man har hatt 200w en stund og tenker man ikke kan klare seg med mindre,
    så hvordan opplever jeg Tubeguruene ? enkelt sakt så gjør dem alt det transistorer ikke gjør , blir vel litt som å banne i kirka men jeg føler det blir litt som å sammenligne vinyl med cd ,
    lyden virker kanskje til å begynne med som en anelse slank, men jeg tror ikke det har noe med tynn lyd å gjøre, det har heller med hvordan SET blokkene evner å gi alt som skjer like mye plass så det dannes mer som en hel masse av individuelle stemmer og instrumenter, alt tar mer plass i form av rom,tid og luft timing i form av at ting skjer på riktig sted til riktig tid fremfor en duracell ladet transistor som noen ganger kanskje kan oppleves som litt forhastet og egentlig ikke får med seg det som faktisk skjer før det triller ut i rommet, det jeg merker det mest på er jo såklart stemmer og naturlige instrumenter der der vi mennesker er mest følsomme og fort hører om det føles riktig eller ikke der utklinging og riktig`` modulerering`` av det som skjer fra start til slutt fra den tid noen treffer en cymbal ,en piano tangent,en gitar streng til den går inn i den kassa blir formet og omgjort til vibrasjoner ut igjen med den energien som artisten velger å bruke, samme med stemmer der man hører mye tydligere fra der toneleiet begynner i hviskeniva til det økes gradvis noe som igjen gir en mye mer naturlig fremtoning og troverdighet i det artistene har å by på det hele føles bare mer ekte :)
    hva nå hvordan er bassen ? har de nok krefter?

    vanskelig å komme med noen konklusjon etter en dags lytt men opplevelsen av bassen sålangt er at den er ikke plentyfull men av svært god kvalitet og vel artikulert den puster godt og den føles veldig riktig ut i forhold til hvordan bass strenger for eks høres ut in real life man hører her også hele prossesen , og er godt samstemt med resten ingenting stikker seg negativt ut så vil kalle dem neutrale på den måten og dem slenger ikke på mer sirupy enn det som som må til for å danne riktig struktur og ser ikke ut til å favorisere noen sjangere :)
    og som jeg har erfart med SET som mange andre så er det jo helt klart i mellomtonen det virkelig skjer :) men det er jo her det meste av den livsviktige informasjonen er ;)

    det ble visst en lang rapport men det er det jeg føler sålangt og føler absolutt at SET er veien å gå med Onkyo høyttalerne :)
    , er det noe jeg vil pirke på/har innvendinger mot sålangt så er det at jeg hører tydelig at Kenwood LD-1 spillern ikke henger med spessielt med nivå ut som også bidrar til litt lav gain,der vet jeg at SET dac-en vil bidra positivt :) også trur jeg at Luxman også er litt for rettsnora og forsiktig i lyden i forhold til der jeg ønsker å lande så det blir nok på sikt å leite opp en god rør pre også som har litt mer skyv nedover ellers alt i alt meget fornøyd :)
    feen ble jo rene koranen dette
    Mvh Krazy
    IMG_0175.jpg
    IMG_0170.jpg
    IMG_0172.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt beskrevet vedr SET. Og fine bilder. En får aldri alt. Dessto viktigere blir det å finne hva en liker, for så å vektlegge dette :). Det er en første gang for det meste..

    FB_IMG_1567410258067.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis.
    set monoblokker gjør noe med én.
    jeg var i dialog med selgeren og på nippet til å hente dem selv forrige onsdag, men tok til vettet da jeg kom på at de er upraktiske og dyre å ha som reserveforsterkere, hehe.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Godt beskrevet vedr SET. Og fine bilder. En får aldri alt. Dessto viktigere blir det å finne hva en liker, for så å vektlegge dette :). Det er en første gang for det meste..

    Vis vedlegget 552464
    hehe ferdig snakka !;) de får sagt det i trøndelag,
    Takker så mye HCS ja sant alt handler jo om de riktige og fornuftige kompromissene innenfor egne preferanser og økonomi, desverre tenderer virkelig god lyd til å koste en god slant uansett og ikke alltid like lett å vite hvor man finner dem :) noen ganger rett rundt hjørnet andre ganger på andre sia av jorda hehe, er jo mange variabler, er i allefall første gang jeg har begynt å kose meg igjen med musikken med eget utstyr på kanskje 1 år eller 2 så trur Gm blokkene er det beste kompromisset jeg hadde råd til uten å kanskje måtte ut med det dobbelte ,gode SET kreasjoner med litt pulver er som kjent ikke billig :)
    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    grattis.
    set monoblokker gjør noe med én.
    jeg var i dialog med selgeren og på nippet til å hente dem selv forrige onsdag, men tok til vettet da jeg kom på at de er upraktiske og dyre å ha som reserveforsterkere, hehe.
    Takker så mye Rama :)ja trur ikke det blir noen vei tilbake til transformers nå gitt ;) hehe da er jeg glad du tok til vettet :) har ikke du noen Almarro blokker og primært? virkelig flotte dem også og ikke minst tøffe de Fostex kreasjonene du har og :)
    Mvh Krazy
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis.
    set monoblokker gjør noe med én.
    jeg var i dialog med selgeren og på nippet til å hente dem selv forrige onsdag, men tok til vettet da jeg kom på at de er upraktiske og dyre å ha som reserveforsterkere, hehe.
    Takker så mye Rama :)ja trur ikke det blir noen vei tilbake til transformers nå gitt ;) hehe da er jeg glad du tok til vettet :) har ikke du noen Almarro blokker og primært? virkelig flotte dem også og ikke minst tøffe de Fostex kreasjonene du har og :)
    Mvh Krazy

    jeg har et par amare musica trinity diamond monoblokker med sølvtrafoer og det hele.
    bruker 2 stk 300b xls i pse pr blokk.
    dyr i drift, selv om 300b xls er ekstremt robuste og har lang levetid.
    bruker blokkene bare når jeg virkelig skal høre på musikk, ellers går det i transistorforsterker til film, fest og bakgrunn.
    hadde vært kjekt med enda en rørforsterker å alternere med.
    men så har man bare et liv å leve, et allerede overfylt rack, begrensede midler og generelt lite lagringsplass i kåken, da.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    grattis.
    set monoblokker gjør noe med én.
    jeg var i dialog med selgeren og på nippet til å hente dem selv forrige onsdag, men tok til vettet da jeg kom på at de er upraktiske og dyre å ha som reserveforsterkere, hehe.
    Takker så mye Rama :)ja trur ikke det blir noen vei tilbake til transformers nå gitt ;) hehe da er jeg glad du tok til vettet :) har ikke du noen Almarro blokker og primært? virkelig flotte dem også og ikke minst tøffe de Fostex kreasjonene du har og :)
    Mvh Krazy

    jeg har et par amare musica trinity diamond monoblokker med sølvtrafoer og det hele.
    bruker 2 stk 300b xls i pse pr blokk.
    dyr i drift, selv om 300b xls er ekstremt robuste og har lang levetid.
    bruker blokkene bare når jeg virkelig skal høre på musikk, ellers går det i transistorforsterker til film, fest og bakgrunn.
    hadde vært kjekt med enda en rørforsterker å alternere med.
    men så har man bare et liv å leve, et allerede overfylt rack, begrensede midler og generelt lite lagringsplass i kåken, da.
    jeg tenkte selvfølgelig på Amare :) har en kjenning som har kjøpt seg en Almarro integrert så forvekslet navn hehe, låter nok helt knall de Amare blokkene ,skønner den med tanken om hverdagsrørsak da , 300b rør blir jo fort noen kroner der er jo gm-70 røra el cheapo til å være så store rør så har jo en fordel der selv til hverdags ,
    ikke lett å finne de mest riktige kompromissene til hverdags som samtidig tilfredstiller ører og sinn :) det er tidkrevende men lærerikt, og som du sier man har jo bare et liv og kan ikke få til/rekke alt :) mye å kjenne seg igjen i , i det siste der hehe,
    og
    fortsatt god kveld Rama :)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med knallfine blokker,håper det låter like bra som det ser ut :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da kommer en liten shootout`` fra gårsdagens test av Arc Ref 5 & Lm 502ca på visit fra en snill kamerat :)
    jeg merker å evaluere noe på noen timer med 3 stk i rommet er ikke alltid så lett , skulle helst hat et par tre dager i ro og mak da jeg fort blir overfølsom for stressfaktorer når jeg er på mer enn tomannshånd til tider under slik testing,
    men noe får man alltid ut av slike besøk, & tenkte det var like greit å bare hoppe ut i det for å prøve en toppspec-et rør pre av nyere`` dato sammen med mine nye Set blokker for å se om mer rør kan være veien å gå, for den balansen av parametere jeg setter høyest ,

    jeg begynte med å tilkoble Lm 502ca for å se om jeg husket riktig fra tidligere test av Lm i eget system og for å se hva en ekstern dac kunne tilføre alene,
    og jeg føler jeg husker ganske riktig fra tidligere synes den tilførte mer rør flyt men synes ikke den hang med rent dynamisk så følte den kun tilførte en dært sirup uten noe særlig mer og ble da litt lite definert og rund uten at det trenger å være noe galt i det men hos meg ble det litt maskert``

    og så kommer vi til når man kobler til Arc Ref 5 så hvordan står det seg kontra Luxman C-08 som jeg bruker til vanlig ?
    første jeg tenkte er at nå vil lydbildet bli til en viss grad oppvarmet kontra Lux med mer pondus , men på disse Set blokkene følte jeg nesten det motsatte at Arc oppfattes mer neutral enn Lux , spiller med litt større skala enn Lux litt mer oppløsning oppover men ellers overraskende neutral og tight i forhold til tidligere når enn har testet Arc da den fremsto mer varm og behagelig uten noe som stakk seg ut,
    denne gangen ble jeg faktisk usikker på hva jeg likte best av Arc & Lux og blir mer en smak sak enn at den ene er bedre enn den andre føler jeg, og man må være mer våken på hvilken områder man vil legge vekt på ,i mitt oppsett og etter mine preferanser så følte jeg kanskje at det ble litt too much`` to the high end scale of the playback`` og litt mindre det jeg søker med å komme enda nermere musikkens indre :confused: så hva gjør man vidre mon tro
    jeg blir å avvente å bruke tid muligens teste andre likeretter rør på blokkene få ferdig dac-en og ta det derfra :) har fortsatt ikke gitt meg på at en god kilde er helt vesentlig for åpenheten i lyden også så om dac-en vil matche playbacken av resten av riggen så har jeg trua på at det kan tilføre mye av det som skal til :)
    men ingen tvil om at balansen blir kilen å få til i forhold til det jeg vil, mest av alt er det vel kanskje litt mer fundament i nedre mellomtone og litt mer luft i øvre mellomtone som på en måte er det jeg søker mest for å kunne danne et større rom uten å ødelegge for mye av det som allerede er bra hehe :)
    man kom i allefall til konklusjon at det ikke er noen selvfølge at en topp notch rør pre nødvendigvis is the it`` i eget oppsett, men klarer ikke helt å se for meg noe annet enn rør i preen heller , så time will shåw
    IMG_0183.jpg


    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.799
    Antall liker
    50.592
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Egen erfaring viser at det må testes over tid før man legger merke til styrker/svakheter. Når jeg testet Luxman Preamp opp i mot PS Audio preamp så tok det noen dager før jeg virkelig hørte nyanse forskjellene i de 2. Luxman stakk av med seiren der :).
    Accuphase vs Luxman ble jeg ikke klok på da begge låt ganske så likt,men Accuphase ble pga jeg hadde powerampen ;). Luxman lager uforskammet gode preamper så det og slå ut en i duel er ikke lett. Testet også ARC preamp med innebygd dac opp i mot Luxmanen men der hørte jeg noe av det samme som du hører. Luxman vant igjen :).

    O
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    Da kommer en liten shootout`` fra gårsdagens test av Arc Ref 5 & Lm 502ca på visit fra en snill kamerat :)
    jeg merker å evaluere noe på noen timer med 3 stk i rommet er ikke alltid så lett , skulle helst hat et par tre dager i ro og mak da jeg fort blir overfølsom for stressfaktorer når jeg er på mer enn tomannshånd til tider under slik testing,
    men noe får man alltid ut av slike besøk, & tenkte det var like greit å bare hoppe ut i det for å prøve en toppspec-et rør pre av nyere`` dato sammen med mine nye Set blokker for å se om mer rør kan være veien å gå, for den balansen av parametere jeg setter høyest ,

    jeg begynte med å tilkoble Lm 502ca for å se om jeg husket riktig fra tidligere test av Lm i eget system og for å se hva en ekstern dac kunne tilføre alene,
    og jeg føler jeg husker ganske riktig fra tidligere synes den tilførte mer rør flyt men synes ikke den hang med rent dynamisk så følte den kun tilførte en dært sirup uten noe særlig mer og ble da litt lite definert og rund uten at det trenger å være noe galt i det men hos meg ble det litt maskert``

    og så kommer vi til når man kobler til Arc Ref 5 så hvordan står det seg kontra Luxman C-08 som jeg bruker til vanlig ?
    første jeg tenkte er at nå vil lydbildet bli til en viss grad oppvarmet kontra Lux med mer pondus , men på disse Set blokkene følte jeg nesten det motsatte at Arc oppfattes mer neutral enn Lux , spiller med litt større skala enn Lux litt mer oppløsning oppover men ellers overraskende neutral og tight i forhold til tidligere når enn har testet Arc da den fremsto mer varm og behagelig uten noe som stakk seg ut,
    denne gangen ble jeg faktisk usikker på hva jeg likte best av Arc & Lux og blir mer en smak sak enn at den ene er bedre enn den andre føler jeg, og man må være mer våken på hvilken områder man vil legge vekt på ,i mitt oppsett og etter mine preferanser så følte jeg kanskje at det ble litt too much`` to the high end scale of the playback`` og litt mindre det jeg søker med å komme enda nermere musikkens indre :confused: så hva gjør man vidre mon tro
    jeg blir å avvente å bruke tid muligens teste andre likeretter rør på blokkene få ferdig dac-en og ta det derfra :) har fortsatt ikke gitt meg på at en god kilde er helt vesentlig for åpenheten i lyden også så om dac-en vil matche playbacken av resten av riggen så har jeg trua på at det kan tilføre mye av det som skal til :)
    men ingen tvil om at balansen blir kilen å få til i forhold til det jeg vil, mest av alt er det vel kanskje litt mer fundament i nedre mellomtone og litt mer luft i øvre mellomtone som på en måte er det jeg søker mest for å kunne danne et større rom uten å ødelegge for mye av det som allerede er bra hehe :)
    man kom i allefall til konklusjon at det ikke er noen selvfølge at en topp notch rør pre nødvendigvis is the it`` i eget oppsett, men klarer ikke helt å se for meg noe annet enn rør i preen heller , så time will shåw
    Vis vedlegget 552787

    Mvh Krazy
    Se her ja! Gratulerer så mye kompis. Men JØSS, har du flyttet om på anlegget til andre veggen nå?
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Hei Ivan
    Om du klarer deg med to innganger, er kar om å løfte på ræva når du skal justere volum og egentlig kun trenger å dempe signal fra kilde, har jeg en DPA TVC du kan få prøve/låne for moro skyld:
    DPA TVC front.jpg


    DPA TVC bak.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Egen erfaring viser at det må testes over tid før man legger merke til styrker/svakheter. Når jeg testet Luxman Preamp opp i mot PS Audio preamp så tok det noen dager før jeg virkelig hørte nyanse forskjellene i de 2. Luxman stakk av med seiren der :).
    Accuphase vs Luxman ble jeg ikke klok på da begge låt ganske så likt,men Accuphase ble pga jeg hadde powerampen ;). Luxman lager uforskammet gode preamper så det og slå ut en i duel er ikke lett. Testet også ARC preamp med innebygd dac opp i mot Luxmanen men der hørte jeg noe av det samme som du hører. Luxman vant igjen :).

    O
    ja er helt i tråd med deg her Evo for å rekke å få med seg hva komponentene gjør hver for seg , regner ikke med kompisen orket å være uten ARC i flere dager ;) så bedre å få testet noe enn ingenting man hører jo som regel om det klaffer egne ører ganske fort etter endel runder godt å høre enn kan dele litt like oppfatninger rundt de to merkene da er man i allefall ikke helt natta :eek: deler litt samme erfaringene rundt Lux kontra Accu og største forskjellen der har jeg følt at lux er bittelitt mer neutralt og accu har litt mer pondus nedover men ellers nokså like i spillestilen :) når det kommer til pre delen så er jeg nok litt sær jeg ønsker å holde meg til noe japansk egentlig for å få litt mer av den derre bruksgleden og eiegleden i kombinasjon med flott lyd ;) man vil jo som regel føle enn får begge deler når det blir såpass kostbart, men det blir nok et vanskelig valg, jeg vet heller ikke om jeg tørr å selge Lux før jeg har noe i hus som jeg føler treffer bedre ,det blir uansett kilent oppi der hehe, alternativet hadde jo vært å safe på en litt nyere Lux rør pre
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei Ivan
    Om du klarer deg med to innganger, er kar om å løfte på ræva når du skal justere volum og egentlig kun trenger å dempe signal fra kilde, har jeg en DPA TVC du kan få prøve/låne for moro skyld:
    Vis vedlegget 552807

    Vis vedlegget 552808
    Hei det var generøst av deg , takker så mye for tilbud spørrs om den da hadde kommet tilbake da hehe :eek: hadde vært intressant å prøve, hehe nei det med å gå 2-3 meter for å justere volum er jeg vandt med i fra Lux ;) dem mener jo at fjærnis foringer lyden der og hehe ,selv om det hadde vært befriende til tider, bruker for det meste cd primært og litt youtube så har ikke bruk for for mange inganger
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Uansett burde du hatt DPA sin egen pre. Synergi er ikke å forakte.
    ja hadde såklart nok vært safest men ikke lett når man er sær og liker å blande litt raser hehe, synes forsåvidt blokkene til DPA & Guru er penere å hvile øya på en preene, men enn kan nok gå glipp av noen virkelige perler av noen pre-er med å ikke la seg teste ut noe fra DPA / Guru :) jeg er litt der av natur at når jeg først har fått for meg å teste noe jeg har fått på hjernen så blir fort det som kanskje er det safeste litt kjedelig og uintressant `` hehe
    et godt eksempel på noe som har funket skikkelig godt her men som ser litt duplo ut er Jas preen som ligger ute nå den ser litt plastaktig ut og ikke ser man helt hva den skal levere kontra nypris på 50k, men den overraska veldig sammen med jas zeus transistor blokker og faktisk noe av det som har spillt mest komplett her
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jaja klarte ikke la være å kikke under lokket på Guru blokkene da :rolleyes:
    kan ikke si at jeg syns det ser så ille ut ;) godt håndverk dette ,venter jo fortsatt på siste delene og verktøy til å ferdigstille og gå igjennom dac-en :eek: kjenner jeg begynner å bli utolmodig vil vite hva den er blitt for et rasedyr snart og ikke minst hvordan synergien vil bli ,
    Mvh Krazy
    IMG_0191.jpg
    IMG_0192.jpg
    IMG_0193.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke verst av en gammel gubbe dette. Det som er den store forcen med disse forsterkere er de egen-viklede trafoene.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe nei godt gjort av en voksen kar dette med mest sansynelig tilvokste pølsefingre ;)
    ja det er vel de trafoene som virkelig er plomma i egget her, man ser jo bare på de interne små trafoene at det er lagt godt arbeid i dem :)
    huff klarer liksom ikke helt å la være tanken på hvordan paralell blokkene hadde vært kontra disse med tanke på juice, kunne til tider tenkt meg litt mer torque/dreimoment,men egentlig bare litt, men samtidig er de flinke til å lure enn godt på vei til å tenke at 2x20w er tilstrekkelig, og jeg tenker at dette er sålangt 20w klarer å strekke seg når alt kommer til alt :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    droole fredag snodig avhengighet denne hobbyen til tider :rolleyes: må nok bare smøre meg med litt mer tigerbalsam inntil man får solgt unna så det både blir kapital og plass til noe nytt utenbli liggende ;)
    men kjenner jeg er litt sulten på å få testet ut flere rør preer i riggen nå, men man kan jo ikke drive å bare teste ut alt mulig heller,
    et merke som har vokst på nysjerrigheten min er Japanske Mactone , Mactone er nok relativt ukjent her på berget men dem er godt tatt imot i andre deler av europa og hjemlandet, og har røtter helt tilbake til 1964 faktisk og har kun spesialisert seg på rørkonstruksjoner forforsterkere såvell som effekter da mest OTL baserte,
    drømmer vel helst om en slik en dag en Mactone XX-3000 ell XX-7000 men dem forblir nok utenfor mitt vingespenn :p ser for meg at jeg sikter meg mot den på første bildet den er mer for oss vanlige dødelige , synes det blir vanskelig å finne noe som kan erstatte Lux preen rent estetisk eller noe tilsvarende samtidig som det låter riktig, og føler dette er noe av det nermeste jeg kommer utifra hva øyet ser i allefall :)
    11.jpg
    o1200090014284585692.jpg
    review_161009_macton_02.jpg
    top_a.jpg

    God helg
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da var dagen plutselig her som om det skjedde i går da var 1 år gått siden fadern hadde sin siste dag,
    alt stivner litt og man blir igjen påmint at alt her i livet kan skje in a blink of an eye, han hadde et langt liv med rus så på en måte var det godt at det som skjedde på slutten skjedde så fort og han fikk en rolig og quick slutt,

    takker deg fadern for de gode stundende vi rakk å ha sammen og at jeg får lov og har mulighet til å drive haifai galskapen vidre for oss begge to :) trur du sitter på endesteinen og ler godt av hva jeg driver med ,ihvertfall sånn jeg velger å se det :) du er ihvertall godt plantet med meg i tankene,
    blir nok en rolig ettermiddag og tar meg ikke en grav-øl men tar meg en grav kaffe`` for deg trur du uansett hadde satt pris på at jeg lar ølen ligge :rolleyes:

    får prøve å finne noe Tony Joe White,Styx,Al Stewart ,Jethro Tull & Steve Harley & the Cockney Rebel for deg i dag peace in alle sammen og nyt dagen så godt som mulig , :)

    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    får få opp humøret litt med denna :) neste helg er det Horten messa uansett form,
    helga etter har jeg kapra biletter til
    Franske Bossa/new wave bandet Nouvelle Vague på sentrum scene &
    17 november går turen igjen til sentrum scene for å oppleve alternative bandet Lamb som ikke har vært i norge på 20 år :)
    noen ganger må man bare ta de sjangsene man har og greit å få beriket seg med noen musikalske live opptredener også og ikke kun bare haifai ;) og alright å ha noen slike lysglimt å se frem til nå på høsten :)


     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt rolige kveldstoner med Snowy :) som har vært medlem i Thin Lizzy og bakgrunns gitarist i Pink Floyd ,
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    litt rolige kveldstoner med Snowy :) som har vært medlem i Thin Lizzy og bakgrunns gitarist i Pink Floyd ,
    Mvh
    Denne fyren har en flott sound. Likte det han gjorde i Lizzy. :)

    Kjenner ikke særlig til solo-greiene, men dette var virkelig fint.

    Takker
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt rolige kveldstoner med Snowy :) som har vært medlem i Thin Lizzy og bakgrunns gitarist i Pink Floyd ,
    Mvh
    Denne fyren har en flott sound. Likte det han gjorde i Lizzy. :)

    Kjenner ikke særlig til solo-greiene, men dette var virkelig fint.

    Takker
    bare morro at jeg kunne bidra med noe ukjent fra den kanten :)
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja da har man fått summet seg litt etter messehelg lørdag & søndag i Horten alt i alt en fin messe i år med mye variert,godt at det var så diverse spenn i de forskjellige oppsettene for da blir det mer i forhold til egne preferanser enn at noe er ``best`` jeg synes stereofil hadde fått det til relativt bra i år også med Audio Note klart ikke perfekt i en slik setting men ingen tvil om at dem fikk til mye av relativt lite`` befriende med en enkel 2 veis som får til dette på 8 watt men prisen var jo ikke like befriende ;)
    ellers synes jeg martin Logan på Copland låt åpent og innlevende med stillestående evne``
    Ear på Livingvoice fikk til mye riktig og ut av relativt nett forpakning ,
    Devore hadde jeg trua på og hørte dem gjorde mye bra men følte det ble for mye av det gode med Sugden, trur dem skulle hatt Røør ;)
    Leben blir jeg alltid glad i når jeg ser det , men rakk ikke bli helt klok på blumenhofer,
    Spec låt spenstig og dynamisk men såklart alt for lite rom og spillte unødvendig høyt på noe ,hadde holdt lenge om dem hadde brukt M-99 som jeg hadde på lån :) og heller hatt de store monoene på utstilling men skjønner jo dem vile ta dem i bruk og ;)

    også synes jeg det var intressant å få snakke litt på tomannshånd med Air Tight presidenten Yutaka Miura på søndag når det hadde roa seg som jeg syntes å virke som veldig jordnær ,entusiastisk og lidenskapelig sjel som tydelig brant for det han gjør og morro å høre om hva dem legger mest vekt på i konstruksjonene demmes, alt fra strømforsyninger til tykkelsen på chassis, så det var en av mine topp 5 med messa artig at det og for mesteparten var damer som sto for loddingen i Air Tight produktene med min 7 års erfaring om jeg husker riktig :)
    fikk tillatelse til å få med et bilde sammen og :)
    IMG_0274.jpg


    fikk også hilst på et par hyggelige karer bak nickene her inne The Gunner & Jorwed som ble alt for kort i en slik setting, kunne sikkert pratet i timesvis når enn hadde funnet roen ;) men i en slik setting som dette så sliter jeg endel med angst og stress når det blir mye mennesker, og var jo godt med folk på lørdag, svetta både oppover og nedover:p og så flere kjente fjes fra her inne som jeg gjerne skulle hilst på bare så det er nevnt :)

    så alt i alt en topp messe i år :)
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.906
    Antall liker
    4.414
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    så lenge klarte man seg uten noe form for litt tuberolling kom et par med Ediswan /Mazda ironisk nok made in Japan 5u4g likeretter rør til Guruene i posten, da jeg har litt forskjærlighet til nos greier og synes det er litt kjedelig å bare hoppe på Psvane trenden selv om det ikke hadde trengt å gjøre noe feil ,liker bare å gå egne veier med ting generelt hehe :rolleyes:
    klarte bare ikke å finne roen med helt basic shuguang rør ;)
    IMG_0295.jpg
    IMG_0297.jpg

    Mvh Krazy
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    moro med tuberolling.
    aldri vært borti ediswan før.
    det røret ser ut som et 5u4gb, men er merket 5u4g, snåle greier.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn