KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    whoho endelig kan jeg si at jeg går i et med brukernavnet mitt ;) som de fleste her inne har fått med seg så er jeg vel over middels intressert i Japanske ting generelt :rolleyes: og kanskje litt vel sær ,sta på det feltet,
    nå vet de fleste og at Japanere generelt også er ganske ærbødige,lojale og tverre, men også mange av dem svært hyggelige,
    for å prøve å gjøre historien kort så har jeg vært i kontakt med 4 firmaer i for å forhøre meg om det i det hele tatt er mulig å finne en fornuftig frakt ordning til Norge som ikke revner både Pungen & ikke minst pengepungen i et jafs :p
    og samtlige jeg har vært i dialog med vet jeg har svært gunstige %%% på fraktordninger ,
    likevel har det hatt seg slik at dem ikke er medvillige til å hjelpe da, dem mener frakt ordningene demmes ikke skal forlate dems 4 vegger, altså dem kan ikke kjøpe ting utenfor for privat personer for så å frakte vidre til kunden, selv med forskuddsbetaling av alle utgifter + bonus for hjelpa,
    men så kom jeg på en som jeg hadde handlet med for 3 år siden som både har vært svært imøtekommende og behjelpelig på alle måter , både med frakt toll klarerings justeringer og ikke minst super bra pakket, akk slik det bør være! der er det mange som har noe å lære, alt for mange som prøver å gjøre seg mer kostbare enn nødvendige for kundene sine spess for oss uvitende`` hvite i utlandet , jeg må si jeg virkelig liker dem som går den ekstra mila`` for å hjelpe og han 4-e mannen er absolutt en slik en :)
    det viste seg at han var den eneste av de 4 som ville hjelpe med åpne armer :)

    jeg kjenner det er litt skrekkblandet fryd for hva jeg har ivente men vet også litt hva jeg går til så det bør bli trivelig uansett, men samtidig digg å få til en 4år gammel drøm, noen vil bare riste på huet av meg som kjøper slikt uhørt fra så langt unna, men livet handler om å ta sjangser og jeg har aldri likt å ha det sammesom naboenså da blir det bare sånn så får folk mene det dem vil :p synes dette er noe av berikelsen og spenningen med denne hobbyen også å få prøvd ut ting som ikke finnes her på berget :)

    så i slutten av november kommer det nye talere på døra ;) rør-dacen blir sendt til Ukraina for justering og ny strømforsyning til utgangstrinnet, og om Guruene blir solgt snart så blir det å finne seg en integrert inntil et senere tidspunkt hvor rør vil finne veien tilbake :)
    cant wait ;):rolleyes:O0
    Mvh Krazy KrazY
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    mer info kommer når det nermer seg og ting blir mer klart :) men ser ut som Japanern allerede har betalt ut auksjonen for meg da den nå er utgått ;) snakk om tillit før penga var over på hans konto, han fikk seff bekreftelse på overføringen men alikevel ! :) han har forøvrig denne sjappa på ebay
    https://www.ebay.com/usr/audiojp2011?_trksid=p2047675.l2559

    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Grattis!
    Må få deg en platespiller snart!
    sukk :eek: også var det den snurra da ;)
    har nok ikke noe valg mer :p men det må desverre vente litt det og, lommeboka er ikke akk så tjukk jeg kunne ønske den var hehe,
    tenker at nye talere og først og fremst vil kicke igang en liten shinings av stereo møblene i første omgang :) litt lei av å bruke et bord til rack selv om jeg liker finishen godt så er det fortsatt et bord :p
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    4 hifi bibler/sikle bøker :p og 2 fusion cd-er mens man venter på andre ting :) litt tykkere enn lyd & bilde disse :p
    eneste jeg ikke forstår meg på er toll etaten, hvordan i alle dager får dem varer med verdi på 630kr til å bli 604kr i toll gebyr :confused::p trur dem har blingsa mellom verdien og frakt prisen,
    IMG_0518.jpg
    IMG_0519.jpg
    IMG_0520.jpg


    Happy Day til alle som er innom :)
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Veldig flott tråd du har Ivan. Spennende så se hva du får inn fra den fjerne østen :)

    -Stein Ivar
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig å se du går litt andre veier enn folk flest. Håper det du har kjøpt står til forventningene :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Veldig flott tråd du har Ivan. Spennende så se hva du får inn fra den fjerne østen :)

    -Stein Ivar
    Hyggelig at trives her inne velkommen skal du være Stein Ivar :) blir ikke så lenge til det kommer mer info :)
    mest spent/skeptisk til frakta fra privat personen jeg har kjøpt av til han som hjelper meg vidre,når høyttalerne først har ankommet han føler jeg meg relativt trygg :)
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Artig å se du går litt andre veier enn folk flest. Håper det du har kjøpt står til forventningene :)
    Thanks for supporten HCS kjenner nevrosene kommer litt snikende nå før mellom mann sier at frakten til han har gått smertefritt ;) håper det blir tårlig bra, helst litt bedre enn det men får se hehe, har også kjentskap til merket fra før i en mindre serie basert på mye av det samme konseptet og materialvalg,så håper mest bare på mer av alt , trur uansett det kan bli godt å få litt pause fra presise og direkte horn talere også :)
    Mvh Ivan
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Blir veldig spennende å se hva som kommer :)

    Litt synd du ikke fikk til lyden, selv med Tubeguru blokkene, som burde være skikkelig gode saker. Mistenker at de ikke trives helt med Onkyo-ene, og at det nok må litt mer "spretne" saker til av høyttalere for at de skal få vist sine kvaliteter.

    Håper uansett at de endringene du nå gjør vil føre deg nærmere det du er ute etter.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som det skrives over, ekstra kjekt å følge med på haifai som ikke står i en hver stue. Når er vel stort sett en hver stue fri for haifai, men du skjønner hva jeg mener :) Blir spennende å se hva du får inn fra Nippon!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Tia går alt for treigt nå ;) spess når man først har gått inn for noe man har drømt om i noen år plutselig blir en realitet .
    får bare prøve å holde lav profil og det går mye i lett Fusion jazz om dagen
    God Elg :)
    Mvh
    IMG_0538.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    sitter litt på gjerdet å skuler litt over aktuelle integrerte amper der ute om Guruene viser seg å finne ny eier,
    men ikke lett å bunne i dem rette kompromissa , noe sier meg at jeg skal bare fortsette med Set rør mens andre parten av meg sier transistor kontroll klarhet og attack, og ikke minst mindre vedlikehold og nevroser i form av at rør må byttes.
    lurer på om det er noen her inne som har generel erfaring med Mastersound som merke, må si at den Mastersound 845 Evolution som ligger ute trigger meg ganske greit og i forhold til hva den mest sansynlig er og ikke minst mtp den ferdig synkede prisen i henhold til produktet, er jo gi ``bort pris`` på den snart.eneste jeg er redd for er om den kan bli litt over kozy`` og mangle noe trykk hurtighet og kontroll i bassen, men sikkert ikke noe å beskymre seg om mtp hvor solid den er.bare vet nå etter å ha testet Gm-70 rør så liker jeg på sett og vis neutraliteten i dem og at dem også henger med i bassen, men tenker og at denna Mastersounden kunne vært en mindchanger og noe som bare hadde funka skikkelig og :)
    Mvh Krazyy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Kjøp den Evolution 845, no brainer.
    ja sitter å føler på at det er for dumt å la være egentlig :) høyttalerne den blir å brukes på eventuelt er forøvrig på 88,5db i 4ohm og 93db i 4ohm så det burde jo gå fint mtp hestekreftene og dreimomentet i Mastern går jeg utifra :)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    God Elg ønskes til foka :)
    nå har jeg endelig i det minste fått bekrefta at nye høyttalerne er ankommet andre mann i god behold og at han har bestilt spesial embalasje til de, så blir ihvertfall sendt i løpet av neste uke still cant wait :rolleyes:;) daffe dager her :p
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nytt fra Norah Jones,for noen kanskje litt klissete, men synes hun har mye alright og, deilig med slik easy going til tider :)
    Mvh
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva slags høyttalere harru kjøpt nå da?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    aner ikke hva det der er, men antar at det er noe fete greier du har googlet deg frem til i nattens mulm og mørke.
    grattis! utenlandskjøp er alltid (litt for) spennende, håper du får dem helskinnet til norge.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    om ingen kjøper Guruene snart så trur jeg jeg tvinger meg til å holde på dem tross økonomiske skavanker, litt redd for å ikke få prøvd dem på dem nye talerne og skulle ikke forundre meg at det kan bli en hyggelig kombo :) slit å sitte å eventuelt vente på et eventuelt salg og :p
     
    Sist redigert:

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm, de Guruene ja....


    Ukjente høyttalere for meg (Pioneer??)
    MEN er det noen som helst logisk grunn til at kablene på mellomtoneelementet ligger på utsiden??
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    det er et par Victor/Jvc Sx-V7-M med alnico runt baut og ekte heltre kabinett av mahogany så dem kan ikke akk gått mye i + når dem ble lansert med nypris på 30-35k, dem som har fordommer mot Japanske domestic merker se en annen vei ;) om dem ikke nå ser det i et annet lys hehe:p Jvc & co har laget annet enn bare Boomblaster & micro anlegg ;)
    håper at frakta går bra er relativt trygg på andre parten som hjelper til da jeg har handlet med han tidligere og en av dem som har pakket mest proff av samtlige jeg har handlet med :)
    ja jeg kjenner på at det nesten er i overkant spennende å vente på slikt :p jeg tripper ganske greit her jeg sitter om dagen hehe mtp shippinga og utfallet generelt hvilken vei fører dette når alt kommer til alt hehe .
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn