KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    moro med tuberolling.
    aldri vært borti ediswan før.
    det røret ser ut som et 5u4gb, men er merket 5u4g, snåle greier.
    ja mye mer kos med rør enn kun transformers ;) ikke mye man får rullet med der hehe,hører tydelige forbedringer allerede men gir det litt tid :) nei Ediswan var ukjent for meg også og ble nyskjerrig da selgern oppførte det som likt Franske Mazda rørene bare lagd under Ediswan i Japan som jeg har lest mye alright om så fikk kjøpt 3 stk, håper på et 4 dukker opp hos samme selgern får jo stort sett ikke bruk for 3 rør men kjøpte de han hadde :) oki så ser ut som en Gb variant vet du hvor hovedforkjellen ligger der har ikke så god greie på det enda ,
    Mvh Krazy

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    5u4gb har høyere maks spenning.
    (det betyr ikke at det låter bedre enn 5u4g, bare at det tåler mer).

tommelfingerregel:
    5u4gb kan brukes der 5u4g normalt skal stå, men IKKE omvendt.
    likevel er det visse tilfeller der 5u4gb ikke kan erstatte 5u4g, så man bør alltid sjekke med konstruktøren av apparatet.

siden ediswan har merket røret som 5u4g, så får man stole på at det er 5u4g.
    og det er neppe noen krise om det er 5u4gb heller.
    så spill musikk og vær glad, du.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    5u4gb har høyere maks spenning.
    (det betyr ikke at det låter bedre enn 5u4g, bare at det tåler mer).

tommelfingerregel:
    5u4gb kan brukes der 5u4g normalt skal stå, men IKKE omvendt.
    likevel er det visse tilfeller der 5u4gb ikke kan erstatte 5u4g, så man bør alltid sjekke med konstruktøren av apparatet.

siden ediswan har merket røret som 5u4g, så får man stole på at det er 5u4g.
    og det er neppe noen krise om det er 5u4gb heller.
    så spill musikk og vær glad, du.
    oki thanks for the clarify :) ja de skal få lov til å bare stå og gjøre jobben de nå hehe

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, liker at du har det så ryddig foran racket ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, minner meg om gode, gamle dager, da det fløt CD'er overalt etter en sen lytterøkt. Tomme hylstre av telys var det også:rolleyes:. Da vet man at man virkelig har kost seg.
    Nå består det meste av SW av vinyl, iaf det meste som dras frem under en sånn økt, og de tar man bedre vare på, siden de er skjørere saker. En annen ting er at med vinyl, så har man vendt tilbake til den gode vanen å spille seg gjennom hele skiva, fremfor å hoppe frem og tilbake, eller velger seg ut kun noen spor.
    Men Krazy - hyggelig å hilses på messa - skal jeg spå om fremtiden, noe jeg er ganske så flink på, når jeg gidder, så blir det platespiller på deg før eller senere likevel. Start heller med en gang, du! ;)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hehe skal ikke se bort ifra at det dimmrer noen duftlys forbi rommets galaxe og :rolleyes:
    har dratt frem alt for mye brente cd-er som har vært med en stund som test materiale olign, dem skulle jo vært kassert hadde dem egentlig ryddet bort, liker jo best orginal vare ;) glad jeg i det minste ikke har kommet meg så langt som til streaming der blir det jo bare surfing og verken lytting eller kos hehe,bruker mest tuben til å finne ny musikk ,

like så det var hyggelig å treffe på deg på messa Gunner :) ja er nok bare tidsspørsmål anngånde snurre hehe, jeg har bare vært sta på dinosaur medie nr2 cd ;) og prøve å få det til å låte så artifaktfritt og naturlig som mulig,men du har nok rett jeg kommer nok ikke unna vinyl kjøret i nærmeste fremtid ;) det jeg har mest noia for der er alle tweaksa man kan utføre :rolleyes: jeg liker generelt litt tweaka stuff/ der man kan sette sitt eget preg på totalen hehe
    Mvh Krazy

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    sitter også å lurer litt på om dagen, hvordan de enkle men svært musikalske stativhøyttalerne fra Jvc/Victor jeg hadde med 8`` alnico samt alnico i diskant i ekte trekabinett med kun 3 deler i delefilteret kontra 30 deler i filteret som i Onkyoene hadde gjort seg på guruene mtp effektivitet av systemet, ikke minst kan man få slike Jvc talere til ca 13k med alt av frakt olign som igjen er litt`` rimeligere sammenlignet med andre merker bestykket med alnico rundt baut:rolleyes: husker bare hvor gode dem var til å få frem atmosfæren i musikken man følte med god jazz at man var som gjest på en jazz cafe, noen ganger trengs det ikke å gjøres mer komplisert enn dette husker jeg ble glad bare av å se på dem, og visste at dem hadde lyst til å spille musikk uansett dagsform :) dem jeg hadde ble sendt til en lykkelig ny eier i Hong Kong
    i-img803x1200-1566104226lusti51320652.jpg
    i-img803x1200-1566104407xyaaku1356874.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.111
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehehe, minner meg om gode, gamle dager, da det fløt CD'er overalt etter en sen lytterøkt. Tomme hylstre av telys var det også:rolleyes:. Da vet man at man virkelig har kost seg.
    Nå består det meste av SW av vinyl, iaf det meste som dras frem under en sånn økt, og de tar man bedre vare på, siden de er skjørere saker. En annen ting er at med vinyl, så har man vendt tilbake til den gode vanen å spille seg gjennom hele skiva, fremfor å hoppe frem og tilbake, eller velger seg ut kun noen spor.
    Men Krazy - hyggelig å hilses på messa - skal jeg spå om fremtiden, noe jeg er ganske så flink på, når jeg gidder, så blir det platespiller på deg før eller senere likevel. Start heller med en gang, du! ;)
    Tomme hylstre......da vet man at man virkelig har kost seg. Hold kondompraten for deg selv din gris :mad:;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    krazyivan!
    det ligger et par aronov ls9100 til skarve 17k på finn.
    kan du ikke smelle dem opp på de derre onkyoene dine og fortelle oss om resultatet? :D

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    krazyivan!
    det ligger et par aronov ls9100 til skarve 17k på finn.
    kan du ikke smelle dem opp på de derre onkyoene dine og fortelle oss om resultatet? :D
    hvis du kjøper guruene så er det en fair deal det ;)
    tynt med kroner til å få verken forforsterker med høyere gain eller noe annet gøy just nu , har nok innsett at guruene enten trenger mer gain av pre eller så må onkyoene ha mer baller,spiller jo veldig fint men krever litt mer juice for at det skal danse på egenhånd :) jeg vet at onkyoene har minst 50% mer å gå på i bassen fra tidligere, og med lux preen må jeg fort på kl 11 før det begynner å skje ting :rolleyes: så interesannte ut dem blokkene der hadde gått meg hus forbi
    Mvh Krazy

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, jeg kom bare over de aronov blokkene på finn og kom til å tenke på et par høyttalere som ser ut som de trenger mer pulver i livet sitt. ;)
    94db og 4ohm (som sikkert er nede og herjer på rundt 3ohm fra tid til annet) er litt krevende for et stakkars gm70.
    husker disse aronovene fra gamledager.
    hørte de hos en bekjent og fikk et godt inntrykk av både lyd og byggekvalitet, men har ingen dypere kjennskap utover dette.
    de ser helt straite ut og er sikkert bygd på enkle og velkjente kretsløsninger, noe som betyr at de burde være lette å service den dagen behovet oppstår.

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe, jeg kom bare over de aronov blokkene på finn og kom til å tenke på et par høyttalere som ser ut som de trenger mer pulver i livet sitt. ;)
    94db og 4ohm (som sikkert er nede og herjer på rundt 3ohm fra tid til annet) er litt krevende for et stakkars 211.
    husker disse aronovene fra gamledager.
    hørte de hos en bekjent og fikk et godt inntrykk av både lyd og byggekvalitet, men har ingen dypere kjennskap utover dette.
    de ser helt straite ut og er sikkert bygd på enkle og velkjente kretsløsninger, noe som betyr at de burde være lette å service den dagen behovet oppstår.
    eneste som faktisk har gitt riktige baller og realisme i bassen på onkyoene var faktisk jas zeus transeblokker med jas rør preen som ligger ute så de 93db sier ingenting om hva dem helst vil ha hehe hadde vært spennende å se hvor langt dem dipper, av alle ting etter det har jeg aldri hatt samme realismen:confused:
    hehe hva gjør man a tru du har nok rett i at single endene før litt mer å jobbe med enn dem egentlig har lyst på hehe ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    shit, har du slengt guruene på børsen allerede?
    det var da voldsomt til handlingskraft.
    men mistenker at du kanskje hadde griller i hodet allerede før jeg plantet et par ekstra. :confused:
    nuvel, ser at aronovene står i kristiansand, da er det vel bare å spørre om du kan låne dem for test.
    jeg har iaff tro på at det er den type amper onkyoene liker, evt gode, kraftige transeamper.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    shit, har du slengt guruene på børsen allerede?
    det var da voldsomt til handlingskraft.
    men mistenker at du kanskje hadde griller i hodet allerede før jeg plantet et par ekstra. :confused:
    nuvel, ser at aronovene står i kristiansand, da er det vel bare å spørre om du kan låne dem for test.
    jeg har iaff tro på at det er den type amper onkyoene liker, evt gode, kraftige transeamper.
    hehe har visst det ;)er jo egentlig vemodig , men fikk en liten omstilling når jeg kobla tilbake Lux komboen i går etter 1 mnd med Guruenei forhold til kraft og gain ,men guruene er klart gjevnere og mer musikalske i måten dem tegner lyden :) også kom man til å tenke på at onkyoene er jo 11``og med 75liter kassevolum og 4`` utblås bak så uansett om dem er presise ispillestillen så skal man jo kunne høre at det kan blaffre litt til tider :)
    noe sier meg også at de Aranov-ene kan være en riktig greie med riktig dose baller i bassen og utifra det jeg leser om dem som har hørt dem og kombinert med det bare gode rørsaker kan i mellomtonen :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Crazy, Krazy!:eek:
    Men er det ikke nok pulver, så er det ikke nok.
    Hehe Kraysay :) er noe med det at jeg vet at Onkyo besitter en oktav ekstra i bassen fra tidligere som jeg ikke glemmer, og blir liksom ikke helt komplett frem til man får den som bonus hehe,sånn for å sette det på spissen så kunne vel egentlig lyden heller kommet fra noen stativtalere med 8`` sånn det er nå ,man hører alt er der men mangler gusto ;) og liker selve lyden i Guruene Bedre enn Lux er jo en helt annen grunnstruktur og inderlighet i SET skapningene :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt musikk og a tru :) litt funky jazz in the colour of the rain wheather

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hadde et hyggelig besøk av The Gunner forrige helg :)

befriende å møte likesinnede fra hifiasylet her inne in real life og dele erfaringer og synspunkt preferanser olign, det gjør denne hobbyen så mye rikere enn å bare sitte å dvele med den på egenhånd hva gir egentlig det ilengda :rolleyes: man trenger også andre syn på ting noen ganger når man har valset i sin egen boble over lang tid ;) noen ganger trenger man andres bekreftelse på at man kanskje ikke er helt på villspor likevel når alt kommer til alt, og jager unødvendig etter neste hype når alt kommer til alt :) var hyggelig og kjekt å få Gunner sitt perspektiv på lyden her også og kom vel frem til at det var mye alright her , som enn bare bør jobbe vidre med heller enn skifte ut hele riggen, vi var også rimelig sammstemte at det her helt klart var gain problemer ute å gikk i relasjon Lux pre og Guruene, grunnmuren var som sagt tidligere der men den hinta bare til at det bor mye bra der men det slapp liksom aldri, det funket ok på akustisk og lett vokal musikk men så fort det begynner å skje ting i lyden så komprimerer det nesten stygt og mister all form for flyt,fokus,ro og dynamikk.så dette må jobbes med mer om det under :)
    Takker igjen for besøket The Gunner ;) du er velkommen igjen når som helst vi sees
    Mvh Krazy

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    har omsider prøvd å gå over Set dac-en etter beste evne i form av den innsikten man har gått over loddepunkter byttet germanium transistorene,osv , men får fortsatt kun lyd på ene kanalen den gir relativt høyt nivå ut på venstre kanalen også 95v kontra høyre som gir 115v ut som det er lyd i, så vet ikke hva som utgjør nivå forskjellen her, oppvarmingslyset funker også som det skal nå og slår seg på når rørene går ut av oppvarmings modus, og det meste ser ut til å måle stabilt av strøm kondensatorer olign,

har i det minste lyd i en kanal da :p har laget en y splitt for å kunne få lyd i begge sider for en liten stund bare for å få hørt noe av det dac-en har å bidra med synergi messig, og det er helt tydelig at den bidrar til å løsne gain problematikken mellom Lux pre og Guruene ,og gir en klart økt skala og realisme,
    dog hører at lyden kan miste litt fokus og organisering når jeg deler på signalet fra dac-en men samtidig trur jeg at jeg kan jeg kanskje konkludere med at de 20wattene til Guruene ikke gjør noe og overvurdere, mye mulig dem holder helt ut om jeg nå får meg en pre med høyere gain som løsner det hele mer fra bunnen av for å gi mer ro og åpenhet oppover :) samt får sendt dacen til ukraina og får Abbas til å gå over siste rest og får satt i en større el core strømforsyning i utgangstrinnet .
    Mvh Krazy
    IMG_0350.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Halla.
    Takk for kaffe og hyggelig samvær.
    Ergerlig at anlegget ikke spilte helt som ønsket pga mismatch mellom pre og power. Synd, for det er jo snasne saker hver for seg.

Hva din DAC angår, så bør du nok legge tilbake underbuksa for at begge kanalene skal virke :p

IMG_20191005_204940.jpg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    like så :)
    ja enig der,er jo ikke slik det burde synge, får se hva man får til fremover funderer over Jas preen men går det ikke nå så får det vente til nermere jul :) haha der fikk jeg underbuksa i retur ja ;) ja mye mulig det er boks-ern som får tilbake slagkrafta i dac-en hehe :rolleyes:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hmm da ser det ut som Luxman settet får ny eier fra Polen til uka da , litt synd at alle her i norge bare ruger på gjerdet sitt men sånn er det når dem venter , da pakker jeg heller gledelig bullet proof og sender ut av landet om det er det som skal til :) har lenge lurt på hvor langt ned folk mener jeg må dra ned prisen ,ikke det at jeg får så mye mer av polakken, men det er alikevel verdt det når han irker såpass entusiastisk og er villig til å i det minste betale :)
    så hvor går da ferden vidre nå da tru da blir jeg sittende uten pre :rolleyes:
    let the ball begin to roll the show off :cool::eek:

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med salg.
    Norge er jo et Nirvana for bruktFi. Og ofte er prisene her svært lavt priset vs. andre steder i verden.

Da er det jakt på ny pre som er greia forstår jeg?
    Mitt tips må være å få låne med deg hjem på besøk for å finne noe som matcher de eminente GM70 blokkene.
    Inviter gjerne noen entusiaster til å ta med seg en pre på besøk.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med salg.
    Norge er jo et Nirvana for bruktFi. Og ofte er prisene her svært lavt priset vs. andre steder i verden.

Da er det jakt på ny pre som er greia forstår jeg?
    Mitt tips må være å få låne med deg hjem på besøk for å finne noe som matcher de eminente GM70 blokkene.
    Inviter gjerne noen entusiaster til å ta med seg en pre på besøk.
    Takker men tørr ikke være helt sikker før jeg ser pengene ;)
    vært i kontakt me Audioaktøren da jeg hørte nyss om at dem hadde fått den Jas preen som lå ute i innbytte og den har jeg hatt på lån før og den vet jeg har mer gain enn Lux preen ,så jeg har hørte med Terje så det blir mulighet å låne den noen dager ;)
    og jeg har jo et ønske og håp om at det bor mer i GM-70 blokkene selv om jeg ikke tørr å håpe på alt for mye utenomjordisk av 20w ;) men ønsker å gi dem en fair sjangs to prove im wrong:rolleyes:
    Mvh Krazy

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    håper du krevde penga på konto før shipping, kraz.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    håper du krevde penga på konto før shipping, kraz.
    skal komme innom med cash ved avhenting har han ikke med seg striesekken det blir det jo kjip retur på han :) har vært i dialog med han over Face og virker lovende og seriøs så har prøvd å holde tilliten så får vi se :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    betaling ved henting er skuddsikkert.
    bare han ikke tar med seg den europeiske avdelingen av kielbasa posse, da.
    da er det du som bør være skuddsikker. ;)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Haha er jo det som blir spennende å se ;) ikke han selv som skal avhente så alt er mulig ;)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    røyk visst på et natt kjøp av det albumet der på sølvskive fra The Rising Sun gitt :p

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Haha er jo det som blir spennende å se ;) ikke han selv som skal avhente så alt er mulig ;)
    Det der går helt sikkert bra. Men litt synd at det er så lite betalingsvilje her hjemme når du har så fine varer å selge.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Det der går helt sikkert bra. Men litt synd at det er så lite betalingsvilje her hjemme når du har så fine varer å selge.
    ja regner med det går fint :) alle skal få en sjangs,uansett hvor i verden dem er fra,
    ja markedet er ikke annet enn trist om dagen, og skulle jo tru det er en eller annen der ute som er millimeter fra å trykke kjøp nå`` på Lux settet er 19 stk som har lagra på finn som sikkert er de 19 som hadde den lagret før jeg la ut på nytt , er det blitt så gøy å lagre annonsene bare for å beklede skrivebordet på pc-en ;):confused: man undres jo litt noen ganger
    Mvh

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.098
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    21
    Markedet for hifi som er noen år gammelt er ikke all verden her hjemme, min Sony forforsterker (E90ES) gikk til Finland. (Penger på konto før sending). Jeg synes det er merkelig, er vi virkelig så få i Norge som liker dette her? Blir nesten skremt.
    Jeg skjønner godt at du går for rør, det er helt fantastisk:D. Kunne godt tenkt meg å prøvd masse forskjellig innenfor det området av hobbyen. Triode, pentode, 300B, KT88, EL34, KT150........Ikke mange nok rom, penger eller tid:)
    De monoblokkene du har fått tak i låter helt sikkert fantastisk. Gratulerer.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Markedet for hifi som er noen år gammelt er ikke all verden her hjemme, min Sony forforsterker (E90ES) gikk til Finland. (Penger på konto før sending). Jeg synes det er merkelig, er vi virkelig så få i Norge som liker dette her? Blir nesten skremt.
    Jeg skjønner godt at du går for rør, det er helt fantastisk:D. Kunne godt tenkt meg å prøvd masse forskjellig innenfor det området av hobbyen. Triode, pentode, 300B, KT88, EL34, KT150........Ikke mange nok rom, penger eller tid:)
    De monoblokkene du har fått tak i låter helt sikkert fantastisk. Gratulerer.
    ja er i tråd med deg her Terje det er merkelig, markedet har jo skrantet en stund nå men har bare blitt gradvis mindre entusiasme og passion siste 4 åra etter sånn jeg føler det i allefall,men skjønner at folk ikke gidder å engasjere seg så mye nå når det er om å gjøre å kaste størst mulig stein på hverandre i forhold til hva som er rett å galt det må jo være opp til enhver uansett :rolleyes:
    burde nok brukt mer til å reise rundt til genuine likesinnede enn man får gjort for å opprettholde det som knytter enn til de gode sidene ved hobbyen :)

når det sagt godt at du fikk solgt Sonyen da og kanskje mer det den var verdt :)

det er artig med rør , har ikke drivd så lenge med rør jeg heller men alt jeg har hørt av div gode rørkonstruksjoner har lenge gjort meg intressert og nysjerrig til å prøve hjemme tok bare litt tid å komme dit ;)
    hehe ja ikke lett å finne kroner nok til å tune og kose seg bestandig ;)selv avhengig av å få solgt for å få friheten til vidre stuking her hehe ,føler jeg har rommet men har ikke stor nok striesekk hehe,

med rør så syns jeg det er lettere å glemme tid og sted, og bare fokusere på musikkens indre struktur fremfor å hige etter den siste ditt eller datt, man er bare mer i pakt med musikkens egentlige natur etter min mening, rart hvordan disse Set blokkene viser enn av nye nye måter å male musikken på , som igjen gjør til at man føler tydeligere hvem artistene er i form av levd liv, dog savner til tider litt mer fraspark renhet, kontrast og fokus , så mulig det ikke er noen vei unna en hybrid løsning her med transistor effekt og rør pre, men får jo nå snart prøvd ut Jas rør pre hjemme med høyere gain enn Lux og tar det derfra, skal heller ikke se bort ifra at jeg ender opp med full rør-rigg heller er åpen for begge rettninger :)jaja merker ordlegginga går litt på tvers i dag men det får så være :p

kos deg med rør Terje O0
    og Riktig God Helg
    mvh Ivan

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.245
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jaja ble visst ikke noe salg av Lux denne gang heller :p :confused: alltid en tynn unskyldning i siste lita . etter å ha brukt nesten en mnd på dialog og tillit, like gøy hver gang , men håper da bare på at neste mann er en entusiastisk kar med instant virksomhet :) viktigste er at Lux settet får en ny eier som vil ha glede av det :)
    får finne noe fusion muziick å få opp stemninga, uansett så har jeg jo noe å glede meg til i form av hjemlån av annen pre om noen strakser :)
    God Elg til de som er innom
    Mvh Krazy Ivaan fra Iran ;)

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.098
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    21
    Takk for hyggelige ord Ivan, kobler du opp en rørforsterker som jobber i push-pull får du kanskje mer av det du savner. Jeg oppfatter MC275en som en forsterker med mye trøkk, en slags varm transistorlyd og det er mulig å mate på uten å få den ekle transistorforvregningen :). Mcintosh kjører på med pentodedrift og oppgir 75w, virkeligheten sier 90w:D, til sammenligning gir Luxman MQ-88uc 25w med samme rør. Mange spennende forsterkere der ute.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn