Konemors musikk og tanker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Var foresten ikke hull i tanken på bobla, altså spylervesketanken, men slangen som hadde et hull, det er nå tett får jeg håpe :) fikk litt hjelp av en snill venn, så bare pære og oppsmøring av bakbremser igjen før neste visning. Har for øvrig en passat med en dårlig foring i det ene bakhjulet....grrr så noe må det jo være hele tiden, ivertfall med den bilen der :(
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Mari Boine :) hehe litt rar musikk, en flotte instrumenter der :D
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Kvelden....tenkte å vise dere noen bilder, men som alt annet med epple på så er det vanskelig, men lurern nok om ikke så lenge :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Jada må bare se på det først. Noen av dere her inne som vet hva guttungen skal gjøre her. Hjullageret på passaten er gåen. Kjøpt ny, men det skal settes på ikke moment. Med 200 newtmeter og 180 grader? Han skjønnte ikke 180 grader ? Noen som kan forklare?

    Har en grusomt dårlig dag og uke, men idag er liksom batteriene tomme. Hente noen filmer og sushi til kvelds å bare ligge på sofan. Legetime imorra med dem jæ.... Bihulene, men har noen piller her fant jeg ut, så starter idag. Middagen i ovnen, ungene på vei hmmmm. Slutt på stillheten. Savner min kjære, men hva kan man gjøre. Ha en fin dag alle dere der ute. Bilder kommer kanskje om macen er villig.
     

    maskinisten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    277
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    Heisann konemor :)
    Jeg har i grunn ikke hatt så mye å tilføye tråden, men vit at dere ikke er glemt, hverken du ungene eller JanR!
    Tenker stadig på dere, og ønsker dere det beste for fremtiden, håper at sorgen blir lettere å bære etter hvert som tiden går.

    Når det gjelder det hjullageret på passaten:
    Med 180 grader menes det at muttren skal trekkes til 1/2 tørn ekstra etter at muttren først er satt fast med det oppgitte momentet på 200 newtonmeter.

    Lykke til
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Takk for svar Maskinisten :) jeg vet det blir enklere etter hvert. Skal overbringe beskjed til guttungen, som for øvrig har rekkt å fylle 18 år :) Mimrer om dagen i tråden som JanR hadde, husker alt han skriver om, å så hyper som han var når horna kom i hus. osv Omgjøring av stua hehe. Kommet til side 128 nå da, så har langt å lese enda:) Horna spiller rolige toner idag, som brer seg utover hele kjellern :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Vet ikke om hodet henger helt med, men uansett nydelig :) Skal ta ned Sonyn i løpet av helga å teste lydmessig. :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    ja :) det kan du jo hehe litt lettere å høre også når man er flere :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.433
    Antall liker
    13.037
    Jada må bare se på det først. Noen av dere her inne som vet hva guttungen skal gjøre her. Hjullageret på passaten er gåen. Kjøpt ny, men det skal settes på ikke moment. Med 200 newtmeter og 180 grader? Han skjønnte ikke 180 grader ? Noen som kan forklare?

    Har en grusomt dårlig dag og uke, men idag er liksom batteriene tomme. Hente noen filmer og sushi til kvelds å bare ligge på sofan. Legetime imorra med dem jæ.... Bihulene, men har noen piller her fant jeg ut, så starter idag. Middagen i ovnen, ungene på vei hmmmm. Slutt på stillheten. Savner min kjære, men hva kan man gjøre. Ha en fin dag alle dere der ute. Bilder kommer kanskje om macen er villig.
    Pardon my french Konemor, men faen innst inn i hælvete at bihulene dine skulle ta kvelden nå :mad:
    Du har liksom nok som det er synes jeg.
    Meeeeeen, ved store psykiske påkjenninger så kommer jo den forbanna regninga okke som.
    Det er vel like dumt å hoppe i det, legen neste og deretter "hyggelige" piller.
    Jeg tror kveldens trøst så absolutt må bli film, sushi og litt bær til dessert.
    Nå har jeg vondt av deg gitt :p

    Noen trøstens ord - forhåpenligvis:

    Den dagen jeg går
    för at ei vendä åter
    Jag vil at ni minns
    mig precis
    som jag var
    Det bli blir bare värre
    mina kära
    om Ni gråter
    För ingen kan endrä
    det öde vi har
    Den dagen Ni står här
    och kanske
    mig saknar
    Jag vil at Ni lever
    och livslusten har
    Mina älskade kära
    Jag vil at Ni vaknar

    och lever de dagar den
    tid Ni har kvar.


    Dette hadde vår far og mor bestemt at skulle stå i dødsannonsen når de falt fra.
    Vi har vel sjelden grått mer siden fatter`n brått og brutalt ble revet bort fra oss i en brann.
    Griner gjør jeg fremdeles når jeg finner frem dette en sjelden gang i mellom.
    Men sånn er det dessverre Konemor.
    Ingen av oss vet heldigvis hverken dagen eller timen.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Du kjære powerpoint, nå fikk du frem tårene ja, nydelige ord og så sanne. Ja noen mnd siden sist de krangla, men sånn er det, sovna på sofan her før ungene la seg, mitt i Rio. Deilig å få være litt i fred nå, prøve å legge meg tidlig idag, må få gjort litt her imorgen. Takk så mye for omtanke. Jeg er vant til denne dritten, så det går bra:) ha en flott kveld og natt.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Så kom kvelden, natten er dunkel og litt kald denne juni natten, men søvnen vil nok komme lett til meg i kveld, drømmene vil hylle meg inn i en annen verden, kroppen vil hvile, ikke noe annet, bare synke sammen under dyna. Hodet er fullt med tanker, men jeg tømmer dem før søvnen kommer. Du er her å passer på meg, du smiler til meg når jeg endelig får den hvilen som jeg så sårt trenger denne kvelden. Du blir glad når jeg ikke gråter, men bare sier det jeg bruker å si ( god natt da gutten min) vær med meg også denne natten. Stille i natten søvnen tar meg av sted, så deilig så utrolig befriende. Sove godt alle dere der ute i hvert ett hjem
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Liker å skrive, så bær over med meg hehehe natta alle dere hifi nisser der ute :) Snart er jeg vel en sånn selv hehe
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.433
    Antall liker
    13.037
    Liker å skrive, så bær over med meg hehehe natta alle dere hifi nisser der ute :) Snart er jeg vel en sånn selv hehe
    Fortsett med det, og velkommen inn i et deilig nerdete selskap med mye hygge.
    Virituell bamseklem med ønske om en god natt er sendt til ei tapper lita frøken.
    Hilsen en ekte Wattnisse
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Dagen godt igang, la meg med god samvittighet etter ungene gikk idag tidlig, våknet 11.00 :)
    Idamor skulle helt til Tigerstaden idag og gledet seg, kontiki museet osv. Selv tømt et akvarium for to ensomme fisker, endelig få malt bak det og kjøpt et skoskap istedefor:) Det store hjørnekaret består, med bartesam osv :) Masse liv inni det nå, byttet vann der idag med tilsvarende vannklin og frustrasjon over slanger som ikke ville det jeg ville. Kaos vel å merke, Jan lo nok godt av meg fra sitt sted, tenkte nok jeg var litt av ei kløne hehe
    Fant en vamp skive på kiwi hehe, hadde den ikke, så måtte kjøpe den. Sitter i bunkers nå for en liten hvilepause, startet opp på pencillin igår kveld, så bare kjøre på i 5 uker nå. Er egentlig ikke noe bedre idag, tar nok ei uke eller to. Håper jo egentlig det roer seg før jobb om en uke, men får ta det som det kommer. Får besøk av BHO med frue ikveld, så må bare rydde litt hehe :) skal nok klare noen timer til før jeg må ta inn årene, kjenner at det apsolut ikke er noe særlig :( HA en fin ettermiddag.....
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Solen gikk ned denne kvelden, en ny natt venter, også en ny dag står for tur, en dag du kan gjøre akkurat som du vil med, enten du skal jobbe eller ikke. Du velger selv hva du skal gjøre med deg selv og med andre mennesker rundt deg. Vil du spre glede eller ikke, vil du smile eller ikke, vil du være glad eller lei deg?. Du velger dette helt selv, ut fra hva du tenker inne i deg, ut fra hvordan det rundt deg former deg til å bli eller være det du vil. Selv skal jeg bestemme meg for at morgendagen skal bli fin, skal glede meg til sushi og kos med mine kjære barn på kvelden Hva jeg ellers gjør vil jeg nok få et svar på i morgen. ha en god natt og en flott fredag i morgen alle
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.631
    Antall liker
    27.964
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Solen gikk ned denne kvelden, en ny natt venter, også en ny dag står for tur, en dag du kan gjøre akurat som du vil med, enten du skal jobbe eller ikke. Du velger selv hva du skal gjøre med deg selv og med andre mennesker rundt deg. Vil du spre glede eller ikke, vil du smile eller ikke, vil du være glad eller lei deg?. Du velger dette helt selv, ut fra hva du tenker inne i deg, ut fra hvordan det rundt deg former deg til å bli eller være det du vil. Selv skal jeg bestemme meg for at morgendagen skal bli fin, skal glede meg til sushi og kos med mine kjære barn på kvelden Hva jeg ellers gjør vil jeg nok få et svar på i morgen. ha en god natt og en flott fredag i morgen alle
    Takk for påminnelsen.:)

    mvh
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Tusen takk for besøk ikveld BHO, var kjempe koselig, glemte bollene til kaffen :( grrrr hehe
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Takk til deg og :)
    Kokekaffe i Jan sin ånd holdt i lange baner......godt du holder den gesten i live. ;)
    Vi får sørge for at det ikke drøyer så lenge til neste besøk.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.645
    Antall liker
    35.705
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Solen gikk ned denne kvelden, en ny natt venter, også en ny dag står for tur, en dag du kan gjøre akkurat som du vil med, enten du skal jobbe eller ikke. Du velger selv hva du skal gjøre med deg selv og med andre mennesker rundt deg. Vil du spre glede eller ikke, vil du smile eller ikke, vil du være glad eller lei deg?. Du velger dette helt selv, ut fra hva du tenker inne i deg, ut fra hvordan det rundt deg former deg til å bli eller være det du vil. Selv skal jeg bestemme meg for at morgendagen skal bli fin, skal glede meg til sushi og kos med mine kjære barn på kvelden Hva jeg ellers gjør vil jeg nok få et svar på i morgen. ha en god natt og en flott fredag i morgen alle
    Takker for flotte ord konemor, de gangene jeg var på besøk hos dere snakket jeg ikke med deg, men begynner å forstå hvor fantastisk person du er.. Jeg pleide å besøke dere når jeg var i Sarpsborg, jeg bor i Stavanger - nå skal jeg snart til Sarpsborg igjen, og merker savn etter å ikke treffe din mann.. Jeg er glad for at du er her på hfs og deler ditt liv - dine gleder og sorger med oss. JanR var og er en stor person i hifimiljøet, måten han møtte mennesker på var fantastisk. Jeg ble altid fattig etter et besøk hos han, jeg måtte kjøpe mye ny musikk. Nå setter jeg titt og ofte på musikk som jeg hørte først hos dere, og sender gode tanker til JanR som sitter der oppe og rykker i foten i takt med musikken jeg spiller..
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hei, takk skal du ha, det varmer meg, skal du til Sarpsborg, så må du jo gjerne komme en tur innom meg om du vil. Jeg er her å kan gjerne sette over kaffekjelen og sette på noen toner. :)
     

    Miles

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    305
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    du ka jo ta en tur litt sør Gitte , har WLM Sonata og WLM LaScala oppe nå

    Hilsen Ketil
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Det er ikke umulig, men har bare ungefri noen dager til på formiddagen :) Etterpå er det vanskligere å komme fra :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Dagen over, ungene i seng, venter på et varmt bad for meg selv og litt bunkers kos, spist sushi og litt hvitvin med min eldste sønn og svigerdatter, dem forlovet seg på mandag, i dag måtte jeg bli med til gullsmeden og hjelpe til å se på de ringene de hadde funnet seg, så der sto jeg da bak ryggen til min sønn med tårene i øynene. huff jeg griner jo for alt...........sto jo selv der med min ring på fingeren og Jans rundt halsen. De to er jo så herlige.
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    bilder bilder :) hehe prøvde legge inn noen hifi bilder, men ikke helt funnet riktig måte fra i photo hmm
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Der var min eldste og hans tilkommende:) nyforlovet, dette bildet er fra bryllupet til meg og Jan :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Fredags kveld, sitter i bunkeren å koser meg, tonene brer seg som deilige fjær utover i luften, nyter en cider å tuller med pcen. Imorgen skal jeg på besøk med hele gjengen min, eller ivertfall deler av den. Vi skal grille og kose oss, håper hodet holder, men det har jeg alt bestemt meg for at det skal Deilig her i roen av musikken og alt rundt meg. Begynner faktisk å bli litt trøtt, så skal bli godt å krype under dyna, men ikke enda, tvinge meg til enda litt tid her nede i magiens verden
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    I magines verden jeg har overgitt meg helt, der er det bare svevende å deilig å være, der lever jeg for noen timer et magiens nydelig opphold. Hvor musikken settes i forsetet. Det gir rom for vekst og nye tanker, nye drømmer og total rehabilitering av kroppen, energien når nye høyder. Med tungt hjerte jeg hver kveld stenger dette stedet av for å måtte vente helt til neste kveld med en ny deilig dose av dette magiske
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Sånn en helt utrolig deilig dag er over, tenk å ha sånne dager hver dag :) hehe, vet jo at det ikke går, men gleder meg allerede til neste gang. Vært sammen med en helt utrolig flott gjeng mennesker i dag, vi har spist, grillet, spillt kubb og boksen går. Hørt historier om ulv og jerv :) Lille JAn fikk være med i nesten to timer på en svær seks hjuling i skogen og blitt venn med en flott hund, som var savnet allerede i bilen på vei hjem. Ble sent hjemme, men det er jo lørdag, så hva gjør vel det. Mange tanker og inntrykk som skal lande, sitter i bunkersen litt rød i mosen, legge unger og få en times tid eller to med musikk. Skal jammen hente en cider også :) Hodet holdt også i dag:) måtte hive innpå noen piller, og det gjorde underverker noen timer, tok toppene, nydelig. Håper dere alle nyter lørdagskvelden. Virituell klemme på dere alle sammen.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Vamp, pink floyd, og Kari B, lager nydelige toner i en deilig atmosfære, de holder meg med selskap og gjør meg glad i hjertet, det lindrer sorgen jeg har og smerten som er der. Nydelige klare toner som brenner imot meg, vakkert nydelig og uendelig deilig. Horna spiller som et helt orkester skulle stått mitt imot meg, gudommelig og vakkert, må oppleves hehe
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hehe må le litt, trodde dette var et hifi forum, hadde litt sånn rare tanker når jeg går igang med mitt, men her er det ikke bare hifi fant jeg ut etter å ha tittet litt rundt her inne, til og med sko blir jo diskutert :) sko og whisky og ja hmmm så :) ler litt for meg selv å kjører på med mine tanker
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn