Konemors musikk og tanker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Kos deg med vakker skolekorpsmusikk og barnestemmer og barnslig glede. Bedre musikk finnes egentlig ikke. 17. mai har sine sterke sider hvis man bare gir dagen en sjanse.

    Føler med deg.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    langhelg over, så var det hverdag, idag jobb i 8 timer sliten. Kari Bremnes på horna, går mye i det samme kjenner jeg, må prøve å lete for å prøve noe annet noe nytt:) Er jo et hav å lete i, så må jo bare bruke tiden. Plutselig her spola cd spillern over slutten av en sang hmmm noen ganger tror jeg Jan tuller litt med meg, men mest sannsynlig så er det laseren som er litt rar. 17 mai gikk sånn passe greit, litt gråt når jeg ble alene på kvelden, men ellers gikk det bra. Vil gjerne ha innspill på musikk, norsk, eller ikke norsk, bare det er musikk med litt sjel i. Sånn bad, andre klær å litt mamma, så musikk sushi og slappe av :)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Hilser fra alle i Hardrock & Metaltråden. Vi spiller Opeth i JanR ånd med jevne mellomrom. Siden du nevner at Opeth ikke var din greie så kan jeg anbefale deg å finne Opeth - Damnation eller Pain Of Salvation - 12:5. Dette er taffel på sitt aller, aller beste.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Her spilles det mye forskjellig, men vestbredden anbefaler i ulik rekkefølge:

    Ole Paus, Anne Grethe Preus, Dronning Mauds Land, Unni Wilhelmsen, Bjørn Eidsvåg

    Stein
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Dronning Mauds land er lenge siden, har den :) HAr også Unni, spillt mye av henne før. lete lete
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om JanR hadde disse i samlingen, men både King Crimson og Emerson, Lake and Palmer har et univers av musikk til glede og ettertanke. Ballader og jazz/prog-rock med tekster som både utfordrer og setter ting på plass.
    Tøft at du "tråder opp" her inne - HFS er en av de bedre forum ever! :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hørtes supert ut, men har ikke formening om hva som ligger i reoler og cd hyller, får ta en hylle av gangen å bare lete meg gjennom en dag jeg har god tid :) Ja, men jeg tenker jo at det mest er gutter her inne da?
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Här hos mig blir det mestadels metal och hämtar mycket inspiration i Hardrock & Metaltråden...
    ..men det händer ibland att det spelas annat här hemma, till sambons glädje :)

    Svenska Melissa Horn är en väldigt duktig singer-songwriter som jag kan rekommendera.

    Innan jag kände dig by Melissa Horn on Spotify

    Stöttande hälsningar //Janne
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Takk Janne, hørte litt på henne, også en fin artist:) Finner nok ikke noe som er bra med hard rock, bortsett fra en del ballader :) ha en fin natt alle
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Natten senker seg over oss, ute er det grått ikveld, mørke skyer drar over himmelen. Snart sove, kjenne den deilige dyna rundt kroppen, la seg selv falle i søvn, drømme og hvile. Kanskje blir dagen imorgen bedre enn den som har vært idag. Dagen idag er nemlig over, den kommer ikke tilbake mer, fremfor oss har de fleste av oss mange dager i vente, mange hendelser og ferier og hverdager. Sånn er det med livet, vi lever en dag av gangen. Ikke alle dager er like fine eller fulle av det vi ønsker oss.
    Selv ønsker jeg bare en ting med mitt liv, men det kommer aldri tilbake. Det tilhører fortiden nå, den fortiden som jeg desperat prøver å legge bak meg, den fortiden som jeg må legge bak meg for alltid, bare minnene lever enda i mitt hode og i mitt hjerte. Ufattelig og trist, vondt å tenke på. Men jeg vet at som jeg selv sier, mange dager vil nok komme, mange dager som jeg igjen skal smile og le. Mange dager som vil bevise at livet er verdt å leve, selv om det kan butte imot i alle retninger nå. Lev dere lev, livet er en gave som vi selv har valgt mange tanker i skumringen. Natta alle sammen
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Det kommer tider, og det å ta en dag av gangen er kanskje det greieste, her vi jager rundt etter lykken og bedre tider!?
    Bedre tider er vel når sant skal sies her og nå med tap, savn, glede, tunge og lyse tanker som kverner rundt i hver og en sitt hode.
    De små grå hverdagene er jo i flertall, og ikke alltid så lette å ta vare på, på en god måte midt opp i alle krav og forventninger.
    Det er tunge tak inn i mellom i livet, men plutselig så glimter det til med lys, leven og morskap.
    Jeg måtte bare kjøre på med litt tastatourettes til deg, fordi du traff meg så inderlig med ditt savn i kveld.
    Ha meg unnskyldt.
    Natta konemor, ta godt vare på deg selv.

    NB! Kanskje det står noe Bel Canto eller Velvet Belly nede i bunkersen et sted?
    Hvis ikke kan du jo sjekke ut Sophie Zelmani - Soul på Spotify eller der til egnet forum.
    Sistnevnte vil kanskje få deg til å synge!?
     

    hifibjorn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    57
    Antall liker
    8
    Sted
    Østlandet
    En anbefaling i nattemørket: Dave Grusin - Fabulous Baker Boys Soundtrack CD

    Balsam for ørene - gjerne med et kvart glass rødt :)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Bluesartisten Peter Green Splinter Group har mange flotte låter,både melodimessig og tekstmessig.

    Musikk som funker både til glede og sorg,håper det kan gi deg samme opplevelse.

    Mvh Arild.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    :)

    Takk alle sammen:) gode tips som jeg skal følge opp hvert enkelt......

    Skriver på face, men idag velger jeg å skrive her :)

    Når natten senker seg er det idag Unni Willhelmsen som dundrer imot meg, søvnen er merkbar, men skal være oppe litt til før søvnen tar meg av sted til drømmelandet, til uendeligheten. Enda en dag er tilbakelagt, enda en dag uten min kjære, men hei jeg klarer det.... en dag av gangen. Ser anderledes på livet etter min kjæres bortgang, livet er anderledes å leve selvsagt, men også anderledes på en måte som ikke så mange forstår, kanskje de som har mistet, men ikke de menneskene som ikke har opplevd sorg. Livet blir plutselig satt på hode, det er skørt og vakkert og stort, hva vi velger å gjøre med det er vårt valg, vi bestemmer hva vi vil, men en del er bestemt på forhånd. Ivertfall sånn jeg ser det. Min oppgave i denne verden er ikke ferdig, jeg har mer som skal oppleves og utforskes. Det venter nok noe rundt en eller annen sving inn i fremtiden. Virker så uendelig langt frem nå, men jeg vil nå dit til slutt. Denne kvelden ender snart, så ha en god natt alle sammen
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    God natt Gitte,

    har sjøl opp i gjennom tilbragt mange netter med stearinslys, en dram, og en miks av Unni Wilhelmsen, Anne Grete Preus, Dronning Mauds Land og de to rustne herrene (Jonas Fjeld og Ole Paus), det er vondt og godt på én gang - bra å høre på når hjernen trenger å romstere rundt i de innerste og mørkeste kriker og kroker.

    Er der sjøl i kveld, kommer rett fra Helsehuset hvor min nevø, etter tre måneders kamp, sannsynligvis er inne i sine siste timer, skjønt det er vanskelig å si
    hvor lenge det vil ta med et så ungt menneske, han er sterk, men behandling er avsluttet, nå er det bare lindring som blir gitt.

    Sorgtung og tankefull, vet hvor du er hen....

    / Morten
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Gjør meg så vondt å høre Lagga, trist når unge mennesker må gå fra oss :( gråter med deg idag, livet er urettferdig, men sånn vil det nok alltid være. Ikke alle blir gammle, har tenkt så mye på det å bli gammel, men vet jo ikke om jeg blir det, så skyver de tankene bort....det er nå vi lever, det er nå vi er her, så vi som er friske og ikke syke, må takke for det å gå videre med livene våre. De som har gått før oss venter på oss i uendeligheten, men i den tiden vi har igjen vil de følge med å se til att vi har det bra. Ikke rare trøsten, men sånn er det, du må tro meg på det. Idag er det vamp som er tingen, de er bare så fine de også :) mange tanker til deg og din syke nevø denne regntunge torsdagen klemmer
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for de ordene Gitte, Vamp fungerer også bra, enig med deg i det!

    Nevøen min gikk bort for litt over fire timer siden, så har han fått fred.

    / Morten
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hanne Boel i kveld, etter en runde med Unni, men har spillt henne så mye tidligere i livet at den ble litt kjedelig :) Lurer i meg litt sushi her nede i bunkershjørnet. dager nå siden jeg har hatt tid her nede alene, begynner å kjenne hvorfor Jan gjemte seg her nede, og lot alt annet bare fare, her er fred og ro, musikk og deilig å være :) Ungene sover og kroppen min er sliten, jobbet idag med ting som ikke er egnet for meg, men sånn er det, hadde gjort det uansett :) Ante foresten ikke at Ingefær er så godt.
    De siste dagene vært litt lettere enn på lenge, men vet det vil gå i bølger, men jeg har da nok med hver enkelt dag alene....jeg og min 72 år gamle litt skrøplige mor har ordnet oss inn på et hotel i Grimstad i july, tenkte å ta med ungene i dyreparken :) Kanskje til og med kardemommeby. Sabeltann vet jeg ikke men :) Lille Jan ville ikke dra da, han påsto at det spøker på hoteller :) hehe han har lest en bok om spøkelser. Håper han kommer på bedre tanker før vi drar.

    Men nå er sushien spist, musikken snart over for ikveld, så ha en god natt alle sammen
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Håper ikke det er uke 28 dere skal av gårde, for da vil jeg til deg!
    Btw....fant du skiva til Ken Hensley?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    , begynner å kjenne hvorfor Jan gjemte seg her nede, og lot alt annet bare fare, her er fred og ro, musikk og deilig å være :) Ungene sover og kroppen min er sliten, jobbet idag med ting som ikke er egnet for meg, men sånn er det, hadde gjort det uansett :) Ante foresten ikke at Ingefær er så godt.
    Ingefær er godt, veldig godt!

    Godt å lese at du også "lærer" å finne roen i kjellerstua, slik din Jan gjorde, - vi trenger alle et lite krypinn hvor vi bare kan være oss selv, og senke skuldrene.
    - ellers brenner vi tilsutt ut.......

    Kos deg, det er en stor musikalsk verden å vandre i der nede!

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     
    • Liker
    Reaksjoner: BHO

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Blir moro med en tur i Kaptein Sabeltanns rike for ungene! :) Du får hilse lille Jan og fortelle han at det ikke finnes spøkelser der, bare masse moro.

    Med tanke på bunkers og deilig musikk, så kan jeg anbefale Jack Johnson. Du får lete og se om det står noen skiver der :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Kvelden har senket seg, vært på jobb i hele dag, prøvd å få hver eneste kunde til og smile:) Jobber jo nærmest på en byggeplass og kundene savner obs, så der må alle kluter og alt av positivitet settes inn. Sushi idag også hehe blitt hekta. Mett trøtt og uten så mye energi denne kvelden. Dyna er snart eneste løsningen for meg, så blir det ikke musikk denne kvelden :( JEg som nesten ikke har en eneste ungdom i huset ikveld...bare 1 :) Så en liten skuffelse for meg selv dette, men men, det kommer en snill mann som var en kjent av min kjære imorgen. Han skal snekkre opp listene mine :) Skal endelig bli ferdig jiiihahahhahahah
    Så får hver enkelt ha en fin natt, ta vare på hverandre. Mange tanker og klemmer fra meg denne kvelden
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Jan Olav, tror Sabeltann er for dyrt for oss, så synes de det var barnslig, så jeg vet ikke om det blir det, men vi får se når vi kommer dit :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    En fin dag går mot slutten, ble ikke noe lister som kom opp, men det får så være....en tur til søta bror og litt god mat ble det i hvertfall. I dag har jeg spillt Tore Endresen hehe, jeg er jammen allsidig i min musikksmak :) Mye unger her idag, kunne nesten startet en barnehage. Litt ensomt nå på kvelden, men sånn vil det være, sitter og ser på Grimm, så er det vel senga etterpå.
    På kvelden kommer tankene, de er litt vanskelige å kjenne på, men de må kjennes på innimellom, sånn må det være, sånn skal det være. Det å savne og lengte finnes det ingen resept mot, ingen pille eller oppskrift. Sorg er noe som må jobbes med, hver dag er en ny kamp, en ny runde med seg selv. Innimellom tar man seg i at det faktisk føler greit, at det er bra, for noen timer senere tenke helt andre ting. Savnet er der, savnet av en person som sto meg nærmest i livet, han jeg delte alt med, han som ga meg sin hånd i natten, han som passet på meg og var der når jeg trengte det. Hvor vanskelig kan livet innimellom bli, hvor vanskelig kan det være uten dette ene mennesket som betydde så mye for det livet som han og jeg delte. Du finner sikkert en ny, du er for god til å bo alene:( hvor vanskelig er ikke det, å bare finne en ny, enda et menneske som man må tilpasse seg til, bli kjent med og som skal tilpasse seg ikke bare meg, men hele min familie. Huff innimellom tror jeg ensomheten må bli det jeg må venne meg til, hvem vil vel ha ei dame med så mye baggasje, unger og katter :) hehe jaja ingen har vel sagt at livet skal være så enkelt, og jeg er ikke den eneste i livet som har det vanskelig, noen har det til og med værre. Ha en god natt alle dere :)
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Her var det mange konstruktive tanker innimellom savn, lengsel og undring.
    Ja, tanken på å tilpasse seg et annet menneske er både "skremmende" og god for min del. Lettere ambilvalent kan du si.
    Det ville være krevende for en "ny mann" og deg å få ny familie.
    Umulig er det ikke, men det koster tid, forståelse, tålmodighet, raushet og kjærlighet i bøtter og spann.
    Det aller viktigste er at han og henne hele tiden tar seg tid til hverandre inn i mellom alle små og store forpliktelser i hverdagen, og ikke minst har egen tid sammen, og hver for seg. Tidvis et nesten umulig regnestykke å få til å gå opp. Dog ikke umulig hvis man vil.
    Jeg har selv prøvd, og vet hvor krevende det er.
    Lærdommen min var at jeg ikke må kompromisse i det uendelige, og føye meg når jeg egentlig ikke ville eller var i mot det som skjedde.
    Man skal ikke gjøre alt for husfreden hele tiden.
    Det må diskuteres og luftes litt, og fremfor alt akseptere at man er forskjellig.
    Å så er det jo godt å være to om det når alt kommer til alt.
    Og nei, livet er ikke alltid enkelt, men noen ganger er vi så defintivt den kompliserende faktoren selv.
    Vel, vel det ble kanskje litt vel mye retrospektiv fremtidsmusikk dette konemor?
    Jeg er imponert over hvordan du klorer deg fast, og kjemper deg videre.
    Sov riktig godt.
    Natta
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ville personlig vært mer bekymret for Tor Endresen dragningen enn bagasjen:) Been there, done that, got the t-shirt! Jeg er rimelig sikker på at det er flere enn meg som er både imponert og svært rørt over den styrken du viser og formidler. Håper at det samholdet som Jan fant blant sine likesinnede her inne kan hjelpe deg. Jeg vet at mange føler ansvar for å bidra for å ivareta Jans kjære familie.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Så rører dere meg med deres ord og tanker tilbake. Takk:) Tor Endresen har noen gode sanger som : ingen er så nydelig som du :) men regan i kjellern hadde ikke lyst til og spille den:) hehe bare hakk i cden der nede, så måtte ta den med opp:) går gjennom et par bæreposer med dc plater. De som ikke er noe kastes herved ut. Det du over her skrev om ikke umulig, men kreves kjærlighet i bøtter og spann hehe. Det er jo det som blir vanskelig. Min kjærlighet er hos en død mann :( om noen år :) så er nok ikke jeg så vant til og få så mye hele tiden, men jeg og Jan hadde våre stunder innimellom horn, musikk og gaming, unger og annet styr. Livet er en gåte og hvorfor netopp jeg skulle få 6 barn er jo helt utrolig, men det var nok bestemt det også. Ble spådd en gang i min ungdom, da sa hun dama at jeg ville få 6 barn:) ikke noe er tilfeldig. Vil ikke gruble mer over dette med ensomheten, det blir en vane alt her i livet, men siden jeg fylte 18 år så har jeg hatt en mann ved min side, derfor er det så vanskelig og tilpasse seg et liv uten noen. Sånn nå faller øynene igjen. Natta enda en gang til dere :) klemmer
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har sikkert sagt det før, men en av tingene jeg og Jan hadde felles var mange barn :) Jeg har tre egenproduserte og tre bonusbarn. Både utfordringer og belønninger står i kø! Tre av ungene blir tenåringer i løpet av de to neste månedene:p Jeg håper det går stillere for seg enn for eldstemanns del. Tvillingene mine har sitt og stri med. B- som har Downs syndrom har seff sine utfordringer, samtidig er det en del bekymringer vi slipper mht utagerende festing osv.
     

    hifibjorn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    57
    Antall liker
    8
    Sted
    Østlandet
    Nyoppdaget band som kan være verd å lytte litt til: "Club Des Belugas" - Må smile når jeg hører denne musikken. Så langt må jeg vel si låtene "save a little love for me" og "Ocean Cruise" er kulest - men den ene svisken etter den andre strømmer på etter hvert som playlisten kverner igjennom steroe'n. Nesten umulig og ikke dra på smilebåndet. Ha en flott uke! :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hei dere, vet ikke om Jan hadde Club des Belugas, men den må jo kjøpes da :) Takk jo vet at andre også har masse utfordringer i hverdagen, må være tøfft med 6 stk og innimellom der en med downs, min eneste søster har foresten downs hun også, så vet hvor krevende det kan være, og ikke minst utfordrende.

    Jan valgte meg den gangen for 17 år siden, da hadde jeg 3 små gutter som idag er tennåringer og voksne menn, han hadde 2 barn fra før. Så fikk vi 3 sammen også, dette heller ikke uten utfordringer, siden vi bodde i en liten rekkehusleilighet. Vi har hatt det tøfft med økonomien hele veien, helt siden dag 1. Vi har kommet oss gjennom det hver gang, selv med konfirmasjoner og dåper og juler, påsker osv. Jan var et menneske som brannt for det han likte å gjøre, han ville gjerne gjøre det hele tiden, men han visste at jeg og ungene også krevde litt oppmerksomhet i en travel hverdag. Vi jenket oss til hverandre, og jeg hadde ikke orket hatt han ved min side i sofan hver kveld :) hehe vi var ganske ulike av mennesketyper, han litt bedagelig og livsnyter, jeg en grubler og arbeidsjern uten dimensjoner. Men vi fyllte hverandre ut på en måte som gjorde at det ble perfekt på en måte. Vi gikk ikke turer sammen eller var så mye ute sammen han og jeg, forde hverdagen og styr overskygget mye. Allikevel elsket vi hverandre høyt, så selv om hverdagens jag tok mye av hver av oss, mest av meg, som ikke klarte la ting ligge, så kom hånden på kvelden når vi hadde lagt oss. Det og være to om alt, han tok jo sin del av det han ville ta del i, som støvsuging og klesvask, lekser og kveldsmat til ungene. Nå er det jeg som må gjøre alt, og det føles så grusomt håpløst innimellom. Når jeg er sliten eller lei, men jeg må allikevel gjøre det.......sånn er det jo bare. Jeg har ikke noe valg, og han ga meg heller ikke det valget. Han forventet at jeg skulle klare alt, jeg måtte klare alt. Han ga slipp på livet, med den tanken om at jeg ville klare dette alene. Og det skal jeg gjøre, jeg skal klare det, om det er det siste jeg prøver på i dette livet. Mine barn betyr alt for meg, Jan betydde alt for meg. Nå på det nåværende tidspunkt så er det helt utenkelig at jeg på nytt i min alder og med 3 små og 3 store barn, skal måtte tilpasse meg en annen mann. Hvilke følelser vil i tilfelle jeg være i stand til og føle, hva vil han gjøre, vil han være til hjelp? Jans og mine barn er våre og ikke det mennesket som kommer inn sine. Så dette har jeg vært med på før, det var vanskleig og la Jan bestemme og styre over mine gutter den gangen, han hadde heller ikke barn på heltid selv den gangen, og var nok litt ulært. Vet ikke om jeg orker det en gang til. Selvfølgelig så må tiden her jobbe med meg, men det virker så ulidelig og trist det hele, kunne så gjerne ønske at tiden kunne flyttes flere år frem i tid, at jeg ikke måtte behøve å leve gjennom det. Skjønner dere? Jeg er bare ikke vant til denne ensomheten, man er uten lidenskap, uten sexualitet, uten kjærlighet. Jan har min, og han har sin til meg, men ikke i det fysiske. Litt vanskelig om dagen nå igjen, men vet hvorfor og jeg vet også at det vil gå over igjen. Ikke spist idag annet enn 2 blåbærbokser, så må ha i meg noe mat om litt. På Horna ikveld er det Navito som sender beroligende musikk utover. Deilige toner som jeg elsker å høre på. Ble et langt innlegg dette, dere som fortsatt leser :) ha en fin kveld og natt :)
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Skumringes time er her, tankene også, de gløder i takt med lysene som flagrer på bordet. Hvor er du min kjære, hvor er du nå? er du der du skal være? jeg undrer så, jeg er ensom og føler meg litt forlatt, hvorfor skal det være sånn i det hele tatt. Kunne så gjerne ønske at du ved min side var, at du smilte til meg sånn som du var. Jeg elsker deg høyt, og du elsker meg, hvorfor måtte vi gå hver vår vei, livet blir aldri det samme å leve, uten at du er her ved min side. I skumringens time mine tanker er mange, og søvnen lar vente på seg og timene blir lange.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Rett opp i brødboksen med seg :mad: nå blir jeg streng.
    2 bokser med blåbær, jøssda mye fine antioksidanter, men mye kalorier til å stå gjennom hverdagen er det ikke.
    Så hvis du skal holde en stund uten å brekke eller kollapse konemor tror jeg du må få i deg noe mer mat.

    Joda, jeg skjønner ellers det meste av hva du skriver om ut i fra oppvekst og egne erfaringer.
    Min ex kjæreste yngste datter har downs, særdeles oppegående på mange måter vesla, men det var sjelden fri til bare å være oss to.
    Det var veldig krevende å komme uten i fra, men også rørende. Blir man ikke akseptert av familiens vidåpne frøken uten filter, så fikk man rett og slett ikke innpass.
    Vi ble veldig gode busser, og hadde masse skøy med enkel humor til min kjæres bestyrtelse. Da rampet vi jo enda mer :cool:
    Det finnes vel ikke mer ærlige og hengivne mennesker en dette.
    Men hun hadde 2 til, og jeg har 2 fra før.
    Pokker ikke lett dette livet.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Så ble det jordbær og bringebær med vaniljekesam og honning.) joda vet det ikke er mat det heller. Måtte le litt av deg nå:) takk for omtanken:) min søster fungerer nok mye lavere. KanKje en 6-7 års alder. Men hun er ellve år eldre enn meg så hun er gammel og er blitt dement og rullestolbunden:( men men. Mamma har slitt mye med henne. Og gjør det enda. Og nei livet er en hard skole å lære i, det er sikkert og visst. Føler ikke at vi fortjener dette, men det var sånn det måtte bli, og sånn det var meningen. Ta en dag av gangen. Sove godt alle dere som ikke har vett til å sove
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Kan ikke så mye om kabler eller rør, men jaggu låter det supert :) Vamp på morningen er ikke feil.

    Skal ut å se etter Beluga imorgen, idag ble det litt for mye soving etter ungene gikk. Sovna ikke inatt :( jobb i ettermiddag, så ikke hjemme før 21.30 ha en finfin dag alle sammen
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Så ble det jordbær og bringebær med vaniljekesam og honning.) joda vet det ikke er mat det heller. Måtte le litt av deg nå:) takk for omtanken:) min søster fungerer nok mye lavere. KanKje en 6-7 års alder. Men hun er ellve år eldre enn meg så hun er gammel og er blitt dement og rullestolbunden:( men men. Mamma har slitt mye med henne. Og gjør det enda. Og nei livet er en hard skole å lære i, det er sikkert og visst. Føler ikke at vi fortjener dette, men det var sånn det måtte bli, og sånn det var meningen. Ta en dag av gangen. Sove godt alle dere som ikke har vett til å sove
    Godt at jeg moret deg litt :rolleyes:
    Så ble det i hvert litt mer for kroppen å forbrenne så kretsløpet opprettholdes.

    Den lille frøkna til ex`en med downs nærmer seg 25 år. Hun er fysisk i veldig bra form (løper, sykler, går på ski, svømmer som en fisk osv) takket være sin stanhaftige mamma. I hodet er hun i snitt 8 år, men ett år på folkehøyskole gjorde underverker. Da gikk det fra et tema under diskusjon til å kunne sjonglere med 4-5 temaer.
    Hun bor nå for seg selv, og klarer brasene utmerket i en vel tilrettlagt leilighet med et par støttekontakter.

    Leit å høre om søsteren din :p
    Men et syndrom barn tar stor plass i livene til oss andre både fysisk og psykisk.
    Det var ofte jeg egentlig lurte på hvem av oss som var rektig skrudd sammen, og om det ikke var jeg som hadde syndromet :rolleyes:

    Får håpe det blir noe mer søvn på deg i natt da.
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hei igjen, idag er det igjen Totta som er påsatt......hmmmmmmm vet jeg må utvide horisonten litt :) slitten etter en lang dag og litt lite søvn. Prøve å sove inatt, mett da hehe masse bær hehe ha en god natt alle sammen

    Powerpoint: min søster bodde i vernet bolig en del år, der med tilsyn på dagen, frem til 2100, men de siste 8 årene så må hun ha tilsyn hele døgnet. Hun er 55 år gammel nå. ha en god natt klemme
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hehe måtte igjen Smile av deg powerpoint.) gjør ikke noe og være litt skrullete. Bare gøy det.) hehe, men sant, et barn med downs tar mye plass.) natta på deg her å
     
    J

    J.J

    Gjest
    Fant noe rar musikk som fenget litt igår kveld, ikke hørt om denne før :Dead can dance med Into the Labyrinth :) Litt spesiell, men det ble bra på horna :)

    Om jeg ikke tar feil (noe jeg ALDRI ellers gjør) :rolleyes:

    Så skal det være to stk DCD cd plater der. Var noen dubletter jeg hadde, som Jan fikk.
    Fin musikk når en trenger å dykke litt ned i den mørke verdenen.

    Flott at du deler og skriver her.

    Jan Robert
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Tror ikke det var 2 cder, dead can dance....var et dumt cover, ville ikke opp, men for sikkerhet skyld så skal jeg se etter :) Musikken er indianer inspirert, litt anderledes, men fengende
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn