Konemors musikk og tanker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Fredag idag får jeg gjester:) skal bli koselig, håper det gode været holder, sånn at vi kan være ute. Vært så sliten noen dager, så la meg før 23.00 igår, oppe og fikk ungene av sted, så la jeg meg igjen og sovnet med det samme og sov til 11.00 :) hmmm så håper dagen idag blir bedre enn igår. Må på jobben til Jan og kjøpe et tastatur, de ordnet pcen til lille Jan, men de hadde gjort om, så det vi hadde passet ikke :) Skjermen ville heller ikke tror jeg :( Noe skal det jo være hehe

    Spiller noe celtic et eller annet på morran, kommet halvveis i den bæreposen med cder. Så håper dere har en fin dag der ute alle musikk mennesker :) Musikken er min store trøst om dagen, helt utrolig deilig herlig og suupert :) Noen menn på denne sentralen som vet om man kan tette et hull i en vindusspylertank med silikon? om man finner det ? Bilen til Jan fikk deff på spylere, men det er jo ikke rart da tanken er tom og lekk :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Takk for tipset cash.se, jeg vet ikke om jeg har en sprekk eller et hull :) må ta bilen på en bukk å helle i litt vann og se hvor det lekker. :)
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Godt å høre at musikk er terapi for deg også.
    Jeg mistet min kone for tre år siden og har
    brukt musikk og turer i skogen som medisin.
    Men det føles fortsatt som det er tre uker siden hun
    døde.
    Når det blir kaos i hode og følelsene truer med
    å dra deg fra hverandre.
    Ja da er jeg glad for at rolig jazzmusikk finnes.

    God helt til deg

    Lasse :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Aaaaa, der sier du jamen noe, vindusspylertanken min tømmes også, kjørte borti en snøkant, som viste seg å være is.
    Må dog av med innerskjermen for i det hele tatt få øye på den...

    Gjester er koselig, ønsker deg en fin og trivelig kveld Gitte!

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Hehe måtte igjen Smile av deg powerpoint.) gjør ikke noe og være litt skrullete. Bare gøy det.) hehe, men sant, et barn med downs tar mye plass.) natta på deg her å
    :cool: takk for at du deler mtp storesøster.
    Undertegnede er full av skrullete innfall, ablegøyer og kommentarer.
    Uten humor hadde hverdagen vært et ork, uansett hvor trist det tidvis kan være.
    Kjører humorlinjen fullt ut med familien, og på jobb.
    Er dog alikevel 100% skjerpet, noe som har overrasket mer enn en flottenfeier med mange gromme titler og papirer i lomma :rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Håper det var storveis med besøk, og at været holdt.
    Musikk har nær sagt hvilken effekt som helst på de av oss som kobler på følelsene, også lindrende.
    Det er godt å høre at den hjelper deg gjennom hverdagen konemor.
    Håper denne natten bringer deg tiltrengt hvile en stakket stund.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hei Powerpoint Lagga og alle dere der ute, var trist å høre at du mistet din kone:( håper du etter flere år kan se tilbake på gode minner. Håper det er sånn jeg vil huske min Jan, savner han så grusomt noen ganger. Kan ikke skrive det uten at tårene kommer. Men en dag en dag håper jeg at det blir sånn. Har enda en video fra vi giftet oss, har enda ikke sett den, min eldste sønn og svigerdatter nekter å vise meg hvor den er på pcen, og jeg finner den ikke, men er nok ikke klar heller til å se den. Ikveld hadde jeg to venninder her til 23.:30 været holdt det:) klamt inatt og har slått ihjel noen mygger og en møll som landa rett på Skjermen:( prøve å sove nå, men er en sånn natt igjen hvor søvnen ikke kommer:( men imorgen er det snekker her kl 0900 så natta alle sammen. Ha en god natt
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Søndag, en ny uke står for tur, uken som gikk er borte, den får du aldri tilbake, det du sa og gjorde den uken er sagt og gjort. Smilte du til den som så på deg? Eller pratet du med henne, eller han som så gjerne trengte en prat? Hjalp du det mennesket som så gjerne trengte en hjelpende hånd? Livet betyr å se andre enn seg selv, se behov og hjelpe å være der for de som betyr noe. På den måten vil du lære og være snillere mot og med deg selv, ved å elske andre vil du nemli lære og elske deg selv. Og du må elske deg selv for å kunne elske andre. Dette er livets store mystiske regel Jeg visste ikke om denne regelen, men har nå fått en oppvekker fra et liv i skyggen, jeg ønsker ikke lenger å være der, jeg skal ikke mer være redd for å vise at jeg er her, eller at jeg kan hjelpe de som trenger meg. De som vil ha meg i livet sitt er hjertelig velkommen inn, de som ikke vil, eller som vil være i stand til å såre meg, de får holde seg for seg selv. De som ikke vil ha meg i livet sitt får bare la være, det er ikke mitt problem, jeg har bare meg selv å by på
     

    hifibjorn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    57
    Antall liker
    8
    Sted
    Østlandet
    Godt skrevet. En tekst til ettertanke. Dessverre er verden full av mennesker som aldri vil skjønne budskapet og etterstreber andres meninger og måten å være på. Det er vel blitt vanlig å ikke tørre å være seg selv. Selv er jeg best i rollen som meg selv - alle andre roller er opptatt :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Det er greiest å være seg selv, kan føle at jeg er litt rar innimellom, kan si ting jeg etterpå angrer litt på osv, men mitt liv har plutselig blitt for kort for sånnt tøys, de som vil ha meg i livet sitt, ja de synes sikkert jeg er grei eller bra nok til å være dems venner osv. Jeg er enda mer bestemt på at livet er slik jeg vil ha det, de jeg vil ha i min ring, dem er der om de vil være der. De som ikke vil eller som bare er ute etter å såre meg, de vil jeg ikke lenger ha i den ringen. Jeg er et menneske som er fullt av kjærlighet til det og de som vil ha av den, nå tenker jeg ikke bare på en eventuell partner, men alle. Mange mennesker er desværre ikke på samme kanal som meg, de får seile sin egen sjø. Mitt savn og tap i livet, ensomheten er ikke like lett alltid, og vil nok være der lenge. Var på en grillfest hos ei venninde på lørdag, der var en barndomsforelskelse, ja han er broren til min venninde, jeg gikk i 4 klasse og var vel bare knappe 9 år den gangen, men makan til å være forelsket, hjertebank og hele pakka på ei så lita jente. Denne mannen har jeg en veldig god kjemi med føler jeg selv, merkelig hvordan livet kan være. Livet mitt er ikke svart på hvitt, og det er mange utfordringer i hverdagen. Denne gammle kjærligheten er jo til dels over, men han tilbydde seg og være støttekontakt til lille Jan, noe han trenger veldig, så jeg får se om han kan få noen timer annen hver uke til å dra ut å gjøre noe gøy. Spiller så det rister i huset nå, klippet gress, hengt opp klær, og lager mat til ungene som snart kommer hjem. Riding med lille Ida i ettermiddag. Håper alle der ute har en god dag, ta den ikke for gitt, du vet ikke hvor mange sånne dager du vil ha, ta vare på dem rundt deg og gi dem et smil eller en klem. Det kan bety så mye for andre at netopp du sprer glede. JEg gjør hva jeg kan blandt de jeg har i hverdagens mas....mange klemmer og tanker en tidlig ettermiddag
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Vil si at om det er noen av dere mannfolk her på sentralen som har lyst en dag til og komme på besøk, høre på musikk og få en kaffekopp, så er dere velkommne til å mimre i bunkersen, mange av dere bor vel langt av sted, men tilbudet er der, det er bare å skrike ut om dere er i nærheten. Var vel det Jan brukte å si :) klemme på dere
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er greiest å være seg selv, kan føle at jeg er litt rar innimellom, kan si ting jeg etterpå angrer litt på osv, men mitt liv har plutselig blitt for kort for sånnt tøys, de som vil ha meg i livet sitt, ja de synes sikkert jeg er grei eller bra nok til å være dems venner osv. Jeg er enda mer bestemt på at livet er slik jeg vil ha det, de jeg vil ha i min ring, dem er der om de vil være der.
    Vær som du er Gitte, du behøver ikke forstille deg for noen, det er dét mennesket vi er glade i. Ingen av oss er perfekte, og det er neimen ikke noe å strebe etter heller, venner ser ikke etter feil eller mangler, og fører heller ikke regnskap. Venner er der, uansett.

    ShineySmileysKiss.jpg
    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Endelig stille i huset, ble sent før de endelig la seg til å sove denne kvelden de små. Vært en laaaaaaang dag. Holdt på med mye rart, som gressklipping, badebassengvasking, klesvask, kjøkkenrydding, riding på ridesenteret. Sliten og sulten når jeg satt meg her på en mandag med sushi og en cider. Trengte den etter en lang helg, sov etter ungene gikk idag, så er ikke trøtt enda. Blitt så flink til å være våken lenge :) Jan undrer seg nok på hva som er galt med meg. Når han levde sovna jeg som regel på sofan i 22.00 tia, 22.30 var det natt, men ikke nå lenger, må svime av før jeg får sovet, orker ikke ligge og tenke eller undre. Bare sovne.
    Lagga : ja venner ser ikke etter feil eller mangler, det er jo sant. Har egentlig ikke så mange i min ring, men det er sikkert ikke meningen heller. Venner vokser ikke på trær, de kommer ikke bare dalende ned på en sky heller. Men de vennene jeg har, de har jeg :) Glad i de alle sammen.
    Bihulene mine startet en liten protest idag, noe jeg liker dårlig, men det forteller meg at jeg må ta enda mer vare på meg selv. Spist lite idag, ikke gjør jeg så mye bare for meg selv heller om dagen. Min kjære vil nok at jeg skal ta mer vare på meg selv, men det er så mye å gjør hele tiden at jeg ikke får tid til bare meg :( Fra høsten skulle Broren til min venninde ha lille jan innimellom, og ungene blir jo eldre. Etter hvert vil jeg nok få litt tid til å gjøre noe bare for meg :) Håper alle dere har en fin kveld, så ble det ikke bunkers idag, men har spillt der nede i hele dag, mens gressklipper og rydding har blitt utført......ha en god natt
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Søndag, en ny uke står for tur, uken som gikk er borte, den får du aldri tilbake, det du sa og gjorde den uken er sagt og gjort. Smilte du til den som så på deg? Eller pratet du med henne, eller han som så gjerne trengte en prat? Hjalp du det mennesket som så gjerne trengte en hjelpende hånd? Livet betyr å se andre enn seg selv, se behov og hjelpe å være der for de som betyr noe. På den måten vil du lære og være snillere mot og med deg selv, ved å elske andre vil du nemli lære og elske deg selv. Og du må elske deg selv for å kunne elske andre. Dette er livets store mystiske regel Jeg visste ikke om denne regelen, men har nå fått en oppvekker fra et liv i skyggen, jeg ønsker ikke lenger å være der, jeg skal ikke mer være redd for å vise at jeg er her, eller at jeg kan hjelpe de som trenger meg. De som vil ha meg i livet sitt er hjertelig velkommen inn, de som ikke vil, eller som vil være i stand til å såre meg, de får holde seg for seg selv. De som ikke vil ha meg i livet sitt får bare la være, det er ikke mitt problem, jeg har bare meg selv å by på
    NYDELIG skrevet konemor.
    Nå er du på sporet av noe :cool:
    Og den regelen om å være glad i seg selv for å kunne være glad i andre er særdeles vrien.
    Men det er bare jeg som tenker på meg :rolleyes:

    Håper du "besvimer" snart, så både bihuler og hele deg får tiltrengt hvile.
    Kjører du for hardt nå, så blir du sjuk. IKKE la det sette seg.
    Lytt til erfarne fjols.
    Gir ned et lite hakk om du kan, og smyg inn 10 minutter med bare din tid.
    I beste mening.
     
    Sist redigert:

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Powerpoint : takk, joda gjør jo mitt beste for å få litt tid, men dagene har egentlig ikke nok timer :) imorgen er det jobb fra 0900- 1700, huset skal overlates til tennåringer og de små, så spennende å se hvordan det da ser ut. Har kroniske bihuler, så setter det seg så er det bare en 6 ukers kur med pencillin som kan kurere meg, ikke lyst til det nå. Var syk i januar, måtte gurgle meg med vademecum før jeg kysste Jan på bryllupet. Huff tror ikke jeg smakte noe godt da :) Så er jo litt siden det blusset, men håper det går sin vei igjen uten hjelp av pencillin.

    Den regelen om å elske seg selv for å kunne elske andre er min nå beste leveregel. Jeg må like og elske meg selv først, sånn er det, bare da kan jeg gi av meg selv til andre. Jeg bryr meg ikke lenger om jeg driter meg ut, eller sier noe som er rett frem, jeg er slik, så da er det slik jeg skal være. Livet er ikke noe man skal ta for gitt.

    Ikke like flink til å ta vare på meg selv, men elske meg selv slik jeg er, jo det er jeg på god vei til å gjøre. Nyte livet er også noe jeg jobber med. Når sorg og savn legger seg, når min kjære er et godt minne og ikke er sårt. Da skal jeg bare nyte å leve.

    Men en ting....du skrev bare jeg tenker på meg hehe, jeg er sikker på at du har noen andre som også tenker på deg? JEg tenker ikke bare på meg, men på mange andre også, men jeg står meg selv nærmest :) sove godt igjen, prøve å finne dyna
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Dagen på hell, savnet vært litt mer intenst idag, sliten og trøtt og vært en lang dag. Tanken på at han ikke er der når jeg kommer hjem er vond. Når man har lyst på en klem og en å snakke med om det som har skjedd iløpet av dagen. Mine unger er jo her, små som store, men det mangler noe:( kjøpt Ole Paus idag, mest for at alle kjøpte den på jobben idag, flere cder til bare 99kr. Sikkert hørbar :) lure meg ned i bunkers om en liten stund:)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Ole Paus ikke så ille, men ikke helt sånn at han tar meg med storm akkurat :) hehe noen greie tekster det er alt.......jaja tittet gjennom noen lp plater inni her, mye morro altså, tror jeg må ha en helkveld her nede en dag. En lp kveld hehe.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Denne kveld jeg tankene får, i stille toner fra musikken som flyr og beveger seg mot mine ører, tanker som både skremmer meg, og som gjør meg glad. Hva er livet til for, hvorfor er jeg her? Hva skal min fremtid være, finnes det noe mer der ute for en kvinne som meg? Musikken er deilig, den gjør noe med meg som er godt, den brer seg gjennom meg og stopper på en måte langt inni hodet mitt. Ordene brenner seg fast der inne, kommer i bølger å vibrerer i takt med tonene. Tankene blir litt lettere å bære, livet kjennes brått litt lettere å leve. Hva skulle vi gjort uten musikk, uten denne altoppslukende deilige lyden som gjør så godt i et vondt sinn.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Kveldens tanker er mange og livets gåter enda fler, dette var min poetiske side denne kvelden takk for meg og god natt til dere alle :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Har kroniske bihuler, så setter det seg så er det bare en 6 ukers kur med pencillin som kan kurere meg, ikke lyst til det nå. Var syk i januar, måtte gurgle meg med vademecum før jeg kysste Jan på bryllupet. Huff tror ikke jeg smakte noe godt da :) Så er jo litt siden det blusset, men håper det går sin vei igjen uten hjelp av pencillin.

    Men en ting....du skrev bare jeg tenker på meg hehe, jeg er sikker på at du har noen andre som også tenker på deg? JEg tenker ikke bare på meg, men på mange andre også, men jeg står meg selv nærmest :) sove godt igjen, prøve å finne dyna
    Godeste konemor, grunnen til at jeg maste om full stans i maskineriet er at jeg selv inntil nylig gikk samfulle 2 år med bihule og halsbetennelse pga tap, sorgarbeid, sorg og laaaaaaaaaaaange arbeidsdager. Sitnevnte for å kompensere for sorg over tap som innebar både død og opphør av forhold. Det gjorde meg rett og slett fysisk syk til slutt. Jeg sliter ennå med å komme til hektene, tross operasjon av bihulene i august i fjor. Bakteriejævlene i halsen gir seg ikke, og jeg har hygget meg i 6 uker nå med de ubette "gjestene" som kan dra så langt inn i innerste h.......... som det er mulig å komme :mad:
    Der var det sagt i full offentlighet, akkurat som på Fjøsboka liksom :rolleyes:
    Så kjære deg, det er nå bremsene dine bør slå inn.
    Men det er som alltid lett å prate for andre :p

    Hehehe,,,joda, vist er det andre som tenker på meg, og jeg på dem, heldigvis.
    Men en stående lett survete kommentar mellom meg og en god umistelig venn er nettopp: "Det er bare jeg som tenker på meg!" som følges opp av "alle er dumme når jeg er sur!" Alternativt - alle er sure når jeg er dum. Humor har alltid vært viktig for meg, og kan lett medføre at man underholder et helt selsakp i overkant mye :rolleyes:
    Man er jo ikke Løve for ingenting :cool: det var reklamen. Over til Bregen
    Natta konemor
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Heheh og huff huff og huff, dette høres ikke noe særlig ut Powerpoint:( , ønsker deg masse masse god bedring. Mine bihuler er vært vrange fra 20 år tilbake, og har etterlagt meg 2 operasjoner og en oppstikking. Nå er bakteriene der oppe hele tia, og blusser opp når de finner det for godt, mye hodepine, og det jeg har kjent de siste dagene er at det renner over grønn dritt når jeg bøyer meg, og det sprenger godt. Ja vet at jeg bør ta vare på meg selv, gjør jo et helhjertet forsøk, men hverdagen krever sitt, unger , idag jobb, imorgen jobb. Hus rydding osv osv osv. Sittet i bunkers i hele kveld, tiden går fort, slappet av og kost meg, ja til og med tatt et glass vin, så nå er hodet på plass, så senga kan inntas med glede.
    Syntes det var mye på en gang for deg også må jeg si, ønsker og håper at du også ser lyspunktene i hverdagen og klarer å gå videre. MAnge tanker og klemmer fra en litt sliten jente denne kvelden sove godt enda en gang.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Men måtte bare.......håper de drittbasillene stikker sin kos :) heheh du sier det som på fjøsboka ja hehehe, løve sier du, lille Jan sa her om dagen at han måtte være halvt løve halvt fisk, siden han er så glad i vann :) sove godt
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Heheh og huff huff og huff, dette høres ikke noe særlig ut Powerpoint:( , ønsker deg masse masse god bedring. Mine bihuler er vært vrange fra 20 år tilbake, og har etterlagt meg 2 operasjoner og en oppstikking. Nå er bakteriene der oppe hele tia, og blusser opp når de finner det for godt, mye hodepine, og det jeg har kjent de siste dagene er at det renner over grønn dritt når jeg bøyer meg, og det sprenger godt. Ja vet at jeg bør ta vare på meg selv, gjør jo et helhjertet forsøk, men hverdagen krever sitt, unger , idag jobb, imorgen jobb. Hus rydding osv osv osv. Sittet i bunkers i hele kveld, tiden går fort, slappet av og kost meg, ja til og med tatt et glass vin, så nå er hodet på plass, så senga kan inntas med glede.
    Syntes det var mye på en gang for deg også må jeg si, ønsker og håper at du også ser lyspunktene i hverdagen og klarer å gå videre. MAnge tanker og klemmer fra en litt sliten jente denne kvelden sove godt enda en gang.
    Takk for sympatien konemor, men jeg ble litt forlegen nå.
    Jeg bedrev litt sosialpronografi i første rekke for å "stagge" den litt slitne jenta.
    Livet kommer ofte i klumper, dessverre også de ugreie tingene.
    Forjævlig sykdomshistorie du har, derfor er det viktig at vi hver for oss tar vare på oss selv så godt vi kan hver dag.
    Så joda, jeg henger med her ennå, både på oppturer og nedturer.
    I den kabalen er musikk og hifi en svært viktig ingrediens, sammen med familie og gode venner.
    Jeg er meget god på å trekke meg tilbake i indre eksil, og nettopp pleie meg selv.
    Jeg kan tillate meg det, noe du ikke har så mye rom for å gjøre, dessverre.
    Men det kommer.

    Hyggelig å høre at du er nogenlunde i vater etter musikk terapi, og et glass vin :cool:
    Natta
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Våken enda hehe, ikke bli forlegen da:) jeg har omsorg for alle jeg. Du høres litt ut som Jan innimellom der hehehe neida godt å ha tid til seg selv. Jeg kjenner jeg må innimellom. Jeg har egentlig blitt litt Jan innimellom her føler jeg:) føler en viss trang til å gå ned å spille:) men det er en god ting. Jeg har heller aldri nektet Jan den friheten han tildelte seg selv:) forstår godt at det var sånn det måtte være, og respekterte det fullt ut. Min sykdomshistorie er lang desværre, er også 65 prosent ufør nå, jobber bare 33 prosent. Har i tillegg fibro og nedslitt rygg og hoffas kne:( men men ikke noe jeg bryr meg om, kommer jeg ikke opp av sofan en kveld så skal jeg opp. Ikke noe å syte om. Klemme og natta .)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Godt.
    At savnet er stort, er ikke vanskelig å forstå - men du ER i ferd med å finne ut av det.

    Sov godt og drøm søtt!

    / Morten
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Godt.
    At savnet er stort, er ikke vanskelig å forstå - men du ER i ferd med å finne ut av det.

    Sov godt og drøm søtt!

    / Morten
    Tror ikke jeg er i ferd med å finne ut av det Lagga? tror savnet og dette vonde vil vare litt lenger enn 3 mnd, jeg tror det vil vare i år, men hvilke valg har jeg annet enn å prøve, leve og være her, og gjøre det til en mening. Som jeg har skrevet før er at... jeg og Jan vi sto hverandre så nær, vi elsket hverandre så høyt, vi to vi var ett, hvordan kan man leve uten det mennesket som for meg var livet. Forstår du? Det er pokker ikke enkelt, det å se meningen i det jeg gjør på en måte. Jo ungene driver meg, hadde det ikke vært for at jeg har dem rundt meg, så hadde jeg vært på veum eller på en annen instalt. Da hadde det tiltet helt for meg, men kjenner dette vonde også kan være borte litt, for så og komme tilbake når jeg minst venter meg det. Kanskje blir smerten mindre etter hvert som årene går, og jeg gleder meg til å se på min kjære Jan som et godt minne, og ikke et vondt. Var på fest som jeg sa til dere på lørdag, når jeg da kom hjem til et tomt mørkt hus, og det ikke var noen som ventet eller som spurte meg hvordan det var der osv. Som regel var Jan med på denne festen, vi traff hverandre der for 17 år siden. Så vi hadde på en måte vår årlige greie. Skulle med mamma på søndag, om jeg ikke hadde skullet det, så hadde jeg ikke vært like edru som jeg var når jeg kom hjem, men gråten kom da i bøtter og spann. Jeg har aldri kunnet forestillet meg at savn kan være så vondt. Det er så sinnsykt vanskelig å sette seg inn i den situasjonen for mennesker som ikke har mistet netopp det kjæreste de hadde. For min del hadde det vært like ille som om jeg hadde mistet et av barna mine. Sånn føles det.

    Men kjære alle og kjære Lagga, du som foresten er et varmt godt menneske. Dere ser kanskje en annen side av meg, en side som sakte vendes bort fra sorgen, dere ser jeg lever og gjør en hel masse selv om jeg er i sorg og har et savn jeg nå må leve med. Kanskje lanngt der inne begynner det en healing prosess, noe som må ut og frem. For meg føles det så meningsløst innimellom, men jeg må bare dra dette lasset videre. Jan ville det, han ville jeg skulle ta meg av ungene og fortsette det vi startet på. Han vil jeg skal treffe en ny, og jeg tror han er er innstillt på at det må skje fort og helst nå, siden han ikke vil jeg skal ha det så vondt, han vil at jeg på en eller annen måte skal få den trøsten jeg trenger, dette er noe jeg vet ut fra min venninde, og noe som skjedde som jeg ikke deler her. Men han tar feil, tror jeg ivertfall, jeg er ikke helt klar enda. Jeg har ikke den evnen til å bare jage i vei i livet uten mål eller mening. Jeg tar ikke inn personer i livet mitt uten at det er en grunn for det. Jeg trenger grunnen og meningen med det også, jeg har aldri vært frigitt dette vilde og gale. Nå må jeg tilbake til virkeligheten denne dagen, det er middag og rydding, vasking og jobb kl:1800-2200. Så ha en god dag alle dere livsnytere og musikkglade sjeler. Oppe spilles litt ulikt idag, her nede skal K horna få hvile litt til, så får jeg varme de opp litt senere idag :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Sånn musikk, bunkers og bær til kvelds :) endelig går dagen mot sitt slutt :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å miste noen nære gir mulighet til vekst, men og retardasjon..Og enkelte ganger vet en ikke hva som er hva... Men å dele sorg og innsikt med andre har kun ett budskap, og det er at du er sterk i den du er... Og med den lille visshet kan en være svak, enten av fri vilje eller la den sige innpå seg..Noen ganger..For slik er livet, omskiftelig, for at vi skal kunne lære..Og sette pris på de valg vi KAN ta...Og innse at noen valg var der bare, og livet ga de til oss gjennom tårer og smerte... Men de kom av den gleden som vi hadde forut før smerten...Og derav kan en lære seg OGSÅ å sette pris på det øyeblikket en er en del av...NÅ! :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Ja Ole Lukkeøye er her nå hehe trøtt hmmmm Sant det du skriver HCS, man ser livet på en annen måte etter at man mister noen sånn, jeg ser livet i mye mer perspektiv, jeg vet nå hva jeg vil og ikke vil. Jeg er livredd også, men den frykten bare blåser jeg bort. Jeg vet jeg er sterk, jeg er sterk og selvstendig. Ikke noe problemer med å klare meg selv. :) Livet er fortsatt en hard skole å lære i......natta alle hifi nisser
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det vil ta tid, lang tid, selvfølgelig vil det det. Livet har ingen "spol fram"-knapp, noen ganger ønsker jeg meg det,
    men er ikke sikker på om det egentlig hadde vært noen velsignelse - i lengden.
    Vi trenger tid til å bearbeide sorg, savn, lengsel - og kjærlighet....

    Du har ikke satt deg ned i ett hjørne Gitte, vel - som vi har snakket om; det er ikke et valg for deg, barna sørger for det.
    MEN; folk gjør det allikevel; gir opp.
    Du gjør ikke det, de viktige tingene ser du klart, du søker, du resonnerer og du tenker
    bredt - i forskjellige, og uvanlige retninger. Det betyr, selv om du kanskje ikke føler slik selv; at du er sterk!

    Og du skriver det ut her, det er sunt, og bra!

    Derfor sa jeg at du er i ferd med å finne ut av det, du er nok ikke der ennå, men du har begynt på veien, en god vei.

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Jeg er sterk, jeg vet jeg er det, og har blitt fortalt det, ja flere enn en gang også :) Livet er ingen dans på roser....ikke alle er unnet den uendelige følelsen av å elske noen....uansett hva som skjer videre i livet mitt, så har jeg ivertfall elsket og gjør det enda :) Jeg vet jeg vil se han igjen en gang :) ha en flotters dag alle dere......fri fra jobb idag, så det er bare jobb her hjemme idag :)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Litt dårlig idag jeg kjenner jeg :( litt vanskelig å være alene da, så klager litt til dere istedefor :) håper det er greit......godt jeg har fri idag, får ikke kroppen til å lystre blæææ skallen sprenger å kroppen er vond over det hele:( tidlig kvelden kanskje hmmm, prøve å avslutte påbegynnte oppgaver hmmmm sukker tungt...men uansett oppe går musikken til tross for bihuler som er i full symfoni hehe....klarer meg jo ikke uten.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Ingen storm i verden kan blåse bort min kjærlighet til deg :) hehe musikkens verden er stoooooooor og vakker. Så mye gammelt også som faktisk låter bra :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Musikk kan brukes i de fleste situasjoner; om man er lei seg, sint, eller glad! :) Hverken Boney M eller andre er feil. ;)
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Musikk er livets salt, sukker og vin:) gått i litt forskjellig musikk idag. Horna har fått litt trimm. :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Litt dårlig idag jeg kjenner jeg :( litt vanskelig å være alene da, så klager litt til dere istedefor :) håper det er greit......godt jeg har fri idag, får ikke kroppen til å lystre blæææ skallen sprenger å kroppen er vond over det hele:( tidlig kvelden kanskje hmmm, prøve å avslutte påbegynnte oppgaver hmmmm sukker tungt...men uansett oppe går musikken til tross for bihuler som er i full symfoni hehe....klarer meg jo ikke uten.
    Flott, vennligst klag og syt til oss, og IKKE sitt å hold på noe du KAN dele!
    I dag blir det lune bær og litt vin til kvelds på deg med pledd rundt kroppen nede i bunkersen.
    Det er en kost basseluskene i bihulene digger.

    Angjeldende sorg og savn, synes jeg din venn Lagga som kjenner deg, og HCS, har sagt godt hva jeg selv hadde på hjertet.

    Musikk er vidunderlig medisin og terapi i en travel hverdag hvor vi stadig står stille i en rasende fart.

    Natta konemor
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn