- Ble medlem
- 30.10.2015
- Antall liker
- 7.395
RF7 Mk1 kunne ikke jeg levd med, RP 280f er til sammenligning en mye bedre høyttaler.
|
Er det spesifikt for 7'ern av Mk 1 generasjonen? For jeg har RF5 og syns ikke den er spesielt sær eller vanskelig å leve med i det hele tatt, egentlig.Skal du gå for RF7 på et eller annet tidspunkt, er det viktig å få med seg at Mk3 er betydelig enklere å få til. Både enklere last for forsterkeren, samt en klart snillere klangsignatur. Har testet Mk1 og 3, eid Mk2. Mk3 er i mine ører soleklart best av disse.
Jeg synes ikke RF7 var mot normalt vanskelig. Krevde riktig nok noe toe-in og gjerne litt avstand mellom de.Er det spesifikt for 7'ern av Mk 1 generasjonen? For jeg har RF5 og syns ikke den er spesielt sær eller vanskelig å leve med i det hele tatt, egentlig.
De har ikke samme diskant...Er det spesifikt for 7'ern av Mk 1 generasjonen? For jeg har RF5 og syns ikke den er spesielt sær eller vanskelig å leve med i det hele tatt, egentlig.
Jeg har bare hørt Mk1 hjemme hos noen andre en gang for lenge siden, men virker som de har litt ord på seg for å være litt vanskelige i overgangen mellom hornet og bassene eller noe sånt. Det er iallfall det jeg lurer på kan være årsaken siden jeg ikke opplever RF5 som særlig slitsomme, så jeg tenker at overgangen mellom horn og bassene kan være smoothere p.g.a. 8" kanskje spiller høyere opp i frekvens enn 10"?Jeg synes ikke RF7 var mot normalt vanskelig. Krevde riktig nok noe toe-in og gjerne litt avstand mellom de.
Brukte de i mange rom. Klart, det er fint med litt gardiner og et gulvteppe, men det gjelder ikke bare RF7.
Kjørte de til og med med ICEPower da ICEPower var rimelig omstridt. Jeg hørte de første gang på en Dynamic Precision 6.4. Hadde vært kult å høre de igjen på slik elektronikk. Var først da jeg kjøpte Dynamic Precision selv at interessen begynte å blomstre igjen.
Da så. Jeg trodde de hadde samme diskant og horn av en eller annen grunn.De har ikke samme diskant...
- RF-7 har en større 1,75" (44 mm) titan-kompresjonsdriver med et større Tractrix-horn (8"), som gir mer dynamikk og kapasitet til høyt lydtrykk.
- RF-5 har en 1" (25 mm) titan-diskant i et litt mindre horn (6,5"), altså en nedskalert versjon.
Syns mk3 ble litt .. kjedelig jeg. 🫣 Ikke nok "spetakkel" i mellomtone.. men kan jo skjønne hva du mener også. Mk2 er rimelig livligSkal du gå for RF7 på et eller annet tidspunkt, er det viktig å få med seg at Mk3 er betydelig enklere å få til. Både enklere last for forsterkeren, samt en klart snillere klangsignatur. Har testet Mk1 og 3, eid Mk2. Mk3 er i mine ører soleklart best av disse.